![Τουρισμός: Στο top 4 των ταξιδιωτικών προορισμών των Ευρωπαίων, η Ελλάδα [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/04/tourismos-mykonos-768x505-1.jpg)
Φρενάρει λίγο η επιθυμία των Ευρωπαίων για ταξίδια το 2023 κυρίως προς το τέλος της σεζόν όμως η Ελλάδα εξακολουθεί να παραμένει στην τέταρτη θέση της γενικής κατάταξης των σημαντικότερων προορισμών των ταξιδιωτών σύμφωνα με την νέα έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδίων (European Travel Commision -ETC), την οποία πραγματοποίησε για μία ακόμη φορά η MINDHAUS του ομίλου VANDO.
Περίπου το 72% των Ευρωπαίων, ένα ποσοστό μειωμένο κατά 5% σε σύγκριση με πέρυσι την ίδια περίοδο σκοπεύουν να ταξιδέψουν μεταξύ Απριλίου και Σεπτεμβρίου του τρέχοντος έτους. Η εξέλιξη αυτή φαίνεται να επηρεάζεται από μία μείωση της τάσης «revenge travel» που κυριάρχησε την πρώτη περίοδο μετά τον κορωνοϊό.
Κικίλιας: Οι πληρότητες στους δημοφιλείς προορισμούς αγγίζουν το 100% το Πάσχα

Η Ελλάδα
Όσον αφορά την Ελλάδα με μερίδιο προτίμησης 5,6% παραμένει στην τέταρτη θέση των προτιμήσεων των Ευρωπαίων πίσω από την Γαλλία (8,2%), την Ισπανία (7,6%) και την Ιταλία (7,4%) και μπροστά από τη Γερμανία (4,7%), Κροατία (4,5%), Πορτογαλία (4,3%), Αυστρία (3,8%), Βέλγιο (3,1%) και Ηνωμένο Βασίλειο (3,1%).
Ωστόσο το μερίδιο της χώρας μας μειώθηκε από πέρυσι που ήταν 7%, όπως όμως συμβαίνει και με τις υπόλοιπες χώρες, που μπορεί να έχασαν και μεγαλύτερο «κομμάτι». Π.χ. η Ισπανία πέρυσι ήταν στην πρώτη θέση με 10,8% και φέτος πέφτει στη δεύτερη με 7,6% ενώ η Γαλλία που είναι φέτος πρώτη με 8,2% πέρυσι ήταν τρίτη με μεγαλύτερο όμως μερίδιο προτίμησης (8,7%).
Εκτός εποχής
Η έρευνα επισημαίνει ακόμη ότι το 30% των Ευρωπαίων θα ταξιδέψουν διάστημα μεταξύ Απριλίου και Μαΐου (ποσό 6% υψηλότερο σε σύγκριση με την αντίστοιχη έρευνα πέρυσι) ενώ το 40% θα ταξιδέψουν το διάστημα Ιούνιο-Ιούλιο και το 23% το δίμηνο Αυγούστου-Σεπτεμβρίου ποσοστό μειωμένο 9% σε σύγκριση με πέρυσι την ίδια περίοδο.
Αυτή η αλλαγή στα εποχιακά ταξιδιωτικά μοτίβα με την πτώση των ταξιδιών την περίοδο του Αυγούστου και Σεπτεμβρίου να αντανακλά την αυξανόμενη επιθυμία των ταξιδιωτών να αποφύγουν προορισμού της εποχή της αιχμής, τονίζει η έρευνα.
Ο ελεύθερος χρόνος παραμένει ο κύριος λόγος για ταξίδια (69%), αν και η πτώση κατά 7% σε σχέση με το 2022 υποδηλώνει πιθανή επιβράδυνση στα ταξίδια «εκδίκησης» μετά την πανδημία, τονίζει η έρευνα. Τα επαγγελματικά ταξίδια, αντίθετα, σημείωσαν ετήσια αύξηση 3%, αντιπροσωπεύοντας πλέον το 8% όλων των προβλεπόμενων ταξιδιών.
Το αυξανόμενο κόστος ταξιδιού λόγω του πληθωρισμού, του συνεχιζόμενου πολέμου στην Ουκρανία και οι ανησυχίες για ακραίες καιρικές συνθήκες παίζουν ρόλο στις ταξιδιωτικές επιλογές των Ευρωπαίων για την άνοιξη και το καλοκαίρι του 2023.
Ο πληθωρισμός και ο πόλεμος
Σχολιάζοντας την έρευνα, ο Luís Araújo, Πρόεδρος της ETC, δήλωσε: «Είμαστε ενθουσιασμένοι που βλέπουμε ότι παρά τις οικονομικές ανησυχίες και το υψηλότερο κόστος ταξιδιού, οι Ευρωπαίοι παραμένουν πρόθυμοι να ταξιδέψουν. Είναι επίσης ενθαρρυντικό να βλέπουμε ότι περισσότεροι ταξιδιώτες επιλέγουν καλοκαιρινά ταξίδια εκτός αιχμής για να αποφύγουν τον συνωστισμό και τις τιμές αιχμής. Αυτή η θετική τάση υποστηρίζει τη βιώσιμη διαχείριση προορισμών κατανέμοντας πιο ομοιόμορφα τις τουριστικές ροές. Συμβουλεύουμε τους προορισμούς και τις επιχειρήσεις να ακολουθούν στενά αυτές τις τάσεις για να ανταποκριθούν στις εξελισσόμενες ανάγκες των ταξιδιωτών».
Η αύξηση του κόστους ταξιδιού λόγω του πληθωρισμού παραμένει η μεγαλύτερη ανησυχία των Ευρωπαίων (23%), μαζί με τα οικονομικά (17%). Αυτό θα μπορούσε να εξηγήσει γιατί το 51% των Ευρωπαίων έχει ήδη πραγματοποιήσει μερικές ή πλήρεις κρατήσεις για το επόμενο ταξίδι του – αύξηση 8% από πέρυσι – σε μια προσπάθεια να εξασφαλίσουν χαμηλότερες τιμές.
Οι ευχάριστες καιρικές συνθήκες (18%) είναι ο ισχυρότερος μοχλός για την επιλογή προορισμού, ακολουθούμενες από ελκυστικές ευκαιρίες (17%), έλλειψη συνωστισμού (11%) και φιλόξενες τοπικές κοινωνίες (10%). Ωστόσο, αντανακλώντας την αύξηση των απρόβλεπτων καιρικών συνθηκών, το 7% των Ευρωπαίων ταξιδιωτών ανέφερε τα ακραία καιρικά φαινόμενα ως σημαντική ανησυχία.
Ο συνεχιζόμενος πόλεμος στην Ουκρανία παραμένει μια άλλη πηγή ανησυχίας (12%), κυρίως μεταξύ Ελβετών, Πολωνών, Αυστριακών, Ιταλών και Ολλανδών ερωτηθέντων. Καθώς η σύγκρουση συνεχίζεται, εξακολουθεί να επηρεάζει τις αποφάσεις που σχετίζονται με τα ταξίδια για τους μισούς Ευρωπαίους.
Περισσότερα χρήματα
Ενώ οι ταξιδιώτες φαίνονται έτοιμοι να αλλάξουν ημερομηνίες για να αντισταθμίσουν τις οικονομικές ανησυχίες, τα ευρήματα δείχνουν ότι δεν είναι διατεθειμένοι να θυσιάσουν τη διάρκεια των διακοπών τους. Τα στοιχεία του περασμένου έτους παρέμειναν σταθερά, με ένα ταξίδι τεσσάρων έως έξι διανυκτερεύσεων να εξακολουθεί να είναι η πιο δημοφιλής επιλογή μεταξύ των Ευρωπαίων (35%). Ένα άλλο 22% σχεδιάζει να ταξιδέψει για περισσότερες από δέκα νύχτες.
Ως απάντηση στο αυξανόμενο κόστος ταξιδιού, το 37% των Ευρωπαίων διαθέτει πλέον μεγαλύτερους προϋπολογισμούς άνω των 1.500 ευρώ ανά ταξίδι – αύξηση 7% από το 2022.


Latest News
![Accor: Η βιωσιμότητα «κλειδί» για την ανάπτυξη και ανθεκτικότητα του ελληνικού τουρισμού [έρευνα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/thumbnail-600x400.jpg)
Accor: Η βιωσιμότητα «κλειδί» για την ανάπτυξη και ανθεκτικότητα του ελληνικού τουρισμού [έρευνα]
Το White Paper “Sustainable Expansion of Greek Tourism” που δημοσίευσε πρόσφατα η Accor αποτυπώνει τη δέσμευσή της στη βιώσιμη φιλοξενία

Σην Ιβηρική το brand Super 8 της Wyndham - Η συμφωνία με τη Soliteight
Η Wyndham και η Soliteight βάζουν το brand Super 8 σε Ισπανία και Πορτογαλία με 40 νέα ξενοδοχεία σε διάστημα 10 ετών

Ποιοι προορισμοί κέρδισαν τους Έλληνες το Πάσχα - Το κόστος μετακίνησης
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Ferryscanne για τις εξορμήσεις το Πάσχα

Ανοίγει νέα ξενοδοχεία σε Αθηνα και Μάνη ο όμιλος Radisson - Η συνεργασία με την Fais Group
Την επέκταση της παρουσίας του στην Ελλάδα δρομολογεί ο όμιλος Radisson - Οι συνεργασίες σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς

Παράνομη εγκύκλιος της ΑΑΔΕ για τη φορολόγηση του Airbnb - Η απόφαση του ΣτΕ
Το θέμα παραπέμφθηκε προς οριστική κρίση στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Αύξηση μόλις 0,5% στις ταξιδιωτικές εισπράξεις το πρώτο δίμηνο του 2025 - Άνοδος 3,5% στους τουρίστες
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΤτΕ για τις χώρες προέλευσης των τουριστών - Η μεγάλη άνοδος των Αμερικάνων και οι μηδενικές εισπράξεις από Ρώσους τον Φεβρουάριο - Πάνω από 1,5 εκατ. οι ξένοι τουρίστες

Πόρτο Χέλι και Ερμιόνη ο νέος προορισμός τριών πολυτελών διεθνών αλυσίδων
Τα σχέδια επέκτασης στην ελληνική αγορά με πολυτελή ξενοδοχεία των Waldorf Astoria της Hilton, Six Sences της IHG Group και Four Seasons
![Ξενοδοχεία: Μεγάλο το ενδιαφέρον για επενδύσεις στην Ελλάδα – Η θέση της Αθήνας [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/Athens-hotels-600x399.jpg)
«Μαγνήτης» επενδύσεων η Ελλάδα στα ξενοδοχεία - Στο top 10 η Αθήνα [γραφήματα]
Η Αθήνα μπήκε στη δεκάδα των ελκυστικών πόλεων και η Ελλάδα διατηρεί την πέμπτη θέση στην Ευρώπη

Οι top χώρες προέλευσης των περισσότερων ξένων ταξιδιωτών στην Ελλάδα
Η θερινή τουριστική περίοδος διαγράφεται θετικά για την Ελλάδα, με τα διαθέσιμα στοιχεία να επιβεβαιώνουν τη συνεχιζόμενη ανάπτυξη του κλάδου

Δεν κόβουν το ταξίδι στην Ελλάδα οι Αμερικανοί
Παρά το δυσμενές οικονομικό κλίμα και τις αμφιλεγόμενες αποφάσεις της κυβέρνησης Τραμπ θα έρθουν και αυτό το καλοκαίρι