
«Πράσινο φως» στα σχέδια της Καλιφόρνια να απαιτήσει τα μισά από τα βαρέα φορτηγά που πωλούνται στην Πολιτεία να είναι ηλεκτρικά μέχρι το 2035 έδωσε η ομοσπονδιακή Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος.
Η έγκριση από την κυβέρνηση Μπάιντεν του κανονισμού ACT (Advanced Clean Trucks) της Καλιφόρνια έρχεται αφού η Πολιτεία απαγόρευσε πέρυσι την πώληση νέων βενζινοκίνητων αυτοκινήτων από το 2035.
Η κίνηση αυτή, την οποία ο κυβερνήτης της Πολιτείας Γκάβιν Νιούσομ χαρακτήρισε «ως πολύ σημαντική για την προστασία του περιβάλλοντος», σημαίνει πως η Καλιφόρνια στον κόσμο που θα…απαιτήσει φορτηγά με μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Οι δύο αποφάσεις καθιστούν την Καλιφόρνια, την πολυπληθέστερη Πολιτεία της χώρας και κέντρο της αμερικανικής αυτοκινητιστικής κουλτούρας, πρωτοπόρο στον περιορισμό των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τον τομέα των μεταφορών, ο οποίος παράγει το μεγαλύτερο μέρος των αερίων του θερμοκηπίου της χώρας.
ΗΠΑ: Οι 10 πιο ευτυχισμένες πόλεις της Αμερικής [Γράφημα]
Ο νόμος
Ο νόμος περί καθαρού αέρα του 1970 απαγόρευσε στις Πολιτείες να θεσπίζουν τα δικά τους πρότυπα εκπομπών, αλλά εξαιρέθηκε η Καλιφόρνια επειδή αντιμετώπιζε το νέφος όταν ψηφίστηκε η νομοθεσία. Για να θεσπίσει νέα πρότυπα εκπομπών, η Καλιφόρνια πρέπει να ζητήσει εξαίρεση, η οποία αν εγκριθεί, επιτρέπει και σε άλλες Πολιτείες να κάνουν το ίδιο.
Ο κανόνας ACT, μόλις εφαρμοστεί, θα απαιτήσει τα φορτηγά με μηδενικές εκπομπές να αντιπροσωπεύουν το 55% όλων των φορτηγών της κατηγορίας 2b-3, το 75% όλων των φορτηγών της κατηγορίας 4-8 και το 40% όλων των πωλήσεων ημιφορτηγών μέχρι το 2035. Σε εκτελεστικό διάταγμα του 2020, ο κυβερνήτης Νιουσόμ απαίτησε το 100% των οχημάτων μεσαίου και βαρέως τύπου στην Καλιφόρνια να είναι μηδενικών εκπομπών, όπου αυτό είναι εφικτό.

Σύμφωνα με στοιχεία της κυβέρνησης της Καλιφόρνια, σχεδόν το 19% όλων των αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην Πολιτεία πέρυσι ήταν οχήματα μηδενικών εκπομπών.
Τα κονδύλια για τη θέσπιση της νομοθεσίας προέρχονται από τη δέσμευση της Καλιφόρνια για το Κλίμα, μια επένδυση ύψους 53.9 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την αντιμετώπιση της Κλιματικής Αλλαγής και τη μετάβαση της ολιτείας προς καθαρότερες και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Το Συμβούλιο Ατμοσφαιρικών Πόρων της Καλιφόρνια (CARB) δήλωσε ότι τα βαρέα οχήματα με βάρος άνω των 7.000 κιλών αντιπροσωπεύουν μόλις το 3% των οχημάτων στην Πολιτεία, αλλά συμβάλλουν σε ποσοστό άνω του 50% της συνολικής ρύπανσης από οξείδια του αζώτου και μικροσωματίδια ντίζελ.
Η δέσμευση και οι άλλες Πολιτείες
Η Καλιφόρνια, η οποία έχει δεσμευτεί να επιτύχει 100% ανανεώσιμες πηγές ενέργειας έως το 2045, ασκεί σημαντική επιρροή απέναντι στην αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας. Για παράδειγμα, μια ομοσπονδιακή απαίτηση βάσει του νόμου περί καθαρού αέρα δίνει στην πολιτεία την εξουσία να υιοθετεί αυστηρότερα πρότυπα οικονομίας καυσίμου από αυτά της ομοσπονδιακής κυβέρνησης, γεγονός που έχει δημιουργήσει το προηγούμενο για τις υπόλοιπες ΗΠΑ σχετικά με τον τρόπο αντιμετώπισης των εκπομπών των οχημάτων.

Όπως σημειώνει το Reuters, η Μασαχουσέτη, το Νιου Τζέρσεϊ, η Νέα Υόρκη, το Όρεγκον, η Ουάσινγκτον και το Βερμόντ έχουν ταχθεί στο πλεύρο της Καλιφόρνια για τη νομοθέτηση προτύπων για τις εκπομπές των βαρέων οχημάτων.
Ο Νιούσομ δήλωσε: «Χάρη στην κυβέρνηση Μπάιντεν, βγάζουμε περισσότερα βαρέα φορτηγά με μηδενικές εκπομπές στους δρόμους, επεκτείνοντας τις παγκόσμιες πρωτοπόρες προσπάθειές μας για τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και την προστασία της δημόσιας υγείας. Ηγούμαστε της προσπάθειας να απομακρύνουμε τα “βρώμικα” φορτηγά και λεωφορεία -τα πιο ρυπογόνα οχήματα- από τους δρόμους μας, και άλλες Πολιτείες και άλλες χώρες σχηματίζουν ουρά για να ακολουθήσουν το παράδειγμά μας σε όλο τον κόσμο».
Ο διευθύνων σύμβουλος της Αμερικανικής Ένωσης Φορτηγών Κρις Σπίαρ επέκρινε ωστόσο την έγκριση των κανονισμών, λέγοντας ότι πρόκειται για «τεχνολογικά ανέφικτους κανόνες» που δημιουργούν «το έδαφος για μια μελλοντική κρίση στην αλυσίδα εφοδιασμού».


Latest News

Δεκτή από ολλανδικό δικαστήριο αγωγή σε βάρος της KLM για greenwashing
Για τι κατηγορείται η ολλανδική αεροπορική εταιρεία, θυγατρική της Air France

Σκληρές διαπραγματεύσεις στην ΕΕ για τις ΑΠΕ - Το γαλλικό «πυρηνικό εμπόδιο»
Οι υπουργοί Ενέργειας πρόκειται να συναντηθούν στο Λουξεμβούργο στις 19 Ιουνίου

Χρήστος Μεγάλου: Επενδύσεις 500 δισ. ευρώ ως το 2050 για να γίνει η Ελλάδα πράσινη
Η μετάβαση σε μια οικονομία χωρίς εκπομπές άνθρακα είναι εφικτή και οικονομικά βιώσιμη, είπε ο διευθύνων σύμβουλος της Τράπεζας Πειραιώς.

Ο ιστορικά θερμότερος Μάιος που καταγράφηκε στις επιφάνειες των ωκεανών
Η φετινή άνοιξη ήταν η θερμότερη και ξηρότερη που έχει καταγραφεί στην Ισπανία

ΕΛΛΑΚΤΩΡ: Υπέγραψε τη Χάρτα Διαφορετικότητας της Κομισιόν για τις ελληνικές επιχειρήσεις
Η Χάρτα Διαφορετικότητας αποτελεί μια πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής

Πώς η αύξηση των ηλεκτρικών οχημάτων μπορεί να εκτινάξει την ενεργειακή ζήτηση
Η Γαλλία θα χρειαστεί να διατηρήσει την υπάρχουσα πυρηνική ισχύ της για περισσότερα χρόνια

ΗΡΩΝ: Πράσινη ενέργεια με PPA από RWE-ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Ο ΗΡΩΝ θα προμηθεύεται περίπου 192 γιγαβατώρες πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας κάθε έτος

Πώς η κρίση στο νερό απειλεί τα αλκοολούχα ποτά
Η έλλειψη νερού αποτελεί τον σημαντικότερο κίνδυνο που σχετίζεται με την κλιματική αλλαγή για τον κατασκευαστή του τζιν Tanqueray, της μπύρας Guinness και της Baileys Irish Cream

Έκρηξη επενδύσεων και deals στις ελληνικές ΑΠΕ – Στα σκαριά συμφωνία για τα offshore αιολικά
Νέες συμφωνίες ανακατεύουν την «τράπουλα» στην ενέργεια

Άγριες κόντρες στην Ευρώπη για τη μείωση των ρύπων στα οχήματα - Οι 8 χώρες που αντιδρούν στο «Euro 7»
Η στάση των αυτοκινητοβιομηχανιών