«Καίνε» τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς οι τιμές των τροφίμων και των ειδών νοικοκυριού, με τους καταναλωτές σε όλο τον κόσμο να πληρώνουν ακόμη περισσότερα εφέτος από ό,τι το 2022, εκτός κι αν μειωθεί το κόστος των πρώτων υλών ή επιταχυνθεί η στροφή σε φθηνότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, σύμφωνα με λιανοπωλητές, εταιρείες καταναλωτικών αγαθών και επενδυτές.

Ήδη η διοίκηση της Unilever δήλωσε σήμερα Πέμπτη ότι θα συνεχίσει να αυξάνει τις τιμές για τα απορρυπαντικά, τα σαπούνια και τα συσκευασμένα τρόφιμα για να αντισταθμίσει το αυξανόμενο κόστος των εισροών, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, ενώ εκτίμησε ότι πίεση θα αποκλιμακωθεί από το δεύτερο εξάμηνο του 2023.

Πώς μπορούν να γίνουν πιο φθηνά τα τρόφιμα;

Θα συνεχιστεί ο πληθωρισμός κόστους

Ο παγκόσμιος γίγαντας ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων με έδρα το Λονδίνο, που κατασκευάζει προϊόντα όπως το απορρυπαντικό για τα πιάτα Fairy, τα σαπούνια Dove, του κύβους Knorr και το παγωτά Ben & Jerry’s, αναμένει ότι ο πληθωρισμός κόστους θα συνεχιστεί το 2023, ενώ κατά 13,3% ανέβασε τις τιμές τους τελευταίους τρεις μήνες του 2022, σημειώνοντας νέο ρεκόρ, καθώς μεταβίβασε το υψηλότερο κόστος των βασικών εμπορευμάτων και της ενέργειας στους καταναλωτές.

Η βιομηχανία συσκευασμένων αγαθών αύξησε τις τιμές τον περασμένο χρόνο για να αντιμετωπίσει το αυξανόμενο κόστος σε όλη την γκάμα των πρώτων υλών, από το κακάο και το ηλιέλαιο μέχρι το σιτάρι.

Οι αυξήσεις των τιμών θα συνεχιστούν το δεύτερο εξάμηνο “αλλά θα είναι χαμηλότεροι οι ρυθμοί αυξήσεων… πιθανώς έχουμε ξεπεράσει τον πληθωρισμό αιχμής, αλλά όχι ακόμη τις τιμές αιχμής”, είπε ο Pitkethly, ο επικεφαλής των οικονομικών υπηρεσιών.

Σημειώνεται ότι η Unilever αύξησε 11,3% τις τιμές κατά τη διάρκεια του 2022 με τον όγκο πωλήσεων να μειώνεται κατά 2,1%.

Ενδεχόμενες διορθώσεις

Ορισμένες ευρωπαϊκές εταιρείες είπαν ότι ενδέχεται να χαλαρώσουν τις αυξήσεις των τιμών που πέρασαν στον καταναλωτή τα τελευταία χρόνια, καθώς το αυξανόμενο κόστος της ενέργειας και των πρώτων υλών έχει αποκλιμακωθεί, παρέχοντας ενδεχομένως κάποια ανακούφιση στα νοικοκυριά.

Σημειώνεται ότι τις τέσσερις εβδομάδες έως τις 22 Ιανουαρίου σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, οι Βρετανοί πλήρωσαν αυξήσεις – ρεκόρ της τάξης του 16,7%  στα τρόφιμα, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Kantar.

Την ίδια ώρα, ο πληθωρισμός των τροφίμων των ΗΠΑ αυξήθηκε κατά 10,4% για το 2022.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Γιατί η Gen Z δεν μπορεί να στεριώσει σε δουλειά – Ποια προσόντα ψάχνουν οι εργοδότες
Διεθνή |

Γιατί η Gen Z δεν μπορεί να στεριώσει σε δουλειά – Ποια προσόντα ψάχνουν οι εργοδότες

Μια πρόσφατη έκθεση διαπίστωσε ότι οι εταιρείες είναι δυσαρεστημένες με τις νέες προσλήψεις της Gen Z και ενδέχεται να αποφύγουν στο μέλλον την πρόσληψη πρόσφατων αποφοίτων.