Οι ξένες εταιρείες που αποχώρησαν από τη ρωσική αγορά εν μέσω κυρώσεων από τη Δύση υφίστανται μεγάλες ζημίες εξαιτίας της επιλογής τους, δήλωσε σήμερα ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν, στο πλαίσιο συνάντησής του με υψηλόβαθμους αξιωματούχους, η οποία μεταδόθηκε από την κρατική τηλεόραση.
Ο Β. Πούτιν δήλωσε ότι οι δυνατότητες για επέκταση των εγχώριων επιχειρήσεων είναι «κολοσσιαίες» και ότι η Ρωσία δεν έχει χάσει κάτι από την αποχώρηση των ξένων επιχειρήσεων.
Ο Ρώσος πρόεδρος δήλωσε επίσης ότι η Ρωσία θα πρέπει να δημιουργήσει ένα σύστημα για την ανάπτυξη μη επανδρωμένων αεροσκαφών (drones) και ότι θα πρέπει να γίνει «πηγή τεχνολογίας και ικανοτήτων».
Ρωσία: Πώς τον Ιανουάριο δημιουργήθηκε το μεγαλύτερο έλλειμμα σε 25 χρόνια [γράφημα]
Πλήθος εταιρειών εγκατέλειψαν τη Ρωσία
Πλήθος εταιρειών από πολλούς επιχειρηματικούς κλάδους έχει αποχωρήσει από τη ρωσική επικράτεια λίγες ημέρες ή και εβδομάδες από την εισβολή του ρωσικού στρατού στην Ουκρανία ως αποτέλεσμα των διαδοχικών κυμάτων οικονομικών κυρώσεων σε βάρος της Μόσχας και σε αντιστροφή μίας πορείας τριάντα ετών που δυτικές και άλλες επιχειρήσεις επένδυαν στη χώρα μετά την κατάρρευση της Σοβιετικής Ενωσης το 1991.
Η λίστα των εταιρειών, που έκοψαν τους δεσμούς τους με τη Ρωσία περιλαμβάνουν ενεργειακούς κολοσσούς, αεροπορικές εταιρείες, τράπεζες αλλά και εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο τροφίμων και λιανεμπορίου.
Κάποιες εταιρείες κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι κίνδυνοι, τόσο οικονομικοί όσο και σε σχέση με τη φήμη τους, είναι πολύ μεγάλοι για να συνεχίσουν τη λειτουργία τους. Για κάποιες άλλες εταιρείες, η απόφαση να φύγουν από τη Ρωσία αποτελεί το τέλος μίας περιόδου δεκαετιών επικερδών, αν και ενίοτε ριψοκίνδυνων, επενδύσεων.
Ανάμεσα στους κολοσσούς της ενέργειας που έχουν εγκαταλείψει τη Ρωσία είναι η BP, η Shell, η αμερικανική πετρελαϊκή εταιρεία ExxonMobil, η Equinor που είναι η μεγαλύτερη νορβηγική ενεργειακή εταιρεία, η γαλλική TotalEnergies, η οποία συμμετείχε σε μεγάλες επενδύσεις σε LNG στη Ρωσία, ο γιγαντιαίος ιταλικός όμιλος του τομέα των υδρογονανθράκων ENI κ.α.
Εχουν επίσης αποχωρήσει αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Volkswagen, η Volvo Car AB και η Volvo AB που κατασκευάζει φορτηγά, η Harley-Davidson, η General Motors σταμάτησε τις εξαγωγές.
Latest News
Η μεγάλη αποτυχία του στοιχήματος των Shell και BP στην ηλεκτρική ενέργεια
Η ηλεκτρική ενέργεια ήταν το επόμενο μεγάλο στοίχημα για πολλές εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου, όμως γύρισε μπούμερανγκ
Ποιες είναι προτεραιότητες Τραμπ για τις πρώτες 100 ημέρες
Οι πέντε κορυφαίες προτεραιότητές του Ντόναλντ Τραμπ για τις πρώτες 100 ημέρες στο Οβάλ γραφείο
Ο Τραμπ δίνει «γη και ύδωρ» κινήτρων για να φέρει μεγάλες επενδύσεις πίσω στις ΗΠΑ
Ο Τραμπ αποσκοπεί σε μια κοσμογονία εγχώριων επενδύσεων στις ΗΠΑ - Η πρόταση για διευκολύνσεις στις επενδύσεις άνω του 1 δισ.
Η Ινδία κατασκευάζει το δικό της «Χόνγκ Κονγκ» - Το φαραωνικό project των 9 δισ.
Ανησυχία ότι το σχέδιο θα εξαλείψει μερικές από τις απομονωμένες φυλές που ζουν στα νησιά του αρχιπελάγους Νικομπάρ - Τι λέει η Ινδία
Από ένα KFC στην αυτοκρατορία των 3 δισ. - Ποιος είναι ο Αυστραλός επιχειρηματίας Τζακ Κάουιν
Σήμερα, ο Τζακ Κάουιν κατέχει το 98% της εταιρείας του, ενώ το υπόλοιπο 2% ανήκει σε ορισμένους από τους αρχικούς επενδυτές και μετόχους του
Οι τρεις αδύναμοι κρίκοι της ευρωοικονομίας το 2025
Θα παλέψουν με την ύφεση τη νέα χρονιά οι μεγαλύτερες οικονομίες της ΕΕ, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία
Ενοίκια σοκ για τους φοιτητές στο Λονδίνο μετά τις νέες αυξήσεις [γράφημα]
Τι αποκαλύπτει έρευνα για τους φοιτητές στη Βρετανία
Η πλειοψηφία των startups δεν μακροημερεύει - Η ωμή αλήθεια είναι ότι κανείς δεν νοιάζεται
Γιατί αποτυγχάνουν τόσες πολλές startups; Φυσικά, δεν υπάρχει μόνο ένας λόγος
Safran: Με το βλέμμα στις συμβάσεις του αμερικανικού στρατού
Η γαλλική εταιρεία αναμένει αύξηση των πωλήσεων κατά περίπου 10% το 2025, καθώς και τρέχοντα λειτουργικά κέρδη μεταξύ 4,7 και 4,8 δισ. ευρώ σε συγκρίσιμη βάση
Έφοδος τελωνιακών και της ευρωπαικής εισαγγελίας στα γραφεια της Adidas
Tο ένταλμα έρευνας για την Adidas ανέφερε την (ύποπτη) σωρευτική φορολογική ζημία σε περισσότερα από 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ