Ακόμη μια μάχη, τη δυσκολότερη μέχρι σήμερα ετοιμάζονται να δώσουν οι Έλληνες παραγωγοί για την κατοχύρωση των συμφερόντων της φέτας στο εξωτερικό. Τα μέτωπα αυτή την φορά εντοπίζονται στην Χιλή και στην Αυστραλία, όπου ξένοι ανταγωνιστές επιχειρούν να καπηλευτούν την εμπορική ονομασία του διάσημου ελληνικού τυριού εκμεταλλευόμενοι την έλλειψη του καθεστώτος προστασίας ΠΟΠ.
Η «αντεπίθεση» αναμένεται να ξεκινήσει από την Χιλή, όπου πολλαπλασιάζονται επικίνδυνα τα φαινόμενα παραποίησης. Στην πρώτη γραμμή βρίσκονται και πάλι οι Αμερικανοί, οι οποίοι επιχειρούν να πετύχουν την ελεύθερη χρήση της εμπορικής ονομασίας φέτας ανεξάρτητα από τον τόπο παραγωγής του τυριού. Και αυτό παρά την ήττα που υπέστησαν πριν από περίπου δυο χρόνια στη Σιγκαπούρη, που αναγκάστηκαν να συμβιβαστούν. Στο «παιχνίδι» όπως λένε άνθρωποι του χώρου έχει μπει και ο γαλλικός κολοσσός της Lactalis. Ο οποίος προωθεί λευκό τυρί (από αγελαδινό γάλα) υπό το brand «Athenos».
Φέτα: Εξαγωγές – ρεκόρ το 2022, η αξία τους ανήλθε σε 605 εκατ. ευρώ
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο ΣΕΒΓΑΠ μαζί με την Διεπαγγελματική Οργάνωση Φέτας ετοιμάζονται να αναλάβουν νομικές πρωτοβουλίες για να προστατεύσουν τα ελληνικά συμφέροντα. Συγκεκριμένα, σκοπεύουν να κάνουν ένσταση και να μπλοκάρουν τα σχέδια των ανταγωνιστών τους, έχοντας στη φαρέτρα τους και το γεγονός πως η ονομασία φέτα είναι ήδη κατοχυρωμένη από την Ελλάδα στον Παγκόσμιο Οργανισμό Πνευματικής Ιδιοκτησίας.
Στην χώρα των «καγκουρό»
Δυναμικές πρωτοβουλίες αναμένεται να αναληφθούν και στην Αυστραλία. Αν και εκεί τα πράγματα θεωρούνται πιο δύσκολα, ωστόσο οι Έλληνες παραγωγοί δηλώνουν πως δεν πρόκειται να εγκαταλείψουν… τα όπλα. «Πρόκειται για μια τεράστια αγορά με ιδιαίτερη σημασία… Θα προστατεύσουμε τα συμφέροντά μας πάση θυσία. Δεν θα λογαριάσουμε χρήματα και δράσεις…», σημειώνουν χαρακτηριστικά κύκλοι της γαλακτοβιομηχανίας.
Η χώρα των καγκουρό και των εκατομμυρίων Ελλήνων της διασποράς δεν δεσμεύεται από καμία διμερή συμφωνία με την ΕΕ. Και αυτό είναι που αυξάνει το βαθμό δυσκολίας και τις πιθανότητες επιτυχίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στη μάχη αυτή επιχειρείται να εμπλακεί ενεργά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προκειμένου να ενισχυθεί η διαπραγματευτική μας δύναμη ενώ οι παραγωγοί βρίσκονται σε ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας με το υπουργείο Εξωτερικών και τις κατά τόπους Πρεσβείες για να υπάρξει συντονισμένη δράση.
Την ίδια στιγμή, έχουν γίνει οι απαραίτητες κρούσεις σε μεγάλα δικηγορικά γραφεία της αλλοδαπής, ώστε να προετοιμασθεί το έδαφος για τις νομικές ενέργειες. Οι υποθέσεις της Χιλής και της Αυστραλίας απασχόλησαν την πρόσφατη συνεδρίαση της Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Φέτας.
Η φέτα προκαλεί τα πάθη…
Οι προσπάθειες των ξένων εταιρειών να αντιγράψουν την εμπορική ονομασία «φέτα» στις διεθνείς αγορές δεν είναι καινούριο. Ειδικά στις χώρες εκτός της ΕΕ, όπου δεν υπάρχει η προστασία των προϊόντων ΠΟΠ της ΕΕ το φαινόμενο είναι σύνηθες. Το γκελ που κάνει το διάσημο ελληνικό τυρί στους καταναλωτές ανά τον κόσμο είναι αρκετά μεγάλο και δεν αφήνει κανέναν αδιάφορο.
Πρόκειται για μια αγορά που αυξάνεται χρόνο με τον χρόνο, καθώς όλο και περισσότεροι καταναλωτές σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης μυούνται στη γευστική και διατροφική ανωτερότητα της φέτας. Δεν είναι τυχαίο πως σύμφωνα με υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης πέρυσι οι εξαγωγές φέτας σημείωσαν νέο ρεκόρ, φτάνοντας στα 605 εκατ. ευρώ έναντι 388 εκατομμυρίων το 2019.
Ο εχθρός εντός των πυλών
Την ίδια στιγμή πάντως έξαρση φαίνεται να παρουσιάζουν τα φαινόμενα νοθείας εντός των πυλών. Η Ομοσπονδία Κτηνοτρόφων και Κτηνοτροφικών Συλλόγων Θεσσαλίας κατήγγειλε κρούσμα «νοθείας» με εμπλεκόμενο για ακόμη μία φορά γνωστή εταιρεία.
Οι κτηνοτρόφοι ξεκαθαρίζουν ότι η φέτα είναι μία και φτιάχνεται από αιγοπρόβειο ελληνικό γάλα. «Δεν υπάρχει ούτε «τύπου φέτας», ούτε «στυλ φέτας», ούτε τίποτα άλλο παρεμφερή. Η φέτα ΠΟΠ είναι μία κι έχει συγκεκριμένους κανόνες παραγωγής και διακίνησης, οτιδήποτε άλλο δεν είναι φέτα και αποσκοπεί στην παραπλάνηση του καταναλωτή και στην αισχροκέρδεια, ενώ αποτελεί και αθέμιτο ανταγωνισμό», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Latest News
«Ψήφος εμπιστοσύνης» στην AustriaCard to placement του 15% - Στο 71,52% το ποσοστό του Ν. Λύκου
Η εταιρεία καλωσορίζει την επένδυση
Mε τη στήριξη Σπύρου Λάτση το Little Athens στο Ελληνικό - Επένδυση 225 εκατ.
Συστήνεται SPV με συμμετοχή 20% από την πλευρά Lamda και 80% από την Xeris Vertures
Δυναμική επέκταση των εγχώριων τραπεζών στην ελληνική ναυτιλία [γράφημα]
Η Eurobank έχει το μεγαλύτερο δανειακό ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο
Στην EBRD το 30% του Project Delta της Πειραιώς
Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης («EBRD») απέκτησε το 30% της συμμετοχής, ενώ το υπόλοιπο ποσοστό πωλήθηκε στην APS funds και σε διαχειριζόμενους λογαριασμούς
On track οι επενδύσεις 400 εκατ. στο Costa Navarino - Ξεπουλάνε οι βίλες
Με όλα τα ξενοδοχεία σε λειτουργία και μία γειτονιά βιλών ξεκίνησε η σεζόν στην Costa Navarino
Bloomberg: Στο Ελληνικό η μεγαλύτερη «έξυπνη» πόλη της Ευρώπης
Τι αναφέρει ο CEO της Lamda Οδυσσέας Αθανασίου για το έργο
«Καλπάζουν» τα καλλυντικά - Τι έδειξε έρευνα της ICAP
Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις καλλυντικών αποκτούν ιδιαίτερη αξία για τον καταναλωτή
Ποιος είναι ο Έλληνας πίσω από την επιτυχία της New Balance – Πώς κοντράρει στα ίσια Nike και Adidas
Από τις κότες και το «dad shoe», στο Μαραθώνιο της Βοστόνης, το Στιβ Τζομπς και τη σημερινή της εικόνα, η New Balance έχει να πει τη δική της «ελληνική» ιστορία
Με το βλέμμα στην Φρανκφούρτη για τα μερίσματα οι τράπεζες
Τι είπαν στους αναλυτές Μεγάλου και Μυλωνάς για τη διανομή των μερισμάτων στους μετόχους
Με «πράσινο» look τα εμπορικά της Lamda στο ΧΑ – Πώς αλλάζουν «The Mall Athens» και «Golden Hall»
Σε εξέλιξη τα έργα ενεργειακής αναβάθμισης και δημιουργίας χώρων πρασίνου τα εμπορικά κέντρα της Lamda