
Εκτινάχθηκε η εγχώρια κατανάλωση οίνου στα προ της πανδημίας επίπεδα, με τη συμμετοχή ωστόσο του χύμα κρασιού (μη τυποποιημένου ή σε ασκό – bag-in-a-box) στο σύνολο της ελληνικής αγοράς να εκτιμάται σε 50% περίπου, ενώ σημαντική αύξηση παρουσίασε η αγορά κρασιών για κατανάλωση στο σπίτι τη διετία 2020-2021.
Με βάση τα στοιχεία της κλαδικής μελέτης για την «Οινοποιία», που εκπόνησε η ΣΤΟΧΑΣΙΣ Σύμβουλοι Επιχειρήσεων ΑΕ, στο πλαίσιο της σειράς μελετών αγοράς που φέρουν τη διακριτική ονομασία «Κλαδικές Στοχεύσεις» η εγχώρια κατανάλωση οίνου παρουσίασε σημαντική αύξηση 41,3% την αμπελοοινική περίοδο 2021/22 σε σχέση με την περίοδο 2020/21, «προσεγγίζοντας» τα επίπεδα της περιόδου 2013/2014.
Ρωσικό «δώρο» στην Ελλάδα: Θα πίνουμε … Carlsberg και Pepsi made in Greece
Όπως αναφέρει ο κ. Β. Ρεγκούζας, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΟΧΑΣΙΣ, η πανδημία του Covid-19 είχε επηρεάσει αρνητικά το «κανάλι» HO.RE.CA. και είχε οδηγήσει σε αύξηση των αποθεμάτων οίνου και σε μέτρα απόσυρσης των αποθεμάτων.
Η μείωση των αποθεμάτων το 2021/22 και η ομαλοποίηση της αγοράς σηματοδότησε την αύξηση της κατανάλωσης οίνων στα προ της πανδημίας επίπεδα. Επισημαίνεται ότι ο Μέσος Ετήσιος Ρυθμός Μεταβολής (ΜΕΡΜ) της εγχώριας κατανάλωσης οίνου τη χρονική περίοδο 2013/14-2021/22 διαμορφώθηκε οριακά αρνητικός (-0,7%).
Κρασί: Προ των πυλών το πρόγραμμα για τη νέα περίοδο
Η συμμετοχή του χύμα κρασιού (μη τυποποιημένου ή σε ασκό – bag-in-a-box) στο σύνολο της εγχώριας αγοράς εκτιμάται σε 50% περίπου, ενώ σημαντική αύξηση παρουσίασε η αγορά κρασιών για κατανάλωση στο σπίτι τη διετία 2020-2021.
Στη 2η θέση της ΕΕ
Οι πολυάριθμες οινοποιήσιμες γηγενείς ποικιλίες αμπέλου της Ελλάδας καθιστούν τη χώρα μία από τις πλέον «πολυποικιλιακές» οινοπαραγωγικά, συντελώντας στη διαφορετικότητα και τη μοναδικότητα των ελληνικών κρασιών.
Σημειώνεται ότι η Ελλάδα για το 2022 κατέχει το 26% των εγκεκριμένων κρασιών ΠΓΕ στην ΕΕ-27 και κατατάσσεται στη δεύτερη θέση, ενώ το αντίστοιχο μερίδιο στα κρασιά ΠΟΠ είναι 3% και κατατάσσεται στην έκτη θέση.
Σχεδόν διπλάσια EBITDA
Όσον αφορά στη χρηματοοικονομική ανάλυση του κλάδου, σύμφωνα με την υπεύθυνη των κλαδικών μελετών κυρία Κατερίνα Ματσούκα, προκύπτει ότι το EBITDA, ως ποσοστό επί των πωλήσεων του κλάδου σχεδόν διπλασιάστηκε το 2021 σε σχέση με το 2012 και διαμορφώθηκε σε ικανοποιητικά επίπεδα.

Επιπρόσθετα, η τιμή του δείκτη κάλυψης χρηματοοικονομικών δαπανών παρουσίασε σημαντική αύξηση το 2021. Ωστόσο, ο κλάδος παραμένει «ευπρόσβλητος» σε πιθανές μεταβολές του οικονομικού περιβάλλοντος, λόγω της «ιδιομορφίας» του.

Σημειώνεται ότι η μεγαλύτερη αύξηση των πωλήσεων, σε σχέση με την αύξηση του κόστους πωλήσεων το 2021 σε σχέση με το 2020, είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση των λειτουργικών κερδών και κατ’ επέκταση την εμφάνιση καθαρών κερδών την ίδια περίοδο. Το γεγονός αυτό «αποτυπώνεται» στους χρηματοοικονομικούς δείκτες αποδοτικότητας ιδίων και απασχολουμένων κεφαλαίων.

Επιπρόσθετα, διαπιστώνεται ότι 7 στις 10 μεγαλύτερες οινοποιητικές επιχειρήσεις, βάσει δημοσιευμένου κύκλου εργασιών το 2021, ξεπερνούν το μέσο όρο του μικτού κέρδους (%) του συνόλου των εξεταζόμενων επιχειρήσεων του κλάδου, ενώ 6 στις 10 μεγαλύτερες οινοποιητικές επιχειρήσεις ξεπερνούν το μέσο όρο του EBITDA (%) του συνόλου των εξεταζόμενων επιχειρήσεων. Τέλος, 5 στις 10 μεγαλύτερες οινοποιητικές επιχειρήσεις συνδυάζουν EBITDA (%) και συνολική δανειακή επιβάρυνση (%), σε επίπεδα καλύτερα από το μέσο όρο του συνόλου των εξεταζόμενων επιχειρήσεων για το 2021.

Τέλος, όσον αφορά στην παγκόσμια κατανάλωση κρασιού, σύμφωνα με την International Organization of Vine and Wine – OIV, εκτιμάται ότι παρουσίασε μικρή αύξηση (0,9%) το 2021 σε σχέση με το 2020, η οποία οφείλεται στην άρση των περιορισμών, την επαναλειτουργία του καναλιού HΟ.RE.CA και τη επανεκκίνηση των κοινωνικών συγκεντρώσεων και εορτασμών που συνέβαλαν στην αύξηση της κατανάλωσης των περισσότερων χωρών παγκοσμίως.


Latest News

Τέλος τα νέα τραπεζοκαθίσματα σε πεζόδρομους και πλατείες στο Εμπορικό Τρίγωνο της Αθήνας
Το μέτρο αφορά τέσσερις πλατείες και οκτώ νέους πεζόδρομους

Νέο επιτελικό στέλεχος στην AustriaCard ο Δημήτρης Τζελέπης - Ποια θέση αναλαμβάνει
Διαθέτει εμπειρία 25 ετών, με προϋπηρεσία σε μεγάλες επιχειρήσεις και ομίλους

ΕΧΑΕ: Κέρδη 8,21 εκατ. ευρώ το 2022 - Μέρισμα 0,15 ευρώ ανά μετοχή
Σε 37,85 εκατ. ευρώ ανήλθε ο κύκλος εργασιών της χρήσης 2022 για τον Όμιλο Χρηματιστηρίου Αθηνών

Νέο deal για την ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός - Εξαγορά της αλυσίδας Katerina’s Market
Το δίκτυό της συνεχίζει να επεκτείνει η αλυσίδα ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός

Γρήγορη και εύκολη ασφάλιση κατοικίας για όλους από την COSMOTE
COSMOTE Insurance Home - Νέα αποκλειστικά προγράμματα ασφάλισης κατοικίας για κάθε ανάγκη, σε συνεργασία με την Hellas Direct

Αναπτυξιακό άλμα 15ετίας για τις οικογενειακές επιχειρήσεις
Τη μεγαλύτερη αύξηση του ποσοστού ανάπτυξης των τελευταίων ετών σημείωσαν οι οικογενειακές επιχειρήσεις, σύμφωνα με έκθεση της PwC

Στο 5,22% διαμορφώνεται το ποσοστό της Goldman Sachs στη ΔΕΗ
Σε σώμα συγκροτήθηκε η Επιτροπή Ελέγχου

Αντέχουν και αναπτύσσονται οι οικογενειακές επιχειρήσεις - Η διαδοχή ο μεγαλύτερος «πονοκέφαλος» (έρευνα)
Τι έδειξε έρευνα της PwC

Κύκνος: Η κόκκινη κονσέρβα με τα 108 χρόνια ιστορίας - Η μεγάλη αλλαγή σε εταιρεία τροφίμων
Η αύξηση του τζίρου, τα πιεσμένα κέρδη και ο μετασχηματισμός σε εταιρεία τροφίμων

Τι απαντά η Eurobank για τον δανεισμό της εταιρείας «Δομόπολις»
Τι αναφέρει σε ανακοίνωσή της