
Σημαντική επίδραση έχει φέρει η μεγάλη διείσδυση του Ίντερνετ στην καθημερινότητα των Ελλήνων και στον τρόπο με τον οποίο πλέον επιλέγουν να πραγματοποιούν τις αγορές τους. Είναι ενδεικτικό ότι τουλάχιστον μία online αγορά έχουν πραγματοποιήσει λίγο περισσότεροι από 2 στους 3 μέσα στο τελευταίο εξάμηνο, με πιο δραστήρια αγοραστικά ομάδα τις ηλικίες μεταξύ 25-35 ετών.
Σύμφωνα με τη νέα έκδοση της έρευνας Focus on Tech Life που «τρέχει» με πρωτοβουλία της Focus Bari από το 1995, η χρήση Internet στη χώρα μας είναι πλέον καθολική, ενώ συνεχώς αυξάνεται και ο βαθμός αξιοποίησης των δυνατοτήτων που δίνει το Διαδίκτυο στους πολίτες-καταναλωτές για επικοινωνία, ενημέρωση, κοινωνικοποίηση, εκπαίδευση, αγορές κ.λπ.
Διαπιστώνεται ότι η χρήση Internet φτάνει πλέον στο 84% στις ηλικίες 65-74 πανελλαδικά, σημειώνοντας 11% αύξηση μέσα στα τελευταία δύο χρόνια με το 94% των Ελλήνων να έχουν smartphone, το οποίο χρησιμοποιούν καθημερινά για να μπαίνουν στο Ιnternet. Μάλιστα περισσότεροι από επτά στους δέκα πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές.
Η νέα αυτή ομάδα των ηλεκτρονικών αγοραστών έχει ωθήσει τις επιχειρήσεις να αναπτύξουν ιδιαίτερα από το ξέσπασμα της πανδημίας και μετά ηλεκτρονικά καταστήματα τα οποία έχουν το δικό τους ιδιαίτερα δυναμικό κοινό που ανήκει σε όλες τις ηλικιακές ομάδες. Ενδεικτικά, όπως αποτυπώνεται στα τελευταία στοιχεία της Convert Group, στο πρώτο τρίμηνο του 2023 σημειώθηκε άνοδος 10% στον τζίρο των online super market, αγγίζοντας τα 76 εκατ. ευρώ.
Συντριπτικό ποσοστό
Από την έρευνα Focus on Tech Life της Focus Bari φαίνεται ότι το πλέον δυναμικό αγοραστικό κοινό είναι αυτό του ηλικιακού εύρους 25 έως 35 ετών, με ποσοστό online αγορών στο 90%. Επίσης, σημαντική είναι η αύξηση που έχει σημειωθεί στις μεγαλύτερες ηλικίες ιδιαίτερα από την πανδημία και έπειτα.
Στην ηλικιακή ομάδα από 45-54 ετών σημειώθηκε αύξηση στο διάστημα 2021-2023 κατά 9% καθώς από το 69% των καταναλωτών αυτής της ηλικίας που πραγματοποιούσαν ηλεκτρονικές αγορές το 2021, τώρα το ποσοστό αυτό είναι στο 76%.
Στις ηλικίες από 55-65 ετών η αύξηση στο ίδιο διάστημα είναι 8% και στις ηλικίες από 65 ετών έως και 74 ετών 24%. Σε όλες τις ηλικίες, στο διάστημα 2021-2023 η αύξηση είναι 5%, καθώς από 68% που ήταν οι καταναλωτές που πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές πλέον το ποσοστό έφτασε στο 71%.
Κατά το 2022 το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα πραγματοποίησε τζίρο 15,8 δισ. ευρώ, σύμφωνα με σχετική έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
Το ποσό αυτό ήταν αυξημένο κατά 10% σε σχέση με την αντίστοιχη επίδοση του 2021 με τις online πωλήσεις στην Ελλάδα να έχουν υπερτριπλασιαστεί μέσα σε έξι χρόνια (2017-2022), αφού το 2017 έφταναν συνολικά μόλις τα 5 δισ. ευρώ.


Latest News

«Ταύρος» για τις ελληνικές τράπεζες η JP Morgan - Υψηλότερες τιμές στόχους για Alpha, Εθνική
Η JP Morgan προχώρησε σε αύξηση των εκτιμήσεων για την κερδοφορία του τραπεζικού κλάδου

Μείωση τζίρου και κερδών για τον Όμιλο ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ το 2024 - Οι προοπτικές για το 2025
Το 2024 αποτέλεσε μια χρονιά προκλήσεων για τη ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ, καθώς ολοκληρώθηκε η μεταφορά της παραγωγικής διαδικασίας της θυγατρικής «ΕΞΑΛΚΟ Α.Ε. ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ»

Το στοίχημα της Lavipharm με την κάνναβη – Προς νέες εξαγορές και επενδύσεις
Τι ανέφερε η διοίκηση της Lavipharm για την πορεία της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών – Τι μέρισμα θα προτείνει στους μετόχους

Γιατί τελικά οι Έλληνες αγαπούν τις πολωνικές αλυσίδες - Η «μάχη» Pepco-Sinsay στην ελληνική αγορά
Ποιο είναι το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή, που εδώ και τρία χρόνια έχει δώσει ώθηση σε Pepco και Sinsay

Τι φέρνει το «T» δίπλα στην Cosmote – Οι συνέργειες που… ξεκλειδώνουν
H «νέα» Cosmote Telekom αναμένεται να έχει ως προίκα τις δεκάδες διεθνείς συνεργασίες που κουβαλά το brand Telekom, σαν διεθνής τηλεπικοινωνιακός πάροχος

Revoil: Το μέρισμα για το 2024 – Από 6 Μαΐου η καταβολή του
Από τη Τρίτη 29 Απριλίου 2025 οι μετοχές θα διαπραγματεύονται χωρίς το δικαίωμα είσπραξης μερίσματος

Καρέλιας: Αύξηση στα κέρδη - Πρόταση για μέρισμα 14 ευρώ
Βασικός παράγοντας για τα αποτελέσματα ήταν η πορεία των σημάτων στις διεθνείς αγορές

Η Cosmote γίνεται Cosmote Telekom - Η αλλαγή στο ιστορικό brand μετά από 27 χρόνια
«Μέσα από την Cosmote Telekom, θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε ακόμα περισσότερο την τεχνογνωσία, τις καινοτομίες και τις διεθνείς συνεργασίες της Telekom», δήλωσε ο Κώστας Νεμπής, πρόεδρος και CEO του Ομίλου ΟΤΕ

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Morgan Stanley: Επιβεβαιώνει την τιμή στόχο της Metlen στα 48 ευρώ
Κατά την Morgan Stanley η συνολική παραγωγή ενέργειας των 3,1 TWh παρουσίασε αύξηση 22% σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο