
Εκατοντάδες νέες και νέοι που φοιτούν στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ) Ηπείρου, Κεφαλονιάς, Κύμης, Ύδρας, Σύρου, Καλύμνου, Ασπροπύργου και το Μητροπολιτικό Κολλέγιο ήρθαν σε επαφή με κορυφαίες ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες και ενημερώθηκαν για τις προκλήσεις του κλάδου, τις ιδιαιτερότητες του κάθε τύπου πλοίου αλλά και για τη προοπτική μιας καριέρας στη θάλασσα, στην εκδήλωση «Επιλέγω Ναυτιλία» που οργάνωσαν στο Ίδρυμα Ευγενίδου, τα Ναυτικά Χρονικά.
Ναυτική εκπαίδευση: Διατηρήθηκε η πιστοποίηση για τη Διαχείριση Ποιότητας
«Είναι πάντα ξεχωριστή χαρά για εμάς η φιλοξενία της εκδήλωσης «Επιλέγω Ναυτιλία» και του διαλόγου μεταξύ φοιτητών και ναυτιλιακών εταιρειών» τόνισε ο Πρόεδρος του Ιδρύματος Ευγενίδου, κ. Λεωνίδας Δημητριάδης Ευγενίδης ανοίγοντας την εκδήλωση και πρόσθεσε: «για εμάς είναι πολύ σημαντικό ο διάλογος να ξεκινήσει δυναμικά με τις ναυτιλιακές εταιρείες χωρίς φόβο, ώστε να υπάρχει η απαραίτητη επικοινωνία και εξοικείωση».
Στη ναυτιλία, συνέχισε, πρέπει οι ναυτικοί να έχουν το θάρρος της γνώμης και το σεβασμό, και για τους σπουδαστές που ήδη επέλεξαν ναυτιλία το να ακολουθήσουν ένα επάγγελμα καρδιάς είναι μία σχέση ζωής, ένα διαβατήριο. Δεν πιστεύω ότι πρέπει η καριέρα ενός ναυτικού να ξεκινήσει και να τελειώσει πάνω σε ένα πλοίο. Στην ναυτιλία υπάρχουν πολλά μονοπάτια που ανοίγονται αρκεί να υλοποιηθούν δύο προϋποθέσεις: η δέσμευση για εργασία και η συνεχής εκπαίδευση. Είμαστε στην εποχή των δεξιοτήτων, οι οποίες όμως χρειάζονται μαζί «σκληρές» γνώσεις και μία νοοτροπία δια βίου μάθησης» κατέληξε.
Κατά τη διάρκεια της ημερίδας, οι παρευρισκόμενοι σπουδαστές των ΑΕΝ είχαν τη δυνατότητα να υποβάλουν τις ερωτήσεις τους, τόσο στους ομιλητές όσο και στα στελέχη των εταιρειών που βρίσκονταν σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο.
Ο Διοικητής του Ιδρύματος, τ. πρύτανης του ΕΜΠ, Ιωάννης Γκόλιας, στην ομιλία του αναφέρθηκε στον κομβικό ρόλο που διαδραματίζει η ελληνική ναυτιλία σε διεθνές επίπεδο. «Η ελληνική ναυτιλία πρωταγωνιστεί και σε εθνικό και σε παγκόσμιο επίπεδο. Ακόμα και τώρα σε δύσκολους καιρούς δίνει πάνω από 7% άμεσα και έμμεσα στο ΑΕΠ της χώρας δημιουργώντας πάνω από 160.000 θέσεις στην ελληνική οικονομία. Για να έχει βέβαια αυτόν τον πρωταγωνιστικό ρόλο πρέπει να έχει στελέχη τόσο με τις απαιτούμενες γνώσεις του σήμερα να μπορούν να αφομοιώνουν και να υλοποιούν με επιτυχία όλα τα νέα που έρχονται. Άρα χρειάζεται ένα σύστημα ναυτικής εκπαίδευσης το οποίο να δημιουργεί ανταγωνιστικά στελέχη τόσο σε εθνικό όσο και διεθνές επίπεδο» είπε.
Οι εισηγητές ανέπτυξαν τις απόψεις τους πάνω σε επίκαιρα θέματα σχετικά με την προσαρμογή των δοκίμων κατά το πρώτο εκπαιδευτικό ταξίδι, τις κύριες διαφορές ανάμεσα στα διάφορα ήδη πλοίων, τη ζωή στο πλοίο και τις ιδιαιτερότητες της γέφυρας και του μηχανοστασίου, τις προκλήσεις του ναυτικού επαγγέλματος σήμερα αλλά και στο μέλλον, καθώς και την υγεία και ασφάλεια εν πλω.
Η συνεισφορά του Ιδρύματος στη ναυτική εκπαίδευση
Το Ίδρυμα Ευγενίδου σήμερα επικεντρώνεται στην συγγραφή και έκδοση των βιβλίων που χρησιμοποιούν οι σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού (Βιβλιοθήκη του Ναυτικού) από το 1967.
Όπως επισήμανε χαρακτηριστικά ο Διοικητής κ. Γκόλιας, «το Ίδρυμα Ευγενίδου πρωταγωνιστεί στην ναυτική εκπαίδευση τα τελευταία 60 χρόνια. Εξήντα πέντε τίτλοι βιβλίων αποτελούν σήμερα το αποκλειστικό εκπαιδευτικό υλικό για όλες τις ΑΕΝ αλλά και για όσους έχουν αποφοιτήσει και είναι στο επάγγελμα. Τα βιβλία μας τα χρησιμοποιούν όσοι θέλουν να παραμείνουν ενημερωμένοι γύρω από τις εξελίξεις στο επάγγελμα κα να μπορούν να τις εφαρμόζουν σωστά»
Ωστόσο οι ενέργειες του Ιδρύματος Ευγενίδου για την ναυτική εκπαίδευση δεν εξαντλούνται εκεί.
«Μέσω στης αγαστής συνεργασία μας με το Υπουργείο Ναυτιλίας, συνεισφέρουμε στην αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης. Μετά από αξιολογήσεις, αναλύσεις και μετρήσεις έχουν γίνει αρκετά βήματα, όπως η ανανέωση προγραμμάτων σπουδών, βελτίωση στο εκπαιδευτικό και διοικητικό προσωπικό, βελτιώσεις στις κτηριακές υποδομές και στον εξοπλισμό των εργαστηρίων. Και σίγουρα μπορούν να γίνουν και άλλα ώστε να υπάρχει ανταγωνιστική εκπαίδευση καθώς ο εχθρός του καλού είναι το καλύτερο. Γι’ αυτό και στις σκέψεις μας είναι η αναγκαία βελτίωση που απαιτείται για την είσοδο των σπουδαστών στην ναυτική εκπαίδευση αλλά και η παροχή κινήτρων ώστε οι Ακαδημίες να προσελκύουν το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό και να έρθουν ναυτοδάσκαλοι με επικαιροποιημένη εμπειρία στο εκπαιδευτικό σύστημα» πρόσθεσε ο κ. Γκόλιας.
Παράλληλα, το Ίδρυμα εξετάζει την ανάγκη εισαγωγής νέων μεθόδων διδασκαλίας στις ΑΕΝ. «Το Υπουργείο Ναυτιλίας μέσα στο 2021 με την τομή γύρω από το ψηφιακό μετασχηματισμό φέρνει νέες μεθόδους διδασκαλίας με δύο στόχους: ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό και εξαρχής ψηφιακά μαθήματα που θα επιτρέπουν και την υβριδική διδασκαλία. Για το Ίδρυμα Ευγενίδου αξιολογείται ως πολύ σημαντική και ρεαλιστική προσέγγιση η προώθηση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας που είναι καθοριστικός παράγοντας για την δια βίου μάθηση. Ένα καλό πρόγραμμα σπουδών δεν δίνει μόνο τις γνώσεις που χρειάζονται σήμερα οι σπουδάστριες και οι σπουδαστές του, αλλά είναι απαραίτητο να τους μάθει το πως θα μαθαίνουν στο διηνεκές, γιατί είναι σίγουρο πως στην επαγγελματική σας ζωή θα χρειαστεί πολλές φορές να δουν, να γνωρίσουν και να εφαρμόσουν διαφορετικές μεθόδους» τόνισε ο κ. Γκόλιας.


Latest News

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες