Μεγάλη αύξηση παρουσίασαν οι μηνιαίοι Δείκτες Κύκλου Εργασιών και Όγκου στον τομέα των αυτοκινήτων της περιόδου Ιανουαρίου-Μαρτίου 2023, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ. Ειδικότερα ο δείκτης όγκου στην ομάδα 451 που αφορά στις πωλήσεις μηχανοκίνητων οχημάτων τον Μάρτιο κατέγραψε αύξηση κατά 49%.

«Καπέλο» 2.000 ευρώ στην τιμή κάθε νέου αυτοκινήτου από τη νέα προδιαγραφή Euro 7 [γραφήματα]

Οι Δείκτες Κύκλου Εργασιών στον κλάδο 45 που αφορούν στο χονδρικό, λιανικό εμπόριο, επισκευή μηχανοκίνητων οχημάτων και μοτοσυκλετών, για την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου 2023, σε σύγκριση με τους αντίστοιχους δείκτες της περιόδου Ιανουαρίου-Μαρτίου 2022, κατέγραψαν τις πιο κάτω μεταβολές:

• Ιανουάριος, αύξηση 44,6%
• Φεβρουάριος, αύξηση 20,2% και
• Μάρτιος, αύξηση 52,5%,

Οι Δείκτες Όγκου στον κλάδο 45 παρουσίασαν ετήσια μεταβολή ως εξής:

• Ιανουάριος, αύξηση 32,9%,
• Φεβρουάριος, αύξηση 11,1% και
• Μάρτιος, αύξηση 40,3%.

Οι Δείκτες Κύκλου Εργασιών στην ομάδα 451 (πώληση μηχανοκίνητων οχημάτων) για το ίδιο χρονικό διάστημα και σε ετήσια βάση, παρουσίασαν ετήσια μεταβολή ως εξής:

• Ιανουάριος, αύξηση 57,5%
• Φεβρουάριος, αύξηση 25,2% και
• Μάρτιος, αύξηση 63,2%,

ενώ οι Δείκτες Όγκου στην ομάδα 451 παρουσίασαν ετήσια μεταβολή ως εξής:

• Ιανουάριος, αύξηση 43,4%,
• Φεβρουάριος, αύξηση 14,7% και
• Μάρτιος, αύξηση 49,0%.

Ερχεται «καπέλο» 2.000 ευρώ στην τιμή κάθε νέου αυτοκινήτου

Η εφαρμογή στην Ευρώπη των νέων πολύ αυστηρών εκπομπών ρύπων Euro 7 αναμένεται ότι θα αυξήσει τις μέσες τιμές των καινούργιων αυτοκινήτων και βαν με παραδοσιακούς κινητήρες κατά 2.000 ευρώ, σύμφωνα με στοιχεία από αυτοκινητοβιομηχανίες που επικαλείται η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA – European Automobile Manufacturers’ Association).

Οι αυξήσεις για φορτηγά με κινητήρες πετρελαίου και λεωφορεία, αναμένεται ότι θα φτάσουν τις 12.000 ευρώ.

Ουσιαστικά, η πρόταση Euro 7 για τις εκπομπές ρύπων θα οδηγήσει σε άμεσες αυξήσεις του κόστους που είναι 4 έως 10 φορές υψηλότερες από αυτές που αναφέρει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σύμφωνα με νέα μελέτη που επικαλείται η Ένωση.

«Μελέτη της Frontier Economics υπολογίζει το κόστος ανά όχημα σε περίπου 2.000 ευρώ για αυτοκίνητα και φορτηγά με κινητήρα εσωτερικής καύσης και κοντά στα 12.000 ευρώ για φορτηγά ντίζελ και λεωφορεία. Αυτά τα στοιχεία είναι 4 έως 10 φορές υψηλότερα από τις εκτιμήσεις της Επιτροπής στην εκτίμηση επιπτώσεων του Euro 7 (180-450 ευρώ για αυτοκίνητα και φορτηγά και 2.800 ευρώ για φορτηγά και λεωφορεία)», αναφέρεται.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Οικονομία