Με 7.812.000 Έλληνες online, σχεδόν 8 στους 10 έχουν πραγματοποιήσει αγορές από e-shop το τελευταίο δίμηνο, σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποίησαν πρόσφατα η Focus Bari και η plushost και η οποία παρουσιάστηκε στο ΕΒΕΑ, στο πλαίσιο του Phygital Commerce Summit.
Πώς όμως διαμορφώνεται το προφίλ του Έλληνα online shopper;
Οι γυναίκες φαίνεται να πιστεύουν περισσότερο στις ψηφιακές αγορές (80%) ξεπερνώντας τους άνδρες (77%), ενώ οι καταναλωτές ηλικίας 16-34 ετών είναι η κατηγορία με το υψηλότερο ποσοστό online αγορών (82%).
Αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι πως πλέον ένα μεγάλο ποσοστό (63%) που χρησιμοποιούν το e-shop για τις αγορές τους είναι ηλικίας άνω των 65 ετών.
Πόσα ξοδεύουν
Οι γυναίκες και τα νεαροί καταναλωτές είναι εκείνοι που ξοδεύουν και τα μεγαλύτερα ποσά ψωνίζοντας από τις ψηφιακές βιτρίνες, σημειώνοντας μάλιστα… ισοπαλία.
Συγκεκριμένα, δαπανούν 537 και 538 ευρώ αντίστοιχα όταν οι άνδρες στα online καταστήματα ξοδεύουν 481 ευρώ.
Κατά μέσο όρο, σύμφωνα με έρευνα, οι Έλληνες δαπανούν 510 ευρώ για αγορές από το Διαδίκτυο ποσό μικρότερο μεν αλλά όχι πολύ μακριά από εκείνο που «πηγαίνει
στα φυσικά καταστήματα (644 ευρώ).
Από πού ψωνίζουν
Για τα ηλεκτρονικά τους ψώνια οι online shoppers προτιμούν περισσότερο τις επώνυμες αλυσίδες με πολλά brands (26%), ακολουθούν τα ηλεκτρονικά καταστήματα επώνυμων brands (22%), ενώ το τρίτο υψηλότερο μερίδιο (21%) κατέχουν marketplaces.
Στον αντίποδα, στις φυσικές αγορές το τοπικό κατάστημα είναι αυτό που κυριαρχεί με μερίδιο 39%, οι αλυσίδες με πολλά brands κατέχοντας μερίδιο 28% ακολουθούν, ενώ τα καταστήματα επώνυμων brands (21%) κατατάσσονται στην 3η θέση. Μικρότερα μερίδια διαθέτουν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ (6%), τα πολυκαταστήματα (5%) και τα πρατήρια καυσίμων (1%).
Σημειώνεται ότι ο αριθμός των ελληνικών επιχειρήσεων με ενεργή ηλεκτρονική παρουσία έχει εκτιναχθεί μέσα στην τελευταία 3ετία και από 7.000 επιχειρήσεις στις αρχές του 2020 ξεπέρασαν τις 20.000 πριν το κλείσιμο της περασμένης χρονιάς.
Τι ψωνίζουν
Κατά τους τελευταίους δύο μήνες οι περισσότερες ηλεκτρονικές αγορές έγιναν στην κατηγορία των φαρμάκων και των συμπληρωμάτων διατροφής με ποσοστό 86% των ερωτηθέντων να κάνει αυτού του είδους τις αγορές, ακολουθούν τα ρούχα με 72%, τα καλλυντικά με 69%, τα εσώρουχα και μαγιό με 61%, η αθλητική ένδυση και υπόδηση με 61%, τα βιβλία με 57%, τα είδη δώρων με 54%, τα είδη κουζίνας με 53%, τα υποδήματα με 52%.
Γιατί ψωνίζουν από ηλεκτρονικά καταστήματα
Οι καλύτερες τιμές και προσφορές, η εξοικονόμηση χρόνου και η αποφυγή μετακίνησης προς το φυσικό κατάστημα είναι οι λόγοι για να προτιμήσει κάποιος/α τις online αγορές.
Σύμφωνα με την έρευνα, οι καταναλωτές στην Ελλάδα προτιμούν τις αγορές από το online κανάλι: λόγω καλύτερων τιμών και προσφορών (74%), επειδή εξοικονομούν χρόνο (62%) και γλιτώνουν τη μετακίνηση προς το φυσικό κατάστημα (55%).
Το 50% απαντά ότι ψωνίζει online, επειδή βρίσκει μεγαλύτερη γκάμα επιλογών και το 49% ότι μέσω των ηλεκτρονικών παραγγελιών γλιτώνει αναμονή και ουρές στα φυσικά καταστήματα.
Εξαιρώντας την τιμή, τα πέντε κυριότερα κριτήρια για να επιλέξουν οι καταναλωτές ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, εκτός της τιμής, είναι τα ακόλουθα: δωρεάν αποστολή (59%), διαθεσιμότητα (54%), ασφάλεια πλατφόρμας (44%), δωρεάν επιστροφή (43%) και θετικές αξιολογήσεις (42%).
Latest News
Πώς η ελληνική οικονομία θα επιτύχει ΑΕΠ 400 δισ. ευρώ
Νέοι στόχοι και μεγάλα στοιχήματα από τραπεζίτες και επιχειρηματίες για την ελληνική οικονομία
Άτυπο debate κυβέρνησης – αντιπολίτευσης για το κάλεσμα Μητσοτάκη σε «απολογία» στη Βουλή
Αίτημα ΣΥΡΙΖΑ για προ ημερησίας συζήτηση. Η τελευταία συζήτηση επί του ζητήματος προκλήθηκε από τον τότε αρχηγό της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης Αλέξη Τσίπρα το 2021.
«Ημέρα Καριέρας» Ψηφιακής Οικονομίας στη Θεσσαλονίκη - 40 επιχειρήσεις με 500 θέσεις εργασίας
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στο Διεθνές Εκθεσιακό & Συνεδριακό Κέντρο,
«Χαμηλώνει» στο 2,1% ο πήχης της ανάπτυξης, «ανεβαίνει» στο 3% του πληθωρισμού
Τι ανέφερε ο επικεφαλής του ΙΟΒΕ Νίκος Βέττας
Βγαίνει στις αγορές με 30ετες ομόλογο η Ελλάδα
Η κοινοπρακτική έκδοση αναμένεται να αρχίσει σύντομα
Scope: Οδηγός ανάπτυξης για την Ευρώπη ο Νότος - Ξεχωρίζει η Ελλάδα
Τι αναφέρει η Scope Ratings σε ανάλυσή της
«Ημέρα Καριέρας» στον Πειραιά - 70 επιχειρήσεις και 1.000 θέσεις εργασίας στη γαλάζια οικονομία
Όσοι προσέλθουν στην εκδήλωση θα έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν επιτόπου αρχικές συνεντεύξεις εργασίας
Το προϊόντα πετρελαίου, το κυριότερο εξαγώγιμο προϊόν της Ελλάδας
Τι δείχνει ανάλυση της Alpha bank
Πρόωρη αποπληρωμή δανείων 5 δισ. ευρώ σχεδιάζει η Ελλάδα
Τι αναφέρει το Reuters - Ποιες είναι οι επόμενες κινήσεις
Πόσοι θα σουβλίσουν φέτος το Πάσχα - Τι αλλάζει στις καταναλωτικές συνήθειες [πίνακες]
1 στους 4 θα ταξιδέψει εκτός αστικών κέντρων για το Πάσχα