Η παγκόσμια αγορά έξυπνων κινητών τηλεφώνων γνώρισε περαιτέρω συρρίκνωση κατά το τρίμηνο μετά την εορταστική περίοδο Χριστουγέννων-Πρωτοχρονιάς, με τις αποστολές να μειώνεονται κατά 14% σε ετήσια βάση και κατά 7% σε σχέση με το αμέσως προηγούμενο τρίμηνο (δ’ του 2022). Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση Market Monitor της Counterpoint παραδόθηκαν 280,2 εκατομμύρια συσκευές κατά το α’ τρίμηνο του 2023.
Όπως σημειώνει η Counterpoint, τα παγκόσμια έσοδα από smartphone και τα λειτουργικά κέρδη μειώθηκαν επίσης, αν και όχι τόσο όσο οι αποστολές. Αυτό οφειλόταν, εν μέρει, στη χαμηλότερη από το συνηθισμένο μείωση των αποστολών της Apple, στα 58 εκατομμύρια μονάδες το α’ τρίμηνο του 2023. Η Apple κατάφερε έτσι να κερδίσει σχεδόν το ήμισυ του συνόλου των εσόδων από smartphone.
Συνεχίζεται η πτώση της αγοράς smartphone
Ενώ οι αποστολές της Samsung μειώθηκαν κατά 19% ετησίως παρά την αύξηση κατά 4% από τρίμηνο σε τρίμηνο στις 60,6 εκατομμύρια μονάδες, η κυκλοφορία της σειράς Galaxy S23 επέτρεψε την αύξηση της μέσης τιμής πώλησης (ASP/Average selling price) της Samsung στα 340 δολάρια, αύξηση κατά 17% σε ετήσια βάση και 35% από το προηγούμενο τρίμηνο, γεγονός που με τη σειρά του συνέβαλε στη μείωση των παγκόσμιων εσόδων σχετικά λιγότερο. Η Apple και η Samsung παραμένουν επίσης οι πιο κερδοφόρες μάρκες, έχοντας μαζί το 96% των παγκόσμιων κερδών λειτουργίας smartphone.
Εκτός από τη Samsung και την Apple, οι μεγαλύτερες παγκόσμιες μάρκες smartphone από την Κίνα, η Xiaomi, η OPPO (στην οποία περιλαμβάνεται και η μάρκα OnePlus) και η vivo, θα πρέπει να περιμένουν περισσότερο για να ανακάμψουν οι αποστολές τους καθώς καθεμία από αυτές σημείωσε διψήφια ετήσια πτώση το α’ τρίμηνο του 2023. Αυτό οφείλεται σε εποχιακή επιβράδυνση στην Κίνα σε μια περίοδο που η οικονομική ανάκαμψη της χώρας διαρκεί περισσότερο από το αναμενόμενο.
Η OPPO αντιμετωπίζει τελευταία προκλήσεις και στις αγορές του εξωτερικού. Αναγκάστηκε να βγει από τη γερμανική αγορά αφού έχασε μια δίκη για άδειες ευρεσιτεχνίας με τη Nokia. Ταυτόχρονα, τα έσοδα και η κερδοφορία των τριών εμπορικών σημάτων αντιμετωπίζουν επίσης δυσκολίες. Ενώ η OPPO και η vivo σημείωσαν μείωση τόσο της ετήσιας αποστολής όσο και του ASP, με αποτέλεσμα διψήφια μείωση των εσόδων, η ελαφρά ετήσια αύξηση των ASP της Xiaomi δεν θα μπορούσε επίσης να αποτρέψει τη διψήφια μείωση των εσόδων το α’ τρίμηνο του 2023.
«Οι αποστολές smartphone μειώθηκαν περαιτέρω το α’ τρίμηνο του 2023 μετά το ασθενέστερο τρίμηνο της εορταστικής περιόδου από το 2013, καθώς η πιο αργή από την αναμενόμενη ανάκαμψη στην Κίνα αμαυρώθηκε από ανησυχητικές τραπεζικές αποτυχίες και στις δύο πλευρές. του Ατλαντικού αποδυναμώνοντας περαιτέρω την εμπιστοσύνη των καταναλωτών ενόψει της αδυσώπητης αστάθειας της αγοράς», αναφέρουν στην έκθεσή τους οι αναλυτές της Counterpoint.
«Η Apple ξεπέρασε την αγορά λόγω πολλών παραγόντων. Πρώτον, η χρήση του ίδιου οικοσυστήματος εμποδίζει τους πελάτες της να επιλέξουν ένα φθηνότερο smartphone ακόμα και σε περιόδους οικονομικής δυσκολίας. Δεύτερον, με τη βιωσιμότητα να αποτελεί προτεραιότητα για πολλούς, όχι μόνο η Apple έχει καταλάβει σχεδόν το ήμισυ της δευτερογενούς αγοράς, αλλά προσελκύει επίσης χρήστες που είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν περισσότερα για συσκευές μεγαλύτερης διάρκειας. Τρίτον, είναι η προτιμώμενη επωνυμία για τους καταναλωτές της Gen Z στη Δύση. Ταυτόχρονα, γεμίζει το κενό που άφησε η Huawei στην premium αγορά της Κίνας. Έτσι, η Apple είναι σε θέση να αντιμετωπίσει τις οικονομικές και άλλες διακυμάνσεις καλύτερα από τους ανταγωνιστές της, ενώ απολαμβάνει ακλόνητη πίστη στο brand», σχολιάζουν οι αναλυτές της Counterpoint τις επιδόσεις της Apple.
Τέλος, η αγορά των smartphone στο σύνολό της, επίσης, είναι πιθανό να δυσκολευτεί για τα επόμενα δύο τρίμηνα, αναφέρουν οι αναλυτές της Counterpoint. «Τα επίμονα ζητήματα που επηρεάζουν την αγορά των smartphone είναι απίθανο να υποχωρήσουν σύντομα. Επιπλέον, η πρόσφατη απόφαση των χωρών του ΟΠΕΚ να μειώσουν την παραγωγή πετρελαίου μπορεί να οδηγήσει σε υψηλότερους ρυθμούς πληθωρισμού, προκαλώντας μείωση της καταναλωτικής δύναμης των καταναλωτών. Ως αποτέλεσμα, ακόμη και αν σταθεροποιηθεί η πτώση στις αποστολές smartphone, μια σημαντική ανάκαμψη είναι απίθανη πριν από το το τελευταίο (εορταστικό) τρίμηνο του έτους», καταλήγει η εκτίμηση της Counterpoint.
Latest News
Πρόστιμο 75 εκατ. δολ. από την Τουρκία στην Google
Η μη συμμόρφωση θα έχει ως αποτέλεσμα περαιτέρω καθημερινά πρόστιμα - Η Google μπορεί να ασκήσει έφεση
Αντίστροφη μέτρηση για το digital economy forum 2024 του ΣΕΠΕ
Ποιοι θα πλαισιώσουν το συνέδριο του ΣΕΠΕ, ποιες είναι οι βασικές θεματικές ενότητες της διοργάνωσης
Η Κίνα σφίγγει τον κλοιό στο κυβερνοέγκλημα του χρηματοπιστωτικού τομέα
Η Υπηρεσία Κυβερνοχώρου δεσμεύτηκε για τη συνέχιση των προσπαθειών καταπολέμησης της ηλεκτρονικής απάτης στην Κίνα
Χτίζει... κόμβο logistics η Huawei στον Πειραιά – Οι νέες επενδύσεις που σχεδιάζει
«Το logistics hub που θα δημιουργηθεί ουσιαστικά θα λειτουργεί σαν πύλη εισόδου των προϊόντων της Huawei προς την Ευρώπη», είπε ο CEO της εταιρείας για τη νοτιοανατολική Ευρώπη
Η Apple φέρνει το ChatGPT στα iPhone και τα Mac - To Siri αποκτά AI
To chatbot τεχνητής νοημοσύνης θα ενεργοποιείται όταν ο χρήστης κάνει ερωτήσεις που το ίδιο το Siri δεν μπορεί να απαντήσει.
Θεοδωρόπουλος για AI: Αυτές είναι οι 4 ανησυχίες των επιχειρήσεων
Ο πρόεδρος του ΣΕΒ, Σπύρος Θεοδωρόπουλος, μίλησε στο AI Connect της Google για τις ανησυχίες των ελληνικών επιχειρήσεων γύρω από τη χρήση της AI
Η Google φέρνει στα ελληνικά σχολεία το “Experience AI”
Η Google και το Raspberry Pi Foundation παρέχουν χρηματοδοτική στήριξη και ενδυνάμωση σε εκπαιδευτικούς και μαθητές για ένα μέλλον καθοδηγούμενο από την Τεχνητή Νοημοσύνη
Σχέδιο απαγόρευσης των social media σε παιδιά κάτω των 15 ετών και στην Ελλάδα; - Τι εξετάζεται
Προωθούνται αυστηροί περιορισμοί στην πρόσβαση των παιδιών κάτω των 15 ετών στα social media
Πώς θα χτιστεί ο «Φάρος» του ελληνικού AI - Ο ρόλος του Υπερταμείου
Το έργο για τον «Φάρο» συνδέεται με την κατασκευή του εθνικού υπερυπολογιστή «Δαίδαλου» - Θα δημιουργηθεί θυγατρική που θα αναλάβει τη διαχείρισή του
Αποκαλυπτήρια για το «αλάνθαστο» κβαντικό μικροτσίπ της Google
Σε άρθρο που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Nature, η Google είπε ότι βρήκε έναν τρόπο να συνδυάζει τα Qubits του τσιπ Willow, έτσι ώστε τα ποσοστά σφαλμάτων να μειώνονται καθώς αυξάνεται ο αριθμός των Qubits