Παρά την απειλή μιας επικείμενης απαγόρευσης στις ΗΠΑ, λόγω ανησυχιών για την εθνική ασφάλεια, η διαφημιστική δαπάνη προς το TikTok αυξάνεται. Μόνο στις Ηνωμένες Πολιτείες οι διαφημίσεις στο TikTok αυξήθηκαν κατά 11% τον Μάρτιο.

Σύμφωνα με στοιχεία της ομάδας ανάλυσης εφαρμογών Sensor Tower εταιρείες κολοσσοί όπως η Pepsi, η DoorDash, η Amazon και η Apple είναι μεταξύ των κορυφαίων διαφημιζόμενων στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης.

Ο νέος ψυχρός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας… με αφορμή το TikTok

Μάλιστα, πολλά γνωστά brands σχεδιάζουν σε μεγάλο βαθμό να συνεχίσουν την διαφημιστική δαπάνη για το TikTok, που ανήκει στην ByteDance με έδρα το Πεκίνο, ενώ κορυφαίες διαφημιστικές εταιρείες αποφεύγουν να συμβουλεύσουν τους πελάτες τους να μειώσουν την επένδυσή τους, όπως αναφέρουν οι Financial Times.

Η συγκεκριμένη «τάση» των διαφημιστών έρχεται ενώ αυξάνονται οι ανησυχίες για την ασφάλεια της εφαρμογής από κυβερνήσεις και ρυθμιστικές αρχές παγκοσμίως, ενώ οι κυβέρνηση των Ηνωμένων Πολιτειών ζητά πλέον την απαγόρευση ή την εκχώρηση δραστηριοτήτων της εφαρμογής δημιουργίας και διαμοιρασμού σύντομων βίντεο.

«Είναι απίθανο να υπάρξει εκτελεστικό διάταγμα που θα οδηγήσει σε άμεση απαγόρευση που θα επηρεάσει τους διαφημιστές», δηλώνει στους Financial Times ο Τζόσουα Λόουκοκ, επικεφαλής media της διαφημιστικής εταιρείας UM Worldwide. «Ακόμη και με δικομματική υποστήριξη, η νομοθετική διαδικασία θα παραταθεί – δίνοντας στους επαγγελματίες του μάρκετινγκ αρκετό χρόνο για να σχεδιάσουν εναλλακτικές στρατηγικές», καταλήγει.

Η… ανάκριση

Τον περασμένο μήνα, ο διευθύνων σύμβουλος της TikTok βρέθηκε ενώπιον επιτροπής του αμερικανικού Κογκρέσου όπου δέχθηκε σφοδρή κριτική για θέματα εθνικής ασφάλειας που συνδέονται με την κινεζική ιδιοκτησία της εφαρμογής. Το Πεκίνο έχει δηλώσει ότι θα αντιταχθεί «σθεναρά» σε οποιαδήποτε κίνηση διαχωρισμού του αμερικανικού βραχίονα της TikTok από τους Κινέζους ιδιοκτήτες της.

Πριν την συγκεκριμένη ακρόαση, δόθηκε στη δημοσιότητα έρευνα της εταιρείας Capterra σε 300 Αμερικανούς εμπόρους που έδειχνε ότι το 75% σχεδίαζε να αυξήσει τις δαπάνες για το TikTok τους επόμενους 12 μήνες.

Από την άλλη πλευρά η πολιτική αναταραχή γύρω από το θέμα έχει οδηγήσει άλλα brands να ευθυγραμμιστούν και να καταρτίζουν σχέδια έκτακτης ανάγκης, όπως η μεταφορά διαφημιστικών δαπανών σε αντίπαλες πλατφόρμες όπως της Meta και της Google, προετοιμαζόμενες έτσι για μια πιθανή απαγόρευση της εφαρμογής στις ΗΠΑ.

Ενδεικτικό είναι ότι μεγάλη διαφημιστική εταιρεία φέρεται να προτρέπει τους πελάτες της να χρησιμοποιούν όρους ανωτέρας βίας στα συμβόλαιά τους με την πλατφόρμα και να εξετάζουν προσεκτικά τους όρους ακύρωσης θέσεων υποδοχής διαφημίσεων προτού δεσμευτούν σε αυτούς, σύμφωνα με ανώνυμη πηγή των FT.

«Αντί να τρομοκρατούμαστε από την προοπτική μιας πιθανής απαγόρευσης, έχουμε δει στην πραγματικότητα brands να αυξάνουν τις επενδύσεις τους στο TikTok», δήλωσε ο Έντουαρντ Ιστ, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας μάρκετινγκ Influencer Billion Dollar Boy. Ωστόσο, σημειώνει ότι οι διαφημιστές ενδέχεται να είχαν πραγματοποιήσει μέρος των δαπανών του Μαρτίου πριν από την ακρόαση στο Κογκρέσο των ΗΠΑ.

Το χρυσωρυχείο της ψηφιακής διαφήμισης

Το TikTok έχει έσοδα ύψους 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων παγκοσμίως, με την ψηφιακή διαφήμιση να είναι η κύρια πηγή τους. Κατά τη διάρκεια της περασμένης χρονιάς η πλατφόρμα είχε διαγκωνιστεί με τις Meta και Google προσφέροντας φθηνότερες τιμές για τις διαφημιστικές καταχωρήσεις, ενώ παράλληλα προσέφερε και νεότερες μορφές διαφήμισης.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις της ερευνητικής ομάδας Insider Intelligence, η TikTok αναμένεται να κλείσει το 2023 με έσοδα 14,15 δισ. δολαρίων από 9,89 δισ. δολάρια το 2022.

Παράλληλα, το TikTok έχει κάνει και προσπάθειες να κατευνάσει τις ανησυχίες διαφόρων εταιρειών τις τελευταίες εβδομάδες. Χαρακτηριστικό είναι πως υποστηρίζει ότι είναι μια παγκόσμια και όχι κινεζική εταιρεία. Συγκεκριμένα, υποστηρίζει ότι το 60% των μετοχών της ανήκει σε παγκόσμιους επενδυτές, ενώ το 20% ανήκει σε υπαλλήλους και το 20% στον ιδρυτή της Ζανγκ Γιμίνγκ.

Μάλιστα, σε σημείωμα που εστάλη σε διαφημιστικές εταιρείες, το TikTok επισημαίνει ότι τα κεντρικά γραφεία της εταιρείας είναι στο Λος Άντζελες και στη Σιγκαπούρη. Το σημείωμα με τίτλο «Myth vs Fact» αποκαλύφθηκε από την ιστοσελίδα The Information και σε αυτό τονίζεται επίσης η συνεργασία ύψους 2 δισ. δολαρίων με την Oracle, αμερικανική εταιρεία cloud. Η συγκεκριμένη συνεργασία, με την ονομασία «Project Texas», έχει σχεδιαστεί για να διασφαλίζει ότι τα δεδομένα των Αμερικανών χρηστών διατηρούνται στις ΗΠΑ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι όταν η κυβέρνηση Τραμπ προσπάθησε να απαγορεύσει την εφαρμογή το 2020, η Microsoft, η Oracle και η Walmart ήταν μεταξύ εκείνων που εμφανίστηκαν ως πιθανοί αγοραστές. Ωστόσο, μετά την κατηγορηματική άρνηση της Κίνας να υποστηρίξει μια τέτοια πώληση, πηγές των Financial Times αναφέρουν ότι δεν υπάρχουν σοβαροί υποψήφιοι αγοραστές.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Μόδα: H απίστευτη ιστορία πίσω από τις πανάκριβες τσάντες Goyard
Διεθνή |

Διάσημες, ακριβές αλλά χωρίς διαφήμιση - Ποιες είναι οι τσάντες Goyard

Μία από τις πιο εμβληματικές και ακριβές τσάντες της μόδας έχει βρεθεί στα χέρια προσωπικοτήτων όπως ο Πάμπλο Πικάσο, η Κοκό Σανέλ, ο Καρλ Λάγκερφελντ αλλά και μέλη της δυναστείας των Ρομανώφ