Την ώρα που πολλοί νέοι παρασύρονται από τα κοινωνικά δίκτυα σε απερίσκεπτες αγορές, άλλοι χρησιμοποιούν το TikTok για να συμβουλεύουν τον κόσμο τι να μην αγοράζει.
Η τάση του «de-influencing», αναφέρει το Associated Press, είναι το αντίθετο προηγούμενων τάσεων όπως το #TikTokMadeMeBuyIt, στο οποίο οι χρήστες επιδείκνυαν προϊόντα που αγόρασαν αφότου τα είδαν στο TikTok.
Αρκετοί TikTokers ενημερώνουν πλέον τους ακολούθους τους για προϊόντα που δεν αξίζουν τα λεφτά τους, ή τους ενθαρρύνουν να αντισταθούν στον πειρασμό.
Ορισμένοι προειδοποιούν για προϊόντα ομορφιάς που δεν προσφέρουν όσα υπόσχονται, άλλοι λένε στους οπαδούς τους να αποφύγουν τα χτενίσματα και τα μοδάτα παγούρια που έγιναν τάση από το ίδιο το TikTok.
Τα βίντεο με το hashtag #deinfluencing έχουν συγκεντρώσει πάνω από 150 εκατομμύρια προβολές σε διάστημα λίγων μηνών.
Παραμένει ασαφές πώς ξεκίνησε η τάση, όμως ένα από τα πρώτα βίντεο αναρτήθηκε από πρώην υπάλληλο καταστημάτων καλλυντικών, η οποία δημοσιοποίησε λίστες με τα προϊόντα που επιστρέφουν συχνότερα οι καταναλωτές.
Η Πέιτζ Πρίτσαρντ, 33 ετών, ήταν και η ίδια παθούσα της καταναλωτικής μανίας. Αποφάσισε να γίνει de-influencer το πρώτο έτος μετά την αποφοίτησή της από το κολέγιο, όταν συνειδητοποίησε ότι είχε ξοδέψει τον ετήσιο μισθό της, 60.000 δολάρια, μόνο σε ρούχα, καλλυντικά και προϊόντα μαλλιών.
«Μόλις και μετά βίας μπορούσα να μετακομίσω από το σπίτι των γονιών μου στα τέλη της χρονιάς» λέει.
Αυθεντικότητα
Οι ΤikTokers που ακολουθούν τη νέα αντικαταναλωτική τάση δεν αποκλείεται να δείχνουν πιο αξιόπιστοι, κάτι που θα μπορούσε να τους βοηθήσει να γίνουν διάσημοι, λέει ο Άμπισεκ Κουνάρ, λέκτορας του Πανεπιστημίου του Έσεξ που μελετά πώς η Γενιά Ζ αλληλεπιδρά με τους δημιουργούς περιεχομένου.
Μελέτη της ομάδας του έδειξε ότι η Γενιά Ζ συνήθως αγνοεί τις καμπάνιες influencer που δείχνουν να ελέγχονται από εταιρείες. Οι influencer και οι εταιρείες έχουν πλέον γίνει σχεδόν συνώνυμοι όροι, παρόλα αυτά οι χρήστες συνεχίζουν να εκτιμούν την αυθεντικότητα.
Η έλλειψη αυθεντικότητας μπορεί μάλιστα να καταφέρει σημαντικό πλήγμα στην αξιοπιστία των influencer. Πρόσφατα, η Μιαΐλα Νογκουέρα, μακιγιέζ με 14,4 εκατομμύρια ακολούθους στο TikTok, κατηγορήθηκε ότι φορούσε ψεύτικες βλεφαρίδες σε πληρωμένο βίντεο όπου διαφήμιζε μια μάσκαρα της L’Oreal.
Παρόλα αυτά, η συνεργασία των influencer με εταιρείες που παράγουν κάθε είδους προϊόντα παραμένει στενή. Σύμφωνα με το Influencer Marketing Hub, η βιομηχανία μάρκετινγκ μέσω infliencer εκτινάχθηκε από τα 1,6 δισ. δολάρια το 2016 στα 16 δισ. το 2022.
Το de-influencing είναι απίθανο να αντιστρέψει την κατάσταση και ήδη σε κάποιες περιπτώσεις γίνεται παρωδία, καθώς ορισμένοι χρήστες χρησιμοποιούν το hashtag για να θάψουν συγκεκριμένα προϊόντα και να προτείνουν άλλα στη θέση τους –κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι δεν ενθαρρύνουν τους ακολούθους τους να αγοράζουν λιγότερα.
Η Μάντι Λι, κριτικός μόδας που υποστηρίζει το αντι-καταναλωτικό κίνημα στο Tikok, λέει ότι αντιμετωπίζει με σκεπτικισμό τους influencer που σπεύδουν ξαφνικά να υιοθετήσουν τη νέα τάση.
«Μου είναι δύσκολο να εμπιστευτώ κάποιον που δεν έχει ασχοληθεί ποτέ σοβαρά με τα προϊόντα και ξαφνικά ασχολείται» λέει.
«Θα αμφισβητούσα το κατά πόσο είναι γνήσιο».
Πηγή: in.gr
Latest News
Σε κίνδυνο το 40% των θέσεων εργασίας από την ΑΙ - Τι δείχνει έρευνα του ΔΝΤ
Τα οφέλη από τη χρήση της AI είναι ζητούμενο αν θα διαχυθούν σε όλη την οικονομία ή θα τροφοδοτήσουν την κοινωνική και οικονομική ανισότητα
Αντίστροφη μέτρηση για Apple στην Ινδία - Μετά τα iPhone, συναρμολογεί και τα AirPods
Τα ασύρματα ακουστικά AirPods θα ξεκινήσει να παράγει η Αpple στην Ινδία για πρώτη φορά στις αρχές του επόμενου έτους
Πώς η Ελλάδα γίνεται κόμβος δεδομένων- Από τον Φάρο και τον Δαίδαλο μέχρι τα data centers
Η τεχνητή νοημοσύνη και η ανάγκη της για δεδομένα «φέρνει» και ένα κύμα επενδύσεων, από τα data centers και τα καλώδια οπτικών ινών μέχρι τον «Φάρο» και τον «Δαίδαλο»
Η Databrics πολύ κοντά σε ρεκόρ χρηματοδότησης venture capital, συνολικής αξίας 9,5 δις δολ.
Η αμερικανική Databricks, εταιρεία λογισμικού, αποτιμάται σε πάνω από 60 δισ. δολάρια, σύμφωνα με πηγές
Ήταν ο Χένρι Κίσινγκερ ένας «doomer» της τεχνητής νοημοσύνης;
Τα τελευταία χρόνια της ζωής του ο Χένρι Κίσινγκερ μετατράπηκε σε εμπειρογνώμονα στην AI - Ένα μεταθανάτιο υστερόγραφο σε ένα θέμα που προκαλεί τριγμούς, σημειώνει ο Economist
Βόλτα στο διάστημα μέσω… Μεγάλης Ελλάδας
Η διαστημική εταιρεία του Ρίτσαρντ Μπράνσον σχεδιάζει ταξίδια σε ύψος 85 χλμ από την αεροπορική βάση του Γκροτάλιε της Ιταλίας
Πρώτο... δωράκι Tραμπ υπέρ Μασκ - Ποια ρύθμιση καταργεί προς όφελος της Tesla
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, δαπάνησε περισσότερα από 250 εκατομμύρια δολάρια βοηθώντας τον Τραμπ να εκλεγεί πρόεδρος τον Νοέμβριο
Πρόστιμο 75 εκατ. δολ. από την Τουρκία στην Google
Η μη συμμόρφωση θα έχει ως αποτέλεσμα περαιτέρω καθημερινά πρόστιμα - Η Google μπορεί να ασκήσει έφεση
Αντίστροφη μέτρηση για το digital economy forum 2024 του ΣΕΠΕ
Ποιοι θα πλαισιώσουν το συνέδριο του ΣΕΠΕ, ποιες είναι οι βασικές θεματικές ενότητες της διοργάνωσης
Η Κίνα σφίγγει τον κλοιό στο κυβερνοέγκλημα του χρηματοπιστωτικού τομέα
Η Υπηρεσία Κυβερνοχώρου δεσμεύτηκε για τη συνέχιση των προσπαθειών καταπολέμησης της ηλεκτρονικής απάτης στην Κίνα