Στην επέκταση των αστικών συγκοινωνιών σε Ωρωπό και Μαραθώνα, καθώς και στη λειτουργία του ιστορικού «μουντζούρη» στο Πήλιο, αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, στη Βουλή.
ΡΑΣ: Πρόστιμο 33.000 ευρώ στη Hellenic Train
Ανάγκη νέου στρατηγικού σχεδίου
Στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι ο ΟΑΣΑ πρέπει πλέον να εκπονήσει ένα νέο στρατηγικό σχέδιο για όλη την Αττική, μια συνολική μελέτη, ώστε να διαπιστωθεί η συγκοινωνιακή προσφορά ανάλογα με την επιβατική ζήτηση. Επισήμανε μάλιστα ότι, ειδικότερα σε Ωρωπό και Μαραθώνα είναι άλλη η ζήτηση τους χειμερινούς και άλλη τους θερινούς μήνες.
Ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι στις συγκεκριμένες περιοχές υπάρχει αστική σύνδεση με την κυκλική γραμμή 310 (Μαραθώνας – Νέα Μάκρη – Ραφήνα – Μάτι) με 17 δρομολόγια την ημέρα, και τη γραμμή 314 (Σταθμός Δουκίσσης Πλακεντίας – Παλλήνη – Ραφήνα) με 37 δρομολόγια την ημέρα, επισημαίνοντας ότι έχει υπάρξει σημαντική αύξηση των δρομολογίων από το 2019. Στη συνέχεια ανακοίνωσε ότι θα επεκταθεί άμεσα η γραμμή 314 ώστε να φτάνει στη Νέα Μάκρη.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι το νέο σχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες βρίσκεται στη διαδικασία διενέργειας διαγωνισμού και η εκπόνηση της μελέτης θα ξεκινήσει μέσα στο 2023.
«Θα πρέπει να συζητήσουμε σοβαρά τη δυνατότητα δημιουργίας δημοτικής συγκοινωνίας», εκτίμησε επίσης ο κ. Καραμανλής, καταλήγοντας ότι ο συνδυασμός της επέκτασης των δρομολογίων που ανέφερε σήμερα, με την αναδιοργάνωση συνολικά των αστικών συγκοινωνιών και τη δημιουργία δημοτικής συγκοινωνίας, θα δώσει λύσεις στη βόρεια Αττική.
Προτεραιότητα η ασφάλεια για το τρενάκι του Πηλίου
Στη συνέχεια ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών απάντησε σε επίκαιρη ερώτηση για το τρενάκι του Πηλίου.
Ο κ. Καραμανλής εξήγησε ότι εάν χαρακτηριστεί ο λεγόμενος «μουντζούρης» ως ιστορική γραμμή και εξαιρεθεί από το 4ο σιδηροδρομικό πακέτο, δεν θα υπάγεται στις ίδιες προβλέψεις ασφαλείας με τις υπόλοιπες σιδηροδρομικές γραμμές.
«Αυτή τη στιγμή, οι ίδιες προδιαγραφές ασφαλείας που ισχύουν για το δρομολόγιο π.χ. Αθήνα – Θεσσαλονίκη, ισχύουν και για το τρενάκι του Πηλίου. Τις ίδιες προϋποθέσεις που πρέπει να οφείλει να πληροί ο μηχανοδηγός του Αθήνα – Θεσσαλονίκη (δηλαδή πιστοποιήσεις, ιατρικές εξετάσεις), οφείλει να πληροί και ο μηχανοδηγός στο Πήλιο. Εάν βγάλουμε το τρενάκι από το πακέτο, θα μεταβληθεί ποιοτικά η ασφάλεια για τους επιβάτες», τόνισε και πρόσθεσε: «Μία υπεύθυνη Πολιτεία δεν μπορεί να παίζει με την ασφάλεια των επιβατών».
Ο κ. Καραμανλής εξήγησε άλλωστε ότι η σχετική Ευρωπαϊκή Οδηγία αφήνει στα κράτη – μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης το ελεύθερο να αποφασίσουν που θα υπαχθούν οι ιστορικές και τουριστικές υποδομές.
«Δεν αφήνουμε μία ιδιωτική εταιρεία να αποφασίζει μόνη της»
«Εμείς δεν αφήνουμε μία ιδιωτική εταιρεία, όπως η Hellenic Train, να αποφασίζει μόνη της. Διότι όταν της δίνουμε χρήματα, όπως κάνουμε και με τον ‘‘Οδοντωτό’’ στα Καλάβρυτα και με το ιστορικό τρένο στην Αρχαία Ολυμπία, ελέγχουμε πλήρως πολλά ζητήματα που αφορούν αυτό το δρομολόγιο», σημείωσε.
Ειδικότερα υπογράμμισε ότι με την ένταξη του τρένου του Πηλίου στις Υποχρεώσεις Δημόσιας Υπηρεσίας (ΥΔΥ) διασφαλίζεται ότι θα πραγματοποιούνται τα «minimum» δρομολόγια και ότι οι τιμές δεν μπορούν να μεταβληθούν χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του Υπουργείου, ελέγχεται η ιδιωτική εταιρεία ότι θα εφαρμόζει τα συμφωνηθέντα και εξασφαλίζονται οι μέγιστες δυνατές προδιαγραφές ασφαλείας.
Ο κ. Καραμανλής εξάλλου επισήμανε ότι και σε ευρωπαϊκές χώρες με ανεπτυγμένο σιδηροδρομικό δίκτυο, όπως η Γαλλία και η Γερμανία, επιδοτούνται ακόμη και βασικά δρομολόγια.
«Αυτή τη στιγμή έχοντας το ‘‘μουντζούρη’’ στις ΥΔΥ αυτό που καταφέρνουμε είναι: Καλύτερες υπηρεσίες, καλύτερη δυνατή τιμή και καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών. Νομίζω ότι είναι δύσκολο να διαφωνήσετε πως αυτό εξυπηρετεί το κοινωνικό συμφέρον», δήλωσε.
Απευθυνόμενος στον ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Καραμανλής ανέφερε: «Ιδιωτικοποιήσατε τη Hellenic Train σε ένα βράδυ για 45 εκατομμύρια ευρώ και έρχεστε και μας κουνάτε το δάχτυλο. Λίγο έλεος σε αυτή την αίθουσα. Οι δήθεν αριστεροί που θα τα κρατικοποιούσατε. Τώρα θέλετε να πάει το τρενάκι στο Δήμο. Ο Δήμος μπορεί να λειτουργήσει καλύτερα μία τέτοια σιδηροδρομική γραμμή από ότι μπορεί να λειτουργήσει υπό την αιγίδα του ΟΣΕ και μίας κρατικής οντότητας;». Υποστήριξε δε ότι με τη σύμβαση που υπέγραψε η Κυβέρνηση με τη Hellenic Train διόρθωσε τα κακώς κείμενα της ιδιωτικοποίησης – ξεπουλήματος του ΣΥΡΙΖΑ.
Latest News
Το κοινοβούλιο της Νότιας Κορέας ψήφισε «ναι» στην καθαίρεση του προέδρου Γιουν
Το Κοινοβούλιο στη Νότια Κορέα ψήφισε «ναι» στην καθαίρεση του Γιουν Σουκ Γέολ, μετά τα γεγονότα της 3ης Δεκεμβρίου
Συρία: Μυστικές υπηρεσίες μεταξύ ναζί και Στάζι
Για πολλά χρόνια οι μυστικές υπηρεσίες της Συρίας συνεργάστηκαν με πρώην αξιωματούχους των ναζί, αλλά και την ανατολικογερμανική μυστική υπηρεσία Στάζ
Ασθενείς δύο ταχυτήτων - Τι συμβαίνει με την αξιολόγηση καινοτόμων φαρμάκωνσ την Ελλάδα
Νομικά κενά και υποστελέχωση διαπιστώνουν ΠΟΥ και Ε.Ε. ως εμπόδια στην αξιολόγηση νέων τεχνολογιών υγείας στην Ελλάδα
Πέφτει η θερμοκρασία, έρχονται βροχές και καταιγίδες – Πού αναμένονται έντονα φαινόμενα
Λίγα χιόνια θα πέσουν από το απόγευμα στα ορεινά της Ηπείρου και της Μακεδονίας. Ο καιρός το Σάββατο ανά περιοχή
Με δύο εκπλήξεις ο προϋπολογισμός 2025 και το «ψαλίδι» στις προμήθειες των τραπεζών
Ο Προϋπολογισμός 2025 ψηφίζεται αύριο Κυριακή 15 Δεκεμβρίου – Τα μέτρα της τελευταίας στιγμής από Μητσοτάκη
Μητσοτάκης: Mόνη διαφορά με την Τουρκία ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδα
Ο πρωθυπουργός τόνισε ότι στις κατ’ ιδίαν ενημερώσεις του ΥΠΕΞ στα πολιτικά κόμματα, σπανίως εκφράζονται αντιρρήσεις ως προς τον πυρήνα της εξωτερικής πολιτικής
Η Ελλάδα θα αγοράσει 36 συστήματα πυροβολικού απο το Ισραήλ, σύμφωνα με το Reuters
Το Reuters κάνει αναφορά στο «σχέδιο αγορών πολλών δισεκατομμυρίων, δεκαετούς διάρκειας» της Ελλάδας
Τσίπρας: «Τεράστια πολιτική ανισορροπία, δεν υπάρχει αντιπολίτευση»
Ο Αλέξης Τσίπρας έκρουσε κώδωνα κινδύνου για την έλλειψη αντιπολίτευσης, θέτοντας τις προοδευτικές δυνάμεις προ των ευθυνών τους, και τοποθετήθηκε για τα εθνικά θέματα
«Πρέπει να συζητάμε με την Τουρκία, αλλά χωρίς αυταπάτες» , λέει ο Νίκος Ανδρουλάκης.
Ο Νικος Ανδρουλάκης άσκησε κριτική στη Νέα Δημοκρατία λέγοντας ότι «καλλιέργησε υψηλές προσδοκίες», ενώ το περιβάλλον για ελληνοτουρκικό διάλογο δεν ήταν ευνοϊκό
Ο Μακρόν (ξανα) μίλησε - Ο Φρανσουά Μπαϊρού είναι ο νέος πρωθυπουργός
Ο Φρανσουά Μπαϊρού έγινε δεκτός από τον αρχηγό του γαλλικού κράτους, Εμανουέλ Μακρόν, στο Μέγαρο των Ηλυσίων στις 8.30 το πρωί της Παρασκευής