«Καίνε» τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς οι τιμές των τροφίμων και των ειδών νοικοκυριού, με τους καταναλωτές σε όλο τον κόσμο να πληρώνουν ακόμη περισσότερα εφέτος από ό,τι το 2022, εκτός κι αν μειωθεί το κόστος των πρώτων υλών ή επιταχυνθεί η στροφή σε φθηνότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, σύμφωνα με λιανοπωλητές, εταιρείες καταναλωτικών αγαθών και επενδυτές.
Ήδη η διοίκηση της Unilever δήλωσε σήμερα Πέμπτη ότι θα συνεχίσει να αυξάνει τις τιμές για τα απορρυπαντικά, τα σαπούνια και τα συσκευασμένα τρόφιμα για να αντισταθμίσει το αυξανόμενο κόστος των εισροών, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, ενώ εκτίμησε ότι πίεση θα αποκλιμακωθεί από το δεύτερο εξάμηνο του 2023.
Πώς μπορούν να γίνουν πιο φθηνά τα τρόφιμα;
Θα συνεχιστεί ο πληθωρισμός κόστους
Ο παγκόσμιος γίγαντας ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων με έδρα το Λονδίνο, που κατασκευάζει προϊόντα όπως το απορρυπαντικό για τα πιάτα Fairy, τα σαπούνια Dove, του κύβους Knorr και το παγωτά Ben & Jerry’s, αναμένει ότι ο πληθωρισμός κόστους θα συνεχιστεί το 2023, ενώ κατά 13,3% ανέβασε τις τιμές τους τελευταίους τρεις μήνες του 2022, σημειώνοντας νέο ρεκόρ, καθώς μεταβίβασε το υψηλότερο κόστος των βασικών εμπορευμάτων και της ενέργειας στους καταναλωτές.
Η βιομηχανία συσκευασμένων αγαθών αύξησε τις τιμές τον περασμένο χρόνο για να αντιμετωπίσει το αυξανόμενο κόστος σε όλη την γκάμα των πρώτων υλών, από το κακάο και το ηλιέλαιο μέχρι το σιτάρι.
Οι αυξήσεις των τιμών θα συνεχιστούν το δεύτερο εξάμηνο “αλλά θα είναι χαμηλότεροι οι ρυθμοί αυξήσεων… πιθανώς έχουμε ξεπεράσει τον πληθωρισμό αιχμής, αλλά όχι ακόμη τις τιμές αιχμής”, είπε ο Pitkethly, ο επικεφαλής των οικονομικών υπηρεσιών.
Σημειώνεται ότι η Unilever αύξησε 11,3% τις τιμές κατά τη διάρκεια του 2022 με τον όγκο πωλήσεων να μειώνεται κατά 2,1%.
Ενδεχόμενες διορθώσεις
Ορισμένες ευρωπαϊκές εταιρείες είπαν ότι ενδέχεται να χαλαρώσουν τις αυξήσεις των τιμών που πέρασαν στον καταναλωτή τα τελευταία χρόνια, καθώς το αυξανόμενο κόστος της ενέργειας και των πρώτων υλών έχει αποκλιμακωθεί, παρέχοντας ενδεχομένως κάποια ανακούφιση στα νοικοκυριά.
Σημειώνεται ότι τις τέσσερις εβδομάδες έως τις 22 Ιανουαρίου σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, οι Βρετανοί πλήρωσαν αυξήσεις – ρεκόρ της τάξης του 16,7% στα τρόφιμα, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Kantar.
Την ίδια ώρα, ο πληθωρισμός των τροφίμων των ΗΠΑ αυξήθηκε κατά 10,4% για το 2022.
Latest News
Πέθανε και δεύτερος πληροφοριοδότης για κενά ασφαλείας στην Boeing
Ο πρώην υπάλληλος της Spirit AeroSystems, Τζόσουα Ντιν, πέθανεμετά από ξαφνική ασθένεια, λέει η οικογένεια.
Ο ΟΟΣΑ «βλέπει» υψηλότερη ανάπτυξη για το 2024 - Οδηγούν οι ΗΠΑ με άνοδο 2,6%
Αύξηση με ρυθμό 3,1% για φέτος και 3,2% για το 2025, προβλέπει ο διεθνής οργανισμός
Ο πλανήτης ξεμένει από ελαιόλαδο - Φόβοι για νέα άνοδο των τιμών
Oι αναλυτές τηρούν στάση αναμονής και θεωρούν ότι ένα απότομα άλμα τους επόμενους μήνες δεν θα αποτελούσε έκπληξη
Κατεβάζει ταχύτητα η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία – Ξεμένει από καύσιμα
Ο ρόλος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Οι 11 «θρύλοι» του Airbnb - Η νέα κατηγορία εμπειριών της πλατφόρμας
Θα μπορείτε να αποκοιμηθείτε στο σπίτι του "Ψηλά στον ουρανό", να διανυκτερεύσετε στο Μουσείο Ferrari, ή να κάνετε παρέα με τον Kevin Hart.
Σε υψηλό 23 ετών το κόστος δανεισμού στις ΗΠΑ – Ο χρησμός του Πάουελ για επόμενες κινήσεις της Fed
Όπως ήταν αναμενόμενο η Fed άφησε αμετάβλητα τα επιτόκια
Με το βλέμμα στον Πάουελ οι αγορές για τις προοπτικές των επιτοκίων
Τα στοιχεία για τον πληθωρισμό και τους μισθούς περιορίζουν τις προσδοκίες για μείωση των επιτοκίων
Τα διαμάντια είναι παντοτινά. αλλά οι τεχνητοί λίθοι κυριαρχούν... παντού
Οι εξορύκτες δίνουν μάχη για να μειώσουν την υπερπροσφορά πολύτιμων λίθων
Ποια νέα μέτρα εξετάζουν οι ΗΠΑ για τις εξαγωγές τεχνολογίας στην Κίνα
Η Ουάσιγκτον προτρέπει την Ιαπωνία, τη Νότια Κορέα και την Ολλανδία να περικόψουν την προσφορά εργαλείων και τεχνολογίας
Πώς εκατομμύρια Αμερικανοί κινδυνεύουν να βρεθούν... offline
Πολιτικά παιχνίδια ενδέχεται να στερήσουν από εκατομμύρια αμερικανικά νοικοκυριά την οικονομική πρόσβαση στο ευρυζωνικό διαδίκτυο