
Με 7.812.000 Έλληνες online, σχεδόν 8 στους 10 έχουν πραγματοποιήσει αγορές από e-shop το τελευταίο δίμηνο, σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποίησαν πρόσφατα η Focus Bari και η plushost και η οποία παρουσιάστηκε στο ΕΒΕΑ, στο πλαίσιο του Phygital Commerce Summit.
Πώς όμως διαμορφώνεται το προφίλ του Έλληνα online shopper;
Οι γυναίκες φαίνεται να πιστεύουν περισσότερο στις ψηφιακές αγορές (80%) ξεπερνώντας τους άνδρες (77%), ενώ οι καταναλωτές ηλικίας 16-34 ετών είναι η κατηγορία με το υψηλότερο ποσοστό online αγορών (82%).
Αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι πως πλέον ένα μεγάλο ποσοστό (63%) που χρησιμοποιούν το e-shop για τις αγορές τους είναι ηλικίας άνω των 65 ετών.

Πόσα ξοδεύουν
Οι γυναίκες και τα νεαροί καταναλωτές είναι εκείνοι που ξοδεύουν και τα μεγαλύτερα ποσά ψωνίζοντας από τις ψηφιακές βιτρίνες, σημειώνοντας μάλιστα… ισοπαλία.
Συγκεκριμένα, δαπανούν 537 και 538 ευρώ αντίστοιχα όταν οι άνδρες στα online καταστήματα ξοδεύουν 481 ευρώ.
Κατά μέσο όρο, σύμφωνα με έρευνα, οι Έλληνες δαπανούν 510 ευρώ για αγορές από το Διαδίκτυο ποσό μικρότερο μεν αλλά όχι πολύ μακριά από εκείνο που «πηγαίνει
στα φυσικά καταστήματα (644 ευρώ).

Από πού ψωνίζουν
Για τα ηλεκτρονικά τους ψώνια οι online shoppers προτιμούν περισσότερο τις επώνυμες αλυσίδες με πολλά brands (26%), ακολουθούν τα ηλεκτρονικά καταστήματα επώνυμων brands (22%), ενώ το τρίτο υψηλότερο μερίδιο (21%) κατέχουν marketplaces.
Στον αντίποδα, στις φυσικές αγορές το τοπικό κατάστημα είναι αυτό που κυριαρχεί με μερίδιο 39%, οι αλυσίδες με πολλά brands κατέχοντας μερίδιο 28% ακολουθούν, ενώ τα καταστήματα επώνυμων brands (21%) κατατάσσονται στην 3η θέση. Μικρότερα μερίδια διαθέτουν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ (6%), τα πολυκαταστήματα (5%) και τα πρατήρια καυσίμων (1%).
Σημειώνεται ότι ο αριθμός των ελληνικών επιχειρήσεων με ενεργή ηλεκτρονική παρουσία έχει εκτιναχθεί μέσα στην τελευταία 3ετία και από 7.000 επιχειρήσεις στις αρχές του 2020 ξεπέρασαν τις 20.000 πριν το κλείσιμο της περασμένης χρονιάς.

Τι ψωνίζουν
Κατά τους τελευταίους δύο μήνες οι περισσότερες ηλεκτρονικές αγορές έγιναν στην κατηγορία των φαρμάκων και των συμπληρωμάτων διατροφής με ποσοστό 86% των ερωτηθέντων να κάνει αυτού του είδους τις αγορές, ακολουθούν τα ρούχα με 72%, τα καλλυντικά με 69%, τα εσώρουχα και μαγιό με 61%, η αθλητική ένδυση και υπόδηση με 61%, τα βιβλία με 57%, τα είδη δώρων με 54%, τα είδη κουζίνας με 53%, τα υποδήματα με 52%.

Γιατί ψωνίζουν από ηλεκτρονικά καταστήματα
Οι καλύτερες τιμές και προσφορές, η εξοικονόμηση χρόνου και η αποφυγή μετακίνησης προς το φυσικό κατάστημα είναι οι λόγοι για να προτιμήσει κάποιος/α τις online αγορές.
Σύμφωνα με την έρευνα, οι καταναλωτές στην Ελλάδα προτιμούν τις αγορές από το online κανάλι: λόγω καλύτερων τιμών και προσφορών (74%), επειδή εξοικονομούν χρόνο (62%) και γλιτώνουν τη μετακίνηση προς το φυσικό κατάστημα (55%).
Το 50% απαντά ότι ψωνίζει online, επειδή βρίσκει μεγαλύτερη γκάμα επιλογών και το 49% ότι μέσω των ηλεκτρονικών παραγγελιών γλιτώνει αναμονή και ουρές στα φυσικά καταστήματα.

Εξαιρώντας την τιμή, τα πέντε κυριότερα κριτήρια για να επιλέξουν οι καταναλωτές ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, εκτός της τιμής, είναι τα ακόλουθα: δωρεάν αποστολή (59%), διαθεσιμότητα (54%), ασφάλεια πλατφόρμας (44%), δωρεάν επιστροφή (43%) και θετικές αξιολογήσεις (42%).


Latest News

Ο «θησαυρός» του ΕΦΚΑ έχει αξία άνω του 1 δισ. ευρώ
Ποια ακίνητα μένουν αναξιοποίητα

Τα «βαριά πορτοφόλια» ψάχνουν σπίτι στην Ελλάδα - Με ποιες περιοχές φλερτάρουν...
Ακίνητα αξίας πάνω από 10 δισ. ευρώ ζητήθηκαν πέρυσι στην χώρα μας από τους πελάτες της Sotheby's International Realty

Διεύρυνση της συνεργασίας Ελλάδας – Κύπρου στην Έρευνα και Καινοτομία
Σκοπός της συνάντησης ήταν η κοινή πρόθεση των δύο πλευρών για διεύρυνση, επέκταση και παρουσίαση της ισχύουσας Διακρατικής Συμφωνίας

Το μεγάλο έγκλημα με τα 70 χιλιάδες ακίνητα του Δημοσίου - Τα «φιλέτα» που μένουν στα... αζήτητα
Διαχρονική αποδεικνύεται η αδυναμία του ελληνικού Δημοσίου να προστατεύσει και να αξιοποιήσει τον «θησαυρό» του και να δώσει μια αναπτυξιακή ώθηση στη χώρα

Μειώθηκαν οι καταθέσεις σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις - Τι δείχνουν τα στοιχεία
Μειώθηκε ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής της συνολικής χρηματοδότησης της εγχώριας οικονομίας

Ποιοι φόροι «απογείωσαν» τα έσοδα το πρώτο δίμηνο
Τα συνολικά έσοδα του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 13.750 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 2.066 εκατ. ευρώ ή 17,7% έναντι του στόχου.

«Ψήφος εμπιστοσύνης» στον Δήμο Αθηναίων από τη Moody's - Αναβάθμιση του αξιόχρεου
Για το τρέχον έτος προβλέπονται έσοδα άνω του 1 δισ. ευρώ, αύξηση των επενδύσεων κατά 153%, καθώς και χρηματοδοτούμενα έργα ύψους 510 εκατ. ευρώ

Δείτε τη λίστα με τα προϊόντα που θα έχει το «καλάθι του νονού»
Το «καλάθι των νονών» δημιουργείται στα πρότυπα του «καλαθιού του Άη Βασίλη» που είχε τεθεί σε ισχύ την περίοδο των Χριστουγέννων

Καταγγελία: Fund κατάσχεσε σπίτι του τέως ΟΕΚ που είναι ακατάσχετο
Τι δήλωσε στο MEGA η κ. Ελένη για το σπίτι που βγήκε σε πλειστηριασμό.
![Ακίνητα: Τα παλιά γραφεία που γίνονται Airbnb και οι 3 ταχύτητες – Οι τιμές ανά περιοχή [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/office-g3d618a179_1920-600x401.jpg)
Ποια γραφεία νοικιάζονται 35 ευρώ το τ.μ. και ποια γίνονται Airbnb [γραφήματα]
Χαοτικές οι διαφορές μεταξύ ΑΑΑ γραφείων και γραφείων χαμηλής ποιότητας ή σε δευτερεύουσες θέσεις - Τι αποκαλύπτει έρευνα της Geoaxis