Η παγκόσμια αγορά έξυπνων κινητών τηλεφώνων γνώρισε περαιτέρω συρρίκνωση κατά το τρίμηνο μετά την εορταστική περίοδο Χριστουγέννων-Πρωτοχρονιάς, με τις αποστολές να μειώνεονται κατά 14% σε ετήσια βάση και κατά 7% σε σχέση με το αμέσως προηγούμενο τρίμηνο (δ’ του 2022). Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση Market Monitor της Counterpoint παραδόθηκαν 280,2 εκατομμύρια συσκευές κατά το α’ τρίμηνο του 2023.
Όπως σημειώνει η Counterpoint, τα παγκόσμια έσοδα από smartphone και τα λειτουργικά κέρδη μειώθηκαν επίσης, αν και όχι τόσο όσο οι αποστολές. Αυτό οφειλόταν, εν μέρει, στη χαμηλότερη από το συνηθισμένο μείωση των αποστολών της Apple, στα 58 εκατομμύρια μονάδες το α’ τρίμηνο του 2023. Η Apple κατάφερε έτσι να κερδίσει σχεδόν το ήμισυ του συνόλου των εσόδων από smartphone.
Συνεχίζεται η πτώση της αγοράς smartphone
Ενώ οι αποστολές της Samsung μειώθηκαν κατά 19% ετησίως παρά την αύξηση κατά 4% από τρίμηνο σε τρίμηνο στις 60,6 εκατομμύρια μονάδες, η κυκλοφορία της σειράς Galaxy S23 επέτρεψε την αύξηση της μέσης τιμής πώλησης (ASP/Average selling price) της Samsung στα 340 δολάρια, αύξηση κατά 17% σε ετήσια βάση και 35% από το προηγούμενο τρίμηνο, γεγονός που με τη σειρά του συνέβαλε στη μείωση των παγκόσμιων εσόδων σχετικά λιγότερο. Η Apple και η Samsung παραμένουν επίσης οι πιο κερδοφόρες μάρκες, έχοντας μαζί το 96% των παγκόσμιων κερδών λειτουργίας smartphone.
Εκτός από τη Samsung και την Apple, οι μεγαλύτερες παγκόσμιες μάρκες smartphone από την Κίνα, η Xiaomi, η OPPO (στην οποία περιλαμβάνεται και η μάρκα OnePlus) και η vivo, θα πρέπει να περιμένουν περισσότερο για να ανακάμψουν οι αποστολές τους καθώς καθεμία από αυτές σημείωσε διψήφια ετήσια πτώση το α’ τρίμηνο του 2023. Αυτό οφείλεται σε εποχιακή επιβράδυνση στην Κίνα σε μια περίοδο που η οικονομική ανάκαμψη της χώρας διαρκεί περισσότερο από το αναμενόμενο.
Η OPPO αντιμετωπίζει τελευταία προκλήσεις και στις αγορές του εξωτερικού. Αναγκάστηκε να βγει από τη γερμανική αγορά αφού έχασε μια δίκη για άδειες ευρεσιτεχνίας με τη Nokia. Ταυτόχρονα, τα έσοδα και η κερδοφορία των τριών εμπορικών σημάτων αντιμετωπίζουν επίσης δυσκολίες. Ενώ η OPPO και η vivo σημείωσαν μείωση τόσο της ετήσιας αποστολής όσο και του ASP, με αποτέλεσμα διψήφια μείωση των εσόδων, η ελαφρά ετήσια αύξηση των ASP της Xiaomi δεν θα μπορούσε επίσης να αποτρέψει τη διψήφια μείωση των εσόδων το α’ τρίμηνο του 2023.
«Οι αποστολές smartphone μειώθηκαν περαιτέρω το α’ τρίμηνο του 2023 μετά το ασθενέστερο τρίμηνο της εορταστικής περιόδου από το 2013, καθώς η πιο αργή από την αναμενόμενη ανάκαμψη στην Κίνα αμαυρώθηκε από ανησυχητικές τραπεζικές αποτυχίες και στις δύο πλευρές. του Ατλαντικού αποδυναμώνοντας περαιτέρω την εμπιστοσύνη των καταναλωτών ενόψει της αδυσώπητης αστάθειας της αγοράς», αναφέρουν στην έκθεσή τους οι αναλυτές της Counterpoint.
«Η Apple ξεπέρασε την αγορά λόγω πολλών παραγόντων. Πρώτον, η χρήση του ίδιου οικοσυστήματος εμποδίζει τους πελάτες της να επιλέξουν ένα φθηνότερο smartphone ακόμα και σε περιόδους οικονομικής δυσκολίας. Δεύτερον, με τη βιωσιμότητα να αποτελεί προτεραιότητα για πολλούς, όχι μόνο η Apple έχει καταλάβει σχεδόν το ήμισυ της δευτερογενούς αγοράς, αλλά προσελκύει επίσης χρήστες που είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν περισσότερα για συσκευές μεγαλύτερης διάρκειας. Τρίτον, είναι η προτιμώμενη επωνυμία για τους καταναλωτές της Gen Z στη Δύση. Ταυτόχρονα, γεμίζει το κενό που άφησε η Huawei στην premium αγορά της Κίνας. Έτσι, η Apple είναι σε θέση να αντιμετωπίσει τις οικονομικές και άλλες διακυμάνσεις καλύτερα από τους ανταγωνιστές της, ενώ απολαμβάνει ακλόνητη πίστη στο brand», σχολιάζουν οι αναλυτές της Counterpoint τις επιδόσεις της Apple.
Τέλος, η αγορά των smartphone στο σύνολό της, επίσης, είναι πιθανό να δυσκολευτεί για τα επόμενα δύο τρίμηνα, αναφέρουν οι αναλυτές της Counterpoint. «Τα επίμονα ζητήματα που επηρεάζουν την αγορά των smartphone είναι απίθανο να υποχωρήσουν σύντομα. Επιπλέον, η πρόσφατη απόφαση των χωρών του ΟΠΕΚ να μειώσουν την παραγωγή πετρελαίου μπορεί να οδηγήσει σε υψηλότερους ρυθμούς πληθωρισμού, προκαλώντας μείωση της καταναλωτικής δύναμης των καταναλωτών. Ως αποτέλεσμα, ακόμη και αν σταθεροποιηθεί η πτώση στις αποστολές smartphone, μια σημαντική ανάκαμψη είναι απίθανη πριν από το το τελευταίο (εορταστικό) τρίμηνο του έτους», καταλήγει η εκτίμηση της Counterpoint.
Latest News
Στόχος Ρώσων χάκερς το κόμμα του Όλαφ Σολτς - Με αντίποινα απειλεί το Βερολίνο
Πίσω από την επίθεση κρύβεται η ομάδα APT28, η οποία ελέγχεται από τη ρωσική μυστική υπηρεσία
Καμία βιασύνη για την Apple - Πλησιάζει η ώρα της ΑΙ
H εταιρεία αναμένεται να αποκαλύψει τις νέες δυνατότητες τεχνητής νοημοσύνης στο ετήσιο συνέδριο λογισμικού της τον επόμενο μήνα, όπως και να αναθεωρήσει τις σειρές προϊόντων της με τσιπ έτοιμα για AI
Σελήνη: Κινεζική αποστολή αναχώρησε για τα πρώτα δείγματα από την αθέατη πλευρά
Το ρομποτικό σκάφος Chang’e-6 που εκτοξεύτηκε την Παρασκευή θα επιχειρήσει προσσελήνωση τον Ιούλιο.
Γερμανίδα ΥΠΕΞ: Η Ρωσία θα υποστεί συνέπειες για την κυβερνοεπίθεση του 2023
Τον Ιανουάριο του 2023, το Βερολίνο δήλωσε ότι Ρώσοι ακτιβιστές χάκερ έθεσαν εκτός δικτύου αρκετούς γερμανικούς ιστότοπους σε αντίποινα για την απόφασή του να στείλει άρματα μάχης στην Ουκρανία.
Βuyback μετοχών ρεκόρ ύψους 110 δισ. δολ. ανακοίνωσε η Apple
Ελαφρώς καλύτερα από τα αναμενόμενα τα αποτελέσματα τριμήνου
Ρινγκ.. για δύο η Σελήνη – Ίλον Μασκ vs Τζεφ Μπέζος
Η Blue Origin και η SpaceX ιδρύθηκαν και οι δύο στις αρχές του αιώνα από μεγιστάνες της τεχνολογίας
Πρόβλημα με το ξυπνητήρι του iPhone αφήνει... άγρυπνους χιλιάδες χρήστες
Η Apple επιβεβαίωσε την ύπαρξη του προβλήματος και ότι είναι σε γνώση της, χωρίς ωστόσο να διευκρινίσει τι είναι αυτό που το προκαλεί
Η πρώτη γραμμή άμυνας στην κυβερνοασφάλεια είναι οι κωδικοί πρόσβασης
Πως εξισσοροπείται η ευκολία και η ασφάλεια στην ψηφιακή εποχή
Εκατοντάδες απολύσεις στη Google, παρά την ισχυρότερη ανάπτυξή της στη διετία
Η μονάδα που «στοχοποιείται» βρίσκεται πίσω από τα κορυφαία προϊόντα της εταιρείας και την προστασία της διαδικτυακής ασφάλειας των χρηστών
Το 75% των οργανισμών αλλάζουν στρατηγικές για το ανθρώπινο δυναμικό λόγω Generative AI
Έρευνα της Deloitte για το Generative AI διαπιστώνει ότι η υιοθέτησή του προχωρά γρήγορα, αλλά το κλειδί για μεγαλύτερη πρόοδο είναι η πραγματοποίηση οργανωτικών αλλαγών