«Το 2022 ήταν μία χρονιά ρεκόρ με έσοδα 17,6 δισεκ. – 2,6 δισεκ. πάνω από τον προϋπολογισμό – με 20% αυξηση της κρουαζιέρας και του οδικού τουρισμού και ρεκόρ απευθείας πτήσεων. Το 2023 θα σπάσουμε τα κοντέρ όσον αφορά τη μέση δαπάνη ανά ταξιδιώτη, καθώς αναμένεται αύξηση 20% σε σχέση με πέρυσι, με σημαντικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία», τόνισε σήμερα ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας.

Σύμφωνα με τον υπουργό, «το μεγαλύτερο στοίχημα της επόμενης τετραετίας είναι τα έργα υποδομής για τον τουρισμό», ενώ πρόβλημα που πρόκειται να αντιμεωπιστεί είναι ο κατακερματισμός και η πολυδιάσπαση κλάδων και αρμοδιοτήτων του τουρισμού σε διάφορα υπουργεία, υπενθυμίζοντας ότι ο πρωθυπουργός έκανε λόγο για τη δημιουργία μίας fast track πλατφόρμας που θα ενώνει όλες τις κρίσιμες υποδομές.

Όπως έκανε γνωστό, στην Αθήνα και στην Αττική δε σταμάτησε καθ΄ όλη τη διάρκεια του χρόνου να υπάρχει τουριστικό προϊόν το 2022 και το 2023 και πρόσθεσε ότι όλοι οι μεγάλοι οίκοι επενδύουν στη χώρα.

Κικίλιας: Αύξηση 10% με 20% των τουριστικών εσόδων το 2023

Η κρουαζιέρα

Έκανε λόγο για την προστιθέμενη αξία από την κρουαζιέρα, αλλά και τις πολλές επιλογές εναλλακτικών τουριστικών προορισμών. Όπως ανέφερε χαρακτηρισικά ο κ. Κικίλιας: «Πλέον ο τουρισμός δεν είναι εποχικός στη χώρα, είναι φτιαγμένος στρατηγικά για να διαρκεί όλο και περισσότερο, να είναι όλο και πιο ποιοτικός και να αφήνει όλο και περισσότερο εισόδημα στους Έλληνες»

Πλέον, σύμφωνα με τον υπουργό, στα κέρδη και στα έσοδα από τον τουρισμό συμμετέχουν όλο και περισσότεροι Έλληνες, καθώς 280.000 τουριστικές επιχειρήσεις συνδέονται με τον τουρισμό ενώ και ο ΕΟΤ κάνει καμπάνια 12 μήνες το χρόνο για αγορές στην Ελλάδα

Ο κ. Κικίλιας επανέλαβε ότι το 25% του ΑΕΠ της χώρας συνδέεται έμεσα ή άμεσα με τον τουρισμό και υπενθύμισε ότι διατέθηκαν 105 εκατομμύρια ευρώ στον κοινωνικό τουρισμό, ποσό που επέτρεψε σε χιλιάδες Έλληνες να κάνουν αξιοπρεπείς διακοπές σε όλη την Ελλάδα.

Οι θέσεις εργασίας

Όσον αφορά τις θέσεις και τις συνθήκες εργασίας, ο κ. Κικίλιας χαιρέτισε τη συμφωνία μεταξύ επιχειρηματιών και εργαζομένων για Κλαδικές Συμβάσεις Εργασίας, που προβλέπει αυξήσεις, ενώ προέτρεψε τους επιχειρηματίες την παροχή καλών μισθών στους εργαζόμενους, τονίζοντας παράλληλα ότι πρέπει να παταχθεί η “μαύρη” εργασία.

Όσον αφορά τις πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης, τις χαρακτήρισε ως “σωτηρία” για πολλούς πολίτες, ωστόσο επεσήμανε ότι «όσοι μπαίνουν στον μανδύα αυτών των ανθρώπων και προσφέρουν στην ουσία ξενοδοχειακές υπηρεσίες με δεκάδες καταλύματα είναι πρόβλημα για εμάς» και εξήγγειλε ότι θα ληφθούν μέτρα για την αντιμετώπιση του φαινομένου.

Η φορολογία

Επιπλέον, ο υπουργός επεσήμανε ότι «είμαστε πάντα υπέρ της άποψης ότι πρέπει να μειώνεται οι φορολογία και να διαμορφώνουμε επενδυτικές και αναπτυξιακές συνθήκες» και πρόσθεσε ότι «οι εταίροι μας που στρατηγικά κερδίζουν από τον τουρσιμό έχουν εκπονήσει υψηλού επιπέδου μελέτες, προκειμένου να διατηρήσουμε την ταυτότητα του τουριστικού προϊόντος», μιλώντας στο 8o Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών.

Ο κ. Κικίλιας εξήγγειλε φορολογικά και αναπτυξιακά κίνητρα για παραδοσιακά ταβερνάκια σε ορεινούς ή παραθαλάσσιους προορισμόύς, προκειμένου να διατηρηθεί η ταυτότητα του τόπου και αναφέρθηκε στο ρεράστιο success story της Ηπείρου.

Με αφορμή τα φαινόμενα αυθαιρεσιών στο νησί της Μυκόνου, ο υπουργός Τουρισμού τόνισε ότι πλέο αποδεικνύεται πως η κοινωνία και οι πολίτες είναι πολύ ώριμοι να αφομοιώσουν και να επικροτήσουν το γεγονός ότι υπάρχουν κανόνες και νόμοι για όλους. Νόμοι για τους ισχυρούς και τους μη ισχυρούς, για τους πολλούς και τους λίγους και αυτό πρέπει να ξεκινάει από τους ισχυρούς, γιατί έτσι αποδεικνύεται ότι κανείς δεν είναι πάνω από τον νόμο, ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τουρισμός
Ξενοδοχεία: Ποιες μεγάλες αλυσίδες παίρνουν… τα βουνά – Πού σχεδιάζουν επενδύσεις
Τουρισμός |

Ποια μεγάλα ξενοδοχεία παίρνουν τα… βουνά – Πού σχεδιάζουν νέες επενδύσεις

Η αλλαγή των κλιματολογικών συνθηκών «υποχρεώνει» τις αλυσίδες ξενοδοχείων να αναζητήσουν σε νέες περιοχές ευκαιρίες για δημιουργία νέων μονάδων – Η περίπτωση της Λάμψα και της Marriott