Σημαντική επίδραση έχει φέρει η μεγάλη διείσδυση του Ίντερνετ στην καθημερινότητα των Ελλήνων και στον τρόπο με τον οποίο πλέον επιλέγουν να πραγματοποιούν τις αγορές τους. Είναι ενδεικτικό ότι τουλάχιστον μία online αγορά έχουν πραγματοποιήσει λίγο περισσότεροι από 2 στους 3 μέσα στο τελευταίο εξάμηνο, με πιο δραστήρια αγοραστικά ομάδα τις ηλικίες μεταξύ 25-35 ετών.

Σύμφωνα με τη νέα έκδοση της έρευνας Focus on Tech Life που «τρέχει» με πρωτοβουλία της Focus Bari από το 1995, η χρήση Internet στη χώρα μας είναι πλέον καθολική, ενώ συνεχώς αυξάνεται και ο βαθμός αξιοποίησης των δυνατοτήτων που δίνει το Διαδίκτυο στους πολίτες-καταναλωτές για επικοινωνία, ενημέρωση, κοινωνικοποίηση, εκπαίδευση, αγορές κ.λπ.

Διαπιστώνεται ότι η χρήση Internet φτάνει πλέον στο 84% στις ηλικίες 65-74 πανελλαδικά, σημειώνοντας 11% αύξηση μέσα στα τελευταία δύο χρόνια με το 94% των Ελλήνων να έχουν smartphone, το οποίο χρησιμοποιούν καθημερινά για να μπαίνουν στο Ιnternet. Μάλιστα περισσότεροι από επτά στους δέκα πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές.

Η νέα αυτή ομάδα των ηλεκτρονικών αγοραστών έχει ωθήσει τις επιχειρήσεις να αναπτύξουν ιδιαίτερα από το ξέσπασμα της πανδημίας και μετά ηλεκτρονικά καταστήματα τα οποία έχουν το δικό τους ιδιαίτερα δυναμικό κοινό που ανήκει σε όλες τις ηλικιακές ομάδες. Ενδεικτικά, όπως αποτυπώνεται στα τελευταία στοιχεία της Convert Group, στο πρώτο τρίμηνο του 2023 σημειώθηκε άνοδος 10% στον τζίρο των online super market, αγγίζοντας τα 76 εκατ. ευρώ.

Συντριπτικό ποσοστό

Από την έρευνα Focus on Tech Life της Focus Bari φαίνεται ότι το πλέον δυναμικό αγοραστικό κοινό είναι αυτό του ηλικιακού εύρους 25 έως 35 ετών, με ποσοστό online αγορών στο 90%. Επίσης, σημαντική είναι η αύξηση που έχει σημειωθεί στις μεγαλύτερες ηλικίες ιδιαίτερα από την πανδημία και έπειτα.

Στην ηλικιακή ομάδα από 45-54 ετών  σημειώθηκε αύξηση στο διάστημα 2021-2023 κατά 9% καθώς από το 69% των καταναλωτών αυτής της ηλικίας που πραγματοποιούσαν ηλεκτρονικές αγορές το 2021, τώρα το ποσοστό αυτό είναι στο 76%.

Στις ηλικίες από 55-65 ετών η αύξηση στο ίδιο διάστημα είναι 8% και στις ηλικίες από 65 ετών έως και 74 ετών 24%. Σε όλες τις ηλικίες, στο διάστημα 2021-2023 η αύξηση είναι 5%, καθώς από 68% που ήταν οι καταναλωτές που πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές πλέον το ποσοστό έφτασε στο 71%.

Κατά το 2022 το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα πραγματοποίησε τζίρο 15,8 δισ. ευρώ, σύμφωνα με σχετική έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού.

Το ποσό αυτό ήταν αυξημένο κατά 10% σε σχέση με την αντίστοιχη επίδοση του 2021 με τις online πωλήσεις στην Ελλάδα να έχουν υπερτριπλασιαστεί μέσα σε έξι χρόνια (2017-2022), αφού το 2017 έφταναν συνολικά μόλις τα 5 δισ. ευρώ.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Πύργος Πειραιάς: Λαμβάνει πιστοποίηση LEED Platinum – Ο πρώτος πράσινος ουρανοξύστης στην Ελλάδα
Επιχειρήσεις |

Ο Πύργος Πειραιά λαμβάνει πιστοποίηση LEED Platinum - Ο πρώτος πράσινος ουρανοξύστης στην Ελλάδα

Ο Πύργος Πειραιά υπερβαίνει κατά τρεις βαθμίδες τις ενεργειακές απαιτήσεις της ελληνικής νομοθεσίας για υφιστάμενα κτήρια και κατατάσσεται στην κατηγορία A+, σύμφωνα με το πρότυπο ΚΕΝΑΚ

ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Green |

ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση

Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»