Σε ριζικό λίφτινγκ στα πληροφοριακά συστήματα Τaxis, Taxisnet και Elenxis προχωρά η ΑΑΔΕ μετά την ένταξη του έργου στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Το έργο «Ανάπτυξη νέου ενοποιημένου Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Φορολογίας της ΑΑΔΕ (TAXIS – TAXISNET- ELENXIS)» προβλέπει την πλήρη καταγραφή του εισοδηματικού και περιουσιακού προφίλ των φορολογούμενων, την αναβάθμιση και ενίσχυση των ελεγκτικών εργαλείων, τη διεύρυνση και αξιοποίηση στοιχείων και δεδομένων, την παρακολούθηση της φορολογικής συμμόρφωσης, την καλύτερη ενημέρωση των φορολογούμενων και την επέκταση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών.
ΑΑΔΕ: Έρχονται φορο-έλεγχοι με τεχνητή νοημοσύνη
Σύμφωνα με την απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Θόδωρου Σκυλακάκη το έργο στοχεύει στην ενοποίηση, συλλογή και αξιοποίηση των βάσεων δεδομένων, την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και της μη φορολογικής συμμόρφωσης αλλά και γενικά στη βελτίωση των υπηρεσιών που παρέχει η ΑΑΔΕ προς τον φορολογούμενο. Μεταξύ άλλων περιλαμβάνεται η ενσωμάτωση και αξιοποίηση υφιστάμενων εφαρμογών και υπηρεσιών, όπως είναι το EISPRAXIS, myDATA, myPROPERTY, μητρώο πλοίων, κ.λπ.
Οι βασικές δράσεις
Αναλυτικότερα οι βασικές δράσεις του έργου είναι:
1. Μητρώο Φορολογουμένων. Θα περιλαμβάνει προσωπικά στοιχεία και πληροφορίες για φυσικά και νομικά πρόσωπα, θα αποδίδει Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) και Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριοτήτων (ΚΑΔ). Θα διαχειρίζεται υποκαταστήματα, στοιχεία έναρξης και λήξης δραστηριοτήτων, οικογενειακή κατάσταση, σχέσεις μελών για μετέχοντες σε διοικητικά συμβούλια επιχειρήσεων, εταιρικές σχέσεις κλπ.
2. Μητρώο Κινητών και Ακινήτων Στοιχείων Περιουσίας
3. Υπηρεσίες Δηλώσεων Φορολογουμένων
4. Βεβαίωση Φόρου και Πληρωμές. Θα περιλαμβάνει υπηρεσίες που αφορούν στο σύνολο των υποχρεώσεων για δηλώσεις που φέρει ο κάθε φορολογούμενος σύμφωνα με τη νομοθεσία. Ανάλογα με το προφίλ του φορολογουμένου, ο φορολογούμενος θα καλείται να βεβαιώνει προσυμπληρωμένες φόρμες, είτε να συμπληρώνει φόρμες που παρέχονται από το σύστημα. Το σύστημα θα προβαίνει σε διασταύρωση από τρίτες πηγές εφόσον ενδείκνυται, θα εκτελεί υπολογισμούς φόρου, προσαυξήσεων ή προστίμων και συμψηφισμών, θα βεβαιώνει την υποχρέωση ή την επιστροφή φόρου και θα εκδίδει εκκαθαριστικά.
5. Λογιστική Εικόνα Φορολογούμενου. Θα περιλαμβάνει λειτουργικότητες τήρησης λογαριασμού για όλους τους φορολογούμενους. Παράλληλα, θα καταγράφει το σύνολο των κινήσεων και συναλλαγών για όλους τους τύπους φόρων και όλα τα συστήματα πληρωμών, αναφορικά με υποχρεώσεις, βεβαιώσεις, εισπράξεις, διακανονισμούς, πρόστιμα, προσαυξήσεις και συμψηφισμούς. Θα διαμορφώνει με αυτόν τον τρόπο μία συνολική «εικόνα φορολογούμενου», όπου όψεις της θα διατίθενται στους φορολογούμενους μέσω της λειτουργικότητας «Εικόνα Φορολογουμένου, Γνωστοποιήσεις και Αρωγή».
6. Γνωστοποιήσεις – Κοινοποιήσεις, Συμμόρφωση, Ανάθεση και Διαχείριση Υποθέσεων .Η λειτουργικότητα αυτή αφορά στην ανάθεση υποθέσεων για διεκπεραίωση από στελέχη σε όλη την επικράτεια. Θα παρέχει διαχείριση και εποπτεία της κάθε υπόθεσης από «άκρο σε άκρο», καταγράφοντας δεδομένα από πλήθος συστημάτων και λειτουργιών, καθώς και τις ενέργειες των εμπλεκομένων που πραγματοποιούνται για την ολοκλήρωση της κάθε υπόθεσης.
7. Ανάλυση Κινδύνων. Θα περιλαμβάνει τη συγκρότηση προφίλ για διάφορες οντότητες. Τα προφίλ θα αρχικοποιηθούν και θα συντηρούνται αξιοποιώντας τις πιο κατάλληλες τεχνικές και μεθόδους, αναλόγως την περίπτωση και τα προβλήματα στα οποία επιδιώκεται λύση. Η λειτουργικότητα αυτή πρέπει να μπορεί να αξιοποιεί ανάλυση και μοντελοποίηση της συμπεριφοράς των υποκειμένων και να αναγνωρίζει ομοιότητες.
8. Υποστήριξη Ελέγχων και Επιτόπιων Ελέγχων. Θα περιλαμβάνει τις λειτουργικότητες οι οποίες θα υποστηρίζουν τις ελεγκτικές εργασίες που θα πραγματοποιούνται στα Ελεγκτικά Κέντρα. Θα υποστηρίζεται με δύο εκδοχές, μια για απομακρυσμένο έλεγχο και μια για επιτόπιο έλεγχο στον χώρο του φορολογούμενου. Οι λειτουργικότητες θα καλύπτουν όλο το εύρος των εργασιών, καθώς και της συλλογής και επεξεργασίας των απαραίτητων δεδομένων από συστήματα της ΑΑΔΕ και εξωτερικές πηγές, προκειμένου για την προετοιμασία, την πραγματοποίηση και την μετέπειτα επεξεργασία των ευρημάτων του ελέγχου από τα στελέχη της ΑΑΔΕ.
9. Δημιουργία Αναφορών και Διαμόρφωση Πολιτικών Συμμόρφωσης. Θα περιλαμβάνει τη διαχείριση ρυθμίσεων και ληξιπρόθεσμων οφειλών με βάση ένα ενιαίο σύνολο κανόνων. Θα παρέχονται όλα τα μέσα στο φορολογούμενο για να παραμείνει στη πλευρά της οικειοθελούς συμμόρφωσης, ρυθμίζοντας τις υποχρεώσεις του.
10. Μητρώο Ηλεκτρονικών μέσων Φορολογούμενου. Η περιοχή αυτή θα περιλαμβάνει υπηρεσίες διαπίστευσης, ταυτοποίησης και εγγραφής συστημάτων, που θα διαβιβάζουν με ασφαλή τρόπο δεδομένα προς την ΑΑΔΕ για λογαριασμό του φορολογούμενου, διασφαλίζοντας την εξουσιοδότησή του. Ακόμα φορολογικούς μηχανισμούς, ταμειακές και POS, ταξίμετρα, παρόχους ηλεκτρονικής τιμολόγησης και συστημάτων ERP, καθώς και πληροφοριακά συστήματα λογιστών και φοροτεχνικών.
Latest News
Πώς θα διαμορφωθούν οι μισθοί στο Δημόσιο το 2025 - Γιατί συνδέονται με τον κατώτατο [πίνακας]
Τι αποκαλύπτει το προσχέδιο του νέου προϋπολογισμού για τους μισθούς των υπαλλήλων του ΕΣΥ και των Σωμάτων Ασφαλείας
«Αγγίζουν» τα 4 δισ. οι απλήρωτοι φόροι το επτάμηνο - Πόσοι χρωστούν στην Εφορία
Τα στοιχεία της ΑΑΔΕ δείχνουν ότι το συνολικό ληξιπρόθεσμο χρέος ανέρχεται στο ποσό των 107,27 δισ. ευρώ
Εικόνα ένδειας για τους συνταξιούχους - Κάτω των 1.000 ευρώ έξι στις δέκα συντάξεις
Συντάξεις κάτω των 1.000 ευρώ για το 60,26%, ενώ μικρότερες των 500 ευρώ λαμβάνουν 318.355 συνταξιούχοι
Πώς θα υπολογίζεται ο κατώτατος μισθός - Η πρόταση της επιστημονικής επιτροπής
Η εφαρμογή του προτεινόμενου μαθηματικού τύπου μπορεί να ξεκινήσει το 2027 - Πώς θα διασφαλίζεται ότι κατώτατος μισθός δεν θα μπορεί να μειωθεί
Προσχέδιο προϋπολογισμού: Οι φόροι που θα πληρώσουμε το 2025
Από που θα προέλθει η αύξηση κατά 2,5 δις. ευρώ των φορο-εσόδων το επόμενο έτος - Τι προβλέπεται στο προσχέδιο του προϋπολογισμού
Επανεξετάζονται 8 πράσινοι φόροι - Νέο σχέδιο για την κλιματική κρίση
Ποιοι είναι οι οκτώ πράσινοι φόροι που αξιολογεί ειδικη ομάδα εργασίας του υπουργείου Οικονομικών ως προς την αποτελεσματικότητά τους
Πώς και γιατί χάθηκαν 213.000 ρυθμίσεις στην εφορία - Ποιοι σώθηκαν στο «παρά πέντε»
25.000 ρυθμίσεις στην εφορία, συνολικού ποσού 125 εκατομμυρίων ευρώ, κατέστησαν ενήμερες και συνεχίζουν να ισχύουν και να εξυπηρετούνται
Αριθμός-ρεκόρ επιχειρήσεων και θέσεων στις «Ημέρες Καριέρας» στην Αθήνα
Η ΔΥΠΑ διοργανώνει εκδήλωση στις 18-19 Οκτωβρίου με 190 επιχειρήσεις και 6.000 θέσεις εργασίας
Έως 60 δόσεις τα χρέη προς δήμους - Στη Βουλή η ρύθμιση
Τριπλασιασμός των προστίμων για την αυθαίρετη χρήση κοινόχρηστων χώρων και την αυστηροποίηση κυρώσεων
Η «ακτινογραφία» των 20.000 προσλήψεων στο Δημόσιο
Μετά τις νέες ανακοινώσεις οι εγκεκριμένες προσλήψεις στο Δημόσιο για την πενταετία 2000-2025 διαμορφώνονται στις 111.000