Σε ανοδική αναθεώρηση των εκτιμήσεών τους για τα κέρδη τους το 2023 προχώρησαν οι παγκόσμιες αεροπορικές εταιρείες, υπερδιπλασιάζοντας την αρχική πρόβλεψή τους από 4,7 δισ. δολάρια που ήταν αρχικά, στα 9,8 δισεκατομμύρια δολάρια, χάρη στην έντονη ταξιδιωτική ζήτηση καθώς ο κλάδος ανακάμπτει από την πανδημία COVID-19.
«Τα χρόνια της πανδημίας είναι πίσω μας και τα σύνορα είναι ανοιχτά κανονικά», δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής Γουίλι Γουόλς στην ετήσια συνάντηση της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA).
Ωστόσο, πρόσθεσε ότι τα περιθώρια κέρδους, που έφτασαν στο 1,2%, παραμένουν ακόμη πολύ μικρά ώστε να διασφαλίσουν τη μακροπρόθεσμη οικονομική ευρωστία του κλάδου.
Γιατί τα αεροπορικά εισιτήρια… απογειώθηκαν – Οι 5 λόγοι για τις υψηλές τιμές
Ισχυρά αποτελέσματα
Οι παγκόσμιες αεροπορικές εταιρείες έχουν αναφέρει ισχυρά αποτελέσματα τους τελευταίους μήνες καθώς προετοιμάζονται για μια πολύ καλή καλοκαιρινή σεζόν, με τη ζήτηση ταξιδιών να μην δείχνει σημάδια επιβράδυνσης παρά την κορύφωση του πληθωρισμού.
Τα επίπεδα εσόδων για το 2023 πλησιάζουν επίσης τα επίπεδα πριν από την πανδημία, ανεβαίνοντας στα αναμενόμενα 803 δισεκατομμύρια δολάρια έναντι 838 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2019.
Αερομεταφορές: Η ανάκαμψη που έρχεται από την ταξιδιωτική έκρηξη
«Πολλοί άνθρωποι όχι απλώς πρέπει να ταξιδέψουν, αλλά θέλουν να ταξιδέψουν. Και θα συνεχίσουν να το κάνουν και φέτος», είπε ο Γουόλς σε συνέντευξή του στο Reuters, και πρόσθεσε ότι η ζήτηση αυξάνεται από τα υψηλά επίπεδα απασχόλησης, παρά το γεγονός ότι οι οικονομικές προοπτικές είναι ασθενέστερες.
«Αυτό τείνει να δίνει στους καταναλωτές εμπιστοσύνη ότι μπορούν να ξοδέψουν χρήματα, ότι μπορούν να χρεωθούν για να συνεχίσουν να απολαμβάνουν αυτό που κάνουν».
Οι προκλήσεις του κλάδου
Ωστόσο, ο επικεφαλής της IATA είπε στους αντιπροσώπους από περίπου 300 αεροπορικές εταιρείες ότι οι συνεχιζόμενες προκλήσεις, όπως τα ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας και οι αυξανόμενες χρεώσεις των αεροδρομίων, επιβραδύνουν την ανάκαμψη του κλάδου.
«Οι προμηθευτές δεν αντιμετωπίζουν εγκαίρως τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας, τα οποία αυξάνουν το κόστος και περιορίζουν την ικανότητά μας να αναπτύξουμε αεροσκάφη», είπε.
«Οι αεροπορικές εταιρείες είναι πέρα για πέρα απογοητευμένες. Πρέπει να βρεθεί λύση», τόνισε.
Οι όγκοι φορτίου παραμένουν επίσης αρκετά χαμηλοί σε σύγκριση με το 2019, και αναμένεται να διαμορφωθούν σε 57,8 εκατομμύρια τόνους το 2023 σε σύγκριση με 61,5 εκατομμύρια τόνους το 2019 λόγω της επιβράδυνσης του παγκόσμιου εμπορίου.
Ο Γουόλς υποστήριξε επίσης ότι τις δραστηριότητες των αεροπορικών εταιρειών παρεμπόδισαν επίσης, οι αυξήσεις των χρεώσεων από το αεροδρόμιο Schiphol στην Ολλανδία και τα αεροδρόμια στη Νότια Αφρική: «Μπορώ τώρα να επιβεβαιώσω ότι το αεροδρόμιο Schiphol δεν ντρέπεται. Μετά από μια αυτοδημιούργητη επιχειρησιακή καταστροφή το 2022, το αεροδρόμιο συνεχίζει την τριετή αύξηση των χρεώσεων 37% με 12% φέτος», είπε ο Γουόλς.
Ο Schiphol δεν απάντησε αμέσως σε αίτημα του Reuters για σχόλιο.
Ένα φλιτζάνι καφέ
Παρά την ισχυρή ανάκαμψη της ζήτησης, πρόσθεσε ο Γουόλς, το τρέχον χαμηλό επίπεδο κερδοφορίας του κλάδου δεν είναι βιώσιμο, σημειώνοντας ότι ο κλάδος πέτυχε κέρδος περίπου 2,25 δολάρια ανά επιβάτη, «που είναι μικρότερος από την τιμή ενός φλιτζανιού καφέ, ή ενός εισιτηρίου μετρό».
Latest News
Φρένο στον πληθωρισμό της Ινδίας μετά από υψηλό 14 μηνών, αυξάνουν οι ελπίδες για μείωση επιτοκίων
Η κεντρική τράπεζα στην Ινδία διατήρησε τα επιτόκια στο 6,5% κατά την τελευταία της συνεδρίαση για τη νομισματική πολιτική της χώρας
Με μείωση επιτοκίων κατά 25 μ.β αποχαιρετά το 2024 η ΕΚΤ
Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα αποφάσισε ως ήταν αναμενόμενο την τέταρτη για το 2024 μείωση των επιτοκίων - Αναθεωρεί προς τα κάτω τις προβλέψεις για την ανάπτυξη
Κίνηση-έκπληξη από την κεντρική τράπεζα της Ελβετίας - Μείωση 50 μ.β. στα επιτόκια
Το βασικό επιτόκιο διαμορφώνεται στο 0,5% - Η Ελβετία ήταν η πρώτη μεγάλη οικονομία που χαλάρωσε τη νομισματική της πολιτική
Αύξηση των αμυντικών δαπανών στο 3% του ΑΕΠ - Τι συζητούν οι Ευρωπαίοι
Αυξημένες στρατιωτικές δαπάνες θα μπορούσαν να συμφωνηθούν στη σύνοδο κορυφής του NATO, το 2025, εντείνοντας την πίεση στους εθνικούς προϋπολογισμούς
Τι θα αποφασίσει το ιερατείο της ΕΚΤ για τα επιτόκια - Πού ποντάρουν οι αγορές
Οι αγορές σταθμίζουν τα δεδομένα που έχουν στο τραπέζι οι αξιωματούχοι της ΕΚΤ και εκτιμούν πώς θα κινηθεί
Λίβανος: Πρώτη παράδοση κατεχομένου εδάφους από το Ισραήλ
Αμερικανός στρατηγός βρίσκεται στον Λίβανο για να επιβλέψει την παράδοση
Η μεγάλη αποτυχία του στοιχήματος των Shell και BP στην ηλεκτρική ενέργεια
Η ηλεκτρική ενέργεια ήταν το επόμενο μεγάλο στοίχημα για πολλές εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου, όμως γύρισε μπούμερανγκ
Ποιες είναι προτεραιότητες Τραμπ για τις πρώτες 100 ημέρες
Οι πέντε κορυφαίες προτεραιότητές του Ντόναλντ Τραμπ για τις πρώτες 100 ημέρες στο Οβάλ γραφείο
Ο Τραμπ δίνει «γη και ύδωρ» κινήτρων για να φέρει μεγάλες επενδύσεις πίσω στις ΗΠΑ
Ο Τραμπ αποσκοπεί σε μια κοσμογονία εγχώριων επενδύσεων στις ΗΠΑ - Η πρόταση για διευκολύνσεις στις επενδύσεις άνω του 1 δισ.
Η Ινδία κατασκευάζει το δικό της «Χόνγκ Κονγκ» - Το φαραωνικό project των 9 δισ.
Ανησυχία ότι το σχέδιο θα εξαλείψει μερικές από τις απομονωμένες φυλές που ζουν στα νησιά του αρχιπελάγους Νικομπάρ - Τι λέει η Ινδία