Με ενοποιημένο τζίρο που αναμένεται να προσεγγίσει τα 120 εκατ. ευρώ το 2023, αλλά και με ένα δυναμικό πλάνο επέκτασης σε Ευρώπη, Αμερική, Ασία και Αφρική, η Green Beverages Group των Χήτου και Βενιέρη φιλοδοξεί να αλλάξει το «παιχνίδι» στην αγορά των μη αλκοολούχων ποτών και δη στην κατηγορία των «υγιεινών» προϊόντων.

Η νέα εταιρεία, μετά τη συγχώνευση με την απορρόφηση των εταιρειών Green Cola Hellas και Green Cola Operations από την Χήτος ΑΒΕΕ, έρχεται σε συνέχεια της συμφωνίας του περσινού καλοκαιριού βάσει της οποίας συστάθηκε κοινό επιχειρηματικό σχήμα με έδρα το Λονδίνο και υπό την επωνυμία Green Beverage Group PLC.

Μάλιστα εκλέχθηκε νέο Διοικητικό Συμβούλιο στην απορροφώσα εταιρία, στο οποίο οι βασικοί μέτοχοι αποφάσισαν να μην συμμετέχουν, ενώ διατηρούν τη συμμετοχή τους στο Βoard της Group Beverages Group PLC.

Συγχωνεύονται Χήτος (Ζαγόρι) και Green Cola – Το 5ετές πλάνο

Εξ ου και η πρόσληψη του κ. Δαμιανού Μπούρκα, έμπειρου στελέχους της αγοράς, ο οποίος έχει ήδη αναλάβει διευθύνων σύμβουλος και ανασυγκροτεί τα πλάνα της νέας εταιρείας.

Σε δεύτερο χρόνο σκοπός είναι η εισαγωγή της Green Beverages PLC στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου.

Ελληνική «απάντηση»

Και στην περίπτωση της νέας εταιρείας επιδιώκεται μέσα από το μεγαλύτερο εκτόπισμα, καθώς συνδυάζεται η ήδη ισχυρή παρουσία στο φυσικό μεταλλικό νερό με τα αναψυκτικά, να δημιουργηθούν ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα έναντι των πολυεθνικών παικτών που κυριαρχούν εντός και εκτός.

Ήδη στην ίδια λογική έχει κινηθεί η έτερη ηπειρώτικη οικογένεια, οι Σεπετάδες, με την Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων (Βίκος), η οποία διαθέτοντας ηγετικά μερίδια στο νερό έχει επενδύσει τα τελευταία χρόνια στον τομέα των αναψυκτικών.

Οι Χήτος και Βενιέρης διαφοροποιούνται ελαφρώς λόγω του γεγονότος ότι η Green Cola διατηρεί χαρτοφυλάκιο επικεντρωμένο αποκλειστικά στα αναψυκτικά χωρίς ζάχαρη, με γλυκαντικό τη στέβια.

Περίπου στο ίδιο μοτίβο, αλλά με μικρότερα μερίδια στο νερό, κινείται και η αχαϊκή Λουξ της οικογένειας Μαρλαφέκα μετά από την μετοχική της σύνδεση με τα νερά Δίρφυς.

Πέντε εργοστάσια

Έχοντας στην κατοχή της τα σήματα ΖΑΓΟΡΙ, ΖΑΓΟΡΙ SPARKLING, ΖΑΓΟΡΙ GO GREEN, GREEN COLA, GREEN FLAVORS, GREEN MOCKTAILS, ΖΗΡΕΙΑ, καθώς και την αποκλειστική διανομή των σημάτων EVIAN και EVIAN SPARKLING για την ελληνική αγορά, η νέα εταιρεία διαθέτει πλέον πέντε ιδιόκτητα εργοστάσια.

Τρία στην περιοχή των Ιωαννίνων (τα δύο της Χήτος ΑΒΕΕ που εμφιαλώνουν μεταλλικό νερό και ένα ακόμη που παράγει τα υλικά συσκευασίας), ένα στην Κόρινθο της προσφάτως εξαγορασθείσας εταιρεία Ζήρια ΕΠΕ, που εμφιαλώνει το ομώνυμο νερό και ένα στην Ορεστιάδα, το εργοστάσιο της ΕΠΑΠ όπου παράγεται η Green Cola. Παράλληλα, η Green Cola στην ελληνική αγορά παράγει τα προϊόντα της και στις εγκαταστάσεις της Optimal Supply Chain με το μοντέλο του φασόν, η οποία εκτός των άλλων εμφιαλώνει το Metaxa για λογαριασμό της εταιρείας οινοπνευματωδών, Pernod Ricard.

Ταυτόχρονα έχει παραχωρήσει το δικαίωμα εμφιάλωσης μέρους των προϊόντων της (licensee agreement) σε τρίτους εμφιαλωτές σε 13 χώρες.

Η νέα ενοποιημένη εταιρία απασχολεί περισσότερους από 500 εργαζόμενους τόσο στα εργοστάσιά της, όσο και στα κέντρα διανομής και τα γραφεία της στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Κάτω από το «ραντάρ» του πληθωρισμού

Παρ’ όλο που τα αναψυκτικά δεν είναι γάλα ή ψωμί, δηλαδή δεν είναι αυτό που λέμε «προϊόντα καθημερινής ανάγκης», έχουν κατορθώσει να περάσουν κάτω από το «ραντάρ του πληθωρισμού», αυξάνοντας τις πωλήσεις τους σε όγκο.

Το δύσκολο 2022 και ενώ βασικές κατηγορίες προϊόντα εμφάνισαν αρνητικό πρόσημο στις τεμαχιακές πωλήσεις, οι συνολικές πωλήσεις αναψυκτικών μόνο στα σούπερ μάρκετ ανήλθαν στα 193 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 6,6% σε σχέση με το 2021 υποβοηθούμενες και από τις πλωθωριστικές ανατιμήσεις. Ωστόσο αυξημένες ήταν και οι πωλήσεις σε όγκο – κοντά στο 2%.

Μάλιστα η μέση κατά κεφαλή κατανάλωση υπολογίζει ότι θα αγγίξει εφέτος τα 62,95 λίτρα, με βάση τις εκτιμήσεις της Statista.

Διεθνώς η κατηγορία προβλέπεται ότι θα αυξάνεται με ρυθμούς ανάπτυξης 5,76% έως 2027, με την τάση για κατανάλωση υγιεινών προϊόντων, ήτοι χωρίς ζάχαρη, να παρουσιάζει ισχυρό αποτύπωμα.

Η διαφοροποίηση των αναψυκτικών έναντι άλλων ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων είναι η χαμηλή διείσδυση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, καθώς οι καταναλωτές φαίνεται να προτιμούν τα επώνυμα προϊόντα. Σε αυτό έχει συντελέσει και το γεγονός ότι πολλές εταιρείες του κλάδου, έχουν ανανεώσει το portfolio τους με νέους κωδικούς, μεγαλώνοντας την αξία της αγοράς.

Την ίδια στιγμή, ο τομέας των αναψυκτικών στην Ελλάδα χαρακτηρίζεται από ισχυρό ανταγωνισμό και ενίοτε από δυναμικές προσφορές στο ράφι, καθώς υπάρχει μετακίνηση καταναλωτών από την κρύα αγορά (HORECA) στη ζεστή (σούπερ μάρκετ).

Πέραν των εγχωρίων πωλήσεων τα αναψυκτικά ευνοούνται και από τις αυξημένες τουριστικές ροές. Οι καλύτεροι μήνες για τα αναψυκτικά είναι ο Αύγουστος, ο Ιούνιος και ο Δεκέμβριος, ενώ την υψηλή τουριστική περίοδο μπορεί να σημειωθεί έως και το 60% του τζίρου.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις