Στην επέκταση των αστικών συγκοινωνιών σε Ωρωπό και Μαραθώνα, καθώς και στη λειτουργία του ιστορικού «μουντζούρη» στο Πήλιο, αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, στη Βουλή.
ΡΑΣ: Πρόστιμο 33.000 ευρώ στη Hellenic Train
Ανάγκη νέου στρατηγικού σχεδίου
Στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι ο ΟΑΣΑ πρέπει πλέον να εκπονήσει ένα νέο στρατηγικό σχέδιο για όλη την Αττική, μια συνολική μελέτη, ώστε να διαπιστωθεί η συγκοινωνιακή προσφορά ανάλογα με την επιβατική ζήτηση. Επισήμανε μάλιστα ότι, ειδικότερα σε Ωρωπό και Μαραθώνα είναι άλλη η ζήτηση τους χειμερινούς και άλλη τους θερινούς μήνες.
Ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι στις συγκεκριμένες περιοχές υπάρχει αστική σύνδεση με την κυκλική γραμμή 310 (Μαραθώνας – Νέα Μάκρη – Ραφήνα – Μάτι) με 17 δρομολόγια την ημέρα, και τη γραμμή 314 (Σταθμός Δουκίσσης Πλακεντίας – Παλλήνη – Ραφήνα) με 37 δρομολόγια την ημέρα, επισημαίνοντας ότι έχει υπάρξει σημαντική αύξηση των δρομολογίων από το 2019. Στη συνέχεια ανακοίνωσε ότι θα επεκταθεί άμεσα η γραμμή 314 ώστε να φτάνει στη Νέα Μάκρη.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι το νέο σχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες βρίσκεται στη διαδικασία διενέργειας διαγωνισμού και η εκπόνηση της μελέτης θα ξεκινήσει μέσα στο 2023.
«Θα πρέπει να συζητήσουμε σοβαρά τη δυνατότητα δημιουργίας δημοτικής συγκοινωνίας», εκτίμησε επίσης ο κ. Καραμανλής, καταλήγοντας ότι ο συνδυασμός της επέκτασης των δρομολογίων που ανέφερε σήμερα, με την αναδιοργάνωση συνολικά των αστικών συγκοινωνιών και τη δημιουργία δημοτικής συγκοινωνίας, θα δώσει λύσεις στη βόρεια Αττική.
Προτεραιότητα η ασφάλεια για το τρενάκι του Πηλίου
Στη συνέχεια ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών απάντησε σε επίκαιρη ερώτηση για το τρενάκι του Πηλίου.
Ο κ. Καραμανλής εξήγησε ότι εάν χαρακτηριστεί ο λεγόμενος «μουντζούρης» ως ιστορική γραμμή και εξαιρεθεί από το 4ο σιδηροδρομικό πακέτο, δεν θα υπάγεται στις ίδιες προβλέψεις ασφαλείας με τις υπόλοιπες σιδηροδρομικές γραμμές.
«Αυτή τη στιγμή, οι ίδιες προδιαγραφές ασφαλείας που ισχύουν για το δρομολόγιο π.χ. Αθήνα – Θεσσαλονίκη, ισχύουν και για το τρενάκι του Πηλίου. Τις ίδιες προϋποθέσεις που πρέπει να οφείλει να πληροί ο μηχανοδηγός του Αθήνα – Θεσσαλονίκη (δηλαδή πιστοποιήσεις, ιατρικές εξετάσεις), οφείλει να πληροί και ο μηχανοδηγός στο Πήλιο. Εάν βγάλουμε το τρενάκι από το πακέτο, θα μεταβληθεί ποιοτικά η ασφάλεια για τους επιβάτες», τόνισε και πρόσθεσε: «Μία υπεύθυνη Πολιτεία δεν μπορεί να παίζει με την ασφάλεια των επιβατών».
Ο κ. Καραμανλής εξήγησε άλλωστε ότι η σχετική Ευρωπαϊκή Οδηγία αφήνει στα κράτη – μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης το ελεύθερο να αποφασίσουν που θα υπαχθούν οι ιστορικές και τουριστικές υποδομές.
«Δεν αφήνουμε μία ιδιωτική εταιρεία να αποφασίζει μόνη της»
«Εμείς δεν αφήνουμε μία ιδιωτική εταιρεία, όπως η Hellenic Train, να αποφασίζει μόνη της. Διότι όταν της δίνουμε χρήματα, όπως κάνουμε και με τον ‘‘Οδοντωτό’’ στα Καλάβρυτα και με το ιστορικό τρένο στην Αρχαία Ολυμπία, ελέγχουμε πλήρως πολλά ζητήματα που αφορούν αυτό το δρομολόγιο», σημείωσε.
Ειδικότερα υπογράμμισε ότι με την ένταξη του τρένου του Πηλίου στις Υποχρεώσεις Δημόσιας Υπηρεσίας (ΥΔΥ) διασφαλίζεται ότι θα πραγματοποιούνται τα «minimum» δρομολόγια και ότι οι τιμές δεν μπορούν να μεταβληθούν χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του Υπουργείου, ελέγχεται η ιδιωτική εταιρεία ότι θα εφαρμόζει τα συμφωνηθέντα και εξασφαλίζονται οι μέγιστες δυνατές προδιαγραφές ασφαλείας.
Ο κ. Καραμανλής εξάλλου επισήμανε ότι και σε ευρωπαϊκές χώρες με ανεπτυγμένο σιδηροδρομικό δίκτυο, όπως η Γαλλία και η Γερμανία, επιδοτούνται ακόμη και βασικά δρομολόγια.
«Αυτή τη στιγμή έχοντας το ‘‘μουντζούρη’’ στις ΥΔΥ αυτό που καταφέρνουμε είναι: Καλύτερες υπηρεσίες, καλύτερη δυνατή τιμή και καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών. Νομίζω ότι είναι δύσκολο να διαφωνήσετε πως αυτό εξυπηρετεί το κοινωνικό συμφέρον», δήλωσε.
Απευθυνόμενος στον ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Καραμανλής ανέφερε: «Ιδιωτικοποιήσατε τη Hellenic Train σε ένα βράδυ για 45 εκατομμύρια ευρώ και έρχεστε και μας κουνάτε το δάχτυλο. Λίγο έλεος σε αυτή την αίθουσα. Οι δήθεν αριστεροί που θα τα κρατικοποιούσατε. Τώρα θέλετε να πάει το τρενάκι στο Δήμο. Ο Δήμος μπορεί να λειτουργήσει καλύτερα μία τέτοια σιδηροδρομική γραμμή από ότι μπορεί να λειτουργήσει υπό την αιγίδα του ΟΣΕ και μίας κρατικής οντότητας;». Υποστήριξε δε ότι με τη σύμβαση που υπέγραψε η Κυβέρνηση με τη Hellenic Train διόρθωσε τα κακώς κείμενα της ιδιωτικοποίησης – ξεπουλήματος του ΣΥΡΙΖΑ.
Latest News
Πέθανε η Άννα Παναγιωτοπούλου
Θλίψη στον καλλιτεχνικό χώρο μετά την είδηση του θανάτου της αγαπημένης ηθοποιού.
Πρόοδος στις διαπραγματεύσεις για κατάπαυση του πυρός στη Γάζα
Τι προβλέπει η πρόταση για κατάπαυση του πυρός – Όσα λέει υψηλόβαθμη πηγή
Ηχηρό «No» της Ιταλίας στην αποστολή στρατιωτών στην Ουκρανία
«Αποκλείουμε άμεση δραστηριοποίηση των στρατιωτών μας στην Ουκρανία», δήλωσε ο Ιταλός υπουργός άμυνας Γκουίντο Κροζέτο - Σε πλήρη αντιδιαστολή με τις επιθυμίες του Μακρόν
Η μεγαλύτερη έξοδος των τελευταίων ετών - Αναχωρούν οι τελευταίοι εκδρομείς για το Πάσχα
Πάνω από 420.000 οχήματα πέρασαν τα διόδια στις εθνικές οδούς
Tι πρόκειται να δούμε στις ευρωεκλογές – Το φάντασμα της αποχής και το μαύρο μπλοκ
Στο φουλ δουλεύουν οι μηχανές στα κομματικά επιτελεία για τις ευρωεκλογές με το μεγάλο στοίχημα να είναι η συμμετοχή των πολιτών και ο μεγάλος φόβος η άνοδος της ακροδεξιάς.
Πώς θα κινηθούν τα ΜΜΜ τις ημέρες του Πάσχα
Πώς θα κινηθούν μετρό, λεωφορεία, τραμ
Πώς θα λειτουργήσουν σήμερα Μ. Σάββατο καταστήματα και σούπερ μάρκετ
Μεγάλο Σάββατο σήμερα με ανοιχτά μαγαζιά για τις τελευταίες αγορές
Με τι καιρό θα κάνουμε Πάσχα - Οι τελευταίες προβλέψεις
Αναλυτικά τα τελευταία προγνωστικά στοιχεία της ΕΜΥ
Τι προκάλεσε την έκρηξη της Γενιάς Ζ στις ΗΠΑ;
Απογοητευμένοι νεαροί Αμερικανοί πρωταγωνιστούν σε αυτό που περιγράφεται ως το πιο σημαντικό, ενδεχομένως, φοιτητικό κίνημα μετά τις διαμαρτυρίες κατά του Βιετνάμ
Οι ΗΠΑ κατηγορούν τη Ρωσία για κυβερνοεπιθέσεις στην Ευρώπη
Το State Department απέδωσε στην ομάδα του ρωσικού στρατού (GRU) τις κυβερνοεπιθέσεις κατά της Γερμανίας, της Δημοκρατίας της Τσεχίας, της Λιθουανίας, της Πολωνίας, της Σλοβακίας και της Σουηδίας