Στα… ψιλά της επικαιρότητας πέρασε μια σημαντική εξέλιξη για τη λειτουργία των Ανεξάρτητων Αρχών

·      Κυρίως λόγω της «αναμπουμπούλας των ημερών» (βλ. προκήρυξη εκλογών).

·      Όπως μας πληροφορεί φίλος της στήλης, στο παρά πέντε της διάλυσης της Βουλής ψηφίστηκαν μέτρα που θα διευκολύνουν την προσέλκυση ικανών στελεχών από την αγορά.

·      Σε διάταξη που εντάχθηκε στο τελευταίο νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών θεσπίστηκε μεταξύ άλλων η επίσπευση των προσλήψεων μέσω ΑΣΕΠ και η παροχή bonus (σε όσους υπαλλήλους αποδεδειγμένα φέρνουν αποτελέσματα).

·      Πρόκειται, όπως λένε άνθρωποι που γνωρίζουν για μέτρα που θα βοηθήσουν στη στελέχωση των Αρχών με προσωπικό υψηλών εργασιακών προσόντων.

·      Αυτό φυσικά μετά τις εκλογές και τον σχηματισμό κυβέρνησης, αφού τώρα απαγορεύονται οι προσλήψεις…

————————————-

Η αγωνία για τα μεγάλα έργα της AVAX και ο κίνδυνος απώλειας της Αττικής Οδού

·      Προβληματισμός για τη δυσχερή οικονομική θέση της AVAX

·      Προβληματισμό κι ερωτηματικά για την ικανότητα της AVAX να παραδώσει εντός χρονοδιαγράμματος και προϋπολογισμού τα πολλά και σημαντικά έργα που έχει αναλάβει προκαλούν η οικονομική κατάσταση της εταιρείας.

·      Ειδικά εάν αυτό συνδυαστεί με το ιστορικό σημαντικών καθυστερήσεων που κατεγράφησαν σε έργα που πρόσφατα τελικά παραδόθηκαν.

·       Την ίδια στιγμή, μία σημαντική πηγή εσόδων της AVAX βρίσκεται στον… αέρα.

·       Και αυτή δεν είναι άλλη από τις συμμετοχές της σε παραχωρήσεις οδικών υποδομών.

·       Ο αυτοκινητόδρομος της Αττικής Οδού είναι μία τέτοια παραχώρηση, στην οποία ο όμιλος συμμετέχει με ποσοστό 34,25%.

·       Η υφιστάμενη σύμβαση λήγει τον Οκτώβριο του 2024 και το ΤΑΙΠΕΔ έχει σε εξέλιξη διαγωνιστική διαδικασία για την ανανέωση της σύμβασης.

·       Η AVAX συμμετέχει στη διεκδίκηση της με την κοινοπραξία Άκτωρ Παραχωρήσεις και τη γαλλική ADRIAN INFRASTRUCTURE.

·       Οι πληροφορίες θέλουν την τελευταία εταιρεία που είναι και επικεφαλής της κοινοπραξίας να βρίσκεται προς αποχώρηση, αν δεν το έχει κάνει ήδη.

·       Πάντως, οι δύο ελληνικές εταιρείες δηλώνουν πως δεν έχουν τέτοια ενημέρωση.

·       Η AVAX αν δεν πετύχει τη συμμετοχή της στον διαγωνισμό χάνει μία σημαντική πηγή εσόδων, με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει για την οικονομική της ευρωστία.

·       Μερίσματα ύψους δεκάδων εκατ. ευρώ ετησίως από την Αττική Οδό, επί της ουσίας κρατούν όρθια την εταιρεία χρόνια τώρα.

·       Ο ίδιος όμιλος έχει συμμετοχή (ως επί το πλείστον μειοψηφική) και σε άλλες παραχωρήσεις κυρίως οδικών αξόνων.

·       Ενδεχόμενη απόπειρα του, να από-επενδύσει, εκτιμάται ότι δεν θα έχει το επιθυμητό αποτέλεσμα ως προς την αποκόμιση κέρδους.

·       Και αυτό καθώς είναι δεσμευμένος με ρήτρες έναντι των εταίρων του παραχωρησιούχων ώστε πρώτα να διερευνήσει την πώληση της συμμετοχής του σε εκείνους.

·       Αξίζει να σημειωθεί ότι παρά την σημαντική κατασκευαστική εμπειρία που διαθέτει ο όμιλος υπάρχουν σημαντικά εμπόδια λόγω της οικονομικής του κατάστασης σε ό,τι αφορά την διεκδίκηση νέων μεγάλων συμβάσεων παραχώρησης χωρίς την υποστήριξη άλλων εταιρειών με αυξημένες δυνατότητες χρηματοδότησης.

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Il Postino