Θα παραμείνουν σε ικανοποιητικά κερδοφόρα ρότα τα δεξαμενόπλοια παρά την περικοπή της παραγωγής αργού πετρελαίου μέχρι και 1,6 εκατ. βαρέλια την ημέρα όπως αποφασίσθηκε από τον ΟΠΕΚ +. Στην εκτίμηση αυτή καταλήγουν αναλυτές που παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις στον κλάδο των δεξαμενοπλοίων.
Η απόφαση για μείωση της παραγωγής από αρχές Μαΐου, ήρθε μετά την πρόσφατη ανακατανομή των εμπορικών θαλάσσιων δρόμων λόγω της πολεμικής σύρραξης στην Ουκρανία με τα τονομίλια για δεξαμενόπλοια να αυξάνονται σημαντικά, λόγω των κυρώσεων κατά του ρωσικού αργού. Έτσι εκτιμάται ότι ο αρνητικός  αντίκτυπος στους ναύλους μεγάλων δεξαμενόπλοιων δεν θα είναι σημαντικός καθώς απολαμβάνουν ένα premium  λόγω της αύξησης των τονομιλίων, αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Allied Shipbroking.
Επιπλέον, με η Κίνα που προμηθεύεται το μεγαλύτερο μέρος των αναγκών της σε πετρέλαιο από τη Μέση Ανατολή, θα αναγκαστεί να αντικαταστήσει τις χαμένες ποσότητες από εναλλακτικούς προμηθευτές, σε πιο μακρινές αποστάσεις, υποστηρίζοντας έτσι μεγαλύτερα ταξίδια και περισσότερα τονομίλια. Ακόμη θα πρέπει να ληφθεί υπόψη σύμφωνα με τον βρετανικό ναυλομεσιτικό οίκο Clarksons ότι o αριθμός των νέων δεξαμενοπλοίων που ναυπηγούνται είναι σχετικά μικρός, εξέλιξη που λειτουργεί υπέρ της στήριξης των ναύλων.

REUTERS/Tim Chong/Files (SINGAPORE – Tags: ENERGY BUSINESS MARITIME TRANSPORT POLITICS)

Κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο

Ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv προσθέτει από την πλευρά του   ότι εκτός από τις κυρώσεις σε ρωσικό πετρέλαιο και προϊόντα που έχουν δημιουργήσει νέες θαλάσσιες εμπορικές ροές και το χαμηλό βιβλίο παραγγελιών που δεν διευκολύνει την ανάπτυξη του διαθέσιμου στόλου δεξαμενόπλοιων, η Κίνα προσθέτει επίσης στους βασικούς παράγοντες που υποστηρίζουν την αγορά των δεξαμενοπλοίων.

Η Arctic Securities εκτίμησε από την πλευρά της ότι τα μακροπρόθεσμα θεμελιώδη στοιχεία για την ναυτιλία των δεξαμενοπλοίων παραμένουν καλά υποστηριζόμενα από  το εξαιρετικά μικρό βιβλίο παραγγελιών νεότευκτων και τη συνεχή αύξηση της ζήτησης  πετρελαίου.

Να σημειωθεί ότι η κατανάλωση πετρελαίου της Κίνας μειώθηκε κατά 0,6% το 2022 στα 14,44 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα κυρίως επειδή τα lockdown σε εθνικό επίπεδο της πολιτικής μηδενικής Covid αποδεκάτισαν τη ζήτηση πετρελαίου. Αλλά καθώς η χώρα βγήκε από την πολιτική του μηδενικού Covid και σταμάτησε τα lockdown από τις αρχές Δεκεμβρίου του 2022, η συνολική ζήτηση πετρελαίου της Κίνας άρχισε να ανακάμπτει. Αναλυτές και έμποροι αναμένουν, σύμφωνα με τον Xclusiv,  ότι η ζήτηση πετρελαίου θα φτάσει τα 15,18 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα το 2023, 5,1% υψηλότερα από ότι το 2022. Ωστόσο δεν θα είναι μόνο οι Κινεζικές εισαγωγές που θα στηρίζουν την αγορά των δεξαμενοπλοίων. Θετικό ρόλο θα παίξουν και οι κινεζικές εξαγωγές προϊόντων πετρελαίου. Η China National Petroleum Corporation αναμένει ότι οι αυξημένες εξαγωγές προϊόντων πετρελαίου που ξεκίνησαν εντός του 2022 θα συνεχίσουν αμετάβλητες το 2023.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
Στυλιανίδης: «Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ανάλογο, ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων από ό,τι ήταν πέρυσι»
Ακτοπλοΐα |

«Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων», λέει ο Στυλιανίδης

Η απάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Κωνσταντίνου – Βασίλειου Μεταξά