Μετά από 71 χρόνια η αγρότισσα με την καρδάρα που κυριαρχούσε στο σήμα της ΔΕΛΤΑ βγαίνει στη σύνταξη. Η γαλακτοβιομηχανία του ομίλου Vivartia φιλοδοξεί να μετασχηματιστεί σε μια ολοκληρωμένη εταιρεία τροφίμων με εστίαση στην καλή, απολαυστική διατροφή, την καινοτομία και τη βιωσιμότητα.

«Χτίζουμε πάνω στα γαλακτοκομικά προϊόντα ΔΕΛΤΑ ένα διευρυμένο portfolio προϊόντων με πολλές κατηγορίες, με στόχο να γίνουμε σημείο αναφοράς στην καλή διατροφή» τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Χρήστος Τσόλκας, σε συνάντηση με δημοσιογράφους.

Με αυξημένη «δύναμη πυρός» ως αποτέλεσμα των κινήσεων νοικοκυρέματος της εταιρείας (η πώληση της βουλγαρικής United Milk Corporation στον όμιλο Ελληνικά Γαλακτοκομεία της οικογένειας Σαράντη ήταν μία από αυτές), η διεύρυνση θα προέλθει και μέσω νέων εξαγορών εταιρειών που «κουμπώνουν» στο νέο προφίλ της ΔΕΛΤΑ.

Νέο deal στα τρόφιμα: Η ΔΕΛΤΑ εξαγοράζει την Κουρέλλας

Προτεραιότητα θα δοθεί στις εναλλακτικές κατηγορίες τροφίμων και ενδεχομένως μέσα στους επόμενους μήνες θα υπάρξουν νεότερα στο μέτωπο των εξαγορών. Υπενθυμίζεται ότι ήδη η ΔΕΛΤΑ δραστηριοποιείται έντονα στα φυτικά προϊόντα (plant based), ενώ πριν λίγους μήνες προχώρησε στην εξαγορά του 70% των μετοχών της εταιρείας Κουρέλλας, κάνοντας δυναμική είσοδο στα βιολογικά γαλακτοκομικά προϊόντα.

Επιπλέον, η επόμενη μέρα περιλαμβάνει και την αξιοποίηση του πολύ μεγάλου δικτύου διανομής της εταιρείας, το οποίο «βλέπει» καθημερινά 27.000 σημεία πώλησης. Σε αυτή την κατεύθυνση εξετάζονται συνεργασίες για τη διανομή προϊόντων ψυγείου τρίτων εταιρειών.

Στόχος για τον βασικό μέτοχο της Vivartia, τη CVC Capital Partners, είναι η ενίσχυση της κερδοφορίας της ΔΕΛΤΑ, ενώ στον νέο σχεδιασμό βρίσκεται και η Δωδώνη, στην οποία σήμερα το αμερικανικό fund κατέχει το 70% του μετοχικού της κεφαλαίου. Η «τύχη» του υπόλοιπου ποσοστού θα κριθεί μέσα στους επόμενους μήνες.

Σε επίπεδο βιωσιμότητας, η ΔΕΛΤΑ υλοποιεί ένα καινοτόμο για τα ελληνικά δεδομένα project για την αποτύπωση των ESG επιδόσεων των προϊόντων της σε επίπεδο εφοδιαστικής αλυσίδας, με βάση τους στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ.

Σταδιακός απογαλακτισμός

Ο μετασχηματισμός της ΔΕΛΤΑ σε εταιρεία τροφίμων δεν σημαίνει καθόλου γάλα αλλά λιγότερο γάλα σε συνδυασμό με προϊόντα που δίνουν υπεραξία και μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους. Άλλωστε σύμφωνα με τον κ. Τσόλκα η ΔΕΛΤΑ είναι μια κλασική γαλακτοβιομηχανία.

Σήμερα το γάλα σε επίπεδο όγκου αποτελεί το 70% του τζίρου της εταιρείας και σε αξία το 55%. Με τη στροφή και σε άλλα προϊόντα η συνεισφορά του γάλακτος στο μείγμα των πωλήσεων θα μειώνεται. «Η αναδιάρθρωση του χαρτοφυλακίου θα γίνει σταδιακά. Όσο θα πέφτει η συνεισφορά του γάλακτος τόσο θα αυξάνονται τα υπόλοιπα» δήλωσε ο επικεφαλής της εταιρείας.

Με βάση τα λεγόμενα του κ. Τσόλκα, ο ρυθμός ανάπτυξης το 2023 θα αγγίξει υψηλό μονοψήφιο ποσοστό και ήδη το πρώτο τρίμηνο εφέτος  οι πωλήσεις αναπτύσσονται με σημαντικό ρυθμό.

Προσφορές μετά τις ανατιμήσεις

Η καλύτερη εικόνα που παρουσιάζει η κατανάλωση στα γαλακτοκομικά προϊόντα εφέτος συγκριτικά με το περσινό «Βατερλό» έχει να κάνει και με την αύξηση των προωθητικών ενεργειών από τις βιομηχανίες.

«Φέτος ξεκινήσαμε για να επιστρέψουμε στον καταναλωτή κάποια από αυτά που πλήρωσε πέρυσι λόγω της αύξησης των κοστολογικών μεγεθών. Ακόμη δεν έχουμε αποφασίσει να κάνουμε κάποια μείωση στους τιμοκαταλόγους», ανάφερε ο κ. Τσόλκας.

Οι προσφορές αφορούν όλο το κωδικολόγιο σύμφωνα με τον επικεφαλής της ΔΕΛΤΑ, με το αποτέλεσμα για τους καταναλωτές να έχει μικρή διαφορά σε σχέση με τη μείωση που θα μπορούσε  να αποτυπωθεί στους τιμοκαταλόγους.

Σημειώνεται ότι συνολικά ο κλάδος των γαλακτοκομικών, λόγω των σημαντικών ανατιμήσεων πάνω από 20% μεσοσταθμικά, κατέγραψε σημαντικές απώλειες σε όγκο πωλήσεων σε όλες τις κατηγορίες. Στο γάλα η μείωση του όγκου πωλήσεων έφθασε στο 6,4% στο γιαούρτι σημείωσε απώλειες της τάξης του 6%, ενώ στη φέτα κατά 8,8%.

Πώς το «καλάθι» τσάκισε το επώνυμο γάλα

Ο λόγος της εκτίναξης της τελικής τιμής καταναλωτή στα γαλακτοκομικά προϊόντα ήταν, πέραν της ενεργειακής κρίσης, η τεράστια αύξηση των τιμών του γάλακτος μέχρι και 60%.

«Η μεγάλη επιβάρυνση στην πρώτη ύλη έφερε και τη μεγαλύτερη ανατίμηση στο γάλα 25-28%», σημείωσε ο κ. Τσόλκας, επισημαίνοντας ότι για την εταιρεία είχε μεγάλη σημασία να στηριχθεί η βιωσιμότητα και η κερδοφορία της, οπότε αυξήθηκαν οι τιμές υποχρεωτικά λόγω του υπέρογκου λειτουργικού κόστους.

Το αποτέλεσμα ήταν οι καταναλωτές να μειώσουν τις αγορές τους, ενώ άρχισαν να στρέφονται στα φθηνότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία μετά τη θέσπιση του μέτρου του «καλαθιού του νοικοκυριού» έγιναν trend.

Είναι χαρακτηριστικό ότι οι πωλήσεις του γάλακτος ιδιωτικής ετικέτας εκτινάχθηκαν από το 11% στο 25% γεγονός που έκοψε από τη ΔΕΛΤΑ μερίδιο 3-4%.

Εξ ου και η «αντεπίθεση» των επωνύμων προϊόντων μέσω προσφορών προκειμένου να ανακτηθούν οι περσινές απώλειες.

Ήδη στην αγορά οι μειώσεις των πωλήσεων σε όγκο στο λευκό γάλα είναι σε μικρό μονοψήφιο νούμερο.

Σε ό,τι αφορά τα μερίδια αγοράς της ΔΕΛΤΑ το 2022 σε αξία, στο σοκολατούχο γάλα φτάνει στο 35%, στους φρέσκους χυμούς ψυγείου το μερίδιο κινήθηκε μεταξύ 20-22%, στο λευκό γιαούρτι περίπου στο 7% ενώ στο φρέσκο γάλα έφτασε στο 15%.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις