Σε επίπεδα ρεκόρ εκτοξεύτηκαν το 2022 οι πτήσεις ιδιωτικών τζετ, οι περισσότερες εκ των οποίων ήταν εξαιρετικά σύντομες διαδρομές, σύμφωνα με το CNBC.
Η ανάλυση που δημοσιεύθηκε την Πέμπτη από την περιβαλλοντική εκστρατεία Greenpeace έδειξε ότι ο αριθμός των πτήσεων ιδιωτικών τζετ στην Ευρώπη πέρυσι, αυξήθηκε κατά 64% φτάνοντας στο επίπεδο ρεκόρ των 572.806.
Υπόθεση χρόνου τα επιβατικά αεροπλάνα υδρογόνου
Εξαιρετικά ρυπογόνες
Οι εκπομπές ρύπων των ιδιωτικών αεριωθούμενων αεροσκαφών, οι οποίες έχουν δυσανάλογες επιπτώσεις στο περιβάλλον, διαπιστώθηκε ότι υπερδιπλασιάστηκαν στην Ευρώπη το 2022, υπερβαίνοντας τις ετήσιες κατά κεφαλήν εκπομπές άνθρακα 550.000 κατοίκων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Περισσότερες από τις μισές (55%) των ιδιωτικών πτήσεων στην Ευρώπη πέρυσι ήταν εξαιρετικά σύντομες διαδρομές κάτω των 750 χιλιομέτρων (466 μίλια), όπως ανέφερε η Greenpeace, σημειώνοντας ότι αυτά τα ταξίδια θα μπορούσαν να πραγματοποιηθούν και με τρένο ή πλοίο.
Η ανησυχητική αύξηση των πτήσεων με ιδιωτικά τζετ έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τους στόχους της κλιματικής αλλαγής, σύμφωνα με τους οποίους πρέπει να μειωθουν οι εκπομπές CO2 », δήλωσε η Klara Maria Schenk της Greenpeace.
«Η άμεση μείωση των μεταφορών που χρησιμοποιούν πετρέλαιο είναι απαραίτητη, και η αρχή πρέπει να γίνει με την απαγόρευση των εξαιρετικά ρυπογόνων ιδιωτικών αεροσκαφών που δεν προσφέρουν καμία αξία στους ανθρώπους, αλλά τους επιβαρύνουν με επιβλαβείς εκπομπές, τοξικά μικροσωματίδια και θόρυβο, βλάπτοντας το κλίμα και την υγεία», ανέφερε η Schenk.
Στοιχεία από τη μη κυβερνητική οργάνωση Transport & Environment δείχνουν ότι τα ιδιωτικά τζετ είναι έως και 14 φορές πιο ρυπογόνα από τα εμπορικά αεροπλάνα και έως και 50 φορές πιο ρυπογόνα από τα τρένα.
Αυτό συμβαίνει επειδή, σε μόλις μία ώρα, ένα μόνο ιδιωτικό τζετ μπορεί να εκπέμψει δύο μετρικούς τόνους διοξειδίου του άνθρακα. Εν τω μεταξύ, ο μέσος άνθρωπος στην ΕΕ εκπέμπει 8,2 μετρικούς τόνους CO2 κατά τη διάρκεια ενός ολόκληρου έτους.
Σύμφωνα με την έρευνα, οι χώρες με τις περισσότερες πτήσεις ιδιωτικών τζετ στην Ευρώπη πέρυσι, ήταν το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γαλλία και η Γερμανία.
Στους πιο δημοφιλείς προορισμούς για πτήσεις ιδιωτικών τζετ στην Ευρώπη το 2022 περιλαμβάνονται η Γαλλικής Ριβιέρα, το Παρίσι και η δεύτερη πολυπληθέστερη πόλη της Ελβετίας, η Γενεύη.
Αυξανόμενη ζήτηση
Η Greenpeace ανέφερε ότι η έρευνα, η οποία διεξήχθη από την ολλανδική περιβαλλοντική εταιρεία συμβούλων CE Delft, βασίστηκε σε δεδομένα που παρείχε η εταιρεία ανάλυσης αεροσκαφών Cirium. Αξιολόγησε όλες τις ιδιωτικές πτήσεις που αναχωρούν από και φτάνουν σε ευρωπαϊκές χώρες από το 2020 έως το 2022 και διαχώρισε αυτά τα ταξίδια ανά έτος, διαδρομή και τύπο αεροσκάφους.
Ορισμένοι τύποι μικρών αεροσκαφών με λιγότερες από τρεις θέσεις αποκλείστηκαν, καθώς επρόκειτο για ταξίδια που χρησιμοποιούνται κυρίως για αναψυχή. Τα δεδομένα εξαιρούν επίσης πτήσεις από και προς το ίδιο αεροδρόμιο.
Η χρήση ιδιωτικού αεροσκάφους έχει αυξηθεί στα ύψη εδώ και αρκετό καιρό. Πράγματι, οι μεγάλοι κατασκευαστές ιδιωτικών τζετ αγωνίζονται για να συμβαδίσουν με την άνοδο της ζήτησης από την έναρξη της πανδημίας κορωνοϊου.
Η έκρηξη πλούτου, η ισχυρότερη ζήτηση για αναψυχή και η σταδιακή χαλάρωση των περιορισμών Covid-19 είναι μερικοί από τους παράγοντες που φαίνεται να οδηγούν στην αύξηση της ζήτησης ιδιωτικών αεροσκαφών.
Latest News
Η Amazon εγκαινιάζει τα πρώτα ηλεκτρικά φορτηγά για λιμάνια
Η Amazon θα θέσει σε κίνηση οκτώ από αυτά τα ημιφορτηγά στο λιμενικό συγκρότημα του Λος Άντζελες/Λονγκ Μπιτς,
Mega deal για το... «πρασίνισμα» της Microsoft
Η Stockholm Exergi θα κατασκευάσει το έργο δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα στο εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας βιομάζας
Με υβριδικό απαντάει η Lamborghini στην ηλεκτροκίνηση
Το Urus SE θα ανταγωνιστεί την Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid και την Bentley Bentayga Hybrid
Πατάνε γκάζι οι πωλήσεις ηλεκτρικών ΙΧ - Αρκούν οι υποδομές φόρτισης; [γράφημα]
Τι δείχνουν τα στοιχεία Ε.Ε. και κατασκευαστών οχημάτων
Δεν τραβάει… το «Εξοικονομώ – Επιχειρώ» - Τι ρωτούν για το πρόγραμμα οι επιχειρήσεις
Λιγότερο από το 30% του προϋπολογισμού έχει δεσμευθεί
Φορτσάρουν οι αιτήσεις για το «Φωτοβολταϊκά στη στέγη»: Αντίστροφη μέτρηση για την λήξη του προγράμματος
Το ενδιαφέρον κορυφώνεται καθώς όσα νοικοκυριά θελήσουν στο μέλλον να εγκαταστήσουν φωτοβολταϊκό θα πρέπει να εφαρμόσουν το μοντέλο net-billing
Ούτε 1 στους 10 δεν έκανε χρήση των επιδοτήσεων
Κύριες αιτίες η έλλειψη ίδιας συμμετοχής και το υψηλό κόστος των εργασιών – Ποιες παρεμβάσεις είχαν τη μεγαλύτερη ζήτηση
Η κλιματική αλλαγή απειλεί αγροτική παραγωγή και τουρισμό στη Νότια Ευρώπη
Ανεβαίνουν συνεχώς οι θερμοκρασίες ιδιαίτερα σε Ισπανία, Πορτογαλία, Ιταλία, Ελλάδα
Μεγαλώνει η απειλή για την οικονομία της Ευρώπης
Οι μεγάλες αλλαγές στο μοτίβο της αγροτικής παραγωγής αλλά και του τουρισμού αναμένεται να τροφοδοτήσουν αλυσιδωτές επιπτώσεις
Χρειαζόμαστε ένα Bretton Woods για το κλίμα του πλανήτη
Πρόταση για να αναλάβει η Παγκόσμια Τράπεζα ρόλο συντονιστή για την απανθρακοποίηση των οικονομιών και τις περιβαλλοντικές προκλήσεις του 21ου αιώνα