Δυσαρέσκεια προκαλεί σε πολλούς Βρετανούς το εξωφρενικά υψηλό κόστος της τελετής στέψης του βασιλιά Καρόλου Γ’, που εκτιμάται ότι θα κυμανθεί μεταξύ 50 και 100 εκατομμυρίων λιρών – εν μέσω της χειρότερης κρίσης κόστους ζωής στο Ηνωμένο Βασίλειο εδώ και δεκαετίες.
Οι Βρετανοί δεν ενδιαφέρονται για την στέψη του Καρόλου
Η στέψη, η οποία θα πραγματοποιηθεί από τον Αρχιεπίσκοπο του Καντέρμπουρι το Σάββατο 6 Μαΐου στο Αβαείο του Ουέστμινστερ, θα δώσει το έναυσμα για τριήμερους εορτασμούς σε όλο το Λονδίνο και το ευρύτερο Ηνωμένο Βασίλειο, με αποκορύφωμα την αργία της 8ης Μαΐου.
Όμως το υψηλό κόστος της τελετής σε μια περίοδο που η Βρετανία αντιμετωπίζει τεράστια οικονομικά προβλήματα προκαλεί εκνευρισμό στους Βρετανούς.
Το κόστος
Όπως σημειώνει το CNBC, τα Ανάκτορα του Μπάκιγχαμ δεν παρέχουν ακριβή αριθμό για το κόστος της στέψης, ούτε απάντησαν στο αίτημα του αμερικανικού δικτύου για σχολιασμό.
Ωστόσο, ο ίδιος ο βασιλιάς Κάρολος φέρεται να έχει επιδιώξει μια πιο… «λιτή» γιορτή, με μια «μικρότερη λιγότερο δαπανηρή και πιο αντιπροσωπευτική» τελετή.
Στην τελετή στο Αβαείο του Ουέστμινστερ, για παράδειγμα, θα παρευρεθούν περίπου 2.000 VIP καλεσμένοι – περίπου το ένα τέταρτο του αριθμού όσων παρευρέθηκαν στη στέψη της εκλιπούσας βασίλισσας – και η διαδικασία θα διαρκέσει περίπου μία ώρα, αντί για πολλές.
Η στέψη, πάντως, πραγματοποιείται καθώς η οικονομία του Ηνωμένου Βασιλείου παραμένει σε ύφεση και πολλοί Βρετανοί παλεύουν με τα καθημερινά τους έξοδα εν μέσω της κρίσης του κόστους ζωής στη χώρα. Παρ’ όλα αυτά, τα έξοδα της τελετής – που περιλαμβάνει μια «πομπή του βασιλιά» και μια συναυλία γεμάτη αστέρες στους κήπους του Ουίνδσορ – αναμένεται να κυμανθούν μεταξύ 50 και 100 εκατομμυρίων λιρών (63-125 εκατομμύρια δολάρια), σύμφωνα με εκτιμήσεις που επικαλείται το BBC και οι οποίες, όπως αναφέρει, δεν προέρχονται από επίσημη πηγή.
Αυτό είναι δυνητικά περισσότερο από τα περίπου 50 εκατομμύρια στερλίνες σε σημερινά χρήματα -τότε 1,5 εκατομμύριο στερλίνες- που δαπανήθηκαν όταν η βασίλισσα Ελισάβετ ανέβηκε στον θρόνο το 1953.
Είναι επίσης πολύ πάνω από τα αντίστοιχα 24,8 εκατομμύρια λίρες – τότε 450.000 λίρες – που δαπανήθηκαν για τη στέψη του Γεωργίου ΣΤ’ το 1937.
Ποιος πληρώνει
Η τελετή, όπως και οι περισσότερες δημόσιες εκδηλώσεις, χρηματοδοτείται από την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου και, τελικά, από τους Βρετανούς φορολογούμενους, με τα Ανάκτορα του Μπάκιγχαμ συνεισφέρουν ένα ποσοστό, το οποίο ωστόσο δεν ανακοινώνεται.
Αυτό έχει δυσαρεστήσει την πλειοψηφία των Βρετανών, με το 51% να λέει ότι η στέψη δεν θα πρέπει να χρηματοδοτηθεί από την κυβέρνηση, σύμφωνα με πρόσφατη δημοσκόπηση της YouGov.
Εν τω μεταξύ, η δημόσια αργία που κηρύχθηκε για τον εορτασμό του γεγονότος στις 8 Μαΐου εκτιμάται ότι θα κοστίσει στην οικονομία του Ηνωμένου Βασιλείου επιπλέον 1,36 δισεκατομμύρια λίρες σε απώλεια παραγωγικότητας.
Επί του παρόντος, το ακαθάριστο εγχώριο προϊόν (ΑΕΠ) του Ηνωμένου Βασιλείου βρίσκεται περίπου 0,6% κάτω από το επίπεδο που βρισκόταν στα τέλη του 2019, ενώ είναι η μόνη οικονομία της G-7 που δεν έχει ανακάμψει από την ύφεση που προκάλεσε ο κορωνοϊός. Ο πληθωρισμός, εν τω μεταξύ, παραμένει σταθερά υψηλός, «τρέχοντας» με 10,1% ετησίως τον Μάρτιο, ενώ το κόστος των τροφίμων και των ποτών αυξάνεται με τον εντονότερο ρυθμό των τελευταίων 45 ετών.
Ώθηση για τον τουρισμό
Η κυβέρνηση, πάντως, υποστηρίζει ότι η τελετή θα αποφέρει υψηλά έσοδα στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους τομείς του λιανεμπορίου, του τουρισμού και της φιλοξενίας.
Η UK Hospitality, εμπορικός σύλλογος στον κλάδο της φιλοξενίας, δήλωσε ότι η στέψη του βασιλιά θα μπορούσε να αποφέρει 350 εκατομμύρια λίρες στον κλάδο. Σε συνδυασμό με τις δύο ακόμη αργίες του Μαΐου στη Βρετανία, καθώς και τον διαγωνισμό της Eurovision στο Λίβερπουλ στις 13 Μαΐου, ο κλάδος θα μπορούσε να λάβει ώθηση ύψους 1 δισεκατομμυρίου λιρών.
Latest News
Φρένο στη Χρυσή Βίζα στην Ευρώπη μετά το ράλι στα ακίνητα
Τι ισχύει πλέον σε Ισπανία, Πορτογαλία και Ελλάδα
Βλέπει και πάλι το 70% ο πληθωρισμός στην Τουρκία
Δυσκολεύει το έργο της κεντρικής τράπεζας
Στα ραντάρ των Βρυξελλών για greenwashing Air France, KLM και Brussels Airlines
Τι αναζητά η Κομισιόν από μεγάλες αεροπορικές εταιρείες
Πέθανε και δεύτερος πληροφοριοδότης για κενά ασφαλείας στην Boeing
Ο πρώην υπάλληλος της Spirit AeroSystems, Τζόσουα Ντιν, πέθανεμετά από ξαφνική ασθένεια, λέει η οικογένεια.
Ο ΟΟΣΑ «βλέπει» υψηλότερη ανάπτυξη για το 2024 - Οδηγούν οι ΗΠΑ με άνοδο 2,6%
Αύξηση με ρυθμό 3,1% για φέτος και 3,2% για το 2025, προβλέπει ο διεθνής οργανισμός
Ο πλανήτης ξεμένει από ελαιόλαδο - Φόβοι για νέα άνοδο των τιμών
Oι αναλυτές τηρούν στάση αναμονής και θεωρούν ότι ένα απότομα άλμα τους επόμενους μήνες δεν θα αποτελούσε έκπληξη
Κατεβάζει ταχύτητα η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία – Ξεμένει από καύσιμα
Ο ρόλος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Οι 11 «θρύλοι» του Airbnb - Η νέα κατηγορία εμπειριών της πλατφόρμας
Θα μπορείτε να αποκοιμηθείτε στο σπίτι του "Ψηλά στον ουρανό", να διανυκτερεύσετε στο Μουσείο Ferrari, ή να κάνετε παρέα με τον Kevin Hart.
Σε υψηλό 23 ετών το κόστος δανεισμού στις ΗΠΑ – Ο χρησμός του Πάουελ για επόμενες κινήσεις της Fed
Όπως ήταν αναμενόμενο η Fed άφησε αμετάβλητα τα επιτόκια
Με το βλέμμα στον Πάουελ οι αγορές για τις προοπτικές των επιτοκίων
Τα στοιχεία για τον πληθωρισμό και τους μισθούς περιορίζουν τις προσδοκίες για μείωση των επιτοκίων