Επιστροφή στην κερδοφορία πέτυχε η Lufthansa το 2022, ενώ όπως επισήμανε κατά τη διάρκεια της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων για την περυσινή χρονιά, αναμένει σημαντική βελτίωση στα κέρδη φέτος καθώς τα αεροπορικά ταξίδια ανακάμπτουν μετά τους περιορισμούς για την πανδημία.
Ο αριθμός των επιβατών διπλασιάστηκε και μαζί σχεδόν διπλασιάστηκαν τα καθαρά έσοδα σε σχέση με αυτά του 2021. Ωστόσο τα οικονομικά μεγέθη παραμένουν χαμηλότερα των επιπέδων πριν από την έλευση της πανδημίας.
Η μετοχή της εταιρείας μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων πραγματοποιεί άλμα περί του 6,50%, ενώ από τον περασμένο Δεκέμβριο τα κέρδη της ξεπερνούν το 30%.
Η εταιρεία ανέφερε λειτουργικά κέρδη για ολόκληρο το 2022 1,51 δισ. ευρώ, έναντι ζημίων της τάξεως του 1,6 δισ. ευρώ ένα χρόνο νωρίτερα. Τα κέρδη του δ΄ τριμήνου διαμορφώθηκαν στα 575 εκατ. ευρώ από ζημίες ύψους 42 εκατ. ευρώ, επίπεδο σύμφωνο με τις εκτιμήσεις. Αναφορικά με την εικόνα του ισολογισμού αυτή βελτιώθηκε επίσης, με το καθαρό χρέος να υποχωρεί στα 6,9 δισ. ευρώ από 9 δισ. ευρώ το 2021.
Ωστόσο, τα λειτουργικά κέρδη εξακολουθούν να είναι 34% χαμηλότερα από το επίπεδο πριν από το 2019 και ο αριθμός των επιβατών ήταν 72% του επιπέδου που είχε καταγραφεί τότε. Όπως και άλλες εταιρείες του κλάδου, η Lufthansa δέχεται πιέσεις από τον υψηλό πληθωρισμό και από την άνοδο των τιμών των καυσίμων.
Η ίδια η εταιρεία όμως αναμένει «περαιτέρω σημαντική βελτίωση» στα λειτουργικά της κέρδη φέτος, καθώς το περιθώριο κέρδους αναμένεται να παραμείνει περίπου στο 20% υψηλότερα από τα επίπεδα του 2019 καθώς το υψηλότερο κόστος μετακυλίεται στους επιβάτες, όπως δήλωσε εκπρόσωπος της Lufthansa.
«Η Lufthansa επέστρεψε. Σε μόλις ένα χρόνο, πετύχαμε μια άνευ προηγουμένου οικονομική ανάκαμψη. Η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια παραμένει υψηλή και το 2023», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της γερμανικής αεροπορικής εταιρείες Κάρστεν Σπεχρ.
Μετά την ακύρωση πολλών πτήσεων πέρυσι, η εταιρεία προσπαθεί να αποτρέψει το χάος που επικράτησε πέρυσι κατά τη θερινή περίοδο, καταργώντας ορισμένες προγραμματισμένες πτήσεις, καθώς παραμένουν οι ελλείψεις σε τεχνικό προσωπικό και σε αυτό στα αεροδρόμια.
Ο Σπεχρ έχει δηλώσει ότι η πιθανότητα περαιτέρω ακυρώσεων θα εξαρτηθεί από τα αεροδρόμια και όχι από τις αεροπορικές εταιρείες, ωστόσο ελλοχεύει ο κίνδυνος να περιοριστεί η χωρητικότητα λόγω της υψηλής ζήτησης.
Το σωματείο εργαζομένων Verdi στη Γερμανία που προσφάτως οργάνωσε απεργιακές κινητοποιήσεις οι οποίες ήταν κάτι περισσότερο από εμφανείς στα αεροδρόμια και στις πτήσεις, υποστηρίζει ότι η επιστροφή της Lufthansa στην κερδοφορία σημαίνει ότι πρέπει να διαπραγματευτεί μια καλύτερη συμφωνία με τους εργαζόμενους της. «Το διοικητικό συμβούλιο πρέπει τώρα να κερδίσει ξανά την εμπιστοσύνη των εργαζομένων», δήλωσε ο Μάρβιν Ρεσίνσκι, διευθυντής του σωματείου Verdi στη Lufthansa, το οποίο πιέζει για μπόνους 3.000 ευρώ για όλο το προσωπικό.
Latest News
Βουτιά στα έσοδα της Boeing μετά από 7 τρίμηνα - Ερχονται «δύσκολες στιγμές»
Η Boeing αναφέρει την πρώτη πτώση εσόδων σε 7 τρίμηνα καθώς οι παραδόσεις μειώνονται
Το Κρεμλίνο κατάσχει περίπου μισό δισ. δολ. από την JP Morgan
Πώς απαντά η αμερικανική τράπεζα
Έφοδος στα γραφεία κινεζικής εταιρείας – Οι Βρυξέλλες σφίγγουν τον κλοιό στο Πεκίνο
Ερευνα των αρχών της ΕΕ στοχεύει στην κινεζική αγορά ιατρικών προϊόντων εν μέσω αυξανόμενων εμπορικών εντάσεων με την Κίνα
Σε υψηλό 5μήνου εκτοξεύτηκε το στεγαστικό επιτόκιο στις ΗΠΑ
Οι αγοραστές αντιμετωπίζουν μια δύσκολη αγορά με σφιχτές συνθήκες προσφοράς
Γιατί τη διαφορά στην οικονομία της Ισπανίας κάνουν οι... μετανάστες
Η εισροή ξένων εργαζομένων ενισχύει την προσφορά εργασίας και αυξάνει τον ρυθμό οικονομικής ανάπτυξης της Ισπανίας
Ναι μεν αλλά... από τον Στουρνάρα για την πρόβλεψη των επιτοκίων
Η θέση του διοικητή της ΤτΕ σχετικά με τη δημοσίευση προσωπικών προβλέψεων για τα επιτόκια
Στον πυρετό… του κακάο – Ξεριζώνουν μπανανιές, φυτεύουν κακαόδεντρα
Η συνολική καλλιεργούμενη έκταση κακάο αναμένεται να ξεπεράσει τα 600.000 εκτάρια φέτος, από 500.000 πέρυσι
Η γρίπη των πτηνών εκτοξεύει τις τιμές των αυγών
Τι συμβαίνει σε ΗΠΑ, Ιαπωνία, Μεξικό και Ινδονησία
Στα «καλάθια» των προσφορών τα ρούχα Gucci – Τι συμβαίνει με την «αυτοκρατορία» των Pinaults
Μόδα και πολυτέλεια
Η νέα στρατηγική της Unilever για τους... λεκέδες με στόχο νέα μερίδια αγοράς
Το νέο απορρυπαντικό με τα 35 διπλώματα ευρεσιτεχνίας