Ιδιαίτερα αποκαλυπτική είναι η έρευνα της KPMG για το metaverse, με το παγκόσμιο δίκτυο εταιρειών παροχής Ελεγκτικών, Φορολογικών και Συμβουλευτικών υπηρεσιών να επισημαίνει πως το λεγόμενο «μετασύμπαν» έχει μεγάλες δυνατότητες να αυξήσει τα επιχειρηματικά κέρδη, αλλά δεν υπάρχει αποδεδειγμένη επιτυχία για τις εταιρείες να ρίξουν πολλά χρήματα σε αυτό τώρα.

«Για τις εταιρείες [τεχνολογίας, μέσων ενημέρωσης και τηλεπικοινωνιών], αυτό θέτει το κλασικό επενδυτικό δίλημμα: πού και πόσα να επενδύσουν», δήλωσε ο Mark Gibson, επικεφαλής της KPMG U.S.

Το μέλλον της εργασίας βρίσκεται στο Metaverse – Τι πιστεύει η γενιά Ζ

Όπως τονίζεται, το metaverse αναφέρεται ευρέως στην έννοια ενός ψηφιακού κόσμου όπου οι άνθρωποι ζουν, εργάζονται και αλληλεπιδρούν μεταξύ τους ως avatars μέσω πλατφορμών εικονικής πραγματικότητας.

Η έρευνα της KPMG έδειξε ότι το 60% των στελεχών των εταιρειών Τεχνολογίας, MΜΕ και Τηλεπικοινωνιών (TMT) παγκοσμίως πιστεύει ότι η metaverse μπορεί να οδηγήσει σε κέρδη και χαμηλότερα λειτουργικά έξοδα καθώς οι συναλλαγές μετατοπίζονται από φυσικές σε εικονικές. Πιστεύουν ότι μπορεί επίσης να βελτιώσει την ικανοποίηση των πελατών μέσω διαδραστικών εμπειριών.

Ωστόσο, ένα παρόμοιο ποσοστό αναγνώρισε ότι, παρά τις δυνατότητες του metaverse, εξακολουθεί να χρειάζεται περαιτέρω βελτίωση και ανάπτυξη. «Η πλειονότητα των στελεχών της TMT που συμμετέχουν στην έρευνά μας πιστεύουν ότι το metaverse απέχει αρκετά χρόνια από το να γίνει ένα ακμάζον εμπορικό οικοσύστημα», ανέφερε η έκθεση.

Οι περισσότερες από τις μεγάλες εταιρείες που συμμετείχαν στη δημοσκόπηση – ή το 70% – επενδύουν λιγότερο από το 5% των τεχνολογικών τους προϋπολογισμών το 2023 στο metaverse και το 27% δεν έχει διαθέσει χρήματα για το metaverse.

Η έκθεση έλαβε υπόψη τις απαντήσεις από 767 στελέχη TMT σε εταιρείες που κερδίζουν περισσότερα από 250 εκατομμύρια δολάρια ετησίως. Οι εταιρείες προέρχονταν από 13 διαφορετικές χώρες και πέντε ηπείρους.

Πότε έρχεται η επιτυχία

Πολλοί στον κλάδο Τεχνολογίας, MΜΕ και Τηλεπικοινωνιών θέλουν να δουν ενδείξεις μεγαλύτερης χρήσης προτού πραγματοποιήσουν σημαντικές επενδύσεις, αναφέρει η έκθεση της KPMG.

Σύμφωνα με το 40% των ερωτηθέντων που συμμετείχαν στην έρευνα, υπάρχει έλλειψη επιτυχών περιπτώσεων χρήσης που να δείχνουν απόδοση των επενδύσεων για το metaverse.

Τα ίδια στελέχη παρέμειναν σκεπτικά σχετικά με τη βιωσιμότητα του metaverse, με το 27% να λέει ότι είναι «ένα ανέφικτο όνειρο» και το 20% να το περιγράφει ως «μια μόδα που δεν θα ανταποκριθεί ποτέ στη διαφημιστική εκστρατεία του».

Σχεδόν το 50% των ερωτηθέντων αποκάλυψε ότι οι εταιρείες «παρακολουθούν και περιμένουν» ή αξιολογούν τη μακροπρόθεσμη επιχειρηματική αξία πριν κάνουν μεγάλες επενδύσεις.

Τεχνολογικές εταιρείες από τη Meta έως τη Disney έχουν επενδύσει δισεκατομμύρια στο metaverse, αλλά δεν έχουν δει ακόμη επιτυχία.

Η μονάδα metaverse της Meta σημείωσε λειτουργική ζημία 13,72 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2022. Η μετοχή μειώθηκε κατά 60% το 2021, όταν ο διευθύνων σύμβουλος Μαρκ Ζάκεμπεργκ δήλωσε ότι το Metaverse θα είναι το μέλλον της εταιρείας. Η εταιρεία εξακολουθεί να βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στη διαφήμιση για τα έσοδά της.

Ένας παρατηρητής του κλάδου είπε στο CNBC ότι η μετοχή της Meta έκανε άνοδο μετά την αφαίρεση των προτεραιοτήτων από τον Zuckerberg. Στην πραγματικότητα, τα στελέχη της Meta έχουν παραδεχτεί προηγουμένως ότι «πολλά προϊόντα για το metaverse ενδέχεται να υλοποιηθούν πλήρως μόνο τα επόμενα 10 έως 15 χρόνια».

Εν τω μεταξύ, η Disney φέρεται να διέκοψε το τμήμα metaverse ως μέρος των απολύσεων που ανακοινώθηκαν την περασμένη εβδομάδα. Η εταιρεία δεν είχε ποτέ περιγράψει ρητά τα σχέδιά της για το «μετασύμπαν». «Αρκεί να πούμε ότι οι μέχρι τώρα προσπάθειές μας είναι απλώς ένας πρόλογος σε μια εποχή που θα είμαστε σε θέση να συνδέσουμε τον φυσικό και τον ψηφιακό κόσμο ακόμη πιο στενά, επιτρέποντας την αφήγηση χωρίς όρια στο δικό μας metaverse», τόνισε ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της Disney, Bob Chapek, το 2021.

Δεν είναι έτοιμο

Πολλοί από τους ερωτηθέντες στην έρευνα της KPMG λένε ότι οι εταιρείες τους δεν είναι επαρκώς προετοιμασμένες για το metaverse. «Τα μεγαλύτερα εμπόδια για την επένδυση και την υιοθέτηση του metaverse είναι η έλλειψη τεχνολογίας για την υποστήριξη των εμπειριών, το υψηλό κόστος ανάπτυξης και η έλλειψη κατάλληλων δεξιοτήτων εργαζομένων», δήλωσε η KPMG.

Περίπου οι μισοί από τους ερωτηθέντες είπαν ότι υπάρχει έλλειψη κατάλληλης τεχνολογίας για την υποστήριξη του metaverse, ενώ το 50% είπε ότι το υψηλό κόστος ανάπτυξης εμποδίζει τις εταιρείες τους να επενδύσουν πλήρως και να υιοθετήσουν μια στρατηγική.

Επιπλέον, λιγότεροι από τους μισούς, ή το 49%, σημείωσαν ότι οι εταιρείες τους δεν διαθέτουν δεξιότητες εργαζομένων για να λειτουργήσουν το metaverse.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τεχνολογία
Oracle: Ενισχύει τις ικανότητές της για δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη
Tεχνητή νοημοσύνη |

Η Oracle επιχειρεί να ενισχύσει τις ικανότητές της για δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη

Η Oracle εισάγει δυνατότητες παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης στην υποδομή και τις εφαρμογές της στο cloud για να συμπληρώσει την παραδοσιακή τεχνητή νοημοσύνη που είναι ήδη ενσωματωμένη σε αυτές

Η Σοφία, το διασημότερο ρομπότ στον πλανήτη, μιλά στο in για το μέλλον της ανθρωπότητας και τη… Σαντορίνη
Tεχνητή νοημοσύνη |

Η Σοφία, το διασημότερο ρομπότ στον πλανήτη, μιλά στο in για το μέλλον της ανθρωπότητας και τη… Σαντορίνη

Το ρομπότ Σοφία (σε άπταιστα Ελληνικά) κλήθηκε να απαντήσει σε σειρά ερωτήσεων του in και οι απαντήσεις της παρουσιάζουν πολύ μεγάλο ενδιαφέρον