Εντείνεται η αγωνία για το μέλλον της ΑΝΕΚ καθώς εκκρεμεί ακόμη η απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την συγχώνευση της με την Attica Group ενώ από την άλλη τα οικονομικά αποτέλεσμα της Χανιώτικης ακτοπλοϊκής εταιρείας επιδεινώθηκαν στη χρήση του 2022, όπως η ίδια η διοίκησης της ανακοίνωσε.
Παράλληλα η διοίκηση της ΑΝΕΚ επισημαίνει ότι «η εν λόγω συμφωνία (σ.σ. συγχώνευσης Attica-ANEK) κρίνεται επιβεβλημένη λόγω των συσσωρευμένων προβλημάτων της Εταιρείας».
ΑΝΕΚ: Επιβεβλημένη η υλοποίηση συγχώνευσης με την Attica Group
Το πρόβλημα που εντοπίζουν ακτοπλοϊκοί κύκλοι είναι ότι η απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού (ΕΑ) δεν αναμένεται πριν από το φθινόπωρο και ως τότε η ΑΝΕΚ πρέπει να επιβιώσει. Ωστόσο όπως επεσήμανε και η ίδια η εταιρεία στη έκθεση του διοικητού συμβουλίου για τη χρήση 2022 « λόγω των ζημιών της χρήσης 2022 συνεχίστηκε η επιδείνωση της κεφαλαιακής επάρκειας του Ομίλου ΑΝΕΚ, η οποία είχε επιβαρυνθεί το 2021 με σημαντικού ύψους έκτακτες και μη επαναλαμβανόμενες ζημιές και προβλέψεις. Ως εκ τούτου, τα ίδια κεφάλαια του Ομίλου στις 31.12.2022 ήταν αρνητικά κατά € 61,4 εκατ.».
Σε άλλο σημείο έκθεση του ΔΣ σημειώνει ότι «τα τελευταία χρόνια λόγω των ζημιογόνων αποτελεσμάτων η ρευστότητα της Εταιρείας έχει επιδεινωθεί σημαντικά με αποτέλεσμα τη δυσχέρεια εξυπηρέτησης και των τρεχουσών υποχρεώσεών της. Η αποκατάσταση του κεφαλαίου κίνησης προϋποθέτει την ολοκλήρωση του εταιρικού μετασχηματισμού με τη διαδικασία συγχώνευσης με απορρόφηση της ΑΝΕΚ από την ATTICA».
Η ΕΑ εξετάζει με περισσή επιμέλεια την υπόθεση ωστόσο θα πρέπει να σημειωθεί ότι η περίπτωση συγχώνευσης Attica-ANEK αφορά δυο εταιρείες που έχουν ήδη πολλά χρόνια κοινή εμπορική πολιτική στο πλαίσιο κοινοπραξίας που έχουν συστήσει, αλλά αφορά κυρίως την διάσωση μια επιχείρησης η οποία αντιμετωπίζει προβλήματα. Σε αυτήν την περίπτωση το δίκαιο περί ανταγωνισμού στην Ευρωπαϊκή Ένωση προβλέπει, σύμφωνα με τις «κατευθυντήριες γραμμές για την αξιολόγηση των οριζόντιων συγκεντρώσεων» ότι η επιτροπή μπορεί να κρίνει ότι μια συγκέντρωση που κατά τα άλλα δημιουργεί προβλήματα ανταγωνισμού μπορεί να συμβιβάζεται με την κοινή αγορά, αν μία από τις συμμετέχουσες επιχειρήσεις είναι προβληματική.
Επίσης για να γίνει δεκτό το επιχείρημα της «προβληματικής επιχείρησης» πρέπει «να συντρέχουν οι ακόλουθες τρεις προϋποθέσεις: πρώτον, η φερομένη ως προβληματική επιχείρηση θα αναγκασθεί στο εγγύς μέλλον να αποχωρήσει από την αγορά λόγω των οικονομικών δυσχερειών που αντιμετωπίζει, αν δεν εξαγορασθεί από άλλη επιχείρηση. Δεύτερον, δεν υπάρχει άλλη εναλλακτική δυνατότητα εξαγοράς, λιγότερο επιβλαβής για τον ανταγωνισμό, εκτός από την κοινοποιηθείσα συγκέντρωση. Τρίτον, αν δεν πραγματοποιηθεί συγκέντρωση, η προβληματική επιχείρηση θα παύσει αναπόφευκτα να ασκεί τις δραστηριότητές της στην αγορά». Και οι τρεις προϋποθέσεις συντρέχουν στην περίπτωση της ΑΝΕΚ
Τέλος να σημειωθεί ότι οι βραχυπρόθεσμες τραπεζικές υποχρεώσεις του Ομίλου της ΑΝΕΚ στις 31.12.2022 ανήλθαν σε € 269,5 εκατ. έναντι € 260,1 εκατ. στις 31.12.2021 και είναι προσαυξημένες με τους ανεξόφλητους τόκους της χρήσης 2022, ενώ οι υποχρεώσεις σε προμηθευτές στις 31.12.2022 ανήλθαν σε € 34,5 εκατ. έναντι € 30,1 εκατ., ένα χρόνο πριν.
Latest News
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Η Χριστίνα Μαργέλου στους κορυφαίους τραπεζίτες της ναυτιλίας το 2024
Η διάκριση αντανακλά την ισχυρή παρουσία της Eurobank και του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση