Για τις επικείμενες εκλογές και το ενδεχόμενο αυτοδυναμίας της ΝΔ στις δεύτερες κάλπες, για τους πλειστηριασμούς, για τον πρόσφατο καταστροφικό σεισμό στην Τουρκία, αλλά για τα μεγάλα έργα υποδομής που υλοποιούνται σε όλη την χώρα μίλησε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής στην «Real News».
Αυτοί που φώναζαν «κανένα σπίτι στα χέρια τραπεζίτη», άνοιξαν την πόρτα στα funds.
Ο κ. Καραμανλής καταλόγισε υποκρισία και λαϊκισμό στον ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με τους πλειστηριασμούς λέγοντας πως «η κυβέρνηση Τσίπρα ήταν που νομοθέτησε την κατάργηση της προστασίας της πρώτης κατοικίας και πρακτικά έδωσε τα σπίτια στα funds και τους servicers που τώρα κατηγορεί. Είναι ο ίδιος ο κ. Τσίπρας που πριν λίγες μέρες κυνικά δήλωσε ότι οι 25.000 ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί, που έκανε η κυβέρνησή του, “δεν ήταν πολλοί”… Τώρα, δήθεν, θυμήθηκε να κάνει τα αντίθετα; Αυτοί που φώναζαν ‘‘κανένα σπίτι στα χέρια τραπεζίτη’’, άνοιξαν την πόρτα στα funds. Τώρα ποιον νομίζουν ότι θα πείσουν;».
Κώστας Καραμανλής: Διανύουμε μία νέα «άνοιξη των υποδομών»
Τόνισε ότι η κυβέρνηση προσπαθεί να προστατεύσει την πρώτη κατοικία με αποτελεσματικό και ρεαλιστικό τρόπο, χωρίς φυσικά να προστατεύει τους στρατηγικούς κακοπληρωτές, ούτε τους έχοντες. «Εμείς θέλουμε κοινωνική δικαιοσύνη. Όχι στα λόγια, στην πράξη. Και, με αυτή τη λογική, προσπαθούμε με ρεαλισμό και ευαισθησία να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα» συμπλήρωσε και πρόσθεσε ότι «οι ρυθμίσεις που έγιναν αποδίδουν, για αυτό και εντάσσονται όλο και περισσότεροι δανειολήπτες. Και με νέες ρυθμίσεις θα δοθεί η δυνατότητα σε όσους έχασαν μία ή δύο δόσεις και σε όσους βρέθηκαν ξαφνικά πίσω λόγω ενεργειακής κρίσης, να ρυθμίσουν κι αυτοί τις οφειλές τους».
Η Ελλάδα θα συνεχίσει πάντα να τείνει χείρα φιλίας, αλλά ποτέ δεν θα υποχωρήσει από τα κυριαρχικά της δικαιώματα.
Σχετικά με τον πρόσφατο φονικό σεισμό στην Τουρκία, ο κ. Καραμανλής υποστήριξε πως «αυτή η τραγωδία ανέδειξε για άλλη μία φορά ότι οι Έλληνες έχουμε ανθρωπιά. Έδειξε, επίσης, ότι οι χώρες μας μπορούν να συμβιώσουν αρμονικά και είναι κρίμα που κάποιοι απέναντι δεν το καταλαβαίνουν αυτό». Πρόσθεσε πως «δυστυχώς, διαχρονικά, οι πολιτικές ηγεσίες και το “βαθύ κράτος” στην Τουρκία έχουν μία συγκεκριμένη, επιθετική στρατηγική, ποδοπατώντας το Διεθνές Δίκαιο και αγνοώντας την επιθυμία και των δύο λαών να ζήσουν ειρηνικά. Πιστεύω ότι για ένα διάστημα η τουρκική προκλητικότητα δεν μπορεί παρά να καταλαγιάσει. Για πόσο θα κρατήσει αυτό; Μακάρι να παγιωνόταν, χωρίς να χρειάζεται μια καταστροφή για να συμβεί. Όμως, δεν μπορώ να προβλέψω το μέλλον. Μπορώ μόνο να πω με σιγουριά ότι η Ελλάδα θα συνεχίσει πάντα να τείνει χείρα φιλίας, αλλά ποτέ δεν θα υποχωρήσει από τα κυριαρχικά της δικαιώματα».
Αυξήσεις διοδίων δεν μπορεί να γίνουν ούτε τώρα ούτε στο άμεσο μέλλον
Σχετικά με τα μεγάλα έργα υποδομής που υλοποιούνται σε όλη την χώρα και ειδικότερα για τους επόμενους σταθμούς του Μετρό στην Αττική που σχεδιάζονται ο κ. Καραμανλής τόνισε πως «το Μετρό επεκτείνεται, γιατί σε βάθος χρόνου είναι η μόνη σοβαρή και βιώσιμη λύση για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος του Λεκανοπεδίου. Για πρώτη φορά μετά από τόσα χρόνια, ξεκίνησε να κατασκευάζεται μια νέα Γραμμή – και μάλιστα στο κέντρο της πρωτεύουσας. Οι Αθηναίοι βλέπουν ήδη τα εργοτάξια για τη Γραμμή 4 του Μετρό, που επιτέλους προχωρά. Προκηρύξαμε επίσης το διαγωνισμό για την επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό προς το Ίλιον. Σε δύο χρόνια εκτιμώ ότι θα δημοπρατήσουμε και τη σύνδεση του Θησείου με το Κέντρο Πολιτισμού ‘‘Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος’’. Μελετούμε ήδη την επέκταση της Γραμμής 4 προς τα βόρεια, που θα καλύψει την Κηφισίας μέχρι το Μαρούσι. Και βέβαια, θα συνεχίσουμε την ανάπτυξη του δικτύου του προαστιακού, προς τη Δυτική Αττική και προς Λαύριο και Ραφήνα».
Σχετικά με το Μετρό της Θεσσαλονίκης επισήμανε ότι παραμένει ο στόχος για να λειτουργήσει στα τέλη του 2023 λέγοντας πως «τρέχουμε καθημερινά, για να κερδίσουμε πίσω το χρόνο που έκλεψαν από την πόλη οι προσφυγές. Ήδη, το ένα μετά το άλλο τα εργοτάξια κλείνουν, οι σταθμοί ολοκληρώνονται και οι χώροι αποδίδονται ξανά στην πόλη μετά από τόσα χρόνια. Τα δοκιμαστικά δρομολόγια πυκνώνουν. Στον πολύπαθο σταθμό Βενιζέλου προχωράμε γοργά. Το έργο μπαίνει στην τελική του ευθεία».
Ο κ. Καραμανλής μιλώντας για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος σημείωσε ότι «το σχέδιο μας για αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού περιλαμβάνει: επέκταση δικτύου Μετρό, κρίσιμα οδικά έργα, ενίσχυση αστικών συγκοινωνιών. Τώρα, πριν να είναι αργά. Η πιο ρεαλιστική μακροπρόθεσμη λύση είναι η επέκταση του δικτύου Μετρό, την οποία υλοποιούμε. Παράλληλα, έχουμε ήδη αυξήσει πάνω από 50% τα λεωφορεία στον δρόμο και στους επόμενους μήνες ξεκινούν να έρχονται 650 νέα πράσινα λεωφορεία μηδενικών ρύπων, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη».
Σχετικά για τα οδικά έργα που υλοποιούνται στην Αττική επισήμανε πως πρόκειται «για έργα με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, που πρέπει να κάνουμε πριν η κατάσταση στο Λεκανοπέδιο γίνει αφόρητη. Όπως τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού. Την αστική σήραγγα της Ηλιουπόλεως. Την επέκταση της λεωφόρου Κύμης που έχει ήδη δημοπρατηθεί και θα αποσυμφορήσει την κίνηση σε Γαλάτσι, Νέα Ιωνία, Ηράκλειο, Πεύκη, Λυκόβρυση και Μαρούσι».
Επιπλέον ο κ. Καραμανλής ξεκαθάρισε πως δεν πρόκειται να γίνουν αυξήσεις των διοδίων, ούτε τώρα, ούτε στο άμεσο μέλλον, λέγοντας πως «το έχω πει και το εννοώ. Και νομίζω αυτό το αντιλαμβάνονται και οι παραχωρησιούχοι. Γι’ αυτό είμαι βέβαιος ότι θα συμφωνήσουμε μαζί τους, με γνώμονα πάντα το καλύτερο δυνατό για το κοινωνικό σύνολο. Εξάλλου, έχει έρθει η ώρα να πάμε σε χιλιομετρική χρέωση διοδίων, σε όλο το δίκτυο. Αυτό είναι το δίκαιο και συμβαίνει σε όλη την Ευρώπη – ενώ ήδη, στη χώρα μας, η Ολυμπία Οδός το εφαρμόζει στην Πελοπόννησο».
Έχουμε αποδείξει επί 4 χρόνια πως ό,τι είπαμε το κάναμε
Απαντώντας για το ενδεχόμενο συνεργασίας με το ΠΑΣΟΚ εφόσον δεν επιτευχθεί ο στόχος της αυτοδυναμίας στις δεύτερες εκλογές ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι «πιστεύω ακράδαντα ότι η Νέα Δημοκρατία θα πετύχει την αυτοδυναμία στις δεύτερες εκλογές. Αυτό, άλλωστε, δείχνουν και οι δημοσκοπήσεις. Παρά, μάλιστα, την απλή αναλογική, που φεύγοντας άφησε πίσω του -ως ‘‘σαμποτέρ’’- ο ΣΥΡΙΖΑ. Επομένως, δεν μπορώ να σας απαντήσω πάνω σε μία υπόθεση, την οποία δεν συμμερίζομαι. Άλλωστε, προσωπικά προτιμώ τις ισχυρές αυτοδύναμες κυβερνήσεις. Και ιδίως σήμερα, που έχουμε να αντιμετωπίσουμε αλλεπάλληλες διεθνείς κρίσεις, μόνο μια ισχυρή αυτοδύναμη κυβέρνηση μπορεί να τα καταφέρει. Και επειδή αυτή την άποψη τη συμμερίζονται οι περισσότεροι πολίτες, αλλά και επειδή έχουμε αποδείξει επί 4 χρόνια πως ό,τι είπαμε το κάναμε, πιστεύω ότι στις εκλογές η ΝΔ θα επιβεβαιώσει την εμπιστοσύνη των πολιτών».
Latest News
Έπεσαν οι υπογραφές για την υδροδότηση του Ρεθύμνου από το φράγμα Αμαρίου
Το έργο έχει ζωτική σημασία για το Ρέθυμνο και τον Μυλοπόταλο καθώς προβλέπεται να καλύψει τις ανάγκες της 20ετίας σε πόσιμο νερό
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο