Η παράλληλη δουλειά μπορεί να αποτελεί για ορισμένους ανθρώπους ευκαιρία να κάνουν αυτό που αγαπούν πραγματικά, αλλά δεν μπορεί να τους εξασφαλίσει τον βιοπορισμό. Για τους περισσότερους, όμως, είναι η ανάγκη που τους κάνει να αναζητούν δεύτερη δουλειά, πλήρους ή μερικής απασχόλησης.

Εργασιακή κουλτούρα: Γιατί οι «σπουδαίοι» υπάλληλοι εγκαταλείπουν τις «χλιδάτες εταιρείες»

Αυτό, μάλιστα, φαίνεται ότι συμβαίνει όλο και συχνότερα στους νέους ανθρώπους, όπως προκύπτει από πρόσφατη έρευνα της Deloitte στην οποία συμμετείχαν 14.483 Gen Z και 8.373 millennials από 44 χώρες σε όλον τον κόσμο.

Συγκεκριμένα, περίπου το 46% των Gen Z έχουν εργασία πλήρους ή μερικής απασχόλησης εκτός από την κύρια, με το αντίστοιχο ποσοστό για τους millennials να ανέρχεται στο 37%.

Και στις δύο ηλικιακές κατηγορίες, περισσότεροι άνθρωποι έχουν δεύτερες δουλειές τώρα από ό,τι πριν από ένα χρόνο: το ποσοστό είναι 3% υψηλότερο μεταξύ της Gen Z και 4% υψηλότερο μεταξύ των millennials, γεγονός στο οποίο αποτυπώνεται η ακρίβεια και η εκτίναξη του κόστους ζωής.

«Οι παράπλευρες δουλειές αυξάνονται για τους Gen Z και τους Millennials καθώς παλεύουν να τα βγάλουν πέρα», δήλωσε στο CNBC η Michele Parmelee από την Deloitte.

Οι δημοφιλείς δεύτερες δουλειές

Μερικές από τις πιο δημοφιλείς δεύτερες δουλειές είναι η πώληση προϊόντων ή υπηρεσιών στο Διαδίκτυο, η εργασία σε θέσεις περιστασιακής απασχόλησης, όπως η παράδοση φαγητού ή η οδήγηση, τα καταστήματα πώλησης ειδών τέχνης, ή η δημιουργία διαδικτυακού περιεχομένου ως influencer.

«Ενώ τα χρήματα είναι ο κύριος λόγος για να έχουν μια δεύτερη δουλειά, οι ερωτηθέντες το βλέπουν επίσης ως έναν τρόπο για να δημιουργήσουν έσοδα από τα χόμπι τους, να αποσυνδεθούν από την κύρια δουλειά τους, να διευρύνουν τον κύκλο τους και σε ορισμένες περιπτώσεις, να αναπτύξουν δεξιότητες για μια νέα καριέρα», δήλωσε η αναλύτρια.

Τα κίνητρα

Περίπου το 25% των Gen Zs και το 28% των millennials λένε ότι το κύριο κίνητρο για τη δευτερεύουσα δουλειά τους είναι να αποκτήσουν δεξιότητες και να δημιουργήσουν σχέσεις, με λιγότερο από το ένα τέταρτο κάθε γενιάς να λέει ότι συνδέεται με τα χόμπι τους ή τους βοηθά να αποφορτιστούν.

Το οικονομικό κίνητρο, ωστόσο, υπερτερεί όλων αυτών με διαφορά: το 38% του Gen Z και το 46% των millennials δήλωσαν ότι ο λόγος που κάνουν δεύτερη δουλειά είναι ο οικονομικός.

Τα συμπεράσματα από την έρευνα της Deloitte δείχνουν ότι το κόστος ζωής είναι η μεγαλύτερη ανησυχία για τους millennials και τη Gen Z αυτήν τη στιγμή. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό καθώς λίγο πάνω από το 50% κάθε γενιάς λέει ότι ζει μέρα με τη μέρα, περιμένοντας την πληρωμή του επόμενου μήνα.

Με τον πληθωρισμό να έχει εκτιναχθεί σε υψηλά πολλών δεκαετιών το προηγούμενο διάστημα, η δεύτερη δουλειά είναι ένας τρόπος με τον οποίο οι νέοι προσπαθούν να μετριάσουν τον αντίκτυπο της κρίσης κόστους ζωής. Μέσα, όμως, στους στόχους τους ήταν και η απόκτηση ενός σπιτιού, η δημιουργία οικογένειας ή κάποια αγορά.

«Αυτές οι γενιές πιέζονται από την οικονομική ανασφάλεια», είπε η Parmelee. «Οι οικονομικές ανησυχίες εμποδίζουν την ικανότητα των Gen Zs και των millennials να σχεδιάζουν για το μέλλον τους και τους αναγκάζουν να αναβάλλουν σημαντικές αποφάσεις για τη ζωή τους», προσθέτει.

Παρόλα αυτά, από την έρευνα διακρίνεται και ένα φως στο βάθος του τούνελ, καθώς το 44% της Gen Z και το 35% των millennials αισιοδοξούν ότι η οικονομική τους κατάσταση θα βελτιωθεί σύντομα.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή