Τη διαδρομή της μοιραίας αμαξοστοιχίας Intercity 62 από την Αθήνα ως τα Τέμπη, όπου και συγκρούστηκε με εμπορική αμαξοστοιχία που κατερχόταν από τη Θεσσαλονίκη, αποτυπώνεται στο παρακάτω γράφημα.
Η IC62 αναχώρησε από την Αθήνα στις 19:22 με 431 επιβαίνοντες και τελικό προορισμό τη Θεσσαλονίκη. Στο σταθμό της Λάρισας αποβιβάστηκαν 81 άτομα και η αμαξοστοιχία συνέχισε την πορεία της με 350 επιβάτες.
Αργά το βράδυ της Τρίτης, μια εμπορική αμαξοστοιχία αναχώρησε από τη Θεσσαλονίκη κινούμενη προς τον νότο. Λίγο πριν τη σήραγγα των Τεμπών, τα δύο τρένα βρέθηκαν να κινούνται με υψηλές ταχύτητες σε μονή τροχιά, με αντίθετες κατευθύνσεις. Συγκρούστηκαν μετωπικά λίγα χιλιόμετρα βορείως της Λάρισας.
Σημειώνεται ότι καθόλη τη διάρκεια της ημέρας, χθες, ένα κομμένο καλώδιο ηλεκτροδότησης στον σταθμό του Παλαιοφάρσαλου – το οποίο μάλιστα έπεσε πάνω σε αμαξοστοιχία γεμάτη επιβάτες – οι συνθήκες στο ταλαιπωρημένο και υποσυντηρημένο σιδηροδρομικό δίκτυο έγιναν πιο δύσκολες, με αποτέλεσμα να προκληθούν επάλληλες καθυστερήσεις στα δρομολόγια. Η Hellenic Train είχε μάλιστα ενημερώσει μέσω Telegram ότι το IC62 αναχώρησε με 48 λεπτά καθυστέρηση από τον Παλαιοφάρσαλο.
Τα προβλήματα του δικτύου
Όπως σημείωνε ο ΟΤ το πρωί της Τετάρτης, τα μεγάλα προβλήματα του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας δεν είναι σημερινά. Η απαξίωση των περασμένων 15 ετών, τα «αιώνια» έργα εκσυγχρονισμού που ακόμα δεν έχουν τελειώσει, η έλλειψη πόρων με αποτέλεσμα να μην έχει γίνει βαριά συντήρηση του δικτύου, δημιουργούν ένα εκρηκτικό κοκτέιλ.
Όσο δε τα προβλήματα δεν λύνονται, τόσο το δίκτυο καταρρέει, με τα αποτελέσματα να καθρεφτίζονται στις καθημερινές καθυστερήσεις, τα ακινητοποιημένα τρένα, τις βλάβες, τα χαμένα δρομολόγια.
Το γεγονός ότι δεν έχει ολοκληρωθεί η εγκατάσταση των σύγχρονων συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης σε όλο το μήκος του βασικού σιδηροδρομικού άξονα από την Αθήνα ως τη Θεσσαλονίκη, δημιουργεί κενά ασφαλείας, οδηγώντας σε βραδυπορίες και συμβατικές – παρωχημένες μεθόδους λειτουργίας, όπως η ενημέρωση μέσω τηλεγραφήματος, που επαφίενται στη μεγάλη εμπειρία των μηχανοδηγών. Ενώ τα προβλήματα στα κλειδιά και η έλλειψη κλειδούχων, έχουν ως αποτέλεσμα την αναγκαστική λειτουργία παρακαμπτήριων στο δίκτυο, εκτός από τις περιπτώσεις που δυστυχώς εξελίσσονται σε μοιραίο παίκτη.
Latest News
5.000 δολάρια το κεφάλι – Οι κερδοσκόποι του πολέμου και το τίμημα της σωτηρίας από την κόλαση της Γάζας
Δεκάδες χιλιάδες Παλαιστίνιοι έχουν φύγει από τη Λωρίδα της Γάζας προς την Αίγυπτο, πληρώνοντας σε μεσάζοντες 5.000 δολάρια έκαστος για άδειες εξόδου
Πού κλείνει δύο εργοστάσια η General Motors
Η εταιρεία ζητά άδεια από το υπουργείο Εργασίας της Κολομβίας για την απόλυση 850 εργαζομένων
ΟΗΕ: Στο αρχείο η μία από τις καταγγελίες του Ισραήλ σε βάρος εργαζομένων της UNRWA
Λόγω έλλειψης αποδείξεων
Η κατεχόμενη βόρεια Κύπρος είναι μια «θλιβερή αυξανόμενη απειλή και ένα κενό ασφαλείας», λέει ο Μ.Ρούμπιν
Τι είπε ο Μάικλ Ρούμπιν, senior fellow, American Enterprise Institute σε συνέδριο του Economist στη Νέα Υόρκη για την Ανατολική Μεσόγειο
Bloomberg: Αναβάλλεται το ταξίδι του Ερντογάν στις ΗΠΑ
Την είδηση επιβεβαιώνει και ο τουρκικός Τύπος
ΑΑΔΕ: Έως 29/4 οι μεταβολές στοιχείων Μητρώου για την επιστολική ψήφο στις Ευρωεκλογές
Το αίτημα υποβάλλεται μέσω της ψηφιακής πύλης myAADE στην εφαρμογή Τα Αιτήματά μου
Απεργία στα ΜΜΜ την Τετάρτη 1η Μαΐου
Τα ΜΜΜ σταθερής τροχιάς ανακοίνωσαν απεργία για την Πρωτομαγιά, την Τετάρτη 1η Μαΐου
Χιλιάδες φιάλες αλκοολούχων δεσμεύτηκαν στον Πειραιά
Δεσμεύτηκαν συνολικά 2.191 χαρτοκιβώτια με 15.438 φιάλες
Ημέρες Καριέρας σε Πειραιά – Θεσσαλονίκη - Ποιες ειδικότητες είναι σε ζήτηση
Δείτε τη λίστα με τις επιχειρήσεις που συμμετέχουν στις δύο εκδηλώσεις
Τους διέταξε να καταλάβουν πόλη του Ντονέτσκ
Εως τις 9 Μαΐου, ημέρα που η Ρωσία γιορτάζει τη νίκη επί των Ναζί, ο «Τσάρος» φέρεται να έχει βάλει στο στόχαστρο το Τσασόβ Γιαρ