Με ισχυρές επιδόσεις ολοκλήρωσε το 2022 η υπηρεσία παραδόσεων παραγγελιών efood καθώς εμφανίζει αισθητές μεταβολές στα βασικά μεγέθη.
Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις της Online Delivery, θυγατρικής της Delivery Hero στην Ελλάδα, ο κύκλος εργασιών πέρυσι σημείωσε άνοδο της τάξεως του 20,2% διαμορφούμενος στα 135,6 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2021. Ενισχυμένα κατά 27% στα 36,8 εκατ. ευρώ εμφανίζονται τα ΕΒΙΤDA, με τα καθαρά κέρδη να εμφανίζουν ακόμη μεγαλύτερη θετική μεταβολή της τάξεως του 42,6% στα 25,2 εκατ. ευρώ.
Στην ανακοίνωσή της η εταιρεία αναφέρει ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των εσόδων της προήλθε από τις προμήθειες των συνεργαζόμενων καταστημάτων, καθώς έφθασαν στα 88,2 εκατ. ευρώ, από 77,15 εκατ. ευρώ το 2021. Αισθητά βελτιωμένα και τα έσοδα από τις υπηρεσίες προς τους πελάτες της πλατφόρμας, τα οποία το 2022 διαμορφώθηκαν στα 32 εκατ. ευρώ από 24,4 εκατ. ευρώ ένα χρόνο νωρίτερα.
Σύμφωνα με τον ισολογισμό της Online Delivery, θυγατρικής της Delivery Hero, η οποία συνδέεται με όλες τις δραστηριότητες της πολυεθνικής στην Ελλάδα, το efood έκλεισε το 2022 με κύκλο εργασιών 135,6 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 20,2%, ΕΒΙΤDA 36,8 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 27%, και καθαρά κέρδη 25,2 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 42,6% σε σχέση με το 2021. Τα έσοδα από λοιπές υπηρεσίες ανήλθαν στα 11,5 εκατ. ευρώ, ενώ 3,8 εκατ. ευρώ προήλθαν από προσφερόμενες υπηρεσίες σε συνδεδεμένες οντότητες.
Οι παραγγελίες
Έχοντας καταγράψει μια χρονιά με ισχυρές επιδόσεις, η εταιρεία αποφάσισε τη διανομή συνολικά 22 εκατ. ευρώ σε μερίσματα προς τους μετόχους της για το 2022 -ως συνέχεια της σχετικής έγκρισης από τη γενική συνέλευση των μετόχων που πραγματοποιήθηκε στις 18 Οκτωβρίου 2022-, έναντι 20 εκατ. ευρώ το 2021.
Η διοίκηση της εταιρείας σημειώνει ότι η αύξηση των εσόδων βασίζεται στη συνολική αύξηση των παραγγελιών, στη μεγαλύτερη χρήση των υπηρεσιών της εταιρείας από τα καταστήματα (b2b), που αφορούν τις δυνατότητες προβολής των επιχειρήσεων και των προϊόντων τους στην πλατφόρμα, και στη συνολική αύξηση των online αγορών από τους καταναλωτές.
Είσοδος στο Fintech
Από την άλλη, η αύξηση των παραγγελιών και η συνεπακόλουθη αύξηση της δραστηριότητας των διανομών και των αμοιβών των διανομέων, σε συνδυασμό με τα αυξημένα έξοδα για διαφήμιση, οδήγησαν σε άνοδο των εξόδων της εταιρείας από τα 66,8 εκατ. ευρώ το 2021 στα 78,4 εκατ. ευρώ το 2022.
Να σημειωθεί, ότι το 2022 ήταν μία χρονιά κατά την οποία η Delivery Hero λάνσαρε μία καινούργια υπηρεσία ηλεκτρονικών πληρωμών. Η Delivery Hero Payments η οποία είναι συνδεδεμένη με την εταιρεία στην Ελλάδα, αφού εξασφάλισε την αδειοδότηση της Τραπέζης της Ελλάδος, διαχειρίζεται πλέον τις ηλεκτρονικές πληρωμές και την εξόφληση προϊόντων μέσω της πλατφόρμας της. Η εταιρεία επιδιώκει να διεισδύσει περισσότερο στον κλάδο του fintech.
Latest News
Ολλανδο-γερμανικός «πόλεμος» στα ελληνικά σούπερ μάρκετ
Ποια είναι τα «κλειδιά» για την επιτάχυνση του ρυθμού ανάπτυξης των πωλήσεών της ΑΒ Βασιλόπουλος
Νέες φοροαπαλλαγές για συγχωνεύσεις επιχειρήσεων - Τι προβλέπεται
Δύο νέες παρεμβάσεις για να αρθούν στρεβλώσεις σε δύο μέτωπα της ελληνικής οικονομίας
Τι παίζει με την Ελλάκτωρ;
Το νέο πωλητήριο σε Ηλέκτωρ, η εξαγορά της REDS και τα σενάρια για τους Ολλανδούς της Reggeborgh και την Ελλάκτωρ
Οριακή αύξηση στα 404,6 εκατ. ο κύκλος εργασιών της Alumil
Η μείωση της τιμής της πρώτης ύλης του αλουμινίου επηρέασε σημαντικά τον κύκλο εργασιών της εταιρείας το 2023 - Θετική η πορεία των μεγεθών στο α' τρίμηνο του 2024
Εμμένει ο SSM στη σκληρή στάση για τα μερίσματα των τραπεζών - Τι συμβαίνει στην Ελλάδα
Εμμένει στο status quo η Κλαούντια Μπουχ
Τι απαντά η Lerοy Merlin για την «καμπάνα» του υπουργείου Ανάπτυξης
Η εταιρεία αμφισβητεί τη νομική και ουσιαστική βασιμότητα του προστίμου
ΟΣΕ: Αναδιάρθρωση του διοικητικού συμβουλίου
Ποια είναι τα νέα μέλη
Παραδόθηκε από την Άκτωρ ο νέος αυτοκινητόδρομος Καλλονή - Σίγρι στη Λέσβο
Ο αυτοκινητόδρομος αναδεικνύει το παγκόσμιο μνημείο του Απολιθωμένου Δάσους της Λέσβου
Πρόταση Ελλάκτωρ για την αγορά του 38,79% της Reds - Στόχος η έξοδος από το ΧΑ
Το συνολικό τίμημα της πρότασης ανέρχεται σε 60,14 εκατ. ευρώ
Βακάκης: Ποια προϊόντα δεν θα μπουν ποτέ στα ράφια της Jumbo
Για τον ανταγωνισμό, επέκταση σε νέες κατηγορίες και χώρες αλλά και τους μισθούς μίλησε χθες σε αναλυτές ο επικεφαλής της Jumbo