Συνεχίστηκε η επιδείνωση της κεφαλαιακής επάρκειας του Ομίλου της ΑΝΕΚ, η οποία είχε επιβαρυνθεί το 2021 με σημαντικού ύψους έκτακτες και μη επαναλαμβανόμενες ζημιές και προβλέψεις. Ως εκ τούτου, τα ίδια κεφάλαια του Ομίλου στις 31.12.2022 ήταν αρνητικά κατά € 61,4 εκατ. Αντίστοιχα, έχουν επιδεινωθεί σημαντικά τόσο η κεφαλαιακή επάρκεια, όσο και η ρευστότητα της Εταιρείας, με αποτέλεσμα τη μη εξυπηρέτηση των δανείων και τη δυσχέρεια εξυπηρέτησης λοιπών τρεχουσών υποχρεώσεων.
Τα παραπάνω επισημαίνονται σε σχετική ανακοίνωση της ΑΝΕΚ στην οποία προτίθεται ότι κρίνεται επιβεβλημένη η υλοποίηση της συγχώνευσης με τον Όμιλο Attica Group λόγω των συσσωρευμένων προβλημάτων της Εταιρείας.
Αναλυτικότερα η ΑΝΕΚ ανακοινώνοντας τα αποτελέσματα της χρήσης επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι το 2022 ο Όμιλος της ΑΝΕΚ ενίσχυσε σημαντικά το μεταφορικό του έργο σε σχέση με το 2021, σημειώνοντας ισχυρές επιδόσεις σε επίπεδο κίνησης και κύκλου εργασιών. Εντούτοις, η αλματώδης άνοδος των τιμών των καυσίμων (μεσοσταθμικά άνω του 80% σε σχέση με το 2021) επιβάρυνε υπέρμετρα τα λειτουργικά αποτελέσματα, απορρόφησε την ωφέλεια από την αύξηση των εσόδων και δυσχέρανε την προσπάθεια διατήρησης επαρκούς κεφαλαίου κίνησης.
Σε λειτουργικό επίπεδο, το 2022 ο Όμιλος της ΑΝΕΚ δραστηριοποιήθηκε στις γραμμές της Αδριατικής (Ανκόνα, Βενετία), της Κρήτης (Χανιά, Ηράκλειο) και στη γραμμή δημόσιας υπηρεσίας Κάσου – Καρπάθου. Στις γραμμές της Κρήτης και της Αδριατικής τα δρομολόγια εκτελούνται κοινοπρακτικά με πλοία της εταιρείας «ATTICA Α.Ε. ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ», ενώ συνεχίστηκε η εκναύλωση ενός πλοίου στο εξωτερικό. Εκτελώντας 13% λιγότερα δρομολόγια σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, ο Όμιλος της ΑΝΕΚ το 2022 σε όλες τις γραμμές που δραστηριοποιήθηκε, διακίνησε συνολικά 809 χιλιάδες επιβάτες έναντι 652 χιλ. το 2021 (αύξηση 24%), 186 χιλ. Ι.Χ. αυτοκίνητα έναντι 183 χιλ. (αύξηση 2%) και 115 χιλ. φορτηγά έναντι 133 χιλ. (μείωση 14%).
Σε επίπεδο οικονομικών αποτελεσμάτων, το 2022 ο Όμιλος της ΑΝΕΚ αύξησε σημαντικά τον κύκλο εργασιών του σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Εντούτοις, λόγω της μεγάλης αύξησης του κόστους πωληθέντων, εμφάνισε μείωση των κερδών προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA), τα οποία ωστόσο παρέμειναν σε οριακά θετικό επίπεδο, ενώ για την Εταιρεία διαμορφώθηκαν σε οριακές ζημιές. Αναλυτικότερα:
Κύκλος Εργασιών
Σημαντική αύξηση κατά 20%, ήτοι € 30,0 εκατ., παρουσίασε ο κύκλος εργασιών του Ομίλου το 2022 ο οποίος ανήλθε σε € 180,0 εκατ. έναντι € 150,0 εκατ. τη χρήση 2021. Αντίστοιχα, ο κύκλος εργασιών της Μητρικής ανήλθε σε € 156,5 εκατ. έναντι € 129,4 εκατ.
Μικτά Κέρδη
Τα ενοποιημένα μικτά κέρδη για τη χρήση 2022 περιορίστηκαν σε € 10,5 εκατ. έναντι € 17,0 εκατ. το 2021. Η εκρηκτική άνοδος των τιμών των καυσίμων οδήγησε σε σημαντική αύξηση του κόστους πωληθέντων κατά € 36,5 εκατ., το οποίο διαμορφώθηκε σε € 169,5 εκατ. έναντι € 133,0 εκατ. την προηγούμενη χρήση. Αντίστοιχα, για την Εταιρεία τα μικτά κέρδη διαμορφώθηκαν σε € 5,5 εκατ. έναντι € 11,1 εκατ., με το κόστος πωληθέντων να διαμορφώνεται σε € 151,1 εκατ. από € 118,3 εκατ. την προηγούμενη χρήση.
EBITDA
Τα έξοδα διοίκησης και διάθεσης του Ομίλου το 2022 ανήλθαν σε € 22,9 εκατ. έναντι € 20,8 εκατ. το 2021. Η αύξηση των ανωτέρω εξόδων και η μείωση των μικτών κερδών του Ομίλου, είχε ως αποτέλεσμα τον περιορισμό των κερδών προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) σε € 0,8 εκατ. έναντι € 7,0 εκατ. το 2021, ενώ η Μητρική παρουσίασε ζημιές € 0,8 εκατ. έναντι κερδών € 4,1 εκατ. την προηγούμενη χρήση.
Χρηματοοικονομικά και επενδυτικά αποτελέσματα
Το καθαρό χρηματοοικονομικό κόστος του Ομίλου για το 2022 ανήλθε σε € 11,8 εκατ. έναντι € 10,0 εκατ. την προηγούμενη χρήση, ενώ τα αποτελέσματα από επενδυτικές δραστηριότητες διαμορφώθηκαν σε κέρδη € 0,5 εκατ. έναντι ζημιών € 25,7 εκατ. το 2021. Οι υψηλές ζημιές των επενδυτικών αποτελεσμάτων της προηγούμενης χρήσης είχαν προκύψει, κυρίως, από απομειώσεις της αξίας των πλοίων.
Καθαρά αποτελέσματα
Ως απόρροια των ανωτέρω, τα ενοποιημένα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους για το 2022 ανήλθαν σε ζημιές € 20,4 εκατ. έναντι ζημιών € 40,2 εκατ. την προηγούμενη χρήση, ενώ τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας ανήλθαν σε ζημιές € 21,4 εκατ. έναντι ζημιών € 41,7 εκατ. Αντίστοιχα, τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους της Μητρικής για το 2022 ανήλθαν σε ζημιές € 22,5 εκατ. έναντι ζημιών € 43,9 εκατ.
Σημειώνεται ότι λόγω των ζημιών της χρήσης 2022 συνεχίστηκε η επιδείνωση της κεφαλαιακής επάρκειας του Ομίλου, η οποία είχε επιβαρυνθεί το 2021 με σημαντικού ύψους έκτακτες και μη επαναλαμβανόμενες ζημιές και προβλέψεις. Ως εκ τούτου, τα ίδια κεφάλαια του Ομίλου στις 31.12.2022 ήταν αρνητικά κατά € 61,4 εκατ. Αντίστοιχα, έχουν επιδεινωθεί σημαντικά τόσο η κεφαλαιακή επάρκεια, όσο και η ρευστότητα της Εταιρείας, με αποτέλεσμα τη μη εξυπηρέτηση των δανείων και τη δυσχέρεια εξυπηρέτησης λοιπών τρεχουσών υποχρεώσεων.
Επισημαίνεται ότι, σε συνέχεια της συμφωνίας της εταιρείας «ΑΤΤΙCA A.E. ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ» (εφεξής ATTICA) με τους βασικούς πιστωτές και μετόχους της ΑΝΕΚ που εκπροσωπούν ποσοστό 57,70% του συνολικού κεφαλαίου της, βρίσκεται σε εξέλιξη η υλοποίηση της διαδικασίας συγχώνευσης με απορρόφηση της Εταιρείας από την ΑΤΤΙCA, σύμφωνα με την από 26.09.2022 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ANEK. Η εν λόγω συμφωνία κρίνεται επιβεβλημένη λόγω των συσσωρευμένων προβλημάτων της Εταιρείας. Η ολοκλήρωση της συναλλαγής υπόκειται στην έγκριση των αρμοδίων οργάνων σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο και βρίσκεται στο στάδιο της εξέτασής της από την Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Latest News
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών
Μελίνα Τραυλού: Ακρογωνιαίος λίθος της πράσινης μετάβασης η ναυτιλία
Το μήνυμα της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο 9th «Our Ocean Conference 2024»
Στον διεθνή ανταγωνισμό για την ενεργειακή μετάβαση και η ναυτιλία
Τι είπαν η πρόεδρος του ECSA Karin Orsel και ο πρόεδρος της Intercargo Δημήτρης Φαφαλιός στη Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους Ωκεανούς
Στη δεύτερη θέση των κορυφαίων ναυτιλιακών κέντρων η Αθήνα
Έχασε το 2024 την πρωτιά από τη Σιγκαπούρη
Αναταραχές στη Μέση Ανατολή - Διπλή απειλή για το παγκόσμιο εμπόριο
Οι γεωπολιτικές κρίσεις στη Μέση Ανατολή και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις δοκιμάζουν θαλάσσιες διαδρομές από τις διώρυγες του Παναμά και του Σουέζ
Sea Europe: Στόχος να κατασκευάσουν 10.000 πλοία μέχρι το 2035
Ο κλάδος της ναυτιλιακής τεχνολογίας είναι κομβικής σημασίας για τη στρατηγική ανεξαρτησία της Ευρώπης
Τι ζητούν οι εφοπλιστές κρουαζιερόπλοιων ενόψει της νέας σεζόν - Η επιστολή προς 65 λιμάνια
Ποια έργα υποδομής και ποιες συγκεκριμένες ρυθμίσεις ζητά η ΕΕΦΚΝ να προωθηθούν άμεσα προς επίλυση