
Οι αλλεπάλληλες κρίσεις έχουν αλλάξει ριζικά τον χάρτη στο λιανεμπόριο.
Πρώτα ήταν η δεκαετής οικονομική κρίση. Μετά ακολούθησε η πανδημική κρίση, με τον κορωνοϊό, τα απανωτά λοκντάουν και τα αναγκαστικά λουκέτα να χτυπούν τις εμπορικές επιχειρήσεις.
Τον τελευταίο χρόνο το λιανεμπόριο βρίσκεται αντιμέτωπο με την πληθωριστική κρίση, η οποία πυροδοτήθηκε από τον πόλεμο στην Ουκρανία αλλά και την ενεργειακή κρίση.
Ποιες αλυσίδες χαμηλού κόστους εισβάλλουν στην ελληνική αγορά
Οι επενδύσεις στο λιανεμπόριο
Την ίδια στιγμή, μέσα σε αυτό το παζλ καταλυτικό ρόλο παίζουν και τα σχέδια των διεθνών οίκων μόδας οι οποίοι αναπροσαρμόζουν την στρατηγική τους στις κατά τόπους αγορές.
Στόχος τους είναι να διευρύνουν τα μερίδια αγοράς τους και ταυτόχρονα να ενισχύσουν την κερδοφορία τους.
Η ταχεία επιστροφή στην κανονικότητα και η αυξημένη τουριστική κίνηση αποτελούν, μεταξύ άλλων, τους βασικούς λόγους που η ελληνική αγορά «μπαίνει» στα επενδυτικά πλάνα των ξένων αλυσίδων όχι μόνο από τους κλάδους της ένδυσης, της υπόδησης και των αξεσουάρ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, οι επενδύσεις στο λιανεμπόριο ξεπερνούν κατά μέσο όρο τα 500-600 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο (σε σταθερές τιμές 2015) την περίοδο 2005-2021, με το ρεκόρ μάλιστα να έχει καταγραφεί το 2011 (914 εκατ. ευρώ), αν και η χώρα ήταν ήδη σε περίοδο βαθιάς ύφεσης, και να ακολουθεί το 2021 (η δεύτερη χρονιά της πανδημίας) με 816 εκατ. ευρώ επενδύσεις.
Η αποστολή του Φάις με την Levis
Ο πολύπειρος επιχειρηματίας Σάμι Φάις, ο οποίος έφερε την Nike στην χώρα μας ανέλαβε πρόσφατα την εκπροσώπηση της «Levis» σε Ελλάδα και Κύπρο.
Μάλιστα, τις επόμενες ημέρες αναμένεται να λειτουργήσουν και τα πρώτα καταστήματα υπό την ευθύνη του ομίλου fais σε Γλυφάδα και Νέα Ερυθραία.
Το business plan προβλέπει τη δημιουργία 4 με 5 εταιρικών καταστημάτων τον χρόνο κυρίως στην Αθήνα την πρώτη διετία, ενώ δεν αποκλείεται πάντως να επιταχυνθεί η ανάπτυξη του δικτύου ανάλογα με την απήχηση του εγχειρήματος.
Levi’s: Το θρυλικό τζιν 501 που ραβόταν στην Καλαμάτα – Η άνοδος και η πτώση
Κύκλοι προσκείμενοι στη διοίκηση του ομίλου Φάις πάντως εμφανίζονται αισιόδοξοι για το νέο project, αν και όπως σημειώνουν, «τα τελευταία χρόνια τα διάσημα ρούχα δεν είχαν της ανάλογης προσοχής».
Το Levi’s και ειδικά το 501, παραμένει το μοναδικό τζιν στον κόσμο που φοράνε το ίδιο φανατικά τόσο οι διασημότητες όσο και ο λαός. Αν φύγει από τη μόδα, εξακολουθεί να το φοράει ο λαός.
Ο επιχειρηματίας που αποκτά τη Nike
Στον έλεγχο του Ιταλού επιχειρηματία Antonio Percassi αναμένεται να περάσει από τον Ιούνιο του 2023 το κατάστημα της Nike στο Σύνταγμα.
Ποιος είναι όμως ο πετυχημένος ιταλός επιχειρηματίας, που εδώ και σχεδόν δύο χρόνια έχει αναλάβει το franchise των καταστημάτων της Nike και στη χώρα μας.
O Percassi, ο οποίος έχει αποκτήσει τα δικαιώματα της διάσημης αμερικάνικης μάρκας αθλητικών ειδών για την ελληνική αγορά πρόκειται να αναλάβει μια πραγματική μηχανή… μετρητών, με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Folli Follie, Γιώργο Σάμιο, να μιλά πρόσφατα σε δημοσιογράφους και να αναφέρεται στη τεράστια συμβολή της Nike στα έσοδα της χειμαζόμενης εταιρείας, λέγοντας πως μόνο φέτος από την απώλεια της μάρκας θα χάσει έσοδα άνω των 6 εκατ. ευρώ.
Ποιος είναι όμως ο πετυχημένος ιταλός επιχειρηματίας, που εδώ και σχεδόν δύο χρόνια έχει αναλάβει το franchise των καταστημάτων της Nike και στη χώρα μας.
Ηδη, τα καταστήματα της αμερικάνικης μάρκας στην Ιταλία αλλά και στην Ισπανία, βρίσκονται στα χέρια του Ιταλού, ενώ μαζί με την Ελλάδα, η Percassi Management πήρε το δικαίωμα για τις αγορές της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας, το οποίο εξασκούσε απ’ το 2007 η Folli Follie.
Η νέα «συμμαχία» της L’Oreal στην Ελλάδα
H Notos Com προχώρησε σε συμφωνία με τη L’ Oreal για τη διανομή γνωστών αρωμάτων του χαρτοφυλακίου της.
Πρόκειται για δημοφιλής μάρκες, οι οποίες ανήκουν πλέον στο χαρτοφυλάκιο του γαλλικού κολοσσού.
Η L’Oréal, κορυφαία βιομηχανία καλλυντικών παγκοσμίως, με ηγετικά μερίδια στην ελληνική αγορά, αναζητούσε μοντέλο για να ενισχύσει τις επιδόσεις ορισμένων brands που μέχρι πρότινος ανέπτυσσε η ίδια με το τοπικό της δίκτυο.
Στον όμιλο Παπαέλληνα φαίνεται ότι βρήκε συνεργάτες με τεχνογνωσία και σημαντική θέση στην αγορά.
Η συνεργασία αφορά στην αντιπροσώπευση και διανομή στην ελληνική αγορά των αρωμάτων Ralph Lauren, Diesel και Azzaro.
Πρόκειται για σήματα με ειδικό βάρος για τη L’Oréal, η οποία πριν από λίγα χρόνια εξαγόρασε χαρτοφυλάκιο αρωμάτων της Clarins, με ναυαρχίδες τα Mugler και Azzaro, στο πλαίσιο της εστίασης της τελευταίας σε προϊόντα περιποίησης δέρματος.
Υπολογίζεται πως ήδη από τον πρώτο χρόνο τα παραπάνω brands θα φέρουν στα ταμεία της ελληνικές εταιρείας έσοδα πάνω από 1 εκατ. ευρώ.


Latest News

INTERLIFE: Υψηλά κέρδη, αύξηση παραγωγής και πρόταση για μέρισμα 0,20 ευρώ/μετοχή
Τα Εγγεγραμμένα Ασφάλιστρα της INTERLIFE το 2024 έφτασαν τα 100,35 εκατ.€ (+6,96%) έναντι 93,82 εκατ.€ της προηγούμενης Χρήσης

Αυξημένος τζίρος στα 370,4 εκατ. ευρώ το 2024 για τα Πλαστικά Θράκης
Προτεινόμενο συνολικό μέρισμα απο τα Πλαστικά Θράκης 0,23 ευρώ ανα μετοχή

ΕΛΛΑΚΤΩΡ: Καθαρά κέρδη 57,4 εκατ. ευρώ το 2024, επιστροφή 174 εκατ. στους μετόχους
Τα Βασικά Οικονομικά Μεγέθη του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ για τη χρήση του 2024

ΓΣΕΒΕΕ: Οι μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις δεν χρειάζονται προσωρινά επιδόματα αλλά προσιτές τιμές ενέργειας
Με ανακοίνωσή της, η ΓΣΕΒΕΕ καλεί την Πολιτεία να υιοθετήσει πολιτικές που θα μειώσουν το κόστος ενέργειας

Ανοίγει η πλατφόρμα για επιδοτήσεις ρεύματος σε 1 εκατ. επιχειρήσεις - Αναλυτικά οι όροι και οι προϋποθέσεις
Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρος Παπασταύρου ξεκαθάρισε πως εκτός επιδοτήσεων θα μείνουν όσες επιχειρήσεις έχουν προβεί διαπιστωμένα σε ρευματοκλοπή

«Ταύρος» για τις ελληνικές τράπεζες η JP Morgan - Υψηλότερες τιμές στόχους για Alpha, Εθνική
Η JP Morgan προχώρησε σε αύξηση των εκτιμήσεων για την κερδοφορία του τραπεζικού κλάδου

Μείωση τζίρου και κερδών για τον Όμιλο ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ το 2024 - Οι προοπτικές για το 2025
Το 2024 αποτέλεσε μια χρονιά προκλήσεων για τη ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ, καθώς ολοκληρώθηκε η μεταφορά της παραγωγικής διαδικασίας της θυγατρικής «ΕΞΑΛΚΟ Α.Ε. ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ»

Το στοίχημα της Lavipharm με την κάνναβη – Προς νέες εξαγορές και επενδύσεις
Τι ανέφερε η διοίκηση της Lavipharm για την πορεία της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών – Τι μέρισμα θα προτείνει στους μετόχους

Γιατί τελικά οι Έλληνες αγαπούν τις πολωνικές αλυσίδες - Η «μάχη» Pepco-Sinsay στην ελληνική αγορά
Ποιο είναι το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή, που εδώ και τρία χρόνια έχει δώσει ώθηση σε Pepco και Sinsay

Τι φέρνει το «T» δίπλα στην Cosmote – Οι συνέργειες που… ξεκλειδώνουν
H «νέα» Cosmote Telekom αναμένεται να έχει ως προίκα τις δεκάδες διεθνείς συνεργασίες που κουβαλά το brand Telekom, σαν διεθνής τηλεπικοινωνιακός πάροχος