Καθώς τα εστιατόρια ετοιμάζονται να παρουσιάσουν τα κέρδη του πρώτου τριμήνου, οι επενδυτές αναμένουν ισχυρά αποτελέσματα. Ωστόσο, σύμφωνα με το CNBC, το υπόλοιπο του έτους μπορεί να αποδειχθεί πολύ πιο ανώμαλο για τον κλάδο.

McDonald’s, Chipotle Mexican Grill και Domino’s Pizza θα ανακοινώσουν την επόμενη εβδομάδα τα οικονομικά τους αποτελέσματα, ενώ τη σκυτάλη θα πάρουν αμέσως μετά τα Starbucks, η μητρική εταιρεία της Burger King, Restaurant Brands International και ο ιδιοκτήτης της Taco Bell, Yum Brands.

Όταν τα εστιατόρια δημοσίευσαν τις εκθέσεις τους για το κλείσιμο του έτους τον Φεβρουάριο, πολλά κατέγραφαν εντυπωσιακή αύξηση πωλήσεων τον Ιανουάριο. Αλλά υπήρξε η εύκολη σύγκριση με τις αδύναμες πωλήσεις ένα χρόνο νωρίτερα, όταν η Covid προκάλεσε ελλείψεις προσωπικού και ανάγκασαν περισσότερους καταναλωτές να μείνουν σπίτι.

Τι αλλάζει στις συνταγές των πιο εμβληματικών μπέργκερ της McDonald’s

Ο κλάδος σημείωσε λιγότερο εντυπωσιακή ανάπτυξη τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο. Οι πωλήσεις στα ίδια καταστήματα αυξήθηκαν 6,8% τον Φεβρουάριο και 3,2% τον Μάρτιο, σε σύγκριση με την αύξηση 14,1% τον Ιανουάριο, σύμφωνα με την Black Box Intelligence, η οποία παρακολουθεί τις μετρήσεις της βιομηχανίας εστιατορίων.

Τα εστιατόρια γρήγορου φαγητού σημείωσαν τη μεγαλύτερη πτώση πωλήσεων από μήνα σε μήνα, σύμφωνα με στοιχεία της Bank of America, με βάση τις συναλλαγές με πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες των πελατών της.

Ενώ ο πληθωρισμός επιταχύνθηκε το περασμένο έτος, οι επενδυτές ανησυχούσαν για την προθυμία των καταναλωτών να ξοδέψουν σε εστιατόρια. Ορισμένα τμήματα, όπως τα φαστ φουντ και τα καφέ, συνήθως τα πηγαίνουν καλύτερα σε δύσκολες οικονομικές περιόδους, λόγω των σχετικά φθηνών τιμών τους και της αντίληψης ότι είναι προσιτή πολυτέλεια. Ωστόσο, ακόμη και όταν ο πληθωρισμός μειώνεται, ορισμένοι πελάτες εξακολουθούν να μειώνουν τις δαπάνες τους στο εστιατόριο.

Οι επενδυτές πιθανότατα θα κοιτάξουν τον Απρίλιο για τις τάσεις των καταναλωτικών δαπανών, έγραψε η αναλύτρια της Bank of America Securities Sara Senatore σε ένα ερευνητικό σημείωμα που δημοσιεύθηκε την Τετάρτη. Ωστόσο, ακόμα κι αν οι αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών παραμείνουν σταθερές, η αύξηση των πωλήσεων των εστιατορίων στα ίδια καταστήματα δεν θα είναι τόσο εντυπωσιακή για το υπόλοιπο του έτους, καθώς οι συγκρίσιμοι αριθμοί γίνονται πιο δύσκολοι.

Το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους «είναι πιθανότατα το τελευταίο τρίμηνο των μεγάλων εταιρειών της εποχής της πανδημίας», έγραψε ο αναλυτής της Morgan Stanley, Μπράιαν Χάρμπορ, σε ένα σημείωμα προς τους πελάτες τη Δευτέρα. Ξεκινώντας από το δεύτερο τρίμηνο, τα εστιατόρια θα αντιμετωπίσουν συγκρίσεις με την αύξηση των πωλήσεων του περασμένου έτους λόγω διψήφιων αυξήσεων τιμών, επομένως θα πρέπει να εξαρτώνται από υψηλότερη επισκεψιμότητα για την αύξηση των πωλήσεων. Οι αδύναμοι αριθμοί είναι ένα συνεχές ζήτημα για πολλά εστιατόρια, με ορισμένες αξιοσημείωτες εξαιρέσεις όπως τα McDonald’s.

Προβλέψεις για ύφεση

Οι εταιρείες ενδέχεται επίσης να καθυστερήσουν να αυξήσουν τις προβλέψεις τους για τις πωλήσεις παρά το ισχυρό πρώτο τρίμηνο, δεδομένης της αυξανόμενης συναίνεσης ότι θα σημειωθεί ύφεση αργότερα το 2023, δήλωσε ο αναλυτής της Stifel Chris O’Cull σε ερευνητικό σημείωμα την Παρασκευή.

Ο Kevin McCarthy, διαχειριστής χαρτοφυλακίου του Neuberger Berman’s Next Generation Connected Consumer ETF, αναγνώρισε ότι η προοπτική του για τα εστιατόρια είναι πιο αρνητική από ό,τι ήταν εδώ και καιρό. Είπε ότι τα McDonald’s και η Chipotle είναι δύο ονόματα που μπορούν να παίξουν επιθετικά και να κερδίσουν μερίδιο αγοράς, παρά το δύσκολο περιβάλλον.

Οι σχετικά υψηλές αποτιμήσεις για τις μετοχές των εστιατορίων φέρνουν αρνητικά αποτελέσματα για τον κλάδο, είπε ο McCarthy. McDonald’s, Starbucks, Chipotle, Papa John’s
και Yum διαπραγματεύονται με περισσότερο από 30 φορές την αναλογία τιμής προς κέρδη, σύμφωνα με τα στοιχεία της Factset. «Η αποτίμηση δεν είναι φθηνή πουθενά. Είναι πιθανώς μια τυπική απόκλιση πάνω από οτιδήποτε έχει αξία. Επομένως, δεν μας αξίζει το sniffing, και δεν έχουμε πραγματικά ανάπτυξη», πρόσθεσε ο McCarthy.

Ακόμη και τα ισχυρά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου θα μπορούσαν να επιβαρύνουν τις μετοχές των εστιατορίω, ειδικά εάν τα στελέχη εμμείνουν στις συντηρητικές προβλέψεις τους ή δώσουν αόριστο τόνο στις τηλεδιασκέψεις με τους αναλυτές. Το Harbour της Morgan Stanley έγραψε ότι οι μετοχές θα μπορούσαν να πέσουν ακόμη και με σταθερά αποτελέσματα «αν η πορεία προς τα εμπρός είναι λιγότερο σαφής».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή