Τα περιστατικά μεταφοράς επιβατών ευθύνονται για περίπου έναν στους επτά θανάτους, που σχετίζονται με τραυματισμούς που μπορούν να προληφθούν. Ωστόσο, ο κίνδυνος του θανάτου για τους επιβάτες ανά μίλι ποικίλλει σημαντικά ανάλογα με τον τρόπο και το μέσο μεταφοράς.
Τα ταξίδια με μηχανές ή αυτοκίνητο παρουσιάζουν τον μεγαλύτερο κίνδυνο, ενώ τα αεροπορικά, τα σιδηροδρομικά και αυτά μέσω λεωφορείων έχουν χαμηλότερα ποσοστά θανάτου.
Κατά μέσο όρο 3.287 άτομα σε όλο τον κόσμο, πεθαίνουν κάθε μέρα σε αυτοκινητιστικά ατυχήματα. Εκτός από τα 1,3 εκατομμύρια άτομα που πεθαίνουν σε τροχαία κάθε χρόνο, η Ένωση Ασφαλών Διεθνών Οδικών Ταξιδιών (Association for Safe International Road Travel) εκτιμά ότι 20 έως 50 εκατομμύρια περισσότερα άτομα τραυματίζονται ή έχουν αναπηρία.
Στις απαρχαιωμένες ελληνικές ράγες το διεθνές εμπόριο – Γιατί οι Έλληνες δεν προτιμούν το τρένο
Ολλανδική έρευνα έχει δείξει ότι τα εμπορικά επιβατικά αεροπλάνα έχουν μόνο ένα θανατηφόρο ατύχημα για κάθε 16 εκατομμύρια πτήσεις. Σύμφωνα με άλλη μελέτη, για κάθε 1 δισεκατομμύριο επιβατηγά μίλια που γίνονται με αυτοκίνητο, πεθαίνουν 7,2 άνθρωποι, με το αεροπλάνο, είναι 0,07 άτομα, ενώ με το τρένο είναι 0,43.
Τρένα: Στην Ελλάδα το πλέον θανατηφόρο σιδηροδρομικό δίκτυο της Ευρώπης [γραφήματα]
Ειδικότερα για την Ευρώπη οι συγκρίσεις κινδύνου δείχνουν ότι ο κίνδυνος θανάτου για τα μηχανοκίνητα δίκυκλα είναι ο υψηλότερος από όλα τα μέσα, όντας κατά μέσο όρο 20 φορές υψηλότερος από ό,τι για τους επιβάτες αυτοκινήτων. Επίσης, το ποδήλατο και το περπάτημα έχουν κατά μέσο όρο 7 έως 9 φορές μεγαλύτερο κίνδυνο θανάτου ανά διανυόμενη απόσταση από το ταξίδι με αυτοκίνητο. Η οδική κυκλοφορία συλλογικά έχει τον υψηλότερο κίνδυνο θανάτου ανά χιλιόμετρο επιβάτη από όλους τους άλλους τρόπους μεταφοράς επιβατών.
Οι σιδηροδρομικές και αεροπορικές μετακινήσεις είναι οι ασφαλέστεροι τρόποι ανά διανυόμενη απόσταση, ακολουθούμενες από το λεωφορείο.
Οι επιβάτες τρένων, λεωφορείων/ πούλμαν και αεροπλάνων εντός της ΕΕ έχουν τον χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου ανά χιλιόμετρο επιβάτη.
Για το μέσο ταξίδι επιβατών στην ΕΕ, τα ταξίδια με λεωφορείο έχουν 10 φορές χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου από τα ταξίδια με αυτοκίνητο και τα αεροπορικά ταξίδια εντός της ΕΕ έχουν για τη μέση απόσταση πτήσης περίπου τον ίδιο κίνδυνο θανάτου ανά χιλιόμετρο επιβάτη με το ταξίδι με τρένο.
Τα τρένα της Ευρώπης
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat το 2021, σημειώθηκαν 1.389 σημαντικά σιδηροδρομικά ατυχήματα στην ΕΕ, με συνολικά 683 νεκρούς και 513 σοβαρά τραυματισμένους.
Από το 2010, ο αριθμός των σημαντικών σιδηροδρομικών ατυχημάτων μειώθηκε σταδιακά, με 840 λιγότερα ατυχήματα το 2021 σε σχέση με το 2010 (-38%). Το 2021, περισσότεροι από τους μισούς θανάτους από σιδηροδρομικά ατυχήματα στην ΕΕ αφορούσαν μη εξουσιοδοτημένα άτομα στις γραμμές (59%) και περισσότερο από το ένα τρίτο σημειώθηκαν σε ισόπεδες διαβάσεις (34%).
Η θλιβερή πρωτιά της Ελλάδας
Η Ελλάδα έχει το θλιβερό προνόμιο να καταλαμβάνει την πρώτη θέση στους θανάτους που σχετίζονται γενικά με τη λειτουργία των σιδηροδρόμων αναλογικά με τα χιλιόμετρα που διανύονται κάθε χρόνο, αλλά και να βρίσκεται στο «top 7» της λίστας των χωρών όλης της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τους περισσότερους θανάτους επιβατών τρένων –και πάλι με βάση τις διανυθείσες αποστάσεις.
Τα τραγικά αυτά στοιχεία προκύπτουν από την έκθεση του 2022 για την Ασφάλεια των Σιδηροδρόμων και τη Διαλειτουργικότητα στην ΕΕ (Report on Railway Safety and Interoperability in the EU -2022) που εκπονεί η ίδια η Υπηρεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τους Σιδηροδρόμους (European Union –Agency for Railways).
Τα δεδομένα που παρουσίασε χθες ο ΟΤ για τους θανάτους που σχετίζονται με σιδηροδρόμους στη χώρα μας σε σύγκριση με όλη την ΕΕ, όπως προκύπτουν από την εν λόγω έκθεση, είναι αποκαλυπτικά –και θλιβερά συνάμα.
Θλιβερή πρωτιά
Εάν υπολογιστούν όλες οι απώλειες ζωής από τρένα αναλογικά με τα χιλιόμετρα που διανύονται σε κάθε χώρα, η Ελλάδα βρίσκεται στην πρώτη θέση της κατάταξης αυτής.
Πρόκειται για τα λεγόμενα ποσοστά θανάτων από τους σιδηροδρόμους τα οποία εκφράζουν, σύμφωνα με τους συντάκτες της έκθεσης της αρμόδιας υπηρεσίας της ΕΕ, τον αποκαλούμενο «συνολικό εκδηλούμενο κίνδυνο από τη λειτουργία των σιδηροδρόμων».
Επίσης η Ελλάδα βρίσκεται στις πρώτες θέσεις σε όλη την ΕΕ όσον αφορά και τους θανάτους επιβατών σιδηροδρόμων –και πάλι με βάση τα χιλιόμετρα που διανύουν τα τραίνα σε μια χώρα. Οι αριθμοί αυτοί δείχνουν ξεκάθαρα «τον προσωπικό εκδηλούμενο κίνδυνο για τα άτομα που χρησιμοποιούν τα τρένα», όπως αναφέρεται στην έκθεση.
Latest News
Οι σημαντικότεροι σταθμοί στον εορτασμό της Εργατικής Πρωτομαγιάς - Πότε καθιερώθηκε το 8ωρο
Η πρώτη Εργατική Πρωτομαγιά στην Ελλάδα γιορτάστηκε το 1893, ενώ το 8ωρο καθιερώθηκε πολλές δεκαετίες μετά
Τι αλλάζει στην έκδοση στοιχείων κυκλοφορίας για ρυμουλκούμενα – τρέιλερ
Ποιους αφορά το πεδίο των δικαιούχων της ρύθμισης
DIMAND: Οι μεγάλες επενδύσεις που αλλάζουν την όψη της πόλης
Τα τελευταία χρόνια, η DIMAND έχει στοχεύσει δυναμικά στις αστικές αναπλάσεις, επενδύοντας σε κτήρια, συνδεδεμένα με την ιστορία του κέντρου της Αθήνας και του Πειραιά
Challenges and Delays in Greece’s Hydrocarbon Exploration
Sources disclose that the petroleum companies holding the concessions are seeking partners to jointly invest and share the costs of exploration and drilling.
Συσκευασίες σταφίδας ανακαλεί ο ΕΦΕΤ
Ο Ε.Φ.Ε.Τ. απαίτησε την άμεση ανάκληση του συνόλου της συγκεκριμένης παρτίδας του εν λόγω προϊόντος και ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη οι σχετικοί έλεγχοι.
Συνεχίζεται η έξοδος των εκδρομέων του Πάσχα – Αυξημένη κίνηση στο λιμάνι του Πειραιά
Σε εξέλιξη είναι η έξοδος των αδειούχων του Πάσχα, με την κίνηση στα λιμάνια να είναι αυξημένη.
Αντιπαραθέσεις στον δρόμο προς την ηγεσία της Κομισιόν
Η πρόεδρος της Κομισιόν Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν (ΕΛΚ) κλήθηκε να υπεραμυνθεί των πολιτικών της θητείας που φεύγει έχοντας εξ αριστερών της στη σκηνή τον εκπρόσωπο του ακροδεξιού ID Άντερς Βίστισεν
Έκλεισε η πλατφόρμα για την επιστολική ψήφο - Πάνω από 200.000 εγγραφές
Πότε αναμένεται η αποστολή του εκλογικού φακέλου
Γενικά αίθριος καιρός - Θυελλώδεις άνεμοι στο Αιγαίο
Αναλυτικά η πρόγνωση του καιρού
Επιστροφή πινακίδων οχημάτων από τον Δήμο Αθηναίων λόγω Πάσχα
Οι οδηγοί μπορούν να παραλαμβάνουν τις πινακίδες από τα γραφεία της Δημοτικής Αστυνομίας του Δήμου Αθηναίων (Αγ. Κωνσταντίνου 14, 1ος όροφος), από τις 09.00 έως τις 15.00.