Σε αύξηση κατά 15,5% της μέσης καθαρής τιμής πώλησης των προϊόντων της σε όλες τις αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται προχώρησε η ΦΑΓΕ το πρώτο τρίμηνο εφέτος, όταν την ίδια ώρα το κόστος του γάλακτος που χρησιμοποιεί στα εργοστάσιά της στην Ελλάδα έπεσε κατά 36,8% και στις εγκαταστάσεις των ΗΠΑ κατά 15,3%.
Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην οικονομική έκθεση της γαλακτοβιομηχανίας, η αξία πωλήσεων το πρώτο τρίμηνο του 2023 διαμορφώθηκε σε 147,5 εκατ. δολάρια αυξημένη κατά 6,8%.
ΦΑΓΕ: Η μάχη με τα «ανώνυμα» γιαούρτια και η αύξηση κερδών
Η άνοδος των εσόδων οφείλεται κυρίως στην αύξηση της μέσης καθαρής τιμής πώλησης των προϊόντων του ομίλου σε όλες τις αγορές κατά 15,5%.
Ωστόσο, η μείωση του όγκου πωλήσεων κατά 6,9% για το σύνολο της δραστηριότητας του ομίλου περιόρισε σημαντικά την περαιτέρω αύξηση του τζίρου της.
Επιπλέον, αρνητική επίδραση κατά 1,8% είχε η ενίσχυση του δολαρίου έναντι του ευρώ και της βρετανικής λίρας.
Μείωση πωλήσεων σε όγκο
Σε επίπεδο επιμέρους αγορών, οι πωλήσεις αυξήθηκαν στις Ηνωμένες Πολιτείες, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιταλία κατά 9,7%, 6,7% και 2,1% αντίστοιχα.
Στον αντίποδα, η ελληνική αγορά ήταν η μόνη που κατέγραψε οριακή μείωση των πωλήσεων σε αξία (-0,5%).
Την ίδια ώρα, οι πωλήσεις σε όγκο μειώθηκαν συνολικά κατά 6,9% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2022.
Αυτό προέκυψε κυρίως από τη μείωση των πωλήσεων σε όγκο στην Ελλάδα κατά 15,8% και στην Ιταλία κατά 14,4%. Ενώ μονοψήφια ήταν η υποχώρηση στο Ηνωμένο Βασίλειο (-3,6%) και στις Ηνωμένες Πολιτείες (-3,3%).
Οι πωλήσεις σε αξία εκτός Ελλάδος αντιπροσώπευαν το 88,1% των συνολικών πωλήσεων το πρώτο τρίμηνο του 2023 σε σύγκριση με 87,2% το αντίστοιχο διάστημα του 2022.
Εκτινάχθηκαν τα κέρδη
Τα μεικτά κέρδη του ομίλου ανήλθαν το πρώτο τρίμηνο του 2022 στο ποσό των 64,1 εκατ. δολάρια, σημειώνοντας αύξηση κατά 55,5%.
Το μεικτό κέρδος ως ποσοστό επί των πωλήσεων ήταν 43,5% το φετινό πρώτο τρίμηνο, σε σύγκριση με 29,9% την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Ο κύριος λόγος για την αύξηση αυτή, όπως αναφέρεται στην οικονομική έκθεση της ΦΑΓΕ, ήταν η μείωση των τιμών του γάλακτος που χρησιμοποιείται στις ελληνικές εγκαταστάσεις κατά 36,8% και στις εγκαταστάσεις των ΗΠΑ κατά 15,3%.
Σε ό,τι αφορά τα λειτουργικά κέρδη, σημειώθηκε τριψήφια αύξηση το πρώτο τρίμηνο του 2023 συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο του 2022. Συγκεκριμένα, ανήλθαν σε 29,2 εκατ. δολάρια, καταγράφοντας άνοδο κατά 134,3%.
Ως ποσοστό επί των πωλήσεων, το λειτουργικό κέρδος ήταν 19,8% σε σύγκριση με 9,0% το 2022. Αυτή η αύξηση οφείλεται κυρίως στην αύξηση του μεικτού κέρδους.
Τα καθαρά κέρδη από συναλλαγματικές διαφορές ήταν 1,1 εκατ. δολάρια έναντι καθαρών ζημιών το 2022 ύψους 1,5 εκατ. δολαρίων.
Τα κέρδη προ φόρων για το πρώτο τρίμηνο του 2023 ήταν 27,1 εκατ. δολάρια, σε σύγκριση με 6,6 εκατ. που ήταν το αντίστοιχο διάστημα του 2022.
Σύμφωνα με την εταιρεία, αυτή η αύξηση στα κέρδη προ φόρων οφείλεται κυρίως στην αύξηση του λειτουργικού κέρδους και στις συναλλαγματικές επιδράσεις.
Τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 20,8 εκατ. δολάρια, σε σύγκριση με καθαρά κέρδη ύψους 5,4 εκατ. δολαρίων το περσινό πρώτο τρίμηνο.
Latest News
Πώς «απαντούν» οι εισηγμένες στις αναταράξεις των επιτοκίων
Οι μεγάλοι όμιλοι λαμβάνουν μια σειρά από μέτρα, προκειμένου να μετριάσουν τις επιπτώσεις
Η απίστευτη ιστορία του πλουσιότερου ανθρώπου της Αργεντινής
Ο Galperin έχει εξελιχθεί σε μέγα σταρ της τεχνολογικής σκηνής της Λατινικής Αμερικής
Οι Έλληνες αμφισβητούν την κυριαρχία της Coca – Cola – Η «μάχη» των 400 εκατ. ευρώ
Οι επενδυτικές κινήσεις, οι συμμαχίες και οι νέοι παίκτες - Πώς τα αναψυκτικά περνούν κάτω από το «ραντάρ» του πληθωρισμού
Καταναλωτικά δάνεια, αντί για αποταμίευση προτιμούν οι Έλληνες
Οι καταθέσεις επιβραδύνονται, τα δάνεια μέσω εμπόρων αφορούν κυρίως αγορές αυτοκινήτων, τηλεοράσεων και κινητών
Οι influencers... σε απόγνωση – Τι συμβαίνει με την πίτα των 21 δισ.
Σύμφωνα με το Business Insider, οι συμφωνίες και οι διαφημίσεις με προσωπικότητες επιρροής είναι γεμάτες από ανήθικες επιχειρηματικές πρακτικές
Και χειμώνα και καλοκαίρι - Ο freddo espresso δεν επηρεάζεται από την εποχικότητα
Πώς φτάσαμε σήμερα 7 στους 10 καταναλωτές να προτιμούν freddo espresso καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς, ανεξάρτητα από την εποχικότητα
Στασινόπουλος, Σκλαβενίτης, Κόκκαλης και Μέγιερ αλλάζουν τον Ταύρο
Ποια είναι τα οκτώ έργα που μεταμορφώνουν τον Ταύρο – Τα κτίρια που αλλάζουν χρήση
Τα σχέδια των ελληνικών τραπεζών για ανάπτυξη στο εξωτερικό
Οι κινήσεις Eurobank, Alpha Bank, Εθνικής Τράπεζας και Πειραιώς
O Μπάιντεν στρώνει το χαλί… σε Τιτάνα και Ελληνικά Καλώδια
Πακέτο κινήτρων 120 εκατ. δολ. στις δύο ελληνικές βιομηχανίες για επενδύσεις στις ΗΠΑ
Η 15ετία που τα άλλαξε όλα στα τραπεζικά καταστήματα
Νέα πρότυπα λειτουργίας και εξυπηρέτηση των πελατών με τη συμβολή της τεχνολογίας