Μπορούν 40.000 τόνοι υπολειμμάτων καφέ espresso να αποκτήσουν νέα «ζωή»; Δύο νεαροί χημικοί μηχανικοί, ο Αλέξης Πάντζιαρος και ο Μάριος Βλαχογιάννης, συνιδρυτές της Coffe-Eco, λένε ότι μπορούν.

Και πώς γίνεται αυτό; Μέσω της παραγωγής πρώτων υλών για καλλυντικά, βιοπλαστικά, βιοκαύσιμα, εδαφοβελτιωτικά υλικά μέχρι και ζωοτροφές.

Μάλιστα, η Coffee Island η μεγαλύτερη αλυσίδα καφεστίασης με δίκτυο 432 καταστημάτων, εκ των οποίων τα 235 στην ελληνική περιφέρεια, προχώρησε σε σύμπραξη με την Coffe-eco, η οποία θα οδηγήσει στη δημιουργία της πρώτης βιομηχανικής μονάδας στη Ν. Ευρώπη που επεξεργάζεται και επαναχρησιμοποιεί υπολείμματα καφέ espresso, για την παρασκευή νέων προϊόντων.

Coffee Cold Brew Beer: Το πρώτο προϊόν συνεργασίας μελών της ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ

«Μαζί θα κάνουμε την κυκλική οικονομία πράξη, ξεκινώντας από το ίδιο μας το προϊόν, από τα υπολείμματα καφέ των καφεκοπτείων Coffee Island», ανέφερε στο πλαίσιο χθεσινής συνέντευξης Τύπου ο διευθύνων σύμβουλος της αλυσίδας, κος Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος.

Μαζί με τον κο Ευάγγελο Λιόλιο, ιδρυτή της Coffee Island, ο CEO της αλυσίδας απέκτησαν το 30% της Coffe-eco μέσω της εταιρείας Nimbus Capital επενδύοντας κεφάλαια ύψους 400 χιλ. ευρώ.

Σημειώνεται ότι η συμμετοχή στην Coffe-eco δεν θα είναι η μοναδική δράση της Nimbus Capital, καθώς θα αποτελέσει «ομπρέλα» και για άλλες συμπράξεις με startups της κυκλικής οικονομίας.

Apivita, Korres και Dust & Cream πελάτες της Coffe-eco

Στον πρώτο χρόνο λειτουργίας της, η Coffe-Eco, η οποία ξεκίνησε το 2016 από το πανεπιστήμιο της Πάτρας, προβλέπεται ότι θα ολοκληρώσει την επεξεργασία 50 τόνων υπολειμμάτων καφέ από τα καφεκοπτεία Coffee Island, ενώ έχει ήδη αναπτύξει συνεργασίες με τις εταιρείες καλλυντικών Apivita, Korres και Dust & Cream για τη παραγωγή πρώτων υλών.

Είναι σημαντικό να αναφερθεί πως 50 τόνοι υπολειμμάτων καφέ αντιστοιχούν σε 9 τόνους ισοδύναμου εκπεμπόμενου διοξειδίου του άνθρακα.

Ανθεκτικότητα μέσω εξωστρέφειας

Σε αναπτυξιακό επίπεδο η Coffee Island, η οποία επενδύει πλέον στη βιωσιμότητα μέσα από μετρήσιμους δείκτες (το 3% με 5% τους τζίρου της εταιρείας θα επενδυθεί στη βιώσιμη ανάπτυξη επεσήμανε ο επικεφαλής της εταιρείας), δίνει προτεραιότητα στην ενίσχυση της εξωστρέφειας, ενώ εντός των τειχών η στρατηγική στόχευση αφορά κυρίως στην ποιοτική αναβάθμιση του δικτύου καταστημάτων, η οποία έχει ήδη ξεκινήσει στην Αττική.

Αυτή τη στιγμή η παρουσία της Coffee Island στο εξωτερικό εκτείνεται από την Κύπρο, όπου λειτουργούν και τα περισσότερα καταστήματά της εκτός Ελλάδας, 43 τον αριθμό, μέχρι την Αίγυπτο το Ντουμπάϊ, το Λονδίνο, το Βουκουρέστι, τη Γενεύη και το Τορόντο.

Συνολικά διαθέτει 55 καταστήματα με το σήμα της εκτός Ελλάδας, ενώ σχεδιάζει τη δημιουργία τεσσάρων νέων, με τις αγορές στόχους να είναι η Βρετανία και δη το Λονδίνο και η Αίγυπτος, όπου φέτος δρομολογούνται εξελίξεις.

Προκειμένου να στηριχθούν τα αναπτυξιακά της σχέδια η εταιρεία έχει προβλέψει κεφάλαια ύψους 11 εκατ. ευρώ για την τετραετία 2021-2024.

Το μερίδιο στα σούπερ μάρκετ και ο τζίρος των τροφίμων

Εκτός από τον τζίρο στα καφεκοπτεία η Coffee Island έχει παρουσία και στα σούπερ μάρκετ, με τον CEO της αλυσίδας να αναφέρει πως οι πωλήσεις καφέ μέσω του οργανωμένου λιανεμπορίου θα αγγίξει το 7% πωλήσεων της, με την προοπτική να αυξηθεί σταδιακά τα επόμενα χρόνια. «Θέλουμε να διευρύνουμε την παρουσία μας και να είμαστε προϊόν επιλογής στο ράφι. Αγκάθι παραμένει ο ειδικός φόρος κατανάλωσης», σημείωσε.

Για το 2022 ο συστημικός κύκλος εργασιών άγγιξε τα 155 εκατ. ευρώ, ενώ σε ό,τι αφορά στην μητρική εταιρεία ΣΑΠΛΑΪ ΓΙΟΥΝΙΚ εκτιμάται ότι φέτος θα εμφανίσει έσοδα ύψους 36 εκατ. ευρώ από 25 το 2022.

Σημειώνεται ότι το 75-80% του τζίρου της Coffee Island προέρχεται από τον καφέ, ενώ το υπόλοιπο ποσοστό αφορά πωλήσεις τροφίμων (σάντουιτς, τυρόπιτες, γλυκά κ.λπ.). Συνολικά, η εταιρεία συνεργάζεται (με 817 ελληνικές προμηθεύτριες εταιρείες.

3.427 ανατιμήσεις

Σε επίπεδο πωλήσεων, ο κος Κωνσταντινόπουλος σημείωσε ότι το 2023 κινείται θετικά, λέγοντας πως θα είναι ικανοποιημένοι εάν κλείσουν τη χρονιά στα επίπεδα του 2021.

Όσον αφορά τις ανατιμήσεις, επεσήμανε ότι στους τιμοκαταλόγους χονδρικής έγιναν μόνο δύο μονοψήφιες αυξήσεις τον Νοέμβριο του 2021 και το εφέτος το Πάσχα, με την εταιρεία να απορροφά όλα τα κόστη. «Ενδεικτικά να σας αναφέρω πως μόνο το 2022 είχαμε να αντιμετωπίσουμε 3.427 ανατιμήσεις από τους προμηθευτές μας!» τόνισε χαρακτηριστικά.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις