Ο θερμότερος καιρός συνήθως ενισχύει τις πωλήσεις των εστιατορίων, αλλά οι πελάτες μπορεί να συγκρατηθούν για δεύτερο συνεχόμενο καλοκαίρι, καθώς ο πληθωρισμός «βαραίνει» τον προυπολογισμό τους και «αδειάζει» τις τσέπες τους, όπως αναφέρει το CNBC.

Πέρυσι, οι καταναλωτές μείωσαν τις επισκέψεις τους σε εστιατόρια τον Μάιο, τον Ιούνιο και τον Ιούλιο εν μέσω ανησυχιών για τις υψηλές τιμές.

Εστιατόρια: Η καλύτερη «κουζίνα» της Ασίας [εικόνες]

Διστακτικοί οι καταναλωτές

Ο πληθωρισμός μπορεί να υποχωρεί φέτος, αλλά οι τιμές εξακολουθούν να αυξάνονται, εντείνοντας τις ανησυχίες για πτώχευση περιφερειακών τραπεζών και πιθανή ύφεση πριν από το τέλος του έτους. Το καταναλωτικό κλίμα στις ΗΠΑ υποχώρησε σε χαμηλό έξι μηνών τον Μάιο, τροφοδοτούμενο από τις ανησυχίες σχετικά με το χρέος, σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν.

Περίπου το ένα τρίτο των καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα της Datassential σχεδιάζουν να δειπνήσουν λιγότερο τον επόμενο μήνα και περίπου οι μισοί σχεδιάζουν να διατηρήσουν τις τρέχουσες συνήθειές τους στα εστιατόρια.

Αισιόδοξοι οι εστιάτορες

Παρά την ανησυχία των καταναλωτών, τα εστιατόρια είναι αισιόδοξα ότι θα δουν μια καλοκαιρινή «άνθηση». Σχεδόν οι μισοί φορείς που συμμετείχαν στην έρευνα της Datassential αναμένουν υψηλότερες πωλήσεις ή βελτιωμένη κίνηση κατά την διάρκεια της φετινής θερινής περιόδου.

Η Εθνική Ένωση Εστιατορίων εξέδωσε μια «επιφυλακτικά αισιόδοξη» εποχική πρόβλεψη, σύμφωνα με τον Hudson Riehle, τον ανώτερο αντιπρόεδρο έρευνας του εμπορικού ομίλου.

Εποχιακές προσλήψεις

Τα μπαρ και τα εστιατόρια θα προσθέσουν περισσότερες από μισό εκατομμύριο εποχικές θέσεις εργασίας αυτό το καλοκαίρι. Εάν ο κλάδος των εστιατορίων ανταποκριθεί σε αυτές τις προσδοκίες, θα ήταν το ισχυρότερο καλοκαίρι για προσλήψεις από το 2017.

«Το καλοκαίρι του 2023 θα είναι προφανώς η πιο φυσιολογική καλοκαιρινή αγορά εργασίας από το 2019», δήλωσε ο Riehle στο CNBC.

Το καλοκαίρι συνήθως ξεκινά ένα κύμα πρόσληψης εποχιακών υπαλλήλων σε εστιατόρια για να καλύψει τη μεγαλύτερη ζήτηση.

Ισχυρή ταξιδιωτική ζήτηση

Η ταξιδιωτική βιομηχανία αναμένει ισχυρή ζήτηση φέτος, η οποία θα μπορούσε να ενισχύσει τις πωλήσεις για ορισμένα εστιατόρια. Οι μισοί Αμερικανοί σχεδιάζουν να ταξιδέψουν και να μείνουν σε ξενοδοχεία αυτό το καλοκαίρι, από 46% πέρυσι, σύμφωνα με έρευνα της Deloitte.

Περίπου το ένα τέταρτο κάθε δολαρίου που δαπανάται σε εστιατόρια συνδέεται με ταξίδια και τουρισμό, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Riehle.  Τα εστιατόρια γρήγορου φαγητού και εκλεκτής εστίασης τείνουν να επωφελούνται περισσότερο από τον τουρισμό, σύμφωνα με την έρευνα της Datassential.

Από την άλλη μεριά, η έρευνα της Deloitte αποκαλύπτει επίσης, ότι περισσότεροι Αμερικανοί σχεδιάζουν να ταξιδέψουν διεθνώς αυτό το καλοκαίρι – αν και οι διεθνείς τουρίστες που επισκέπτονται τις ΗΠΑ θα μπορούσαν να βοηθήσουν να καλυφθεί αυτή η διαφορά.

Ασχημα νέα για συγκεκριμένη κατηγορία φαστ φουντ

Επιπλέον, μόνο το 53% των ερωτηθέντων σχεδιάζει να κάνει τουλάχιστον ένα οδικό ταξίδι, από σχεδόν τα δύο τρίτα πέρυσι. Αυτά είναι άσχημα νέα για τα εστιατόρια φαστ φουντ που βρίσκονται στην άκρη μεγάλων αυτοκινητόδρομων.

Προχωρώντας προς το καλοκαίρι, οι προσφορές συνήθως επιβραδύνονται επειδή τα εστιατόρια δεν τις χρειάζονται για να προσελκύσουν πελάτες. Παρόλα αυτά οι πελάτες αρχίζουν να πιέζουν για τις υψηλές τιμές μενού και υιοθετούν τρόπους να πληρώνουν λιγότερα για τα γεύματά τους.

Το πρώτο τρίμηνο, η κίνηση εστιατορίων από καταναλωτές που επωφελήθηκαν από προσφορές αυξήθηκε κατά 8% σε σύγκριση με την προηγούμενη περίοδο, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών αγοράς Circana.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή