Νέες προκλήσεις αλλά και ευκαιρίες φέρνει το 2023 για τον κλάδο του marketing, σύμφωνα με την έκθεση «2023 Global Marketing Trends» της Deloitte, που βασίζεται σε έρευνα με αναλυτικές συνεντεύξεις σε περισσότερα από 1.000 C-suite στελέχη παγκοσμίως.
Αναλυτικότερα, οι εταιρείες που εξετάστηκαν στην έρευνα συνεχίζουν να θεωρούν την οικονομική αστάθεια και τον πληθωρισμό ως κύρια ανησυχία τους. Ωστόσο, διαφαίνεται ότι είναι καλά προετοιμασμένες να απαντούν σε αυτές τις προκλήσεις με επενδυτική νοοτροπία αυξάνοντας τις ικανότητες του οργανισμού τους αλλά και την ανθεκτικότητά τους απέναντι στις ταχέως μεταβαλλόμενες οικονομικές συνθήκες.
Deloitte: Tα Global Marketing Trends για το 2022
Στις τρεις κορυφαίες προτεραιότητες των Chief Marketing Officers (CMOs) ενόψει μιας πιθανής οικονομικής ύφεσης, περιλαμβάνονται η επιτάχυνση της μετάβασης σε νέες ψηφιακές τεχνολογίες ή πλατφόρμες (Metaverse, AI, κοινωνικές πλατφόρμες, AR και ψηφιακά νομίσματα), η επέκταση σε νέες αγορές, κατηγορίες ή γεωγραφίες, καθώς και η εφαρμογή συστημάτων ή αλγορίθμων για τη βελτίωση της εξατομίκευσης των πελατών.
Με το ενδιαφέρον των καταναλωτών να αυξάνεται σχετικά με ζητήματα βιωσιμότητας, τα brands που συμμετείχαν στην έρευνα επικεντρώνουν τώρα τις προσπάθειές τους στην υποστήριξη των δικών τους εσωτερικών πρακτικών βιωσιμότητας. Αυτή η εστίαση προς τα μέσα είναι μία σημαντική ένδειξη ότι τα brands προσπαθούν να έχουν πιο αυθεντικό αντίκτυπο μακροπρόθεσμα, προκειμένου να οικοδομήσουν εμπιστοσύνη με τους καταναλωτές.
Οι τρεις κορυφαίες προτεραιότητες των brands για τις προσπάθειες για βιωσιμότητα φέτος περιλαμβάνουν βελτίωση της βιωσιμότητας των πρακτικών εσωτερικού μάρκετινγκ (51%), προώθηση πιο βιώσιμων προσφερόμενων προϊόντων και υπηρεσιών (47%) και θέσπιση μακροπρόθεσμων δεσμεύσεων για βιωσιμότητα.
Όπως σημειώθηκε στη μελέτη «Creative Business Transformation» του 2022, που συντάχθηκε σε συνεργασία με την Deloitte Digital και το Cannes LIONS, υπάρχει ένα αυξανόμενο χάσμα δημιουργικότητας στην ηγεσία. Τα C-suite στελέχη και οι CMOs καθώς και οι ομάδες τους αντιμετωπίζουν μια μείωση των δεξιοτήτων σε δημιουργικότητα στο marketing. Το 2023 τα brands έχουν την ευκαιρία να υπερισχύσουν έναντι του ανταγωνισμού, αφήνοντας περισσότερο χώρο για δημιουργικότητα. Η έρευνα δείχνει ότι τα brands με υψηλή ανάπτυξη (ορίζονται ως εκείνα με ετήσια αύξηση εσόδων 10% ή περισσότερο) είναι πιο πιθανό να έχουν τη νοοτροπία και τις διαδικασίες που επιτρέπουν άνθηση της δημιουργικότητας. Οι ενδεδειγμένες στρατηγικές προκειμένου να γίνει ο CMO ένας δημιουργικός ηγέτης στον οργανισμό του είναι να επαναπροσδιορίσουν τι μπορεί να προσφέρει η δημιουργικότητα, να μεταφέρουν τη δημιουργικότητα και στον υπόλοιπο οργανισμό και να εμπνεύσουν τον οργανισμό να σκέφτεται διαφορετικά.
Οι marketers καλούνται, σύμφωνα με την έρευνα, να πάρουν μεγάλες αποφάσεις σχετικά με το πότε και πώς να επενδύσουν στην υιοθέτηση πρωτοποριακών πρακτικών marketing. Οι νέες τεχνολογίες βρίσκονται στο επίκεντρο ως κορυφαίες τάσεις και οφείλουν να τις παρακολουθούν και να επιλέγουν.
Αναφορικά με τις κορυφαίες τάσεις του 2023 περίπου το 80% των στελεχών marketing που ερωτήθηκαν στους κλάδους ενέργειας, πόρων και βιομηχανίας (ER&I), βιοεπιστημών και υγειονομικής περίθαλψης (LS&HC) θα στραφούν προς το metaverse μέσα στα επόμενα δύο χρόνια ενώ το 41% των CMOs που συμμετείχαν στην έρευνα σχεδιάζει να υποστηρίξει τη διαφημιστική τους στρατηγική με blockchain τους επόμενους 12 μήνες.
Latest News
Οι 5 φράσεις που λες στη δουλειά και δείχνουν ότι έχεις ισχυρή προσωπικότητα
Πρόκειται για μόλις λίγες λέξεις που όταν τις χρησιμοποιείς δείχνεις ότι έχεις άποψη και αντίληψη, φυσικά με απόλυτο σεβασμό προς τον συνομιλητή σου
Νέα μόδα της υβριδικής εργασίας το workation
Σύμφωνα με έρευνα της IWG η Αθήνα βρίσκεται στις 25 καλύτερες πόλεις για ψηφιακούς νομάδες
Τι ζητάνε και τι δίνουν οι εργοδότες: Μικρή προϋπηρεσία και χαμηλούς μισθούς
Οι 8 στους 10 εργοδότες δηλώνουν ότι δεν βρίσκουν εύκολα προσωπικό, λόγω έλλειψης δεξιοτήτων, προϋπηρεσίας ή ενδιαφέροντος
Τηλεργασία: Πέντε συμβουλές για ένα ασφαλές home office
Οι εργαζόμενοι με τηλεργασία πρέπει να διασφαλίσουν ότι τα δεδομένα τους παραμένουν ασφαλή ακολουθώντας 5 βήματα
Μόνο 1 στις 4 εταιρείες διαχειρίζεται καλά την κινητικότητα των εργαζομένων
Τι αποκαλύπτουν τα ευρήματα της έρευνας της EY για τις επιχειρήσεις σε 21 χώρες
Τρεις συμβουλές για να κάνετε καλή εντύπωση στην επόμενη συνέντευξη για δουλειά
Μια προπονήτρια καριέρας που βοηθάει ανθρώπους στον κλάδο της τεχνολογίας, μοιράστηκε τρεις συμβουλές οι οποίες μπορεί να βελτιώσουν τις πιθανότητές σας σε μια συνέντευξη για δουλειά,
Σε ποιες χώρες οι γυναίκες ανέλαβαν το τιμόνι των κεντρικών τραπεζών
Οι νέοι διοικητές στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη και την Παπούα-Νέα Γουινέα αύξησαν το ποσοστό των κεντρικών τραπεζών με γυναίκες επικεφαλής στο 16%
Γιατί 4 στις 10 εταιρείες δημοσιεύουν ψεύτικες αγγελίες για εργασία
Οι διευθυντές προσλήψεων δημοσιεύουν αγγελίες για εργασία ακόμα κι αν δεν υπάρχουν κενές θέσεις
Γιατί οι εργαζόμενοι δεν εμπιστεύονται πλέον τους προϊσταμένους τους
Το 67% απολάμβανε την εμπιστοσύνη προς τον προϊστάμενό του ότι θα λάβει ορθές επιχειρηματικές αποφάσεις τον Μάιο του 2020 - To ποσοστό αυτό έχει μειωθεί
Αγνοείστε τους εργοδότες μετά τη δουλειά - Σε ποιες χώρες επιτρέπεται η «αποσύνδεση», τι ισχύει στην Ελλάδα
Η Αυστραλία έχει γίνει η τελευταία χώρα που επιτρέπει στους εργαζόμενους το «δικαίωμα στην αποσύνδεση» από την εργασία