
Στη δημιουργία spin-off εταιρείας όπου θα ενταχθούν δύο από τα bulk carriers του στόλου της ανακοίνωσε η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματιστηριακή αγορά Imperial Petroleum Inc. συμφερόντων του Χάρη Βαφειά. Πιο συγκεκριμένα, η C3is Inc., η οποία συστάθηκε πρόσφατα, θα λειτουργεί ως εταιρεία χαρτοφυλακίου για τα δύο πλοία, έχοντας αιτηθεί την είσοδο των κοινών μετοχών της στο Nasdaq. Η συναλλαγή αναμένεται να ολοκληρωθεί το β’ τρίμηνο του 2023.
Το διοικητικό συμβούλιο της Imperial Petroleum πιστεύει ότι η δημιουργία μιας ναυτιλιακής εταιρείας χύδην ξηρού φορτίου «pure play» θα προσφέρει σημαντικά οφέλη τόσο στις εταιρείες όσο και στους μετόχους τους. Η συναλλαγή θα επιτρέψει στην C3is Inc. να επικεντρωθεί αρχικά στον τομέα του ξηρού φορτίου, ενώ η Imperial Petroleum Inc. θα επικεντρωθεί σταδιακά στον τομέα των δεξαμενόπλοιων. Κάθε εταιρεία θα προσελκύει ανεξάρτητα νέους επενδυτές και θα παρέχει στους μετόχους την ευελιξία να προσαρμόζουν τις συμμετοχές τους ανάλογα με τους τομείς στους οποίους θέλουν να επενδύσουν.
Σε πορεία αποκλιμάκωσης οι ναύλοι στην παγκόσμια αγορά
Ο Χάρης Βαφειάς θα έχει συνολικά τρεις εισηγμένες ναυτιλιακές στο αμερικάνικο χρηματιστήριο και συγκεκριμένα την StealthGas με στόλο από πλοία μεταφοράς υγραερίου (LPG) την Imperial Petroleum με δεξαμενόπλοια και την C3is Inc με bulkers.
Στο μεταξύ ο ναυτιλιακός όμιλος της Οικογένειας Βαφειά με συμπεριλαμβανομένων των δημόσιων και ιδιωτικών εταιρειών προσεγγίζει τα 100 πλοία, μετά και τις τελευταίες αγορές. Ειδικότερα τις αγορές άλλων πέντε πλοίων προχώρησε του τελευταίους δυο μήνες ο ναυτιλιακός όμιλος του Νίκου Βαφειά μέσω της Brave Maritime Corp ανεβάζοντας τον στόλο της εταιρείας στα 28 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου. Πιο συγκεκριμένα ο όμιλος αγόρασε, τέσσερα ακόμα φορτηγά capes, ανεβάζοντας τον στόλο του ομίλου σε φορτηγά capes στα 10 συνολικά. Επιπροσθέτως, αγόρασε και ένα supramax φορτηγό πλοίο, χτισμένο το 2011 στην Μitsui της Ιαπωνίας. Πρόκειται για το 29ο συνολικά πλοίο που απέκτησε τους τελευταίους 12 μήνες ο όμιλος Βαφειά επενδύοντας συνολικά πάνω από 900 εκατ. δολ. Μετά τις νέες αγορές ο στόλος του Ομίλου αποτελείται από 95 πλοία (40 gas carriers, 30 δεξαμενόπλοια και 25 φορτηγά πλοία), αξίας, βάσει του Vessels Value, άνω τον 2,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων.


Latest News

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών