
Νέες προκλήσεις αλλά και ευκαιρίες φέρνει το 2023 για τον κλάδο του marketing, σύμφωνα με την έκθεση «2023 Global Marketing Trends» της Deloitte, που βασίζεται σε έρευνα με αναλυτικές συνεντεύξεις σε περισσότερα από 1.000 C-suite στελέχη παγκοσμίως.
Αναλυτικότερα, οι εταιρείες που εξετάστηκαν στην έρευνα συνεχίζουν να θεωρούν την οικονομική αστάθεια και τον πληθωρισμό ως κύρια ανησυχία τους. Ωστόσο, διαφαίνεται ότι είναι καλά προετοιμασμένες να απαντούν σε αυτές τις προκλήσεις με επενδυτική νοοτροπία αυξάνοντας τις ικανότητες του οργανισμού τους αλλά και την ανθεκτικότητά τους απέναντι στις ταχέως μεταβαλλόμενες οικονομικές συνθήκες.
Deloitte: Tα Global Marketing Trends για το 2022
Στις τρεις κορυφαίες προτεραιότητες των Chief Marketing Officers (CMOs) ενόψει μιας πιθανής οικονομικής ύφεσης, περιλαμβάνονται η επιτάχυνση της μετάβασης σε νέες ψηφιακές τεχνολογίες ή πλατφόρμες (Metaverse, AI, κοινωνικές πλατφόρμες, AR και ψηφιακά νομίσματα), η επέκταση σε νέες αγορές, κατηγορίες ή γεωγραφίες, καθώς και η εφαρμογή συστημάτων ή αλγορίθμων για τη βελτίωση της εξατομίκευσης των πελατών.
Με το ενδιαφέρον των καταναλωτών να αυξάνεται σχετικά με ζητήματα βιωσιμότητας, τα brands που συμμετείχαν στην έρευνα επικεντρώνουν τώρα τις προσπάθειές τους στην υποστήριξη των δικών τους εσωτερικών πρακτικών βιωσιμότητας. Αυτή η εστίαση προς τα μέσα είναι μία σημαντική ένδειξη ότι τα brands προσπαθούν να έχουν πιο αυθεντικό αντίκτυπο μακροπρόθεσμα, προκειμένου να οικοδομήσουν εμπιστοσύνη με τους καταναλωτές.
Οι τρεις κορυφαίες προτεραιότητες των brands για τις προσπάθειες για βιωσιμότητα φέτος περιλαμβάνουν βελτίωση της βιωσιμότητας των πρακτικών εσωτερικού μάρκετινγκ (51%), προώθηση πιο βιώσιμων προσφερόμενων προϊόντων και υπηρεσιών (47%) και θέσπιση μακροπρόθεσμων δεσμεύσεων για βιωσιμότητα.
Όπως σημειώθηκε στη μελέτη «Creative Business Transformation» του 2022, που συντάχθηκε σε συνεργασία με την Deloitte Digital και το Cannes LIONS, υπάρχει ένα αυξανόμενο χάσμα δημιουργικότητας στην ηγεσία. Τα C-suite στελέχη και οι CMOs καθώς και οι ομάδες τους αντιμετωπίζουν μια μείωση των δεξιοτήτων σε δημιουργικότητα στο marketing. Το 2023 τα brands έχουν την ευκαιρία να υπερισχύσουν έναντι του ανταγωνισμού, αφήνοντας περισσότερο χώρο για δημιουργικότητα. Η έρευνα δείχνει ότι τα brands με υψηλή ανάπτυξη (ορίζονται ως εκείνα με ετήσια αύξηση εσόδων 10% ή περισσότερο) είναι πιο πιθανό να έχουν τη νοοτροπία και τις διαδικασίες που επιτρέπουν άνθηση της δημιουργικότητας. Οι ενδεδειγμένες στρατηγικές προκειμένου να γίνει ο CMO ένας δημιουργικός ηγέτης στον οργανισμό του είναι να επαναπροσδιορίσουν τι μπορεί να προσφέρει η δημιουργικότητα, να μεταφέρουν τη δημιουργικότητα και στον υπόλοιπο οργανισμό και να εμπνεύσουν τον οργανισμό να σκέφτεται διαφορετικά.
Οι marketers καλούνται, σύμφωνα με την έρευνα, να πάρουν μεγάλες αποφάσεις σχετικά με το πότε και πώς να επενδύσουν στην υιοθέτηση πρωτοποριακών πρακτικών marketing. Οι νέες τεχνολογίες βρίσκονται στο επίκεντρο ως κορυφαίες τάσεις και οφείλουν να τις παρακολουθούν και να επιλέγουν.
Αναφορικά με τις κορυφαίες τάσεις του 2023 περίπου το 80% των στελεχών marketing που ερωτήθηκαν στους κλάδους ενέργειας, πόρων και βιομηχανίας (ER&I), βιοεπιστημών και υγειονομικής περίθαλψης (LS&HC) θα στραφούν προς το metaverse μέσα στα επόμενα δύο χρόνια ενώ το 41% των CMOs που συμμετείχαν στην έρευνα σχεδιάζει να υποστηρίξει τη διαφημιστική τους στρατηγική με blockchain τους επόμενους 12 μήνες.


Latest News

Οι 3+1 λόγοι για να αλλάξει κάποιος δουλειά
Γιατί να αφήσει κάποιος τη δουλειά του για μια άλλη - Τι ισχύει στην Ελλάδα

Γυναίκες και καριέρα: Ο μακρύς δρόμος της επαγγελματικής ισότητας [γράφημα]
Αν και έχουν γίνει βήματα προς την κατάκτηση της ισότητας, η εξίσωση «γυναίκες και καριέρα» είναι δύσκολη - Oι τελευταίες έρευνες

Δύο φορές πιο σημαντική η υβριδική εργασία από τη γονική άδεια - Τι δείχνει έρευνα
Τα ευρήματα έρευνας της IWC επιβεβαιώνουν ότι η υβριδική εργασία συμβάλλει ουσιαστικά στην προώθηση της ισότητας των φύλων

Μπόνους με κριτήριο τις ώρες στο γραφείο υπόσχεται η Deloitte
Πολλές εταιρείες γίνονται ολοένα και πιο αυστηρές όσον αφορά την παρουσία των στελεχών στο γραφείο - Τι κάνει η Deloitte

Η Ισπανία top προορισμός για ψηφιακούς νομάδες- Πολύ χαμηλά η θέση της Ελλάδας
Οι ψηφιακοί νομάδες προτιμούν τον ηλιόλουστο καιρό και τα φιλόξενα μέρη με πολλούς τουρίστες - Η Ελλάδα «εξαιρείται»...

Σε ποια χώρα οι γυναίκες κατέχουν σχεδόν τις μισές διευθυντικές θέσεις
Από το 2014, οι γυναίκες διευθύντριες στην Ευρωπαϊκή Ενωση έχει αυξήσει το ποσοστό τους κατά 3,1 ποσοστιαίες μονάδες

Ο κανόνας των... δύο λέξεων για ένα μη τοξικό αφεντικό - Kάντο όπως ο CEO της Siemens
Ο Ρόλαντ Μπους είναι φυσικός και εργάζεται στη Siemens για περισσότερα από 30 χρόνια

Τετραπλασίασαν την περιουσία τους οι Millenials - Γιατί κάποιοι μιλούν για «φανταστικό πλούτο»
Αθροιστικά, οι millennials έχουν περιουσία τώρα περίπου 15,95 τρισεκατομμύρια δολάρια, από 3,94 τρισεκατομμύρια δολάρια πέντε χρόνια νωρίτερα

Λιγότερη δουλειά - περισσότερες ανησυχίες: Τι αποκαλύπτει μελέτη της ΕΚΤ
Οι εργαζόμενοι που αντιμετωπίζουν χαμηλότερο φόρτο εργασίας τείνουν να φοβούνται για τη δουλειά τους και να περιμένουν χαμηλές μισθολογικές αυξήσεις

Η Gen Z... μεταξεταστέα με την τεχνητή νοημοσύνη - Τι δείχνει έρευνα της ΕΥ
Ελλείψεις της Gen Z στην κριτική αξιολόγηση και στην ικανότητα εκτίμησης των δυνατοτήτων και των περιορισμών της ΑΙ