Οι δωρεάν προβολές και τα ζωντανά δρώμενα που χθες το απόγευμα διοργάνωσαν οι κινηματογραφικές αίθουσες Ιντεάλ στην οδό Πανεπιστημίου 46, Αστορ στην Πλατεία Κοραή και Ιρις στην οδό Ιπποκράτους 15 είχαν χαρακτηριστεί εκ των προτέρων ως κάλεσμα στήριξης προς τους κατοίκους της Αθήνας, κινηματογραφόφιλους και μη, για τη συνέχιση της λειτουργίας τους. Εξάλλου, οι οικογένειες Κονταράκη και Σπέντζου, που εδώ και χρόνια διαχειρίζονται τις δύο οικογενειακές επιχειρήσεις (Αστορ και Ιντεάλ αντίστοιχα), έχουν διοργανώσει για αύριο Τρίτη κοινή συνέντευξη Τύπου ευελπιστώντας σε εύρεση λύσης.
Σινεμά: Οι νέοι κινηματογραφόφιλοι θα πλήρωναν περισσότερα για τις καλές θέσεις
Το ιστορικό
Για να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή, η ρίζα του θέματος που έχει προκύψει για τις δύο αίθουσες βρίσκεται στο 2020, όταν άρχισε η ενοποίηση όλων των Ταμείων κύριας ασφάλισης στον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης. Στα μακρινά σχέδια του e-ΕΦΚΑ ήταν και η αξιοποίηση της νέας ακίνητης περιουσίας του και η μετατροπή πολλών εκ των προνομιακών ακινήτων του σε ξενοδοχεία ή κτίρια γραφείων. Σε δύο από αυτά τα κτιριακά συγκροτήματα στεγάζονται το Αστορ και το Ιντεάλ.
Από τη στιγμή που η ανακοίνωση αναρτήθηκε στη Διαύγεια (www.efka.gov.gr), ο κ. Ανδρέας Κονταράκης, διαχειριστής της αίθουσας Αστορ, μπήκε σε μια διαδικασία προσπάθειας για την ασφάλεια του μέλλοντός της.
Η αίθουσα που είναι διατηρητέος χώρος, στηρίζει μια επιχείρηση κατά βάση οικογενειακή, τα χρήματα που επενδύθηκαν ώστε να ανοίξει πριν από μερικά χρόνια ξανά ο κινηματογράφος ήταν πολλά, ενώ υπάρχουν επίσης τα τρέχοντα έξοδα καθώς η εταιρεία Weird Wave του ίδιου αιθουσάρχη έχει προβεί σε αγορές πολλών ταινιών που υποτίθεται ότι θα παιχτούν αργότερα στο Αστορ.
Σύμφωνα με τον υπολογισμό του εκτιμητή, τίποτα δεν θα συμβεί μέχρι το τέλος του Αυγούστου, αλλά το ερώτημα βεβαίως είναι τι θα γίνει μετά τον Αύγουστο. Θα συνεχίσει να λειτουργεί το Αστορ υπό το νέο καθεστώς ιδιοκτησίας;
Το Ιντεάλ
Σε ό,τι αφορά το Ιντεάλ, η εκμετάλλευσή του πλέον βρίσκεται στην αρμοδιότητα του ομίλου Mitsis Hotel. Nα σημειωθεί ότι με απόφαση της 13ης Ιανουαρίου 2023 το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (Γενική Διεύθυνση Πολεοδομίας – Δ/νση Αρχιτεκτονικής Οικοδομικών Κανονισμών και Αδειοδοτήσεων – Τμήμα Διατηρητέων Κτιρίων) χαρακτήρισε διατηρητέα τη χρήση του κινηματογράφου – θεάτρου, αλλά έναν περίπου μήνα αργότερα το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων (Γενική Διεύθυνση Διοικητικής Υποστήριξης Τεχνικών Υπηρεσιών και Στέγασης – Διεύθυνση Αξιοποίησης Ακίνητης Περιουσίας e-ΕΦΚΑ) υπέβαλε ένσταση θεωρώντας ότι ο ίδιος χώρος είναι μη διατηρητέος.
«Στόχος του e-ΕΦΚΑ είναι η αποκατάσταση, διάσωση και αξιοποίηση του ακινήτου επί της οδού Πανεπιστημίου 46, η ανάδειξη της αρχιτεκτονικής και ιστορικής αξίας του σε ένα ενιαίο πλαίσιο με τα γειτνιάζοντα κτίρια», αναφέρει το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων. «Στην προσπάθεια αυτή, το κτίσμα που στεγάζει τον κινηματογράφο Ιντεάλ και βρίσκεται στο κέντρο της αυλής – αίθριο χρήζει άμεσης αποκατάστασης…
Η σημερινή συγκυρία με ανάδειξη της Αθήνας ως τουριστικού προορισμού και η ενίσχυση των τουριστικών επενδύσεων από ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά προγράμματα (Ταμείο Ανάκαμψης) δημιουργούν εκείνες τις συνθήκες για την επένδυση και διάσωση του ακινήτου». Από την πλευρά του το υπουργείο Πολιτισμού είναι τυπικά αναρμόδιο και, σύμφωνα και με πρόσφατη ανακοίνωσή του, διευκρινίζει πως τα σινεμά δεν πληρούν τις νομικές προϋποθέσεις ώστε να χαρακτηριστούν μνημεία και να τύχουν της ανάλογης προστασίας.
Επένδυση στο Ιντεάλ
Σε ανακοίνωσή του την περασμένη Παρασκευή ο όμιλος Mitsis Hotel αναφέρει ότι σε συνεννόηση με αρμόδιες Αρχές και φορείς θα προτείνει λύσεις, ιδιαίτερα προς το υπουργείο Πολιτισμού, για την άρση της όποιας χωρικής και αισθητικής καταπίεσης των νεοκλασικών γειτονικών κτιρίων, με στόχο την ανάδειξη αλλά και την προστασία του μνημειακού περιβάλλοντος στο οποίο βρίσκεται το κτίριο.
Η ανακοίνωση, βέβαια, δεν αναφέρεται σε δεσμευτική ισχύ, ούτε σε συγκεκριμένη δέσμευση για τη διατήρηση της κινηματογραφικής αίθουσας. Για το ακριβές, αναφέρει την «επέκταση της χρήσης του κινηματογράφου με αυτές του θεάτρου και του συνεδριακού κέντρου, κάτι που θα αναδείξει τον χώρο, θα αναβαθμίσει τη χρήση του και θα αυξήσει την επισκεψιμότητά του. Η ανάθεση της εκμετάλλευσης του κινηματογράφου σε εταιρεία διεθνούς εμβέλειας στον χώρο του θεάματος θα αυξήσει τόσο την αισθητική και τις υποδομές του όσο και την προβολή του».
Πηγή: Έντυπη Έκδοση Τα Νέα
Latest News
Τα οικονομικά χάλια του Κέντρου Πομπιντού στο Παρίσι
Το μουσείο αντιμετωπίζει οικονομική πίεση από ένα συνεχιζόμενο έργο ανακαίνισης του βασικού του ιδρύματος στο Παρίσι και τη δημιουργία ενός νέου παραρτήματος στο Massy της Γαλλίας
Πόσα «έπιασε» το χρυσό ρολόι του πλουσιότερου επιβάτη του Τιτανικού
Καταρρίφθηκε το προηγούμενο ρεκόρ για αντικείμενο από το ναυάγιο του Τιτανικού
Στασιμότητα στην πρόοδο των γυναικών εντός και εκτός του χώρου εργασίας
Σύμφωνα με την έκθεση της Deloitte, τα αυξανόμενα επίπεδα άγχους και η κακή ψυχική υγεία εξακολουθούν να υπάρχουν
Τι θα γίνω όταν μεγαλώσω – Τα προσωπικά όνειρα και ο «Στόχος 8»
Τι σημαίνει αξιοπρεπής εργασία;
Έργα του Andy Warhol και του KAWS θα εκτεθούν μαζί για πρώτη φορά
Η έκθεση «KAWS + Warhol» θα εγκαινιαστεί στις 18 Μαΐου και θα διαρκέσει έως τις 20 Ιανουαρίου 2025 στο Μουσείο Άντι Γουόρχολ, το οποίο γιορτάζει την 30η επέτειό του.
Στο σφυρί ρολόι που ανήκε στον πλουσιότερο επιβάτη του Τιτανικού
Σε δημοπρασία και η βαλίτσα που περιείχε το βιολί που έπαιζε ο επικεφαλής της ορχήστρας την ώρα που βυθιζόταν το πλοίο
«Χρυσός» ο Λευτέρης Πετρούνιας για 7η φορά στους κρίκους (vid)
Ο σπουδαίος Λευτέρης Πετρούνιας με μια συγκλονιστική εμφάνιση κατέκτησε το χρυσό μετάλλιο στους κρίκους του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος ενόργανης γυμναστικής που διεξάγεται στο Ρίμινι.
Η δυσκολία διαδοχής CEO
Τα διοικητικά συμβούλια αναγκάζονται να σκεφτούν να βρουν μελλοντικούς ηγέτες νωρίτερα, καθώς οι μέτοχοι απαιτούν περισσότερες πληροφορίες και επικοινωνία
Κυνηγώντας τα πράσινα... ταλέντα - Η μάχη της πληροφορικής για green θέσεις
Ερευνα του ομίλου ManpowerGroup
Τα Αηδόνια της Σιωπής μέσα από μία… «οικονομική» ματιά
Μια βιβλιοκριτική σε ένα οικονομικό site