Το πετρέλαιο θα επιστρέψει εκ νέου στα 100 δολάρια το 2023 καθώς στην αγορά θα Goldman Sachs παρουσιασθεί έλλειμμα καθώς εξαντλείται η πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα, ένα έλλειμμα που θα δημιουργήσει σοβαρό πρόβλημα στον εφοδιασμό το 2024.

Στις εκτιμήσεις αυτές προχώρησε η Goldman Sachs διά στόματος τους επικεφαλής έρευνας για την αγορά εμπορευμάτων, καθώς όπως τόνισε η αγορά πορεύεται σε μια πολύ λεπτή ισορροπία. Την ώρα που οι κυρώσεις της Δύσης στο πετρέλαιο της Ρωσίας θα περιορίσουν την προσφορά της, η ζήτηση στην Κίνα θα αυξάνεται μετά την εγκατάλειψη από το Πεκίνο της πολιτικής μηδενικών κρουσμάτων.

Πλαφόν και εμπάργκο κοστίζουν 304 εκατ. δολ. την ημέρα στη Ρωσία

Σήμερα περί τις 21:30, η τιμή του μπρεντ σημειώνει άνοδο περί του 1%, στα 80,83 δολάρια το βαρέλι, την ίδια ώρα που αυτή του αργού ενισχύεται κατά 0,80%, στα 73,97 δολάρια το βαρέλι.

Μιλώντας στο περιθώριο συνεδρίου στο Ριάντ της Σαουδικής Αραβίας χθες Κυριακή, ο αναλυτής της αμερικανικής επενδυτικής τράπεζας, Τζεφ Κάρι, επισήμανε επίσης ότι η έλλειψη επενδύσεων στην παραγωγή του ορυκτού καυσίμου οι οποίες είναι απαραίτητες για την κάλυψη της ζήτησης, θα αποτελέσει επίσης κινητήριο δύναμη για τις υψηλότερες τιμές. Αυτή η έλλειψη της παραγωγικής δυναμικότητας μπορεί να εξελιχθεί σε μεγάλο ζήτημα μέχρι το 2024, υπογράμμισε χαρακτηριστικά.

«Ο σούπερ κύκλος των εμπορευμάτων είναι μια ακολουθία από αυξήσεις των τιμών με κάθε υψηλό υψηλότερο και κάθε χαμηλό υψηλότερο», ανέφερε. Μέχρι τον ερχόμενο Μάιο, στην αγορά πετρελαίου θα υπάρχει έλλειψη προσφοράς σε σύγκριση με τη ζήτηση. Αυτή η εξέλιξη θα μπορούσε να εξαντλήσει μεγάλο μέρος των αχρησιμοποίητων προμηθειών που έχουν οι παραγωγοί ανά τον κόσμο κάτι που θα είναι θετικό για τις τιμές, όπως είπε.

Οι τιμές του πετρελαίου παρουσίαζαν μια αστάθεια για μερικά χρόνια, καθώς βυθίστηκαν κάτω από τα 20 δολάρια κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού πριν εκτιναχθούν κοντά στα 130 δολάρια μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Το κόστος των καυσίμων για τις μεταφορές αυξήθηκε ακόμη περισσότερο καθώς τα διυλιστήρια μεγιστοποίησαν τη παραγωγική τους δυναμικότητα, πριν αρχίσει να υποχωρεί κι ενώ οι χώρες προσπαθούσαν να βρουν εναλλακτικούς τρόπους εφοδιασμού.

Ο υπουργός Ενέργειας της Σαουδικής Αραβίας, πρίγκιπας Αμπντουλαζίζ μπιν Σαλμάν, από το βήμα  του συνεδρίου επίσης έκανε παρατηρήσεις για την έλλειψη επενδύσεων σε παραγωγική ικανότητα διύλισης. Επανέλαβε ότι ο ΟΠΕΚ+ θα πρέπει να είναι προσεκτικός όταν αποφασίζει πότε θα αυξήσει την παραγωγή.

Η Σαουδική Αραβία είναι μαζί με τη Ρωσία οι ηγέτιδες στον ΟΠΕΚ+, της συμμαχίας ανάμεσα στον ΟΠΕΚ και άλλες πετρελαιοπαραγωγικές χώρες στην προσπάθεια εξισορρόπησης της προσφοράς και της ζήτησης. Σύμφωνα με τον πρίγκιπα Αμπντουλαζίζ, οι προσπάθειες του ΟΠΕΚ+ για περιορισμό της προσφοράς ήταν σωτήριες για τις αγορές πετρελαίου κατά τη διάρκεια της βύθισης της ζήτησης στη διάρκεια της πανδημίας.

Από τη μεριά του ο Κάρι επανέλαβε την άποψη της Goldman Sachs ότι ο ΟΠΕΚ+  θα χαλαρώσει τα όρια παραγωγής και θα επιδιώξει να αυξήσει την παραγωγή αργότερα μέσα στο 2023. Η επιτροπή παρακολούθησης της αγοράς του ΟΠΕΚ + συνέστησε στον οργανισμό να διατηρήσει αμετάβλητη την παραγωγή πετρελαίου.

«Επί της παρούσης, είμαστε ακόμη ισορροπημένοι με πλεόνασμα, επειδή η Κίνα δεν έχει ακόμη ανακάμψει πλήρως», δήλωσε ο Κάρι, προσθέτοντας ότι  η παραγωγική ικανότητα είναι πιθανό να είναι ένα πρόβλημα αργότερα φέτος, όταν η ζήτηση ξεπεράσει την προσφορά. «Θα εξαντλήσουμε την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα; Δυνητικά μέχρι το 2024 θα αρχίσουμε να αντιμετωπίζουμε σοβαρό πρόβλημα», κατέληξε.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ενέργεια