Σε «πέτρα του σκανδάλου» αναδείχτηκε ένα λογότυπο με τα χρώματα του κίτρινου και του μπλε που επέλεξε να χρησιμοποιήσει για μια προωθητική της καμπάνια η βρετανική αλυσίδα σούπερ μάρκετ Tesco καθώς οδηγήθηκε στα δικαστήρια από την ανταγωνίστριά της αλυσίδα Lidl.
Όπως μάλιστα δείχνουν τα τελευταία γεγονότα, η Tesco ίσως χρειαστεί να σταματήσει να χρησιμοποιεί αυτό το λογότυπο για το πρόγραμμα επιβράβευσης, Clubcard, καθώς το ανώτατο δικαστήριο διαπίστωσε ότι είχε αντιγράψει ένα σχέδιο της Lidl.
Lidl Ελλάς: Επενδύει στην ελληνική παραγωγή
Το δικαστήριο αποφάνθηκε ότι η Tesco είχε παραβιάσει το εμπορικό σήμα της Lidl και βρέθηκε ένοχη για το γεγονός ότι παραπλάνησε τους αγοραστές στη σκέψη ότι τα προϊόντα στο πλαίσιο του προγράμματος Clubcard Prices προσφέρονται στις ίδιες ή χαμηλότερες τιμές με εκείνα του Lidl.
Η διαμάχη ξεκίνησε όταν η Tesco άρχισε να χρησιμοποιεί ένα κίτρινο κυκλικό σχέδιο με μπλε φόντο για την προώθηση προσφορών που είναι διαθέσιμες για μέλη του προγράμματος επιβράβευσης, Clubcard. Το κύριο λογότυπο της Lidl ακολουθεί αυτό το σχέδιο, με την προσθήκη ενός κόκκινου κύκλου και την επωνυμία της.
Το δικαστήριο έκρινε την Tesco ένοχη για «αντιγραφή με σκοπό την ενίσχυση της αντίληψης αξίας της δικής της προσφοράς Clubcard Prices υιοθετώντας ένα λογότυπο, με τη μορφή μπλε φόντου και κίτρινου κύκλου, που είχε ήδη αποδεδειγμένη σχέση με μια ισχυρή προωθητική καμπάνια (δηλαδή το λογότυπο Lidl) στο μυαλό των καταναλωτών».
Η απόφαση ανέφερε ότι η Tesco και η Lidl θα πρέπει τώρα να έρθουν σε επαφή για τα επόμενα βήματα και εάν δεν μπορέσουν να συμφωνήσουν, τότε μια περαιτέρω δικαστική ακρόαση θα καθορίσει τι θα συμβεί. Η Lidl ανακοίνωσε ότι αναμένει από το δικαστήριο να εκδώσει απόφαση που θα διαμηνύει στην Tesco να σταματήσει να χρησιμοποιεί το συγκεκριμένο λογότυπο.
Εκπρόσωπος της βρετανικής Lidl δήλωσε σχετικά: «Τα τελευταία τρία χρόνια, η Tesco χρησιμοποιεί ένα λογότυπο στο Clubcard για να εξαπατήσει πολλούς πελάτες ώστε να πιστέψουν ότι η Tesco ταίριαζε με τη Lidl ή ήταν σε θέση να προσφέρει την ίδια μεγάλη έκπτωση με εμάς. Ζητήσαμε από την Tesco να αλλάξει το λογότυπο τής Clubcard, αλλά αρνήθηκε, καθιστώντας αναγκαία την προσφυγή στα δικαστήρια για την επίλυση αυτής της υπόθεσης. Έχοντας δει τα στοιχεία, το δικαστήριο αποφάσισε τώρα ότι το λογότυπο Clubcard της Tesco αντιγράφηκε από το λογότυπο της Lidl και παραβιάζει τα δικαιώματα εμπορικού σήματος και τα πνευματικά δικαιώματα της Lidl.»
Και πρόσθεσε:
«Αυτή η παράβαση επέτρεψε στην Tesco να εκμεταλλευτεί αθέμιτα τη μακροχρόνια φήμη μας για τις ανταγωνιστικές τιμές μας, παραπλανώντας τους πελάτες της σε μια εποχή που έπρεπε να τους υποστηρίξουν. Είμαστε ικανοποιημένοι που το δικαστήριο συμφώνησε μαζί μας και ότι τώρα θα διατάξει την Tesco να σταματήσει να χρησιμοποιεί αυτό το λογότυπο της Clubcard.»
Η Tesco είπε ότι σκοπεύει να ασκήσει έφεση κατά της απόφασης.
Ένας εκπρόσωπος της Tesco δήλωσε από τη μεριά του: «Είμαστε έκπληκτοι και απογοητευμένοι από τη σημερινή απόφαση σε σχέση με την αξίωση που άσκησε η Lidl κατά του λογότυπου Clubcard Prices. Το Clubcard Prices είχε στόχο να κάνει προσφορές και εκπτώσεις στους πελάτες της Clubcard, σε χιλιάδες προϊόντα, ως μέρος της δέσμευσής μας να διατηρήσουμε το κόστος των εβδομαδιαίων αγορών στα καταστήματά μας όσο το δυνατόν πιο προσιτό. Τίποτα στη σημερινή απόφαση δεν αλλάζει αυτό.
«Αυτός ο ισχυρισμός που υπέβαλε η Lidl αφορούσε ακριβώς το χρώμα και το σχήμα του λογότυπου της Clubcard Prices. Η απόφαση του δικαστή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι δεν υπήρχε σκόπιμη πρόθεση εκ μέρους της Tesco να αντιγράψει το εμπορικό σήμα της Lidl».
Η Tesco η οποία είναι η μεγαλύτερη βρετανική αλυσίδα σούπερ μάρκετ ανακοίνωσε ότι το πρόγραμμα, το οποίο προσφέρει χαμηλότερες τιμές στους κατόχους της εν λόγω κάρτας, θα συνεχίσει να λειτουργεί ανεπηρέαστο.
Latest News
Παρέμβαση του ΟΟΣΑ για την αναστολή των εμπορικών σχέσεων με την Τουρκία ζητά το Ισραήλ
Το Ισραήλ αναμένει από τον ΟΟΣΑ να λάβει μέτρα κατά της Τουρκίας για την «παραληρηματική απόφαση» του Ερντογάν, έγραψε στο X ο υπουργός Οικονομίας του Ισραήλ
Μεγαλώνει η απειλή για την οικονομία της Ευρώπης
Οι μεγάλες αλλαγές στο μοτίβο της αγροτικής παραγωγής αλλά και του τουρισμού αναμένεται να τροφοδοτήσουν αλυσιδωτές επιπτώσεις
Ξεμένουν από... Αμερικανούς τα Starbucks - Στρέφονται στην κινεζική αγορά
Από το πείραμα της Κίνας πριν από 25 χρόνια, στο pork latte και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό - Η Starbucks στρέφει το ενδιαφέρον της μακριά από τις ΗΠΑ
«To Γούντστοκ των Καπιταλιστών»: Ο Μπάφετ προεδρεύει για 60η φορά στη γ.σ. της Berkshire Hathaway
Είναι η πρώτη γενική συνέλευση χωρίς τον Munger και ίσως η τελευταία για τον Μπάφετ
Αυτές είναι οι πλουσιότερες χώρες του κόσμου – Η θέση της Ελλάδας
Ορισμένες επωφελούνται από την ύπαρξη εξελιγμένων χρηματοοικονομικών τομέων και φορολογικών συστημάτων που προσελκύουν ξένες επενδύσεις
Το πιο γερό πορτοφόλι - Ο Μασκ κοντράρει στα ίσια τον Τζεφ Μπέζος
Πώς εξελίσσεται η μάχη των δισεκατομμυριούχων
Η Burger King τα βάζει με τον πληθωρισμό - Υπόσχεται «τιμές για όλους»
Ο Πάτρικ Ντόλι της μητρικής Restaurant Brands λέει ότι οι ποικίλες τιμές βοηθούν τους πελάτες που επιβαρύνονται από τον πληθωρισμό
Πώς η American Express προσελκύει νεότερους καταναλωτές
Ο διευθύνων σύμβουλος Στιβ Σκουέρι ανέφερε πώς η εταιρεία προσέλκυσε περισσότερους πελάτες Millenials και Generation Z
Ακόλουθος των ΗΠΑ και στο TikTok η Ευρώπη; – Στο «τραπέζι» η απαγόρευσή του
«Γνωρίζουμε ακριβώς τον κίνδυνο του TikTok», είπε η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, σχεδόν μια εβδομάδα αφότου ο Τζο Μπάιντεν υπέγραψε την αμερικανική νομοθεσία που απειλεί με πανεθνική απαγόρευση
Η Ανατολική Ευρώπη ξεπερνά το «Μεσογειακό Κλαμπ» σε βιοτικό επίπεδο
Η βελτίωση αυτή υλοποιεί επί τις ουσίας τις «υποσχέσεις» για ευημερία που δόθηκαν στα έθνη που έγιναν μέλη της ΕΕ από το 2004