
Απτόητες συνεχίζουν τις αυξήσεις στα βασικά καταναλωτικά αγαθά βιομηχανίες και λιανεμπορικές επιχειρήσεις, με το μαρτύριο της ακρίβειας να μην έχει τέλος παρά το γεγονός ότι προβλέπεται μείωση της κατανάλωσης.
Τα 7 στα 10 στελέχη της βιομηχανίας και του λιανεμπορίου δηλώνουν ότι έχουν αποφασίσει να προχωρήσουν σε νέο γύρο αυξήσεων στις τιμές μέσα στο έτος, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε ο CEO της NielsenIQ, Βάιος Δημοράγκας, στο πλαίσιο της σημερινής εκδήλωσης της εταιρείας Nielsen- Shopper Trends Event 2023.
Τα πέντε καθημερινά προϊόντα που «καίνε» τους καταναλωτές
Ειδικότερα, σε δείγμα 32 διευθυνόντων συμβούλων από επιχειρήσεις της οργανωμένης λιανικής και της βιομηχανίας, προκύπτει πως σε ποσοστό 68% απάντησαν ότι θα υπάρξουν περαιτέρω αυξήσεις τιμών εφέτος.
Όπως προκύπτει από την έρευνα, οι νέες ανατιμήσεις θα κινηθούν έως 5% σύμφωνα με το 35% των ερωτηθέντων, ενώ 1 στους 2 απάντησε ότι οι ανατιμήσεις θα φθάσουν έως το 10%. Υπάρχει δε και ένα μικρό ποσοστό 6% που απάντησε ότι οι αυξήσεις τιμών θα φθάσουν το 20%.
Οι ανατιμήσεις απογειώνουν τον τζίρο και καταποντίζουν την κατανάλωση
Λόγω και των επερχόμενων ανατιμήσεων ο τζίρος της αγοράς εκτιμάται ότι θα παρουσιάσει αύξηση της τάξης του 2-5% σύμφωνα με το το 53% των στελεχών -βάσει της έρευνας CEO outlook- ενώ για το 30% του δείγματος η ανάπτυξη της αγοράς σε αξία θα κινηθεί στα επίπεδα του 6-10%.
Το εντυπωσιακό είναι πως οι ανατιμήσεις θα γίνουν όταν οι καταναλωτές εξαντλημένοι από την ακρίβεια μειώνουν τις αγορές ακόμη και τροφίμων πρώτης ανάγκης, καθώς και βασικών αγαθών καθημερινής χρήσης.
Ειδικότερα, το 50% των ερωτηθέντων προβλέπει μείωση της κατανάλωσης, λόγω του πληθωρισμού και των ανατιμήσεων, ωστόσο το 40% αναμένει σταθερότητα σε επίπεδο όγκου πωλήσεων στο -1-+1%.

Σημειώνεται ότι με βάση τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν και αφορούν μετρήσεις έως και τον Φεβρουάριο του 2023, η μέση αύξηση της τιμής στα ταχέως κινούμενα καταναλωτικά προϊόντα (FMCGs) διαμορφώθηκε στο 6% τη στιγμή που οι όγκοι πωλήσεων διατήρησαν σχεδόν σταθερή εικόνα στο -0,4% ενώ η αξία πωλήσεων ενισχύθηκε κατά 6,4%.
Πάντως η ακρίβεια και κατ’ επέκταση η μείωση της κατανάλωσης δεν «αγγίζει» το ίδιο όλες τις κατηγορίες προϊόντων.
Συγκεκριμένα, στις δέκα μεγαλύτερες κατηγορίες βάσει τζίρου, υπάρχουν κατηγορίες με μεγάλη αύξηση τιμής που παρ’ όλα αυτά οι πωλήσεις σε όγκο καταγράφουν ανοδική πορεία.
Μια τέτοια κατηγορία είναι το χαρτί υγείας που εμφανίζει ανατίμηση 10% και αύξηση όγκων 2%. Στον αντίποδα, σε άλλες κατηγορίες, όπως για παράδειγμα το ελαιόλαδο, οι αυξήσεις στις τιμές έχουν πλήξει τις πωλούμενες ποσότητες που υποχωρούν στο εξεταζόμενο διάστημα κατά 5%.
Προβληματίζει η καταναλωτική συμπεριφορά
Λιανεμπόριο και βιομηχανία στις βασικότερες προκλήσεις για τη φετινή χρονιά ξεχωρίζουν μεταξύ άλλων τη μειωμένη αγοραστική δύναμη καταναλωτών, τις επιπλοκές στην εφοδιαστική αλυσίδα, το αυξημένο κόστος πρώτων υλών, τη δυσκολία πρόσβασης στις πρώτες ύλες, τη διαφοροποίηση στην συμπεριφορά των καταναλωτών λόγω της πανδημίας αρχικά και στη συνέχεια του πληθωριστικού περιβάλλοντος και τα προβλήματα πληρωμών και ρευστότητας.
Πτώση ΦΠΑ ή καλάθι του νοικοκυριού;
Σε ό,τι αφορά στο καλάθι του νοικοκυριού, σύμφωνα με όσα ανέφερε η Νικολέττα Σπερελάκη, σε ποσοστό 80% οι καταναλωτές θεωρούν ότι το καλάθι από μόνο του δεν επαρκεί για το θέμα της συγκράτησης των τιμών ενώ 9 στους δέκα θεωρεί πιο αποτελεσματικό μέτρο η μείωση του ΦΠΑ.


Latest News

ΕΛΛΑΚΤΩΡ: Καθαρά κέρδη 57,4 εκατ. ευρώ το 2024, επιστροφή 174 εκατ. στους μετόχους
Τα Βασικά Οικονομικά Μεγέθη του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ για τη χρήση του 2024

ΓΣΕΒΕΕ: Οι μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις δεν χρειάζονται προσωρινά επιδόματα αλλά προσιτές τιμές ενέργειας
Με ανακοίνωσή της, η ΓΣΕΒΕΕ καλεί την Πολιτεία να υιοθετήσει πολιτικές που θα μειώσουν το κόστος ενέργειας

Ανοίγει η πλατφόρμα για επιδοτήσεις ρεύματος σε 1 εκατ. επιχειρήσεις - Αναλυτικά οι όροι και οι προϋποθέσεις
Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρος Παπασταύρου ξεκαθάρισε πως εκτός επιδοτήσεων θα μείνουν όσες επιχειρήσεις έχουν προβεί διαπιστωμένα σε ρευματοκλοπή

«Ταύρος» για τις ελληνικές τράπεζες η JP Morgan - Υψηλότερες τιμές στόχους για Alpha, Εθνική
Η JP Morgan προχώρησε σε αύξηση των εκτιμήσεων για την κερδοφορία του τραπεζικού κλάδου

Μείωση τζίρου και κερδών για τον Όμιλο ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ το 2024 - Οι προοπτικές για το 2025
Το 2024 αποτέλεσε μια χρονιά προκλήσεων για τη ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ, καθώς ολοκληρώθηκε η μεταφορά της παραγωγικής διαδικασίας της θυγατρικής «ΕΞΑΛΚΟ Α.Ε. ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ»

Το στοίχημα της Lavipharm με την κάνναβη – Προς νέες εξαγορές και επενδύσεις
Τι ανέφερε η διοίκηση της Lavipharm για την πορεία της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών – Τι μέρισμα θα προτείνει στους μετόχους

Γιατί τελικά οι Έλληνες αγαπούν τις πολωνικές αλυσίδες - Η «μάχη» Pepco-Sinsay στην ελληνική αγορά
Ποιο είναι το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή, που εδώ και τρία χρόνια έχει δώσει ώθηση σε Pepco και Sinsay

Τι φέρνει το «T» δίπλα στην Cosmote – Οι συνέργειες που… ξεκλειδώνουν
H «νέα» Cosmote Telekom αναμένεται να έχει ως προίκα τις δεκάδες διεθνείς συνεργασίες που κουβαλά το brand Telekom, σαν διεθνής τηλεπικοινωνιακός πάροχος

Revoil: Το μέρισμα για το 2024 – Από 6 Μαΐου η καταβολή του
Από τη Τρίτη 29 Απριλίου 2025 οι μετοχές θα διαπραγματεύονται χωρίς το δικαίωμα είσπραξης μερίσματος

Καρέλιας: Αύξηση στα κέρδη - Πρόταση για μέρισμα 14 ευρώ
Βασικός παράγοντας για τα αποτελέσματα ήταν η πορεία των σημάτων στις διεθνείς αγορές