
Με ταχείς ρυθμούς προχωρούν οι τράπεζες τον ψηφιακό τους μετασχηματισμό, με στόχο μέσα στην επόμενη διετία το σύνολο των απλών τραπεζικών προϊόντων να διατίθενται online.
Ταυτόχρονα, ενισχύονται οι υπηρεσίες εξ αποστάσεως συναντήσεων πελατών με τραπεζικούς συμβούλους, ενώ τίθεται σε εφαρμογή η ψηφιακή υπογραφή εγγράφων, η οποία εκτιμάται ότι θα καθιερωθεί μετά και την ενεργοποίηση των ηλεκτρονικών ταυτοτήτων.
Χορηγήσεις δανείων με το… σταγονόμετρο – Το σενάριο της πολιτικής αστάθειας
Η αποδοχή του κοινού έως τώρα στα online κανάλια διάθεσης προγραμμάτων όλων των ειδών είναι μεγάλη.
Είναι χαρακτηριστικό ότι περίπου 6 στα 10 καταναλωτικά δάνεια, περισσότερες από τις μισές προπληρωμένες κάρτες και περίπου το 40% των προθεσμιακών καταθέσεων, διατίθενται πλέον μέσω των υπηρεσιών ηλεκτρονικής τραπεζικής.
Σε σύγκριση με τα προ πανδημίας επίπεδα έχει συντελεστεί σημαντική πρόοδος σε αυτόν τον τομέα, με τις τράπεζες να αναμένουν περαιτέρω ενίσχυση των διαδικτυακών πωλήσεων το επόμενο διάστημα.
Σύμφωνα με τραπεζικές πηγές, πλέον το ποσοστό των εγχρήματων συναλλαγών που εκτελούνται μέσω e-banking έχει ξεπεράσει το 95%, ενώ οι ενεργοί χρήστες του e-banking και του mobile banking, δηλαδή αυτοί που κάνουν τακτική χρήση τους, βρίσκεται στη ζώνη του 50% -70% ανάλογα με την τράπεζα.
Το νέο μοντέλο
Οι εξελίξεις αυτές πάντως δεν θα οδηγήσουν στην κατάργηση των καταστημάτων, αλλά στην αναβάθμισή τους με στόχο την καθιέρωση του phygital μοντέλου.
Ο αναπληρωτής CEO της Eurobank Ανδρέας Αθανασόπουλος, μιλώντας σε συνέδριο, έκανε λόγο για μία Υβριδική Τραπεζική Επανάσταση.
«Είναι γεγονός ότι περίπου το 30% των πελατών σήμερα επιλέγουν μόνο τα ψηφιακά κανάλια, αλλά περίπου το 80% επιλέγει ένα συνδυασμό ψηφιακών και φυσικών καναλιών» τόνισε σχετικά.
Σύμφωνα με τον ίδιο, «οι καταναλωτές θέλουν τη συνέχεια της συνομιλίας, μισούν τους σπασμένους διάλογους. Σε κανέναν δεν αρέσει να επαναλαμβάνεται. Οι σημερινοί πελάτες θέλουν να έχουν συνομιλίες με την τράπεζά τους που μεταφέρονται απρόσκοπτα σε φυσικά και ψηφιακά κανάλια».
Ο κ. Αθανασόπουλος υπογράμμισε πως «αυτό δεν διαφέρει πραγματικά από αυτό που έκανε ένας διευθυντής καταστήματος εδώ και χρόνια: ακούστε πρώτα, θυμηθείτε ποιος είναι ο πελάτης, συνεχίστε τη συζήτηση με την πάροδο του χρόνου και παρέχετε σχετικές συμβουλές».
Στο πλαίσιο αυτό, συμπλήρωσε, «οι τράπεζες έχουν γίνει εξαιρετικά καλές στην παροχή λειτουργικών καναλιών και ψηφιακών υπηρεσιών, αλλά το να φέρουν μια αληθινή ανθρώπινη πινελιά σε αυτά τα κανάλια είναι ακόμα ένα έργο σε εξέλιξη».
Ο ρόλος των καταστημάτων
Ως προς το ρόλο των καταστημάτων, ο κ. Αθανασόπουλος σημείωσε πως «παρέχουν αξία, αλλά πρέπει να διατηρήσουν την αυθεντικότητα τους και να εξελιχθούν ως story tellers».
Κατά τον ίδιο, «το να υπάρχει κάποιο είδος φυσικής παρουσίας σε μια αγορά θα παραμείνει σημαντικό, αλλά το μέλλον δεν θα μοιάζει με το παρελθόν».
Ανέφερε ως παράδειγμα, τα «αναδυόμενα» καταστήματα, τα οποία όπως είπε «έχουν αυξηθεί σε δημοτικότητα στην Ευρώπη και πλέον μιλάμε για ψηφιακή τραπεζική με φυσικό πρόσημο (phygital banking)».
Δηλαδή τα καταστήματα μπορεί να μειώνονται, να έχουν λιγότερες συναλλαγές και διαθέσιμες ώρες λειτουργίας των ταμείων, αλλά εξελίσσονται σε πολυδύναμα κέντρα πωλήσεων είτε με φυσικό, είτε με τηλεφωνικό, είτε με ψηφιακό τρόπο.
Με αυτό τον τρόπο οι οικονομίες γίνονται καλύτερες διότι αυξάνονται οι επαφές μεταξύ πελατών και τράπεζας και άρα αυξάνονται και οι πωλήσεις.
Σύμφωνα με τον κ. Αθανασόπουλο, το νέο σύστημα είναι ουσιαστικά προδραστικό και όχι αντιδραστικό και με αυτό τον τρόπο:
- Υπάρχουν διαρκείς επαφές μεταξύ πελατών και στελεχών και άρα 100% αξιοποίηση της παραγωγικής τους ικανότητας
- Αλλάζει το μίγμα των επαφών και όχι των απλών συναλλαγών και άρα οι επαφές έχουν επίπτωση πάνω στην κερδοφορία κάθε συναλλαγής.
«Δεν υπάρχει αμφισβήτηση ότι το κατάστημα αποτελεί ένα ανάχωμα διότι διαθέτει ικανότητες που δεν τις έχουν τα ψηφιακά κανάλια. Είναι αξιοσημείωτο ότι οι ψηφιακές τράπεζες είτε μόνες τους, είτε και στις παλαιές τράπεζες, συγκλίνουν πλέον και είναι πολύ όμοιες» υποστήριξε ο κ. Αθανασόπουλος.


Latest News

Ανοίγει η πλατφόρμα για επιδοτήσεις ρεύματος σε 1 εκατ. επιχειρήσεις - Αναλυτικά οι όροι και οι προϋποθέσεις
Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρος Παπασταύρου ξεκαθάρισε πως εκτός επιδοτήσεων θα μείνουν όσες επιχειρήσεις έχουν προβεί διαπιστωμένα σε ρευματοκλοπή

«Ταύρος» για τις ελληνικές τράπεζες η JP Morgan - Υψηλότερες τιμές στόχους για Alpha, Εθνική
Η JP Morgan προχώρησε σε αύξηση των εκτιμήσεων για την κερδοφορία του τραπεζικού κλάδου

Μείωση τζίρου και κερδών για τον Όμιλο ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ το 2024 - Οι προοπτικές για το 2025
Το 2024 αποτέλεσε μια χρονιά προκλήσεων για τη ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ, καθώς ολοκληρώθηκε η μεταφορά της παραγωγικής διαδικασίας της θυγατρικής «ΕΞΑΛΚΟ Α.Ε. ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ»

Το στοίχημα της Lavipharm με την κάνναβη – Προς νέες εξαγορές και επενδύσεις
Τι ανέφερε η διοίκηση της Lavipharm για την πορεία της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών – Τι μέρισμα θα προτείνει στους μετόχους

Γιατί τελικά οι Έλληνες αγαπούν τις πολωνικές αλυσίδες - Η «μάχη» Pepco-Sinsay στην ελληνική αγορά
Ποιο είναι το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή, που εδώ και τρία χρόνια έχει δώσει ώθηση σε Pepco και Sinsay

Τι φέρνει το «T» δίπλα στην Cosmote – Οι συνέργειες που… ξεκλειδώνουν
H «νέα» Cosmote Telekom αναμένεται να έχει ως προίκα τις δεκάδες διεθνείς συνεργασίες που κουβαλά το brand Telekom, σαν διεθνής τηλεπικοινωνιακός πάροχος

Revoil: Το μέρισμα για το 2024 – Από 6 Μαΐου η καταβολή του
Από τη Τρίτη 29 Απριλίου 2025 οι μετοχές θα διαπραγματεύονται χωρίς το δικαίωμα είσπραξης μερίσματος

Καρέλιας: Αύξηση στα κέρδη - Πρόταση για μέρισμα 14 ευρώ
Βασικός παράγοντας για τα αποτελέσματα ήταν η πορεία των σημάτων στις διεθνείς αγορές

Η Cosmote γίνεται Cosmote Telekom - Η αλλαγή στο ιστορικό brand μετά από 27 χρόνια
«Μέσα από την Cosmote Telekom, θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε ακόμα περισσότερο την τεχνογνωσία, τις καινοτομίες και τις διεθνείς συνεργασίες της Telekom», δήλωσε ο Κώστας Νεμπής, πρόεδρος και CEO του Ομίλου ΟΤΕ

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο