Σε ανοδική αναθεώρηση των εκτιμήσεών τους για τα κέρδη τους το 2023 προχώρησαν οι παγκόσμιες αεροπορικές εταιρείες, υπερδιπλασιάζοντας την αρχική πρόβλεψή τους από 4,7 δισ. δολάρια που ήταν αρχικά, στα 9,8 δισεκατομμύρια δολάρια, χάρη στην έντονη ταξιδιωτική ζήτηση καθώς ο κλάδος ανακάμπτει από την πανδημία COVID-19.
«Τα χρόνια της πανδημίας είναι πίσω μας και τα σύνορα είναι ανοιχτά κανονικά», δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής Γουίλι Γουόλς στην ετήσια συνάντηση της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA).
Ωστόσο, πρόσθεσε ότι τα περιθώρια κέρδους, που έφτασαν στο 1,2%, παραμένουν ακόμη πολύ μικρά ώστε να διασφαλίσουν τη μακροπρόθεσμη οικονομική ευρωστία του κλάδου.
Γιατί τα αεροπορικά εισιτήρια… απογειώθηκαν – Οι 5 λόγοι για τις υψηλές τιμές
Ισχυρά αποτελέσματα
Οι παγκόσμιες αεροπορικές εταιρείες έχουν αναφέρει ισχυρά αποτελέσματα τους τελευταίους μήνες καθώς προετοιμάζονται για μια πολύ καλή καλοκαιρινή σεζόν, με τη ζήτηση ταξιδιών να μην δείχνει σημάδια επιβράδυνσης παρά την κορύφωση του πληθωρισμού.
Τα επίπεδα εσόδων για το 2023 πλησιάζουν επίσης τα επίπεδα πριν από την πανδημία, ανεβαίνοντας στα αναμενόμενα 803 δισεκατομμύρια δολάρια έναντι 838 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2019.
Αερομεταφορές: Η ανάκαμψη που έρχεται από την ταξιδιωτική έκρηξη
«Πολλοί άνθρωποι όχι απλώς πρέπει να ταξιδέψουν, αλλά θέλουν να ταξιδέψουν. Και θα συνεχίσουν να το κάνουν και φέτος», είπε ο Γουόλς σε συνέντευξή του στο Reuters, και πρόσθεσε ότι η ζήτηση αυξάνεται από τα υψηλά επίπεδα απασχόλησης, παρά το γεγονός ότι οι οικονομικές προοπτικές είναι ασθενέστερες.
«Αυτό τείνει να δίνει στους καταναλωτές εμπιστοσύνη ότι μπορούν να ξοδέψουν χρήματα, ότι μπορούν να χρεωθούν για να συνεχίσουν να απολαμβάνουν αυτό που κάνουν».
Οι προκλήσεις του κλάδου
Ωστόσο, ο επικεφαλής της IATA είπε στους αντιπροσώπους από περίπου 300 αεροπορικές εταιρείες ότι οι συνεχιζόμενες προκλήσεις, όπως τα ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας και οι αυξανόμενες χρεώσεις των αεροδρομίων, επιβραδύνουν την ανάκαμψη του κλάδου.
«Οι προμηθευτές δεν αντιμετωπίζουν εγκαίρως τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας, τα οποία αυξάνουν το κόστος και περιορίζουν την ικανότητά μας να αναπτύξουμε αεροσκάφη», είπε.
«Οι αεροπορικές εταιρείες είναι πέρα για πέρα απογοητευμένες. Πρέπει να βρεθεί λύση», τόνισε.
Οι όγκοι φορτίου παραμένουν επίσης αρκετά χαμηλοί σε σύγκριση με το 2019, και αναμένεται να διαμορφωθούν σε 57,8 εκατομμύρια τόνους το 2023 σε σύγκριση με 61,5 εκατομμύρια τόνους το 2019 λόγω της επιβράδυνσης του παγκόσμιου εμπορίου.
Ο Γουόλς υποστήριξε επίσης ότι τις δραστηριότητες των αεροπορικών εταιρειών παρεμπόδισαν επίσης, οι αυξήσεις των χρεώσεων από το αεροδρόμιο Schiphol στην Ολλανδία και τα αεροδρόμια στη Νότια Αφρική: «Μπορώ τώρα να επιβεβαιώσω ότι το αεροδρόμιο Schiphol δεν ντρέπεται. Μετά από μια αυτοδημιούργητη επιχειρησιακή καταστροφή το 2022, το αεροδρόμιο συνεχίζει την τριετή αύξηση των χρεώσεων 37% με 12% φέτος», είπε ο Γουόλς.
Ο Schiphol δεν απάντησε αμέσως σε αίτημα του Reuters για σχόλιο.
Ένα φλιτζάνι καφέ
Παρά την ισχυρή ανάκαμψη της ζήτησης, πρόσθεσε ο Γουόλς, το τρέχον χαμηλό επίπεδο κερδοφορίας του κλάδου δεν είναι βιώσιμο, σημειώνοντας ότι ο κλάδος πέτυχε κέρδος περίπου 2,25 δολάρια ανά επιβάτη, «που είναι μικρότερος από την τιμή ενός φλιτζανιού καφέ, ή ενός εισιτηρίου μετρό».
Latest News
Βλέπει επιστροφή της αμερικανικής οικονομίας στη δεκαετία του 1970 - Και δεν είναι τυχαίος...
Βλέπει να επανέρχεται στασιμοπληθωρισμός
Γιατί Γαλλία και Βέλγιο κινδυνεύουν με υποβάθμιση - Τα στοιχεία για χρέος και έλλειμμα
Μεγαλώνει το δημοσιονομικό χάσμα στην ζώνη του ευρώ
Συνεχίζονται οι κλυδωνισμοί στην Credit Suisse – Τι συμβαίνει με τα ομόλογα ΑΤ1
Η παγκόσμια ρυθμιστική αρχή των τραπεζών πραγματοποίησε συναντήσεις υψηλού επιπέδου με τραπεζικά στελέχη
Βόμβα από Goldman: Φεύγει από το Σιτι, στήνει νέο στρατηγείο στο Παρίσι
Οριστικοποιώνται τα σχέδια μετεγκατάστασης της αμερικάνικης τράπεζας μετά το Brexit
Στη διελκυστίνδα του ισχυρού δολαρίου οι ΗΠΑ - Γιατί είναι επικίνδυνο
Οι Δημοκρατικοί και οι Ρεπουμπλικάνοι φαίνονται αποφασισμένοι να ενισχύσουν την αμερικανική παραγωγή
Γιατί απολύουν τους άνω των 35 στην Κίνα
Οι διακρίσεις σε βάρος των μεγαλυτέρων σε ηλικία εργαζομένων είναι ιδιαίτερα εμφανείς σε τομείς όπου τα στελέχη δηλώνουν ανοιχτά την προτίμηση τους για τη νεολαία
Επικύρωση από Μπάιντεν των 87 δισ. για Ουκρανία και Ισραήλ
Ο Αμερικανός πρόεδρος υπέγραψε επίσης ένα άλλο νομοσχέδιο, που απαγορεύει την εφαρμογή TikTok
Βουτιά στα έσοδα της Boeing μετά από 7 τρίμηνα - Ερχονται «δύσκολες στιγμές»
Η Boeing αναφέρει την πρώτη πτώση εσόδων σε 7 τρίμηνα καθώς οι παραδόσεις μειώνονται
Το Κρεμλίνο κατάσχει περίπου μισό δισ. δολ. από την JP Morgan
Πώς απαντά η αμερικανική τράπεζα
Έφοδος στα γραφεία κινεζικής εταιρείας – Οι Βρυξέλλες σφίγγουν τον κλοιό στο Πεκίνο
Ερευνα των αρχών της ΕΕ στοχεύει στην κινεζική αγορά ιατρικών προϊόντων εν μέσω αυξανόμενων εμπορικών εντάσεων με την Κίνα