Η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία θα συρρικνωθεί την επόμενη δεκαετία, προειδοποιεί ο αντίπαλος της Tesla, Xpeng, καθώς ο έντονος ανταγωνισμός στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας διαχέεται στην παγκόσμια σκηνή, σύμφωνα με τους Financial Times.
Μόνο 10 αυτοκινητοβιομηχανίες θα επιβιώσουν στην παγκόσμια μάχη της ηλεκτροκίνησης, αναφέρει ο αντιπρόεδρος του ομίλου, Brian Gu.
Ηλεκτροκίνηση: Κινεζική εισβολή στην Ευρώπη [Γράφημα]
Πωλήσεις πάνω από 3 εκατ. οχήματα
Ο αντιπρόεδρος της Xpeng που εδρεύει στο Guangzhou, δήλωσε ότι για να είναι οι κινεζικές εταιρείες μεταξύ των κατασκευαστών αυτοκινήτων που θα επιβιώσουν, θα πρέπει να έχουν ετήσιες πωλήσεις τουλάχιστον 3 εκατομμυρίων οχημάτων, με βάση τις παγκόσμιες εξαγωγές. Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο Toyota πούλησε 10,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα το 2022, ενώ η Tesla πούλησε 1,3 εκατομμύρια.
Η προειδοποίηση έρχεται σε μια ιστορική συγκυρία για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Η Κίνα βρίσκεται στο κατώφλι να ξεπεράσει την Ιαπωνία ως ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο σε όγκο, αφού πέρασε τη Γερμανία πέρυσι. Ταυτόχρονα, η επιβράδυνση της ανάπτυξης και ο έντονος πόλεμος τιμών ωθούν τις αυτοκινητοβιομηχανίες χαμηλού κόστους στο χείλος της κατάρρευσης στην Κίνα.
«Για να είσαι σε αυτό το «κλειστό κλαμπ των 3 εκατομμυρίων» δεν μπορείς να είσαι παίκτης μόνο για την Κίνα, πρέπει να είσαι παγκόσμιος παίκτης.
Λιγότεροι από 10 μεγάλοι παίκτες
«Σε πέντε έως δέκα χρόνια, θα είναι μια πολύ πιο συγκεντρωμένη αγορά. Νομίζω ότι ο [αριθμός] των παικτών πιθανότατα θα μειωθεί σε λιγότερους από 10 στην παγκόσμια σκηνή».
Η Xpeng, η οποία ιδρύθηκε το 2014 και συγκέντρωσε 1,5 δισ. δολάρια σε μια αρχική δημόσια προσφορά το 2020 στη Νέα Υόρκη, έχει πληγεί από έντονο ανταγωνισμό στην Κίνα.
Κατατάχθηκε στη 12η θέση σε πωλήσεις μεταξύ των κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα κατά τους πρώτους τρεις μήνες του έτους. Η εταιρεία, η οποία πούλησε περισσότερα από 120.000 οχήματα το 2022, έχει πληγεί από μείωση σχεδόν 50% στις πωλήσεις του πρώτου τριμήνου φέτος μετά τη μείωση των τιμών της Tesla. Τον Ιανουάριο, η Xpeng αναγκάστηκε να ακολουθήσει το παράδειγμά της, μειώνοντας τις τιμές τριών από τα τέσσερα μοντέλα της έως και 13%.
Ο Gu, πρώην διευθύνων σύμβουλος και πρόεδρος της JPMorgan στην Ασία, «υπερασπίστηκε» την πτώση των πωλήσεων, κατηγορώντας το χρονοδιάγραμμα της κυκλοφορίας του νέου μοντέλου της εταιρείας. Ωστόσο, προέβλεψε ότι η αγορά θα σταθεροποιηθεί το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.
«Φέτος, νομίζω ότι βρισκόμαστε αντιμέτωποι με ένα πολύ ανταγωνιστικό τοπίο», είπε. «Υπάρχει προφανώς πίεση [περικοπής των τιμών]». . . που όχι μόνο προκαλεί ανταγωνισμό αλλά δημιουργεί και δισταγμό στους καταναλωτές».
Ο Gu αναγνώρισε ότι η επιδείνωση των σχέσεων ΗΠΑ-Κίνας περιέπλεξε τα σχέδια επέκτασης της εταιρείας στο εξωτερικό.
Η Xpeng, η οποία υποστηρίζεται από την Alibaba και έχει επενδύσει πολλά στην αυτόνομη οδήγηση, στοχεύει φέτος στην ανάπτυξη στην Ευρώπη.
Η στιγμή της αλήθειας
Η είσοδος στις ΗΠΑ για κινεζικές μάρκες «μπορεί να είναι δύσκολη σήμερα», είπε ο Gu. «Πρέπει να αφιερώσουμε χρόνο για να το μελετήσουμε και να βρούμε έναν τρόπο πρόσβασης σε αυτήν την αγορά».
Παρά τις προκλήσεις, ο Gu είπε ότι η εταιρεία είδε «πολλές ευκαιρίες ανάπτυξης εκτός Κίνας».
ΗXpeng, όπως συμβαίνει με όλους τους κινέζους παραγωγούς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, εξαρτάται από τους σχεδιαστές τσιπ των ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένων των Nvidia και Qualcomm για προηγμένους ημιαγωγούς. Αυτό τροφοδότησε ανησυχίες ότι οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορούσαν να μείνουν πίσω στον ανταγωνισμό, καθώς η κυβέρνηση των ΗΠΑ επεκτείνει τους περιορισμούς στην πρόσβαση της Κίνας στην τεχνολογία αιχμής τσιπ των ΗΠΑ.
«Μέχρι στιγμής, καμία από τις συνεργασίες μας δεν έχει επηρεαστεί από τον πολιτικό θόρυβο», είπε, προσθέτοντας ότι, εάν οι περιορισμοί αρχίσουν να έχουν αντίκτυπο στην εταιρεία, « η κινεζική βιομηχανία ενωμένη θα βρει μια λύση».
Latest News
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος
Πάνω από 35 εκατ. η ενίσχυση δήμων από το ειδικό τέλος ΑΠΕ
Ανάμεσα στις πιο ευνοημένες, περιοχές με σημαντική αιολική ανάπτυξη στη νότια Εύβοια, στη Θράκη, στη Βοιωτία και στην Κρήτη, επισημαίνει η ΕΛΕΤΑΕΝ
Επιδοτήσεις έως 6.000 για αντλίες θερμότητας και έως 1.020 ευρώ για ηλιακούς θερμοσίφωνες
Αναλυτικά ο οδηγός για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα για νοικοκυριά»