Κακά μαντάτα για όσους σκοπεύουν να ταξιδέψουν αεροπορικώς μέσα στο επόμενο διάστημα, εν όψει και της θερινής σεζόν: Οι ήδη «τσουχτερές» τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων αναμένεται να διατηρηθούν υψηλά τους επόμενους μήνες, χωρίς καμία πρόβλεψη για αποκλιμάκωση. Πού οφείλεται όμως η εκτίναξη των ναύλων;
Αεροπορικά ταξίδια: Συνεχίζονται οι απεργίες στην Ευρώπη, αντιδρούν οι αεροπορικές εταιρείες
Όπως μεταδίδει το Bloomberg, ένας από τους βασικούς λόγους για τα ακριβά εισιτήρια είναι ότι υπάρχει έλλειψη αεροπλάνων. Οι αεροπορικές εταιρείες αδρανοποίησαν μεγάλα τμήματα του στόλου τους επειδή η ταξιδιωτική ζήτηση ήταν εξαιρετικά υποτονική κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Τώρα, παρά το μεγάλο χρονικό διάστημα που έχει μεσολαβήσει από την άρση των περιοριστικών μέτρων, εξακολουθούν να δυσκολεύονται να επαναφέρουν το σύνολο του στόλου τους σε υπηρεσία – είναι ενδεικτικό ότι χρειάζονται 100 εργάσιμες ώρες για να ετοιμαστούν τα μεγάλα αεροσκάφη να πετάξουν ξανά μετά από κάποιο διάστημα αδράνειας.
Έλλειψη αεροσκαφών
Μέχρι και 16.000 αεροσκάφη – περίπου τα δύο τρίτα του παγκόσμιου εμπορικού στόλου – είχαν καθηλωθεί στο έδαφος στο αποκορύφωμα της πανδημίας. Το να επανέλθουν τα αεροσκάφη αυτά σε πτητική κατάσταση, απαιτεί τον έλεγχο κάθε εξαρτήματος για να διασφαλιστεί ότι είναι ασφαλή. Πολλά από αυτά φυλάσσονταν σε ερήμους στις ΗΠΑ και την Αυστραλία, όπου είναι λιγότερο εκτεθειμένα στη φθορά, ωστόσο εξακολουθούν να παρουσιάζουν προβλήματα όπως κατεστραμμένο εσωτερικό και κινητήρες.
Στον τομέα της κατασκευής αεροσκαφών, οι κυρώσεις που έχουν επιβληθεί στη Ρωσία έχουν καταστήσει δυσκολότερη την πρόσβαση των Airbus και Boeing σε πολύτιμες πρώτες ύλες όπως το τιτάνιο. Η έλλειψη ανταλλακτικών κρατά επίσης καθηλωμένα πολλά αεροσκάφη.
Εξοικείωση με τα υψηλότερα ναύλα
Ένας άλλος λόγος είναι ότι πολλοί ταξιδιώτες εμφανίζονται πρόθυμοι να πληρώσουν ακριβότερα εισιτήρια για να ταξιδέψουν, μετά από δύο ή και τρία χρόνια περιοριστικών μέτρων. Η προθυμία αυτή αποτελεί αντικίνητρο για τις αεροπορικές εταιρείες ώστε να μειώσουν τις τιμές των εισιτηρίων. Είναι ενδεικτικό ότι ο CEO της Ryanair, Μάικλ ο Λίρι, έχει προειδοποιήσει ότι οι τιμές των εισιτηρίων μπορεί να παραμείνουν υψηλές για αρκετά χρόνια.
Ελλείψεις προσωπικού
Οι αεροπορικές εταιρείες υπέστησαν ζημίες ύψους σχεδόν 200 δισεκατομμυρίων δολαρίων κατά τη διάρκεια του κορωνοϊού και δεκάδες εκατομμύρια θέσεις εργασίας στις αερομεταφορές χάθηκαν. Τώρα, ο κλάδος αγωνίζεται να επαναπροσλάβει επαρκή αριθμό υπαλλήλων. Πολλοί καλά εκπαιδευμένοι πρώην εργαζόμενοι αποφάσισαν να αλλάξουν εντελώς καριέρα, μετακινούμενοι σε πιο σταθερές θέσεις εργασίας.
Οι ελλείψεις έχουν επιδεινώσει τις καθυστερήσεις στα γκισέ και έχουν επίσης αναγκάσει τις αεροπορικές εταιρείες να εργαστούν σκληρότερα για να προσελκύσουν και να διατηρήσουν προσωπικό, πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να προσφέρουν καλύτερους μισθούς, ένα κόστος που οι εταιρείες μετακυλίουν στους επιβάτες.
Ακριβά καύσιμα
Οι τιμές των καυσίμων έχουν υποχωρήσει εσχάτως, όμως το αργό πετρέλαιο εξακολουθεί να κινείται πάνω από 50% υψηλότερα σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2019, γεγονός που δημιουργεί πρόβλημα στις αεροπορικές εταιρείες καθώς τα καύσιμα αποτελούν το μεγαλύτερο κόστος τους. Το ήδη αυξημένο κόστος αναμένεται να εκτοξεύσουν οι προσπάθειες μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τη βιομηχανία, με χρήση εναλλακτικών αεροπορικών καυσίμων που όμως αυτή τη στιγμή κοστίζουν έως και πέντε φορές περισσότερο από τα παραδοσιακά καύσιμα των αεροσκαφών.
Το κόστος απανθρακοποίησης του κλάδου εκτιμάται σε 2 τρισ. δολάρια ως το 2050, σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών, με σημαντικό μέρος του κόστους να μετακυλίεται στους επιβάτες.
Η αργή επιστροφή της Κίνας
Η Κίνα, η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο και πηγή σχεδόν 280 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε ετήσια τουριστική δαπάνη πριν από την πανδημία, εξακολουθεί να ανακάμπτει από την κρίση του κορωνοϊού, αλλά με αργούς ρυθμούς. Η αργή αυτή επανάκαμψη της ταξιδιωτικής ζήτησης από την αχανή ασιατική χώρα κάνει τις αεροπορικές εταιρείες νευρικές ως προς το εάν και με ποια ταχύτητα πρέπει να επανενεργοποιήσουν τον στόλο τους.
Προσοχή στους πόντους
Τέλος, φαίνεται ότι διεθνώς έχει δημιουργηθεί ένα πρόβλημα με τη χρήση των εκπτωτικών πόντων που συγκέντρωσαν οι καταναλωτές μέσω των διαδικτυακών αγορών που πραγματοποίησαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Οι αεροπορικές εταιρείες προσφέρουν ολοένα και λιγότερες θέσεις με εξαργύρωση πόντων, με τους αναλυτές να καλούν τους επιβάτες να μη χάσουν την ευκαιρία να κλείσουν μια θέση, αν τους δοθεί η δυνατότητα έκπτωσης.
Latest News
Λίβανος: Πρώτη παράδοση κατεχομένου εδάφους από το Ισραήλ
Αμερικανός στρατηγός βρίσκεται στον Λίβανο για να επιβλέψει την παράδοση
Η μεγάλη αποτυχία του στοιχήματος των Shell και BP στην ηλεκτρική ενέργεια
Η ηλεκτρική ενέργεια ήταν το επόμενο μεγάλο στοίχημα για πολλές εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου, όμως γύρισε μπούμερανγκ
Ποιες είναι προτεραιότητες Τραμπ για τις πρώτες 100 ημέρες
Οι πέντε κορυφαίες προτεραιότητές του Ντόναλντ Τραμπ για τις πρώτες 100 ημέρες στο Οβάλ γραφείο
Ο Τραμπ δίνει «γη και ύδωρ» κινήτρων για να φέρει μεγάλες επενδύσεις πίσω στις ΗΠΑ
Ο Τραμπ αποσκοπεί σε μια κοσμογονία εγχώριων επενδύσεων στις ΗΠΑ - Η πρόταση για διευκολύνσεις στις επενδύσεις άνω του 1 δισ.
Η Ινδία κατασκευάζει το δικό της «Χόνγκ Κονγκ» - Το φαραωνικό project των 9 δισ.
Ανησυχία ότι το σχέδιο θα εξαλείψει μερικές από τις απομονωμένες φυλές που ζουν στα νησιά του αρχιπελάγους Νικομπάρ - Τι λέει η Ινδία
Από ένα KFC στην αυτοκρατορία των 3 δισ. - Ποιος είναι ο Αυστραλός επιχειρηματίας Τζακ Κάουιν
Σήμερα, ο Τζακ Κάουιν κατέχει το 98% της εταιρείας του, ενώ το υπόλοιπο 2% ανήκει σε ορισμένους από τους αρχικούς επενδυτές και μετόχους του
Οι τρεις αδύναμοι κρίκοι της ευρωοικονομίας το 2025
Θα παλέψουν με την ύφεση τη νέα χρονιά οι μεγαλύτερες οικονομίες της ΕΕ, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία
Ενοίκια σοκ για τους φοιτητές στο Λονδίνο μετά τις νέες αυξήσεις [γράφημα]
Τι αποκαλύπτει έρευνα για τους φοιτητές στη Βρετανία
Η πλειοψηφία των startups δεν μακροημερεύει - Η ωμή αλήθεια είναι ότι κανείς δεν νοιάζεται
Γιατί αποτυγχάνουν τόσες πολλές startups; Φυσικά, δεν υπάρχει μόνο ένας λόγος
Safran: Με το βλέμμα στις συμβάσεις του αμερικανικού στρατού
Η γαλλική εταιρεία αναμένει αύξηση των πωλήσεων κατά περίπου 10% το 2025, καθώς και τρέχοντα λειτουργικά κέρδη μεταξύ 4,7 και 4,8 δισ. ευρώ σε συγκρίσιμη βάση