
Νέα δεδομένα και απαιτήσεις δημιουργεί στην αγορά ρεύματος η απανθρακοποίηση της ναυτιλίας, καθώς οι ποσότητες ηλεκτρικής ενέργειας που απαιτούνται για την τροφοδοσία των πλοίων είναι τεράστιες. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ενεργειακές ανάγκες ενός μεγάλου κρουαζιερόπλοιου είναι συγκρίσιμες με εκείνες μιας μικρής πόλης, κάτι που σημαίνει ότι η τροφοδοσία τους από την στεριά απαιτεί μεγάλης κλίμακας επενδύσεις σε παραγωγή, δίκτυα και λιμενικές υποδομές.
Αυτό προκύπτει από την συζήτηση με θέμα τον εξηλεκτρισμό της ναυτιλίας που έγινε στο πλαίσιο του συνεδρίου Shipping Finance.
«Αρρυθμίες» στα λιμάνια λόγω ακινησίας των τρένων
Χαρτογράφηση
Ο αντιπρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας Δημήτρης Φούρλαρης ανέφερε, μιλώντας στο συνέδριο, ότι η ΡΑΕ σε συνεργασία με το Πολυτεχνείο προχωρά σε χαρτογράφηση των μεγαλύτερων λιμανιών της χώρας προκειμένου να εκτιμηθεί το κόστος των απαιτούμενων επενδύσεων στα λιμάνια και τα δίκτυα και να τεθεί ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα στον ΔΕΔΔΗΕ προκειμένου να προχωρήσει στις απαιτούμενες τροποποιήσεις στο αναπτυξιακό του πλάνο.
Κρίσιμο ζήτημα για την επιτυχία του εγχειρήματος είναι η ολοκλήρωση των ηλεκτρικών διασυνδέσεων των νησιών προκειμένου να υποστηρίζεται η τροφοδοσία των πλοίων που ελλιμενίζονται σε αυτά. «Συνεργαζόμαστε τόσο με τον ΑΔΜΗΕ όσο και με τον ΔΕΔΔΗΕ για να επιτευχθεί ο στόχος του εξηλεκτρισμού της ναυτιλίας. Οι ποσότητες ενέργειας που απαιτούνται είναι πολύ μεγάλες», τόνισε ο κ. Φούρλαρης ο οποίος ανήγγειλε επίσης ότι το σχετικό πλαίσιο θα τεθεί σύντομα σε διαβούλευση με τους οργανισμούς λιμένων, τους παραγωγούς ενέργειας και τους πλοιοκτήτες.

Το εγχείρημα θα τεθεί σε πιλοτική λειτουργία στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας σε συνεργασία με τον ΔΕΔΔΗΕ και το Πολυτεχνείο. Ερευνητικά προγράμματα για τον εξηλεκτρισμό και τη χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου με στόχο τον περιορισμό των εκπομπών και ως το 2050 την πλήρη απανθρακοποίηση υλοποιεί και ο ΟΛΠ, όπως ανέφερε εκ μέρους του Οργανισμού ο Δημήτρης Σπύρου. Επίσης υλοποιείται πρότζεκτ «πράσινου» υδρογόνου (παράγεται με ρεύμα από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας για την ηλεκτρόλυση) για χρήση σε οχήματα και πλοία σε συνεργασία με την ΔΕΗ και την Motor Oil.
Αλλαγές σε λιμάνια και πλοία
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Σπύρος Πασχάλης επεσήμανε ότι η μετάβαση προϋποθέτει αλλαγές τόσο στα λιμάνια όσο και στα πλοία, καθορισμό των προδιαγραφών και εξασφάλιση της διαλειτουργικότητας των συστημάτων μεταξύ των λιμανιών.
Από την πλευρά της αγοράς τονίστηκε επίσης ότι εμπόδιο αποτελεί ακόμη το υψηλό κόστος της μετάβασης καθώς και ότι το πιθανότερο είναι πως στο μέλλον θα υπάρχουν διαφορετικές επιλογές καυσίμων στα πλοία (υγρά καύσιμα αλλά και υγροποιημένο φυσικό αέριο, μεθανόλη, βιοκαύσιμα, υδρογόνο κ.α.) Θα επικρατήσουν εκείνα που έχουν τα καλύτερα χαρακτηριστικά ως προς το κόστος, την ευκολία διανομής και αποθήκευσης, τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, την ασφάλεια κ.α.


Latest News

Στάση εργασίας των εργαζομένων της ΡΑΕ για το νομοσχέδιο του υπουργείου Ενέργειας
Αφορά τις αλλαγές στη Ρυθμιστική Αρχή

Σε άνοδο η παραγωγή ενέργειας στην Κίνα το πρώτο δίμηνο
Η παραγωγή αιολικής ενέργειας κατέγραψε ετήσια αύξηση 30,2%, ενώ η παραγωγή ηλιακής ενέργειας αυξήθηκε κατά 9,3%

Άνοιξη… στους λογαριασμούς ρεύματος – Ανακοινώνουν μειώσεις για τον Απρίλιο οι πάροχοι
Τι καθορίζει την τιμολογιακή πολιτική των προμηθευτών

Ισχυρός κόμβος πετρελαίου τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα
Πώς έχουν αλλάξει οι συσχετισμοί μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία

Προχωρούν τα σχέδια για παγκόσμιο hub φυσικού αερίου στην Τουρκία
Εντός του έτους θα αρχίσουν οι εργασίες, δήλωσε ο υπουργός Ενέργειας

Συνεχίζεται η βουτιά του πετρελαίου - Ποιοι το «βλέπουν» στα 40 δολ.
Τι εκτιμά η JP Morgan

Τροπολογία ΥΠΕΝ για τα έσοδα των διαχειριστών φυσικού αερίου το 2023
Τον τρόπο υπολογισμού του απαιτούμενου εσόδου των Διαχειριστών Διανομής Φυσικού Αερίου για το 2023 προβλέπει τροπολογία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας

Φθηνότεροι οι λογαριασμοί ρεύματος - Ποιο χαράτσι καταργείται
Μέχρι πότε θα αποκλιμακώνονται οι τιμές ενέργειας

Στα 70 εκατ. ευρώ «έκλεισε» το fund EuSIF της Sirec Energy
Οι επενδυτές του EuSIF είναι όλοι θεσμικοί από Ελλάδα, Ευρώπη και Μέση Ανατολή

Ενα βήμα πιο κοντά η ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης - Αττικής: Ολοκληρώθηκε η πόντιση των καλωδίων
Χρησιμοποιήθηκαν τα δύο πλέον σύγχρονα καλωδιακά πλοία στον κόσμο