Μεγάλη αύξηση σημειώνουν οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων σε όλο τον κόσμο καθώς αυτές ξεπέρασαν τα 10 εκατομμύρια το 2022.
Συνολικά το 14% όλων των νέων αυτοκινήτων που πουλήθηκαν ήταν ηλεκτρικά το 2022, καταγράφοντας σημαντική αύξηση καθώς το ποσοστό αυτό ανερχόταν σε 9% το 2021 και λιγότερο από 5% το 2020 σύμφωνα με τελευταία έκθεση από τη Διεθνή Επιτροπή Ενέργειας.
Έρχονται επιδοτήσεις και για φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων – Οι δικαιούχοι
Οι αγορές
Τρεις αγορές κυριάρχησαν στις παγκόσμιες πωλήσεις. Η Κίνα ήταν για άλλη μια φορά πρωτοπόρος, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 60% στις παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Περισσότερα από τα μισά ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους δρόμους παγκοσμίως είναι τώρα στην Κίνα και η χώρα έχει ήδη ξεπεράσει τον στόχο της για τέτοιες νέες μορφές ενέργειας στις πωλήσεις νέων οχημάτων για το 2025. Στην Ευρώπη, τη δεύτερη μεγαλύτερη παγκόσμια αγορά, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 15% το 2022, κάτι που σημαίνει ότι περισσότερα από ένα στα πέντε αυτοκίνητα που πωλήθηκαν ήταν ηλεκτρικά. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις Ηνωμένες Πολιτείες που είναι η τρίτη μεγαλύτερη αγορά παγκοσμίως αυξήθηκαν κατά 55% το 2022, φτάνοντας σε μερίδιο πωλήσεων το 8% επί του συνόλου.
Οι πωλήσεις
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αναμένεται να συνεχιστούν δυναμικά και το 2023 εκτιμά η ΙΕΑ. Πάνω από 2,3 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα πουλήθηκαν το πρώτο τρίμηνο, περίπου 25% περισσότερα από ό,τι το αντίστοιχο τρίμηνο την ίδια περίοδο πέρυσι. Με βάση τα μέχρι τώρα στοιχεία αναμένονται 14 εκατομμύρια πωλήσεις μέχρι το τέλος του έτους. Θα πρόκειται για αύξηση 35% από έτος σε έτος, με τις νέες αγορές να επιταχύνονται το δεύτερο εξάμηνο. Ως αποτέλεσμα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπορούσαν να αντιπροσωπεύουν το 18% για τις συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων για ολόκληρο το τρέχον έτος, αναφέρεται.
Η ΙΕΑ εκτιμά ότι εθνικές πολιτικές και κίνητρα θα συμβάλλουν στην ενίσχυση των πωλήσεων, ειδικά καθώς επιστρέφουν στις εξαιρετικά υψηλές τιμές του πετρελαίου που παρατηρήθηκαν πέρυσι. Αυτό θα μπορούσε να παρακινήσει περαιτέρω τους υποψήφιους αγοραστές να στραφούν σε ηλεκτρικά.
Οι αναδυόμενες χώρες
Την ίδια ώρα υπάρχουν πολλά υποσχόμενα σημάδια για τις αναδυόμενες αγορές ηλεκτρικών οχημάτων (EV), αν και από μια μικρή βάση χωρών. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι γενικά χαμηλές εκτός των μεγάλων αγορών, αλλά το 2022 ήταν έτος σημαντικής ανάπτυξης τέτοιων πωλήσεων στην Ινδία, την Ταϊλάνδη και την Ινδονησία. Συλλογικά, οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε αυτές τις χώρες υπερτριπλασιάστηκαν σε σύγκριση με το 2021, φτάνοντας τις 80 000. Για την Ταϊλάνδη, το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις συνολικές πωλήσεις ανήλθε ελαφρά πάνω από 3% το 2022, ενώ τόσο η Ινδία όσο και η Ινδονησία ήταν κατά μέσο όρο περίπου 1,5%.
Στην Ινδία, η κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων και εξαρτημάτων για αυτά αυξάνεται, ειδικά με υποστήριξη από κυβερνητικό πρόγραμμα κινήτρων ύψους 3,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ που προσέλκυσε επενδύσεις συνολικού ύψους 8,3 δισ. δολ. ΗΠΑ. Η Ταϊλάνδη και η Ινδονησία ενισχύουν επίσης τέτοια προγράμματα υποστήριξης πολιτικής.
Τι ισχύει με σταθμούς φόρτισης
Καθοριστικός παράγοντας για την αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων είναι οι σταθμοί φόρτισης και μάλιστα οι δημόσιοι. Επίσης είναι πολύ σημαντική η ικανότητα φόρτισης σε αριθμό ηλεκτρικών οχημάτων με βάση τις κιλοβατώρες kW των φορτιστών αυτών. Αυτό συμβαίνει επειδή οι γρήγοροι φορτιστές μπορούν να εξυπηρετήσουν περισσότερα EV οχήματα από αργούς φορτιστές.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, η μέση δημόσια χωρητικότητα ισχύος φόρτισης ανά ηλεκτρικά οχήματα τύπου LDV (τα λεγόμενα «Ελαφρά οχήματα» που περιλαμβάνουν επιβατικά και ορισμένα επαγγελματικά χαμηλού βάρους) είναι περίπου 2,4 kW ανά όχημα EV. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, η αναλογία είναι χαμηλότερη, με μέσο όρο περίπου 1,2 kW ανά EV. Η Κορέα έχει την υψηλότερη αναλογία στα 7 kW ανά EV, παρά το γεγονός ότι οι περισσότεροι φορτιστές (90%) είναι αργοί, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΙΕΑ.
Latest News
Μεγαλώνει η απειλή για την οικονομία της Ευρώπης
Οι μεγάλες αλλαγές στο μοτίβο της αγροτικής παραγωγής αλλά και του τουρισμού αναμένεται να τροφοδοτήσουν αλυσιδωτές επιπτώσεις
Χρειαζόμαστε ένα Bretton Woods για το κλίμα του πλανήτη
Πρόταση για να αναλάβει η Παγκόσμια Τράπεζα ρόλο συντονιστή για την απανθρακοποίηση των οικονομιών και τις περιβαλλοντικές προκλήσεις του 21ου αιώνα
Το βακτήριο που τρώει άνθρακα και κάνει τους ρύπους, μπλουζάκια
Όταν ο άνθρακας αποκτά νέα πράσινη ζωή
Ο Απρίλιος 10ος συνεχόμενος μήνας με θερμοκρασίες πάνω από τα φυσιολογικά
Συναγερμός για την αύξηση των πυρκαγιών
Οι έξι πληγές του Αιγαίου
Η Μεσόγειος Θάλασσα μπορεί να αποτελεί πόλο έλξης για έλληνες και ξένους επισκέπτες, αλλά αντιμετωπίζει υπαρκτούς κινδύνους που απειλούν το μέλλον της
Ποια είναι η startup – ηγέτης στην πράσινη ενέργεια – Πάνω από 1 δισ. ευρώ η αξία της
Η εταιρεία έχει υπό ανάπτυξη ένα χαρτοφυλάκιο έργων άνω του 1,2GW παραγωγής ενέργειας και 900ΜW αποθήκευσης - Τα επενδυτικά σχέδια
Εκτίναξη 20% της μετοχής της κινεζικής Nio - Διπλασίασε τις παραδόσεις EV
Η Nio ανακοίνωσε ότι παρέδωσε 15.620 οχήματα τον Απρίλιο, σημειώνοντας αύξηση 134,6% σε ετήσια βάση
Έρχεται η πρώτη Δημοπρασία Εγγυήσεων Προέλευσης από τον ΔΑΠΕΕΠ - Πότε θα γίνει, ποιους αφορά
Tα ειδικά χαρακτηριστικά των προϊόντων διαφοροποιούνται και διακρίνονται ως προς την πηγή της Ανανεώσιμης Ενέργειας και την θέση του Σταθμού παραγωγής
Με «πράσινο» look τα εμπορικά της Lamda στο ΧΑ – Πώς αλλάζουν «The Mall Athens» και «Golden Hall»
Σε εξέλιξη τα έργα ενεργειακής αναβάθμισης και δημιουργίας χώρων πρασίνου τα εμπορικά κέντρα της Lamda
Κλιματική αλλαγή: «Καμπανάκι» ειδικών για δραματικές συνέπειες στο κοντινό μέλλον
Περιοχές στον πλανήτη θα βρίσκονται σύντομα σε δυσμενή θέση, με τα ζώα να αποτελούν τα πρώτα θύματα δραματικών αλλαγών