Περισσότερο από τα δύο τρία (68%, 5 135 δισεκατομμύρια τονοχιλιόμετρα, tkm) των εμπορευματικών μεταφορών της ΕΕ, αντιπροσώπευαν το 2021, οι θαλάσσιες μεταφορές στην Ευρώπη, καταγράφοντας το χαμηλότερο ποσοστό της τελευταίας δεκαετίας.
Όπως αναφέρει σε μελέτη της η Eurostat, οι οδικές μεταφορές αντιπροσώπευαν το ένα τέταρτο (25%, 1 863 δισεκατομμύρια tkm), ενώ οι σιδηροδρομικές μεταφορές (5%, 410 δισεκατομμύρια tkm), οι εσωτερικές πλωτές μεταφορές (2%, 136 δισεκατομμύρια tkm) και οι αεροπορικές (0,2%, 15 δισεκατομμύρια tkm).
Το «τιμόνι» του παγκόσμιου στόλου κρατά η Ελλάδα – Ακολουθούν Κίνα και Ιαπωνία
Το μερίδιο των θαλάσσιων μεταφορών μειώθηκε ελαφρά σε σύγκριση με το 2020 (-1 ποσοστιαία μονάδα, π.μ. ). Μειώθηκε πιο σημαντικά σε σύγκριση με το έτος που κατέγραψε το υψηλότερο μερίδιο την τελευταία δεκαετία, που ήταν το 2012 (-2 π.μ.).
Οι οδικές μεταφορές
Εν τω μεταξύ, το μερίδιο των οδικών μεταφορών το 2021 έφτασε στο υψηλότερο ποσοστό που καταγράφηκε την τελευταία δεκαετία. Αυξήθηκε ελαφρά σε σύγκριση με το 2020 (+1 π.μ.) και αυξήθηκε σημαντικά σε σύγκριση με το έτος που καταγράφει το χαμηλότερο μερίδιο την τελευταία δεκαετία, που ήταν το 2012 (+3 π.μ.).
Το μερίδιο των σιδηροδρομικών μεταφορών επίσης αυξήθηκε ελαφρώς το 2021 σε σύγκριση με το 2020 (+0,2 π.μ.), αλλά παρέμεινε χαμηλότερο σε σύγκριση με το έτος που καταγράφηκε το υψηλότερο μερίδιο την τελευταία δεκαετία, που ήταν το 2011 (-1 π.μ.).
Οι εσωτερικές πλωτές μεταφορές παρέμειναν σταθερές από το 2018, αλλά ελαφρώς χαμηλότερα από το μέγιστο που καταγράφηκε το 2013 (-1 π.μ.).
Οι αεροπορικές εταιρείες κατείχαν το μικρότερο μερίδιο στις εμπορευματικές μεταφορές, το οποίο παρέμεινε στο 0,2% την τελευταία δεκαετία.
Θαλάσσιες και οδικές μεταφορές
Οι θαλάσσιες μεταφορές ήταν ο κύριος τρόπος μεταφοράς εμπορευμάτων για 15 μέλη της ΕΕ (από τα 22 με ακτογραμμή) το 2021 και αντιπροσώπευε περισσότερο από το 70% των εμπορευματικών μεταφορών σε 10 χώρες.
Εν τω μεταξύ, οι οδικές μεταφορές ήταν ο κύριος τρόπος μεταφοράς εμπορευμάτων για 10 μέλη της ΕΕ και αντιπροσώπευαν περισσότερο από το 70% σε τρεις χώρες: Λουξεμβούργο (84%), Τσεχία (77%) και Πολωνία (70%).
Οι σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές ήταν ο κύριος τρόπος για μία μόνο χώρα: τη Λιθουανία (53%).
Latest News
Βιλερουά (ΕΚΤ): Μείωση των επιτοκίων τον Ιούνιο
Τα στοιχεία για τον πληθωρισμό στην ευρωζώνη στηρίζουν την εκτίμηση
Οι Αμερικανοί κόβουν τα... Big Mac - Tι έδειξαν τα αποτελέσματα τριμήνου στη ΜcDonald's
H κίνηση στον κλάδο γρήγορης εστίασης ήταν από σταθερή έως πτωτική στις ΗΠΑ και σε άλλες μεγάλες αγορές
ΗΠΑ: Οι αμοιβές των εργαζομένων αυξήθηκαν περισσότερο από ό,τι αναμενόταν το α’ τρίμηνο
Σημάδι επιμονής των πληθωριστικών πιέσεων
Πωλητήριο από Κομισιόν σε 23 κτίριά της στο Βέλγιο
To βελγικό κρατικό επενδυτικό ταμείο SFPIM αγοράζει από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τα 23 κτίρια έναντι τιμήματος 900 εκατ. ευρώ.
Ευχάριστη έκπληξη το ΑΕΠ της ευρωζώνης - Αντέχει το βαρίδι του πληθωρισμού
Οι ετήσιοι ρυθμοί ανάπτυξης ήταν θετικοί για εννέα χώρες και αρνητικοί για τέσσερις
Στο 3,2% ο πληθωρισμός τον Απρίλιο - Σταθερός στο 2,4% στην ευρωζώνη [πίνακας]
Αποκλιμακώθηκε από το 3,4% του Μαρτίου, αλλά αυξήθηκε κατά 1 ποσοστιαία μονάδα σε μηνιαίο επίπεδο
Υψηλότερο πληθωρισμό και ταχύτερη ανάπτυξη ανακοίνωσε η Γαλλία
Ενισχύονται οι πιέσεις στην ΕΚΤ να μειώσει τα επιτόκια
Στη σύνταξη βγαίνει ο CEO της HSBC, Noel Quinn
Η τράπεζα λέει ότι έχει ξεκινήσει επίσημη διαδικασία για την εύρεση διαδόχου
Τι κομίζει ο Σι στην Ευρώπη - Η επίσκεψη, τα «δώρα» και το γαλλικό κονιάκ
Επίσκεψη στην Ευρωπαϊκή Ένωση για πρώτη φορά μετά από πέντε χρόνια πραγματοποιεί ο Κινέζος πρόεδρος Σι Τζινπίνγκ κομίζοντας ένα σαφές μήνυμα: το Πεκίνο προσφέρει πολύ περισσότερες οικονομικές ευκαιρίες για το μπλοκ από ό,τι θέλουν να παραδεχτούν οι ΗΠΑ. Ο Κινέζος ηγέτης θα ξεκινήσει το πενθήμερο ταξίδι του στη Γαλλία, τη Σερβία και την Ουγγαρία στις 5 […]
Το ΔΝΤ ανεβάζει τον πήχη για την ανάπτυξη στην Ασία
Βελτιωμένες συνθήκες σε Ινδία και Κίνα